Zemek sjednocuje své autobusové dopravce do jedné firmy
Nový autobus Setra pro provoz na Novojičínsku. Foto: ČSAD Vsetín
Autobusy skupiny Z-Group budou jezdit pod novou značkou.
Autobusy skupiny Z-Group budou jezdit pod novou značkou.
Tak to je definitivní konec tradiční značky ČSAD.
A to vadí čemu prosím pěkně? Jako obyvatel okr. Zlín rád na značku ČSAD zapomenu, abych byl upřímný…
hlavně opravdová značka už dávno neexistuje, protože firmy, které to ČSAD ještě nějak používaly jsou tak rozdílné a tak roztroušené, že se o značce v pravém slova smyslu hovořit nedá
Bude chybět asi jako název ZVIL, AZNP…
Několik postřehů k diskusi. Zemkův argument, že nemohl ve Zlínském kraji obnovovat vozový park protože nikdo neví zda ve veřejné soutěži uspěje, je hodně rozšířen a citován. No dobrá. Ale dovolil bych si malé srovnání s firmou ČSAD Uherské Hradiště. Tato místní firma obsluhuje jeden okres, k tomu má asi 110 autobusů přes stovku řidičů. Kdyby neuspěla ve veřejné soutěži, v podstatě přijde o veškeré autobusové zakázky (kromě MHD Uherské Hradiště). Na zájezdové a další nepravidelné dopravě nejsou výkony nijak markantní. Na rozdíl od Z group by nemohla novější vozy uplatnit v rámci skupiny. Zbýval by pouze prodej. Přesto tato… Číst vice »
Když se chce, najde se cesta, no a když se nechce, najde se zdůvodnění
Je to tak. Ještě než se kraje pustily do soutěží, a cena prokazatelné ztráty se každý rok s dopravci licitovala, tak v případě slušného dopravce, který vidí v tomto podnikání budoucnost se dohodnutá cena a určitý jeho zisk transformoval do investic, do nových autobusů nejvíce. Dopravce šizuňk různými malými domů si vytáhl peníze z firmy prostřednictvím velkých nákladů mimo potřebné investice. Např. případ čsad plzeň a jejich nákup přes zemkova prostředníka předražených šrotů ze všech koutů Evropy nebo nákup opět přes správného prostředníka nejdražší nafty v republice, a mnoho dalšího.
Krodos to měl podobně. Co ho koupil Zemek, trvale upadá
Prosím redakci: Od ledna by se MĚLY spojit čtyři dopravci… Dost to kazí jinak dobrou úroveň, děkuji.
Původně se chtěli pustit i do vlakové regionálky, ale nějak to nedopadlo… Njn… Hodně štěstí každému kdo přežije coronu…
Ne. Zde je 5 let starý článek, kde Zemek vyzývá ke zrušení všech lokálek a jejich náhradě autobusy (aby z toho měl kšeft): https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zemek-by-svymi-autobusy-rad-nahradil-regionalni-vlaky-985719
Jake jsou mzdy u techto firem? A fluktuace? Vi nekdo?
Tak mzda je podobná u většiny dopravních firem a pohybuje se mezi Kč 30 – 40 000,- plus prémie a další benefity. Co se týče fluktuace zaměstnanců dopravních firem, nevím jak u Zemka, ale u většiny ostatních je ten personál celkem stabilní, pokud se nejedná o nějakého notorický měnič práce nebo není zaměstnavatel idiot.
30-40 je to včetně prémií a benefitů a hodně hodin
Co je toto za blbost, kdo by si o CSAD Vsetin a dopravcich, kteri se s nim spoji, kdo by si o tom myslel, ze je to globalni spolecnost? S takovym vozovym parkem, kdy je nizkopodlazni tak maximalne par Crosswayu a nekolik hnusnych Yutongu, tomu fakt nejake prejmenovani jen tak nepomuze. Pan Zemek je ocividne dost naivni.
ČSAD Vsetín jezdí v mnoha oblastech moravskoslezského kraje, tam má vše nízkopodlažní. Důvod? Vyhrál v soutěži a nakoupil nové busy. Ve Zlínském kraji neměl důvod kupovat nové autobusy, když se soutěže furt odkládali a dopravce neměl jistotu, že za rok ještě bude jezdit…
MSK měl ve VŘ podmínku nové busy a nízkopodlažnost. Teď nevím, jestli tam byla v podmínce klima, nebo ne, to bych kecal.
Ale ta VŘ se ve Zlínském kraji odkládají právě vinou Zemka a jeho firem, které se neustále odolávají a blokují tak výběr nových dopravců.
Ale to přece není pravda, nebyly to Zemkovy firmy, které se odvolaly. Navíc některé z nich v tom VŘ uspěly.
Zemkovy firmy to nebyby – byla to firma BusLine. Sice není Zemkova, ale je s ním zpřízněná – však pro něj subdodavatelsky jezdí např. na linkách Valmez-Vsetín, nebo Vsetín-Bystřička…
Tak Zemek a ČSAD Vsetín má především velmi dobré nové nízkopodlažní Setry. Ano, nákup Yutongů nebyl asi nejlepší krok, ale ukazuje se, že ty autobusy i po letech provozu docela dobře fungujou.
Některé Setry jsou dokonce parciální, jako ta na úvodním snímku.
Pod NV dobíjí trakční akumulátory a památkově chráněný Štramberk obsluhují bezemisně coby elektrobusy.
Tak kopřivnická vozová je ta nejlepší, co Zemek vlastní, ale elektrobusy fakt ne. Do Štramberka posílá různé vozy, nejen cng, ale všechny způsobují problémy v úzkých uličkách (to ovšem není problém dopravce, ale kraje).
To je dobrá myšlenka. Vznikne silná česká firma, která bude platným konkurentem těm zahraničním. Přeji panu řediteli Zemkovi mnoho )spěchů.
Takovou silnou českou firmu tady už jednu máme. Jmenuje se Busline a dělá problémy ve VŘ po celém Česku. Zemek zatím dělá problémy jenom ve Zlínském kraji. A upřímně doufám, že se o moc víc nerozroste.
A nekoupil náhodou Vojtila Trans, která jezdí v OL kraji?
Dřív mu tato firma patřila. Nyní Vojtila Trans už v Z-Group není.
Zatím to vypadá podle ekonomických výsledků, že to je sice česká, ale oproti jiným dost ztrátová firma. Jako by si neuměla spočítat, s jakou nabídkou má jít do tendrů, aby aspoň pokryla náklady. Možná má pocit, že bude predátorem jako Jančura, ale spíš, mám pocit, že dopadne jako Stehlík v Kladně nebo Soudek v Plzni.
Jestli má být něco ze Z-Group definicí silné české firmy, tak to potěš. Já se naopak těším, až tyto příšerné devadesátkové konglomeráty s neetickými praktikami přestanou kazit jméno českým firmám.
Člověk, který ojeb*vá stát a navíc se vyhýbá nástupu do vězení by měl mít zakázáno podnikat. Společnosti zabavit, rozprodat, umořit škody!
A jeden takový je dokonce premiérem a s ním taky nic neuděláte…
Bohužel … Ale na to jsme moc malí páni, abychom s tím něco udělali …
O něčem bych věděl. Nebude to hned, ale až za cca 10 měsíců. Jmenuje se to volby do PS.
Nojo, ale to by si nesměl uplácet voliče. Co já vím třeba tu sekeru co zaťal, zaplatí nakonec ze svého. A ještě bude rád, že to bude moci zaplatit.
A pak brečet, jak tady čechům už nic nepatří, protože z osobní msty jsme jim ty firmy zlikvidovali.
PS: Nástupu do vězení se vyhýbal i Přikryl, šéf meěstskké policie Brno. Také byste tu firmu zlikvidoval?
Ano, neměl bych s tím problém.
Co to je za bláboly? V čem a jak konkrétně ojebává stát? Jaké škody? A že se vyhýbá nástupu do vězení? Na to jste přišel jak? Žádné soudní řízení, ve kterém by byl odsouzen a měl by za něco nastoupit do vězení, neproběhlo. Co to melete?
No, tak stačí do googlu zadat slova Zemek a vězení, a můžete si počíst v mnoha zdrojích. Soud byl odložen kvůli údajným zdravotním problémům p. Zemka, avšak jeho synové už takové štěstí neměli a šli bručet. Takže o povaze solárního byznysu Zemkovy rodiny už soudy pravomocně rozhodly a teď se čeká, až se hlava rodinného klanu uzdraví. Jeho nemoc mu samozřejmě nebrání v každodenním osobním řízení jeho firem. Je to model David Rath, Roman Janoušek, apod.
A co takovej Kratochvíl z ICOMu 😉