Železnice Železniční průmysl

Železniční strojírna Pars nova investuje za čtyři roky do výroby půl miliardy

Areál strojírny Pars nova. Pramen: Škoda Transportation
Areál strojírny Pars nova. Pramen: Škoda Transportation
V Šumperku vznikne za stovky milionů nová podvozkárna, lakovna nebo opravna motorů.

Společnost Pars nova ze skupiny Škoda Transportation oznámila stamilionové investice do výrobního areálu v Šumperku. Během čtyř let zde chce investovat 460 milionů korun. Cílem je vedle modernizace technologií i zvýšení výrobních kapacit o 35 procent. Skupina Škoda Transportation tím pokračuje v miliardových investicích, které ohlásila po převzetí skupinou PPF.

„Investiční výstavba v naší společnosti byla zahájena prodloužením zkušebny a přejímací haly, kterou plánujeme dokončit do konce letošního roku. Dále jsme zahájili komplexní modernizaci provozu v hlavní výrobní hale a připravujeme investici do nové opravny podvozků a kolovky. Investicemi si klademe za cíl získat až sedmnáct nových kolejových stání a novou linku na opravu podvozků,“ uvedl Aleš Měrka, generální ředitel a člen představenstva Pars nova.

V následujících letech vznikne nová podvozkárna. Ještě v letošním roce bude osazena dvěma posuvnami, kolejištěm o délce 300 metrů a novou průběžnou pračkou pro podvozky. V roce 2021 zde dojde k instalaci nového CNC soustruhu na dvojkolí, lisu na dvojkolí a vybudování specializovaného pracoviště na montáž ložisek a defektoskopického střediska.

Areál strojírny Pars nova. Pramen: Škoda Transportation
Areál strojírny Pars nova. Pramen: Škoda Transportation

Dokončení celé podvozkárny bude završeno v roce 2022 instalací samostatné lakovny a tryskacího boxu. Další investice jsou v Šumperku plánovány do kompletní rekonstrukce výrobních provozů, jako například opravny trakčních motorů, opravny elektroniky a do technologie přípravy a dělení materiálu pro výrobu náhradních dílů.

„Mimo masivních investic v Ostravě a Plzni nyní připravujeme investici v hodnotě téměř půl miliardy do navýšení kapacit a modernizace areálu v šumperské společnosti Pars nova. S rozšiřováním kapacit bude také docházet k náboru nových zaměstnanců,“ uvedl předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

V Plzni již Škoda začala s výstavbou nového výrobního a zkušebního zázemí za více než 800 milionů korun. Postupně zde přijme více než tisíc nových zaměstnanců. V Ostravě se dceřiná firma Škoda Vagonka díky investici jedné miliardy korun rozroste na dvojnásobek plochy. Postaví se například nová lakovna, obráběcí centrum nebo výrobní linky.

Škoda Transportation uvádí, že má aktuálně v zásobníku zakázky v hodnotě zhruba 65 miliard korun.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza D.

A co kdyby také investovali do lidí, aby si práce vážili a nechtěli o ní přijít?

bohyn

Co tam delaj ty 2 380?

Leoš Konečný

Zpras znova 😀

Simona

Ať žije DPOV, že? 👏🤯

Ic540

Zdravím.

Sám sebe jsem zaskočil rychlým čtením textu.
Oni chtějí investovat 460 milionů.
A já se uvedl do omylu že do 460tek…
Vyjely mi bulvy…😁😁😁

Na druhou stranu 460tky jsou v poslední době v Ms kraji tím co zachraňuje provoz…

😀😀😀🚂🚂🚂😀😀😀🚂🚂🚂

Yason

Tak toho bou moct zPRASit víc..

Urban Transport Lover

Dobře kluci.. Jen tak dál! 🙂

Martin K.

Jen tak dál. Budu jen rád, když zmizí vtipy na ŠT typu „polotovary z Plzně“.

Tonda Sehnal

Která si je ovšem někdy opravdu zaslouží 😉

noerf

Chystá se Škoda vyrábět dieslové jednotky? Vzhledem k tomu, že jednotky má by stačilo je uzpůsobit pro dieslový motor. Že strany ČD i ostatních dopravců bude poptávka během několika let velká.

Mýval

Takhle jednoduché to rozhodně není!
Krom toho dneska frčí vodík a baterie… Ne diesel…

Dalibor

glosoval bych to slovy 0vodik frci, nafta jede. Co s vodikovym vlakem, kdyz neni vybudovano zazemi pro EKOLOGICKOU vyrobu, prepravu skladovani a distribuci?

medical_examiner

A vodík taky občas vybouchne…

Nekdo

Zazemi pro EKOLOGICKOU vyrobu vodiku je zejm. v Tenelinu a v Dukovanech. Zbytek technologie je podstatne jednodussi 😉

...

To není. Nejsnazší je vodík elektrolýzou vyrobit, na to nepotřebujete skoro nic. Ale uskladnit ho tak, aby neutíkal nebo ho někam odvézt, to už je jiná story.

Jiří Kocurek

A proto se vodík průmyslově vyrábí ze zemního plynu. Elektrolýzou jen, když je potřeba laboratorní čistota.
Navíc obě JE nepokryjí ani základní spotřebu v ČR, která je asi 6000 MW, takže přebytky hledejte v uhlí a přečerpávačkách. Mňam!
Efektivita celého toho kolotoče je potom třetinová jako u baterií. No hlavně že to je bezemisní, pak je spotřeba primární energie chybou výrobce energie. Má ji vyrábět taky bezemistně. 😛

XXXD

No zájem o diesely bude spíš v budoucnu klesat a vyvíjet teď něco narychlo do té soutěže ČD nemá moc smysl.

Dalibor

v budoucnu.. no ma min 30 let budou vykony pro diesel stale zajisteny…

michal

Hned dva výrobci DMU jsou v Polsku a oba platí za ty spíše levnější, úplně nevím, jestli by to byl pro Škodu dobrý tah.

Indian

Třeba Škoda koupí licenci na ty slovenské kousky a budeme se divit 🙂

Honza D.

Myslíte 861? Párkrát jsem s tím na východě jel a upřímně mi to nepřišlo nic moc, i když proti Šukafonu to je velký pokrok.

Jerry

Je dobře ze celé skupině škoda daří a rozšiřují výrobní kapacity.

ModráGuma

Tak proč ne ? Poroste tím český průmysl.

Nekdo

A na nej navazane obory – subdodavatele, zkusebnictvi, technicke skolstvi, etc. Taky to vidim pozitivne.