Autobusy

Zemek sjednocuje své autobusové dopravce do jedné firmy

Nový autobus Setra pro provoz na Novojičínsku. Foto: ČSAD Vsetín
Nový autobus Setra pro provoz na Novojičínsku. Foto: ČSAD Vsetín
Autobusy skupiny Z-Group budou jezdit pod novou značkou.

Skupina Z-Group miliardáře Zdeňka Zemka se rozhodla konsolidovat část svého autobusového byznysu do jedné společnosti. Od ledna by se měly spojit čtyři dopravci s ČSAD Vsetín do jedné společnosti, která získá později nové jméno a značku.

Jde konkrétně o čtyři regionální společnosti: Krodos Bus, Housacar, ČSAD autobusy Plzeň a Autobusová doprava Miroslav Hrouda. Všechny firmy už mají ve sbírce listin obchodního rejstříku zveřejněný projekt přeměny společnosti.

Jde o již delší dobu plánovaný a připravovaný projekt fúze čtyř dopravních společností do jednoho celku. Cílem je konsolidace jednotlivých rozdrobených dopravních společností, kde se na některých místech dublují aktivity, které je efektivnější řídit centrálně. Vznikne tak dopravní skupina působící pod jednotnou globální celorepublikovou obchodní značkou,“ vysvětlil plán mluví Z-Group Miroslav Slaný.

Dva dopravci zůstanou zatím mimo skupinu

Součástí přeměny je i přestěhování sídla ČSAD Vsetín do Zlína, kde dnes sídlí celá Z-Group. Ani název ČSAD Vsetín nebude mít zřejmě dlouhého trvání. „Společnost bude poté přejmenována a bude působit pod novým názvem a novou globální celorepublikovou obchodní značkou. Nový název představíme v následujících týdnech,“ dodal Slaný.

Z geografického hlediska bude firma rozdělena na dvě divize: Divize Morava (dřívější společnosti ČSAD Vsetín, Housacar a Krodos bus) a Divize ČSAD autobusy Plzeň (dřívější společnosti ČSAD autobusy Plzeň a Autobusová doprava Miroslav Hrouda). „Měli jsme diskuze ohledně názvu Divize ČSAD autobusy Plzeň, protože někteří z managementu zastávali názor, že by bylo logičtější geografické pojmenování podobně jako u Divize Morava. Vlastník pan doktor Zemek trvá na zachování historické značky ČSAD Plzeň,“ dodal Slaný.

Součástí transakce zatím nejsou dva velcí dopravci v majetku Z-Group. Okresní autobusová doprava Kolín (OAD) a Autobusy Karlovy Vary. Důvodem je podle Slaného skutečnost, že tyto dvě společnosti mají s kraji ještě takzvané netto smlouvy, kdy jsou tržby rizikem dopravcem.

„Bylo by velmi komplikované a problematické zrealizovat převod těchto smluv, vyúčtování a další. Do budoucna by mělo následovat sloučení i těchto firem. Nebude to ale dříve než v roce 2022,“ dodal Slaný.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Tak to je definitivní konec tradiční značky ČSAD.

Dom

A to vadí čemu prosím pěkně? Jako obyvatel okr. Zlín rád na značku ČSAD zapomenu, abych byl upřímný…

kakov

hlavně opravdová značka už dávno neexistuje, protože firmy, které to ČSAD ještě nějak používaly jsou tak rozdílné a tak roztroušené, že se o značce v pravém slova smyslu hovořit nedá

Jiří Kocurek

Bude chybět asi jako název ZVIL, AZNP…

Ludvík

Několik postřehů k diskusi. Zemkův argument, že nemohl ve Zlínském kraji obnovovat vozový park protože nikdo neví zda ve veřejné soutěži uspěje, je hodně rozšířen a citován. No dobrá. Ale dovolil bych si malé srovnání s firmou ČSAD Uherské Hradiště. Tato místní firma obsluhuje jeden okres, k tomu má asi 110 autobusů přes stovku řidičů. Kdyby neuspěla ve veřejné soutěži, v podstatě přijde o veškeré autobusové zakázky (kromě MHD Uherské Hradiště). Na zájezdové a další nepravidelné dopravě nejsou výkony nijak markantní. Na rozdíl od Z group by nemohla novější vozy uplatnit v rámci skupiny. Zbýval by pouze prodej. Přesto tato… Číst vice »

Gajda

Když se chce, najde se cesta, no a když se nechce, najde se zdůvodnění

Jiří

Je to tak. Ještě než se kraje pustily do soutěží, a cena prokazatelné ztráty se každý rok s dopravci licitovala, tak v případě slušného dopravce, který vidí v tomto podnikání budoucnost se dohodnutá cena a určitý jeho zisk transformoval do investic, do nových autobusů nejvíce. Dopravce šizuňk různými malými domů si vytáhl peníze z firmy prostřednictvím velkých nákladů mimo potřebné investice. Např. případ čsad plzeň a jejich nákup přes zemkova prostředníka předražených šrotů ze všech koutů Evropy nebo nákup opět přes správného prostředníka nejdražší nafty v republice, a mnoho dalšího.

Petr766

Krodos to měl podobně. Co ho koupil Zemek, trvale upadá

Zlámalík

Prosím redakci: Od ledna by se MĚLY spojit čtyři dopravci… Dost to kazí jinak dobrou úroveň, děkuji.

J.K.

Původně se chtěli pustit i do vlakové regionálky, ale nějak to nedopadlo… Njn… Hodně štěstí každému kdo přežije coronu…

-TR-

Ne. Zde je 5 let starý článek, kde Zemek vyzývá ke zrušení všech lokálek a jejich náhradě autobusy (aby z toho měl kšeft): https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zemek-by-svymi-autobusy-rad-nahradil-regionalni-vlaky-985719

Anonymus

Jake jsou mzdy u techto firem? A fluktuace? Vi nekdo?

XYZ

Tak mzda je podobná u většiny dopravních firem a pohybuje se mezi Kč 30 – 40 000,- plus prémie a další benefity. Co se týče fluktuace zaměstnanců dopravních firem, nevím jak u Zemka, ale u většiny ostatních je ten personál celkem stabilní, pokud se nejedná o nějakého notorický měnič práce nebo není zaměstnavatel idiot.

Petr

30-40 je to včetně prémií a benefitů a hodně hodin

Obyvatel zlínského pralesa

Co je toto za blbost, kdo by si o CSAD Vsetin a dopravcich, kteri se s nim spoji, kdo by si o tom myslel, ze je to globalni spolecnost? S takovym vozovym parkem, kdy je nizkopodlazni tak maximalne par Crosswayu a nekolik hnusnych Yutongu, tomu fakt nejake prejmenovani jen tak nepomuze. Pan Zemek je ocividne dost naivni.

slawe

ČSAD Vsetín jezdí v mnoha oblastech moravskoslezského kraje, tam má vše nízkopodlažní. Důvod? Vyhrál v soutěži a nakoupil nové busy. Ve Zlínském kraji neměl důvod kupovat nové autobusy, když se soutěže furt odkládali a dopravce neměl jistotu, že za rok ještě bude jezdit…

XYZ

MSK měl ve VŘ podmínku nové busy a nízkopodlažnost. Teď nevím, jestli tam byla v podmínce klima, nebo ne, to bych kecal.

Petr Novák

Ale ta VŘ se ve Zlínském kraji odkládají právě vinou Zemka a jeho firem, které se neustále odolávají a blokují tak výběr nových dopravců.

Míra

Ale to přece není pravda, nebyly to Zemkovy firmy, které se odvolaly. Navíc některé z nich v tom VŘ uspěly.

David

Zemkovy firmy to nebyby – byla to firma BusLine. Sice není Zemkova, ale je s ním zpřízněná – však pro něj subdodavatelsky jezdí např. na linkách Valmez-Vsetín, nebo Vsetín-Bystřička…

XYZ

Tak Zemek a ČSAD Vsetín má především velmi dobré nové nízkopodlažní Setry. Ano, nákup Yutongů nebyl asi nejlepší krok, ale ukazuje se, že ty autobusy i po letech provozu docela dobře fungujou.

Vítek

Některé Setry jsou dokonce parciální, jako ta na úvodním snímku.
Pod NV dobíjí trakční akumulátory a památkově chráněný Štramberk obsluhují bezemisně coby elektrobusy.

Jakub

Tak kopřivnická vozová je ta nejlepší, co Zemek vlastní, ale elektrobusy fakt ne. Do Štramberka posílá různé vozy, nejen cng, ale všechny způsobují problémy v úzkých uličkách (to ovšem není problém dopravce, ale kraje).

Václav John

To je dobrá myšlenka. Vznikne silná česká firma, která bude platným konkurentem těm zahraničním. Přeji panu řediteli Zemkovi mnoho )spěchů.

Petr Novák

Takovou silnou českou firmu tady už jednu máme. Jmenuje se Busline a dělá problémy ve VŘ po celém Česku. Zemek zatím dělá problémy jenom ve Zlínském kraji. A upřímně doufám, že se o moc víc nerozroste.

Jan Sova

A nekoupil náhodou Vojtila Trans, která jezdí v OL kraji?

Tomáš

Dřív mu tato firma patřila. Nyní Vojtila Trans už v Z-Group není.

Pavel

Zatím to vypadá podle ekonomických výsledků, že to je sice česká, ale oproti jiným dost ztrátová firma. Jako by si neuměla spočítat, s jakou nabídkou má jít do tendrů, aby aspoň pokryla náklady. Možná má pocit, že bude predátorem jako Jančura, ale spíš, mám pocit, že dopadne jako Stehlík v Kladně nebo Soudek v Plzni.

Bdtax Fan

Jestli má být něco ze Z-Group definicí silné české firmy, tak to potěš. Já se naopak těším, až tyto příšerné devadesátkové konglomeráty s neetickými praktikami přestanou kazit jméno českým firmám.

Jan Mahdal

Člověk, který ojeb*vá stát a navíc se vyhýbá nástupu do vězení by měl mít zakázáno podnikat. Společnosti zabavit, rozprodat, umořit škody!

slawe

A jeden takový je dokonce premiérem a s ním taky nic neuděláte…

XYZ

Bohužel … Ale na to jsme moc malí páni, abychom s tím něco udělali …

*h8*

O něčem bych věděl. Nebude to hned, ale až za cca 10 měsíců. Jmenuje se to volby do PS.

Zrzek

Nojo, ale to by si nesměl uplácet voliče. Co já vím třeba tu sekeru co zaťal, zaplatí nakonec ze svého. A ještě bude rád, že to bude moci zaplatit.

Jiří Kocurek

A pak brečet, jak tady čechům už nic nepatří, protože z osobní msty jsme jim ty firmy zlikvidovali.
PS: Nástupu do vězení se vyhýbal i Přikryl, šéf meěstskké policie Brno. Také byste tu firmu zlikvidoval?

Berťa

Ano, neměl bych s tím problém.

Míra

Co to je za bláboly? V čem a jak konkrétně ojebává stát? Jaké škody? A že se vyhýbá nástupu do vězení? Na to jste přišel jak? Žádné soudní řízení, ve kterém by byl odsouzen a měl by za něco nastoupit do vězení, neproběhlo. Co to melete?

Pavel

No, tak stačí do googlu zadat slova Zemek a vězení, a můžete si počíst v mnoha zdrojích. Soud byl odložen kvůli údajným zdravotním problémům p. Zemka, avšak jeho synové už takové štěstí neměli a šli bručet. Takže o povaze solárního byznysu Zemkovy rodiny už soudy pravomocně rozhodly a teď se čeká, až se hlava rodinného klanu uzdraví. Jeho nemoc mu samozřejmě nebrání v každodenním osobním řízení jeho firem. Je to model David Rath, Roman Janoušek, apod.

Míra Jirásek

A co takovej Kratochvíl z ICOMu 😉