Začala dualizace stejnosměrných RegioPanterů, první obslouží Kadaň

Elektrická jednotka 440 RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhyElektrická jednotka 440 RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy

K přestavbě stejnosměrných na dvousystémová vozidla přistoupilo například i ČD Cargo

České dráhy přistavily do společnosti Pars nova první z tuctu stejnosměrných jednotek RegioPanter (440), které jsou určeny k přestavbě na dvousystémovou jednotku řady 640. Dráhy přestavbu zdůvodňují plány Správy železnic na konverzi severu republiky na střídavý systém 25 kV.

„V příštích letech s postupující změnou napájení a elektrizací dalších tratí budou obsluhovat jak tratě s dosluhující soustavou 3 000 V, tak s rozšiřující se 25 000 V 50 Hz. Díky provedené rekonstrukci je můžeme provozovat bez omezení na všech elektrifikovaných tratích po celou dobu jejich plánované třicetileté životnosti. První takový úsek využijí jednotky v Ústeckém kraji mezi stanicemi Kaďaň-Prunéřov a Kadaň, a to prakticky hned po jejich přestavbě,“ uvedl člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro provoz Michal Kraus. Elektrizace trati do Kadaně je prakticky hotová.

Přestavba všech dvanácti jednotek řady 440 na dvousystémou řadu 640 by měla být hotova do konce roku 2022. Nejvýznamnější změnou bude zástavba trakčních transformátorů na krajní motorové vozy a dosazení příslušné silnoproudé části, která umožní využívat napájení 25 kV 50 Hz AC, úprava řídicích systémů pro dvousystémový provoz a také nastavení brzd pro jízdu těžších vozů s transformátory.

Hodnota kontraktu, který zajišťuje společnost Škoda Transportation v Plzni a její dceřiná firma Pars nova v Šumperku, je 286,8 milionu korun. Částkou 120 milionů Kč přispějí evropské fondy.

Dvanáct jednotek řady 440 vyrobených v letech 2012 až 2014 v současnosti obsluhuje osobní a spěšné vlaky na Podkrušnohorské magistrále Děčín – Kadaň – Prunéřov (7 jednotek) a na trati Pardubice – Jaroměř (5 jednotek). Denně je v provozu 10 souprav, které ujedou v průměru 5 500 km/den. Jednotky 440 jsou třívozové s délkou 79 metrů, maximální rychlostí 160 km/h, výkonem 2 040 kW a celkovou kapacitou 241 míst k sezení.

K přestavbě stejnosměrných na dvousystémová vozidla přistoupilo například i ČD Cargo, které takto modernizuje své lokomotivy řady 163 (3 kV DC) na dvousystémovou řadu 363 (3 kV DC/25 kV 50 Hz AC).

Tagy Čeeské dráhy dualizace Pars nova RegioPanter Škoda Transporation Top
92 komentářů