Železniční strojírna Pars nova investuje za čtyři roky do výroby půl miliardy
Areál strojírny Pars nova. Pramen: Škoda Transportation
V Šumperku vznikne za stovky milionů nová podvozkárna, lakovna nebo opravna motorů.
V Šumperku vznikne za stovky milionů nová podvozkárna, lakovna nebo opravna motorů.
A co kdyby také investovali do lidí, aby si práce vážili a nechtěli o ní přijít?
Co tam delaj ty 2 380?
Zpras znova 😀
Ať žije DPOV, že? 👏🤯
Zdravím.
Sám sebe jsem zaskočil rychlým čtením textu.
Oni chtějí investovat 460 milionů.
A já se uvedl do omylu že do 460tek…
Vyjely mi bulvy…😁😁😁
Na druhou stranu 460tky jsou v poslední době v Ms kraji tím co zachraňuje provoz…
😀😀😀🚂🚂🚂😀😀😀🚂🚂🚂
Tak toho bou moct zPRASit víc..
Dobře kluci.. Jen tak dál! 🙂
Jen tak dál. Budu jen rád, když zmizí vtipy na ŠT typu „polotovary z Plzně“.
Která si je ovšem někdy opravdu zaslouží 😉
Chystá se Škoda vyrábět dieslové jednotky? Vzhledem k tomu, že jednotky má by stačilo je uzpůsobit pro dieslový motor. Že strany ČD i ostatních dopravců bude poptávka během několika let velká.
Takhle jednoduché to rozhodně není!
Krom toho dneska frčí vodík a baterie… Ne diesel…
glosoval bych to slovy 0vodik frci, nafta jede. Co s vodikovym vlakem, kdyz neni vybudovano zazemi pro EKOLOGICKOU vyrobu, prepravu skladovani a distribuci?
A vodík taky občas vybouchne…
Zazemi pro EKOLOGICKOU vyrobu vodiku je zejm. v Tenelinu a v Dukovanech. Zbytek technologie je podstatne jednodussi 😉
To není. Nejsnazší je vodík elektrolýzou vyrobit, na to nepotřebujete skoro nic. Ale uskladnit ho tak, aby neutíkal nebo ho někam odvézt, to už je jiná story.
A proto se vodík průmyslově vyrábí ze zemního plynu. Elektrolýzou jen, když je potřeba laboratorní čistota.
Navíc obě JE nepokryjí ani základní spotřebu v ČR, která je asi 6000 MW, takže přebytky hledejte v uhlí a přečerpávačkách. Mňam!
Efektivita celého toho kolotoče je potom třetinová jako u baterií. No hlavně že to je bezemisní, pak je spotřeba primární energie chybou výrobce energie. Má ji vyrábět taky bezemistně. 😛
No zájem o diesely bude spíš v budoucnu klesat a vyvíjet teď něco narychlo do té soutěže ČD nemá moc smysl.
v budoucnu.. no ma min 30 let budou vykony pro diesel stale zajisteny…
Hned dva výrobci DMU jsou v Polsku a oba platí za ty spíše levnější, úplně nevím, jestli by to byl pro Škodu dobrý tah.
Třeba Škoda koupí licenci na ty slovenské kousky a budeme se divit 🙂
Myslíte 861? Párkrát jsem s tím na východě jel a upřímně mi to nepřišlo nic moc, i když proti Šukafonu to je velký pokrok.
Je dobře ze celé skupině škoda daří a rozšiřují výrobní kapacity.
Tak proč ne ? Poroste tím český průmysl.
A na nej navazane obory – subdodavatele, zkusebnictvi, technicke skolstvi, etc. Taky to vidim pozitivne.