Škoda Transportation žádá o investiční pobídky pro rozšíření výroby v Ostravě a Šumperku

První hotový svařenec vozu pro varšavské metro. Pramen: Škoda VagonkaPrvní hotový svařenec vozu pro varšavské metro. Pramen: Škoda Vagonka

V Šumperku a Ostravě vzniká 400 nových míst.

Dvě společnosti ze skupiny Škoda Transportation žádají stát o investiční pobídku v podobě slevy na dani z příjmů za chystané velké investice do rozšíření svých závodů. Jde konkrétně o ostravskou společnost Škoda Vagonka a Pars nova v Šumperku. Obě firmy investují v součtu zhruba 1,5 miliardy korun a slibují vznik čtyř set nových pracovních míst.

Žádost o investiční pobídku musí schválit vláda, materiál již do meziresortního připomínkového řízení poslalo ministerstvo průmyslu a obchodu. Obě společnosti žádají slevu na dani z příjmů právnických osob do výše 25 % způsobilých nákladů. V případě Škody Vagonka jde o 259 milionů korun, v případě Pars nova o 114,6 milionu korun. V Ostravě má vzniknout 315 nových míst, v Šumperku 81 nových míst.

Součástí materiálů jsou detailnější plány na investice v obou firmách. Skupina Škoda Transportation už plány na rozšíření závodů oznámila během letošního roku, v ministerském materiálu jsou nicméně i nové informace. V Šumperku vidí Škoda Transportation potenciál například pro větší vstup do byznysu instalace evropského zabezpečovače ETCS. Jako tržní příležitost vidí i konverzi lokomotiv a elektrických jednotek na vícesystémové.

V obou závodech již velké investice začaly

Investiční výstavba v naší společnosti byla zahájena prodloužením zkušebny a přejímací haly, kterou plánujeme dokončit do konce letošního roku. Dále jsme zahájili komplexní modernizaci provozu v hlavní výrobní hale. Připravujeme investici do nové opravny podvozků a kolovky. Investicemi si klademe za cíl získat až sedmnáct nových kolejových stání a novou linku na opravu podvozků,“ uvedl letos v srpnu Aleš Měrka, generální ředitel a člen představenstva Pars nova.

V následujících letech vznikne nová podvozkárna. Ještě v letošním roce bude osazena dvěma posuvnami, kolejištěm o délce 300 metrů a novou průběžnou pračkou pro podvozky. V roce 2021 zde dojde k instalaci nového CNC soustruhu na dvojkolí, lisu na dvojkolí a vybudování specializovaného pracoviště na montáž ložisek a defektoskopického střediska.

Dokončení celé podvozkárny bude završeno v roce 2022 instalací samostatné lakovny a tryskacího boxu. Další investice jsou v Šumperku plánovány do kompletní rekonstrukce výrobních provozů, jako například opravny trakčních motorů, opravny elektroniky, a do technologie přípravy a dělení materiálu pro výrobu náhradních dílů.

V Ostravě zdvojnásobení kapacity

Přes miliardu korun investuje Škoda v Ostravě do společnosti Škoda Vagonka, kde již práce na modernizaci a rozšíření závodu začaly. V Ostravě vznikne například nová lakovna za 300 milionů korun. V plánu je  obráběcí centrum za 100 milionů korun nebo nové výrobní linky za 200 milionů korun. Součástí investice je i pořízení strojů za 70 milionů korun. V současnosti má Škoda Vagonka 30 tisíc čtverečních metrů, díky nákupu nových pozemků a pronájmu hal ve Vítkovicích se plocha zdvojnásobí.

Důvodem expanze je především získání nových zakázek. Podle materiálu do vlády musí firma v průběhu dalších 3 let až zčtyřnásobit kapacity na výrobě hrubých staveb a zdvojnásobit kapacitu na konečné montáži.

Škoda Transportation rozšiřuje i svůj hlavní závod v Plzni, kde dojde k rozšíření výrobního závodu o nové zázemí pro výrobu podvozků, současně se postaví také nová zkušebna.

Tagy investiční pobídky Pars nova Škoda Transportation Škoda Vagonka Top
44 komentářů