Železniční strojírna Pars nova investuje za čtyři roky do výroby půl miliardy

Areál strojírny Pars nova. Pramen: Škoda TransportationAreál strojírny Pars nova. Pramen: Škoda Transportation

V Šumperku vznikne za stovky milionů nová podvozkárna, lakovna nebo opravna motorů.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza D.

A co kdyby také investovali do lidí, aby si práce vážili a nechtěli o ní přijít?

bohyn

Co tam delaj ty 2 380?

Leoš Konečný

Zpras znova 😀

Simona

Ať žije DPOV, že? 👏🤯

Ic540

Zdravím.

Sám sebe jsem zaskočil rychlým čtením textu.
Oni chtějí investovat 460 milionů.
A já se uvedl do omylu že do 460tek…
Vyjely mi bulvy…😁😁😁

Na druhou stranu 460tky jsou v poslední době v Ms kraji tím co zachraňuje provoz…

😀😀😀🚂🚂🚂😀😀😀🚂🚂🚂

Yason

Tak toho bou moct zPRASit víc..

Urban Transport Lover

Dobře kluci.. Jen tak dál! 🙂

Martin K.

Jen tak dál. Budu jen rád, když zmizí vtipy na ŠT typu „polotovary z Plzně“.

Tonda Sehnal

Která si je ovšem někdy opravdu zaslouží 😉

noerf

Chystá se Škoda vyrábět dieslové jednotky? Vzhledem k tomu, že jednotky má by stačilo je uzpůsobit pro dieslový motor. Že strany ČD i ostatních dopravců bude poptávka během několika let velká.

Mýval

Takhle jednoduché to rozhodně není!
Krom toho dneska frčí vodík a baterie… Ne diesel…

Dalibor

glosoval bych to slovy 0vodik frci, nafta jede. Co s vodikovym vlakem, kdyz neni vybudovano zazemi pro EKOLOGICKOU vyrobu, prepravu skladovani a distribuci?

medical_examiner

A vodík taky občas vybouchne…

Nekdo

Zazemi pro EKOLOGICKOU vyrobu vodiku je zejm. v Tenelinu a v Dukovanech. Zbytek technologie je podstatne jednodussi 😉

...

To není. Nejsnazší je vodík elektrolýzou vyrobit, na to nepotřebujete skoro nic. Ale uskladnit ho tak, aby neutíkal nebo ho někam odvézt, to už je jiná story.

Jiří Kocurek

A proto se vodík průmyslově vyrábí ze zemního plynu. Elektrolýzou jen, když je potřeba laboratorní čistota.
Navíc obě JE nepokryjí ani základní spotřebu v ČR, která je asi 6000 MW, takže přebytky hledejte v uhlí a přečerpávačkách. Mňam!
Efektivita celého toho kolotoče je potom třetinová jako u baterií. No hlavně že to je bezemisní, pak je spotřeba primární energie chybou výrobce energie. Má ji vyrábět taky bezemistně. 😛

XXXD

No zájem o diesely bude spíš v budoucnu klesat a vyvíjet teď něco narychlo do té soutěže ČD nemá moc smysl.

Dalibor

v budoucnu.. no ma min 30 let budou vykony pro diesel stale zajisteny…

michal

Hned dva výrobci DMU jsou v Polsku a oba platí za ty spíše levnější, úplně nevím, jestli by to byl pro Škodu dobrý tah.

Indian

Třeba Škoda koupí licenci na ty slovenské kousky a budeme se divit 🙂

Honza D.

Myslíte 861? Párkrát jsem s tím na východě jel a upřímně mi to nepřišlo nic moc, i když proti Šukafonu to je velký pokrok.

Jerry

Je dobře ze celé skupině škoda daří a rozšiřují výrobní kapacity.

ModráGuma

Tak proč ne ? Poroste tím český průmysl.

Nekdo

A na nej navazane obory – subdodavatele, zkusebnictvi, technicke skolstvi, etc. Taky to vidim pozitivne.