Železniční loučení. ČD odstavily prvního bastarda, tornáda skončí na jaře, mizí desítky vozů 810
Jednotka řady 460 skončí v provozu na jaře 2024. Foto: České dráhy
Dopravce aktuálně nabízí k prodeji desítky vozidel.
Dopravce aktuálně nabízí k prodeji desítky vozidel.
Já jen že včera na EC Cracovia dva posilové Honeckery-šlo o nejpohodlnější posezení v tom vlaku, toho dne = všude narváno, zde poloprázdno, celou čtyřku jsem měl pro sebe, příjemně vytopeno, chodové vlastnosti srovnatelné se starým rakouským Bmz…..To že bylo cítit spálené brzdové obložení……to bych neřekl že je vlastnost vozu, ale přičítám to extrémní snaze fírově po dodržení jízddního řádu s pobyty nasanými na všední den ne na poslední den volna – prázdnin…..:-)
Suro .. tak takove to emaily me chodi zdopravy.cz ..: Nádherná dívkaDnes 17:10 Branka DankovaČt 20:00 AndersonDnes 16:23 Nenapodobitelná dámaDnes 15:20 13018062221Dnes 15:12 Straka VaklavaDnes 14:20 Adamec LenkaDnes 10:41 Jana JamesDnes 14:09 Milující pannaDnes 13:58 SilbersteinDnes 13:55 Sobieska WolfovaDnes 13:07 Bochaslava ProkopovaDnes 12:19 Seznamka poblíž2023-07-04 15:44 Barca PeskovaDnes 11:36 Dina JeromeDnes 11:31 Katarina BeranovaDnes 11:04 Pečující dívkaÚt 13:55 dmtsmart01Dnes 07:23 Markova DuzanaDnes 06:45 Dusiek MiroslavaDnes 03:01 Kweta ZelenkaDnes 06:13 Polak RostislavaPo 06:12 Eigneis NosekDnes 05:08 Branka VlachovaDnes 05:13 Ladislava MatskovaDnes 04:56 kelinghz2015Dnes 04:44 Sulcova SvetlaskaDnes 03:56 Strnadova DolkaDnes 04:08 Matskova DeylkaDnes 04:20 Vaklava PospisilDnes 03:15 Zelenkova SvjetlanaDnes 02:28 Zezek MadeleineDnes… Číst vice »
Já to říkal hned, že náhrada 460 za 640 bude překlep.
Úplně se bojím napsat komentář. Já neúmyslně sešrotoval ze dva btm vozy a ČD se soudním znalcem vyčíslili škodu na 10,5 milionů. To je teda cena šrotu aniž by to na šrot šlo???
Jako debil co umí spát s Vectronem a zároveň mačkat bdělák bych se ozívat neměl. Ještě, že jsem nikoho nezabil…. bez legrace…
Každopádně dávat vozy k plánované šrotaci a zároveň si nechat vyčíslovat takový balík….
Ten nejvíc poškozený vagón byl a ještě možná je odstavený v Oloumouci všem na očím, co jedou tramvají či na vlak. Také nechápu. Den co den ho měli cestující na očích.
Ty už radši nic nepiš, je ostuda že někdo takový pracoval v naší profesi.
No mazáci si mě užili pěkně a i pěkně mi zablokovali rekvalifikaci, kterou jsem dělal hodně měsíců a stála mě veškeré úspory. Lidi až tak namyšlení, že se tím netajili a já byl ještě před soudem…. Tak že no jsem to přešel. Ale změnilo mě to pěkně. Už se řekněme nebojím, nenechám se vydírat a zastrašovat. Stejně tak když to bude nutné to celé sepsat a požádat o pomoc DI, DÚ…. Bože naší profesí…. co já zažil za kolegy a vedoucí. Škoda, že jsem boural ve firmě, která mě nešikanovala. Podmínka by byla jistě delší ale státní zástupkyně by měla… Číst vice »
Prd neumýslně. Vy jste neměl co na lokomotivě dělat, protože jste nebezpečný sám sobě. Váš zaměstnavatel to ignoroval, dokud jste málem nezabil lidi v osobáku. A vašimi výstupy na soc sítích jenom potvrzujete, že nejste zdravý člověk. Doufám, že se k dráze už nikdy ani nepřibližíte.
Pro nás neznalé, o jakou nehodu šlo?
Němčice nad Hanou. 193 vs osobní do Nezátek
Více viz tady:
https://olomouc.rozhlas.cz/za-stret-lokomotivy-s-vlakem-na-prostejovsku-dostal-strojvudce-podminku-a-zakaz-8907096
Referovalo se o tom i na zdejších stránkách:
https://zdopravy.cz/za-srazku-lokomotivy-a-osobniho-vlaku-v-nemcicich-nad-hanou-mohl-strojvedouci-dopravce-retrack-czech-112398/
V článku je odkaz na závěrečnou zprávu DI.
Neúmyslně, jako že jsem to chtěl? Zdravý člověk? Co kdo ignoroval? To asi bude chtít trochu rozepsat.
PS: nejsem pilot
Nenávisti tady vidím opravdu hodně. Ale odpověď jak něco mohl soudní znalec vyčíslit tak vysoko, když to bylo plánované tak jako tak zrušit…
Kritici tvých vyjádření tu zase nevidí vůbec žádnou sebereflexi.
Koukám, ale samé takové výkřiky do tmy. Žádné argumenty. Ono tento typ lidí mi dělá problémy kam se pohnu (tedy i v jiných oborech).
No tak to zkouším slušně a pak se k nim chovám zcela stejně, což to většinou nezvládnou.
Ale vem je čert…
Mrzí mne že zmizí Banáni,byly to mé oblíbené lokomotivy,čas holt nezastavíš
Kolik tak můžou chtít za jednu 810?
Někde tuším psali, že podle toho, v jakém jsou stavu, od nižších stovek tisíc po miliony.
Miliony za 810? 😀
Jsou k nezaplacení, přesto mizí. Zvláštní.
Pane redaktore proč vozidlový park, proč né vozový park? A ano už delší dobu jsem si všiml že místo tornáda z Ostravy svinov do Opavy jezdí Panter tak jsem si řekl když už skončil žabotlam tak teť i tornádo já jsem mu říkal panťák dobrej vláček
Kolejová vozidla nebo kolejové vozy.
Tornádo slyším prvně. Na severní Moravě to byl vždy prostě panťák. S příchodem Pendolina se to změnilo na starý a nový panťák 🤭
To sou prostě šotooznačení. Žabotlamu taky žádnej cestující nikdy neřek žabotlam, dycky to byl panťák. A tohle označení mezi běžným lidem plynule přešo na ešus.
A tak by se dalo ve výčtu šotopřezdívek pokračovat: Kredenc, šlechtična… Staří ajznboňáci jenom kroutí hlavami. Na druhou stranu, zkuste se někoho z mlaďochů zeptat, co to byl třeba pukl, vanovka, torpédo, prachárna nebo bába s nůší. Ať vysvětlí rozdíl mezi štokrem a bugatkou. Případně ať popíšou, co udělá strojvedoucí, když vidí a slyší „dobrá“ nebo „dává dvakrát“.
S tím žabotlamem to není úplně pravda. V mém okolí se to dost používalo a nikdo z těch lidí fanda do železnice nebyl
To možná ke konci provozu, kdy se toto označení nějak provařilo z novin.
Ale v 80.letech pantograf. Ať to byla EM475, či EM488.
Doufám, že budou vyřazeny i béčka na lince R11 a nasazeny novější vozy. To co tam teď jezdí už dávno nevyhovuje a je to doslova muzeum na kolejích.
A co jako? Pořád lepší pohodlný starý vagóny, jak nějaký klimatizovaný hnus.
Vaši logiku už jsme pochopili, prostě staré = dobré a nové = špatné, jednoduché jako facka. Akorát že cestující to takhle nevidí a jen vaše jízdné železnici neuživí. Nic ve zlém.
Zlí jazykové tvrdí, že šotoultras mají tak rádi špinavé a smradlavé vagony, protože sami nejsou s hygienou velcí kamarádi.
Dej si mokrý hadr ..kraj objednává dopravu
Na R11 nikoliv. A je otázkou, kdy se vlastně vypíše Min. dopravy soutěž, posledně jim odbory posílaly protestní nótu.
Jasně , takhle bychom dalších 20-30-100 let jezdili 810 a zároveň museli děkovat, že takto super „vlak“ máme. Klimu vem čert ale sebemenší nehoda a strojvedoucí je jasný.
Pohodlí a komfort snad ani nezmiňovat (šílený zvuk v obloucích, sedačky v pravém úhlu).
Jen jízdné železnici neuživilo nikdy.
Prot to je státem objednávána služba ve veřejném zájmu.
Dobře, zkusím tu větu přeformulovat: Stát či kraje nebudou objednávat dopravu podle preferencí pár nostalgiků.
Ještě že stihli vyřadit hurvínky…
Protože už mě nebaví neustále číst bolševické plky, že staré vozy jsou nejlepší a nové vozy, klima a podobně jsou hnus, prosím zdejší diskutující o malou anketu. Kdo chce nové, moderní a klimatizované vozy, dejte mi prosím palec nahoru. Kdo chce staré špinavé koženky, prosím o palec dolů. Děkuji
Já bych nové vagony docela dobře snesl, ale potřeboval bych nějaké větrané. Klimatizované bedny mi nedělají dobře. Nekecám.
A ano – aplno otevřené okno v rychlosti řekněme 100+ taky není rajc.
Já chci pohodlné luxusní koženky a průhledná otevírací okna, ne nějaký nevětratelný dobytčák s nepohodlnými sedačkami potaženými vyšisovanou plyší.
A jistě chceš i staré schéma, vagony lahvově zelené, loko dle trakce, zelená, modrá, světle červená(E,ES,S), středně červená na dýslech, černá jen na páře. Motoráky a všechny balmy a bafíky polomáčenka, atd, atd, atd. Drážní doprava má sloužit znalcům, ne nějakým degénům, kteří chtějí jen jet někam. Jízdu vlakem by si měl každý zasloužit a brát to jako poctu, že
Tak zrovna to barevné schéma podle trakce mělo svoji logiku, železnice nebyla nudně korporátně modrá a na kvalitu neměla barva vůbec žádný vliv
To bude divení, po zmizení 810, že to na té trati nejezdí rychleji a drncá to téměř stejně.
RS1 se chová lépe maximálně v obloucích, po roviném tankodromu je to ale ta samá bída jako 814.
Nejhorší jsou ty rány natvrdo, kdy už to vypružení nebere.
Nejhorší je, že ty nové vlaky na Vysočině jsou kvůli tomu asi v horším stavu, než tyhle dvakrát tak staré ojetiny..
A hlavně se bude mluvit o tom, jak je tam pak drahý provoz a jak by bylo nejlepší to zrušit. Tyto motory patří na krátké tratě bez nějakých problémů a na spoje a místa, kde je malý počet cestujících (např. sedla, večery). V těchto případech je nesmysl toto rušit. A autobus to samozřejmě neřeší.
Toho se nedočkáme. Sem šoupnou vždy jen to co je těsně před smrtí. Tady je to trať jen na dojetí šrotu. Pamatuju např. vozy BP co tu jezdily, velkoprostor s hnědými koženými sedačkami. Nebýt to v takovém šrotovém stavu, měl jsem ty vozy i docela v oblibě. Pak zmizely někam asi na repas a né je sem vrátit po humanizaci, zas z kopřiv vyhrabali nějaký kožený béčka, tentokrát začaly převládat koženky kupéčka. Ty velkoprostory byly celkem fajn, mě se v nich jezdilo dalko líp než v kupé, nevím proč. Na můj vkus na nich stačilo střikonut interiér bílou, vyměnit čistá… Číst vice »
ČD vyhlašovaly, že Tornáda nahradí letos v létě. Zaručeně měly skončit s novým jízdním řádem.
https://zdopravy.cz/novy-jizdni-rad-v-olomouckem-kraji-nastup-novych-regiopanteru-a-zrychleni-do-unicova-a-sumperka-135331/
Trať 280 Hranice na Moravě – Vsetín
Ve druhé polovině roku 2023 ČD předpokládají kompletní obměnu dosud provozovaných elektrických jednotek za nové třídílné jednotky RegioPanter.
Kdyby Škoda dodala Pantery dle harmonogramu dodávek, budou jezdit třeba zítra.
Takže když má dodavatel zpoždění s výrobou nových jednotek, měly ČD „tornáda“ sešrotovat a tyto spoje odřeknout, aby dostály svého slova?
Jednoznačně sešrotovat a nasadit koňské provozy 😀
Nelze, neboť pohonná jednotka koňského povozu nedisponuje uzavřeným systémem WC.
Tornáda by chtěla zachovat všechna a zavést s nimi T linky.
Troling. To nejde myslet vážně.
To jsem nikde nenapsal, že se to má zrušit, tak mi to nepodsouvejte. Jen komentuju situaci jaká je.
Furt tady bylo řečí, jak mají ČD dostatek vozidel na nahrazení čehokoliv čímkoliv.
Tak na štěstí se s nimi můžeme svézt o pár měsíců déle, to je snad super, ne?
Tornáda zmizela už dávno. Z Děčína.
Na Moravě si jim tornáda neříká, tak zatím jezdí dál.
No jasně, tam se jim říká Panťák. Ale všichni víme o čem píšeme…
Nejspíš ne, když se píše o tornádech.
Napsat 460 a je to.
Panťák se říká všem panťákům, těch je spousta druhů. Někdo zase všem vlakům říká vlak.
haf haf … je kočička!
Jenže přejmenováním ze psa kočku neuděláš!
Kraj je objednal..2019 .už to mohly jezdit ty inženýre co všechno vím .saryci jezdí od 2011 ..
A proč kraj rozdupal linku Přerov – Lideč ? To nevím ty inženýre..
To se zeptejte na kraji. Je tam velice příjemný referent, budete si s ním rozumět. Taky nesnese ani oprávněnou kritiku a místo toho uráží.
A ještě se zastavte za slovenským ministrem dopravy.
Můžete si s ním popovídat, jak osobák z Púchova platit nechtějí a že se jim Žilinský kraj nemůže dohodnou za zády.
Nešlo by ty zrychlující komponenty z 371 použít na 362?
Hlavně to ne. 371 je odporová regulace..
To jakou to má regulaci snad záleží u tlumičů nebo skel?
Spíš by to úplně nemělo smysl. Bastardů je malý počet a tříštit řadu 362 přestavbou na ani ne 10 atypů na vmax 160 se prostě nevyplatí.
oni s těmi 371 stejně 160 km/h nejezdí
Rychlíky do Chebu, s jízdní dobou Praha-Ústí stejnou jako expresy do Němec, nejezdí 160km/h? No to asi těžko..
S 371 jezdím 160 km/h naprosto běžně (rychlíky Krušnohor). Pravdy, ty úseky mezi Ústím a Prahou nejsou dlouhé, ale jsou a využívám je.
Chápu, nové mašiny za stovky milionů pro vlaky o 4-5 vozech případně jen úsecích, kde se těch 160 dá jet, se vyplatí spíš…
Vyplatí se mít co nejvíc unifikovanou řadu strojů. Rekonstruovat max. 7 kusů 362 na 160 km/h – víc 371 nebylo – by byl krok opačným směrem.
K tomu vyplatí se existuje přesně jaký výpočet, že 7 Vectronů za miliardu bude levnější než Eso?
Ano, bude.
Ale kdo tady mluví o Vectronech? Vyplatí se těch 7 kusů 362 nechat tak jak jsou. Přidaná hodnota takové rekonstrukce versus náklady spojené s touto rekonstrukcí a s následnou údržbou atypických strojů, nic víc v tom není.
O Vectronech mluví ten, kdo si dává požadavek na 160km/h? Budějovice, Plzeň, Budapešť..
Regulace výkonu
To snad ani nemyslíš doopravdy, že né?
Výkon nezvýšíš, takže tím zrychlením snížíš tažnou sílu a samotný bastard byl známý líným rozjezdem.
To je mnohem více otázka co se tím chce tahat, jestli 4-5 vozů nebo 8-12, co ty vlaky do Němec měli.
To, že 810tky ČD vyřazují z provozu samozřejmě neznamená, že na našich tratích skončí úplně. Budou s nimi jezdit další dopravci, KŽC atd.
Bohužel….
Bdtmee by šly přestavět, mají slušné podvozky, problém je jen současný stísněný interiér. Otázka je, jestli je ještě po vozech s klasickou vysokou stavbou poptávka.
ČD myslím chtěly, ale nikdo se do soutěže nepřihlásil. Nebo jak to vlastně bylo?
ČD na ně měli vysoutěženou zakázku, ale nakonec v průběhu rekonstrukce kontraktor odstoupil, nebo zkrachoval, podobně jak to bylo s Bmz 234. Modernizován je tak jediný vůz, Slováci ale udělali celou sérii.
Neudělali. 18 vozů prošlo lehkou humanizací s novými sedadly, pár jich má wi-fi a krajní oddíl upravený pro kola.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdgtmee.php
ZSSK v roce 2020 vypsala zakázku na velkou modernizaci, ale pak zůstalo ticho. https://zdopravy.cz/zssk-chysta-modernizaci-vychodonemeckych-vozu-bude-v-nich-i-1-trida-69385/
Dneska se nehumanizované postupně odstavují při najetí kilometrů.
V podstatě nikdo o to neměl zájem a firma, která nakonec vyhrála zakázku pro Pardubický kraj, krachla. Doteď zřejmě mají pár rozložených honeckerů na dílnách. Dejte už těm vozům klid, jediná dobrá věc na nich je možná maximální rychlost. Na regionálku to není nízkopodlažní a pro přestavbu na dálkovou dopravu je lepší dotáhnout EC vozy z Německa nebo Rakouska a vypucovat je. Honeckery a Bdt prostě byly staré už v době svého vzniku.
OBB žádné vozy neprodává, to co je po DB je nesourodý šrot, na který se zrovna nestojí fronty. Už dnes se ukazuje jak je právě komplikované provozovat tak širokou typovou škálu opotřebených vozů. Tím ale Bdmtee netrpí.
Ty podvizky je tak jediný, co je použitelný.
Kde žijete? Bdmtee se měly předělat už před deseti lety, Teď už to leda hodit do šrotu.
Problém je i ten šílený nástup jako po řebříku. To by se předělávalo mnohem hůř než interiér.
*žebříku
Pravda, ten horolezecký výstup je taky špatně…
Tam je problém také „do nich nástup“. Jinak chodové vlastnosti díky podvozkům GP 200 s kotoučovými brzdami měly dobré.
Takže nechat podvozky a všechno nad nima novostavba ?
Bastardů je škoda, je to výborný stroj.
Ano, už podle té přezdívky. 🙂
No nevím jak u ČD, ale u Carga, kdo je zná, nedá na ně většinou dopustit. Velmi spolehlivá, jednoduchá a komfortní mašina.
Říkal mi strojvedoucí od Carga že s Bastardem jezdí rád proto že se na konci směny vždycky vrátí zpět do domovského depa 😀 Protože kdyby ho někde zamknul a domů jel Rg, musel by zase někdo jet Rg z depa do místa odstavení. Málokdo s tím totiž umí…
no, něco pravdy na tom je 😅
Bastard, protože škodovka zrecyklovala různé komponenty, přišlo mi vždycky že tam jsou komponenty z každé Škodovácké lokomotivy od bobin do 90. let.
Ano, to je….při rozjezdu na hlaváku je na něj krásný pohled….je to „klasika“, bohužel také poplatný době vzniku (hlavně technikou). Takže, jak zde někdo píše….dejme již těmto strojům klid….nechceme být v muzeu, či ve skanzenu.Chceme funkční, moderní železnici pro přepravu osob a nákladů….Evropa nám o míle utekla, tak alespoň na úrovni té „východní“ Evropy.
„poplatný době vzniku (hlavně technikou)“ Kdyby aspoň to.
Tak pokud vím, byl to požadavek Německa (odporová regulace) myslím, že Škodovka by to v té době (nezaměňovat s dneškem) i v rámci RVHP zvládla poovodičově…..
To sice zvládla, ale tehdy spíš nejezdily než jezdily (esa, peršingy). Tudíž požadavek na odporovou regulaci nebyl úplně mimo realitu.
Ano, vím, pamatuji…. 😂
Já zná. Verzi, že je to narychlo predelana starší mašina na jiné napětí.
A hlavně poslech.
Výborný v čem? Je technicky zastaralý už od výroby – tak jak to DR chtěly. Na deklarovaných 160 km/h rozjede, ale nesmí mít 8 vozú.
Vždyť i řada 150/151 má větší výkon.
U sousedů jezdí EP09 160km/h ještě s menším výkonem, tedy ony jezdily i do Prahy a snad se stejnou jízdní dobou jako 151.
EP 09 3000kW
2920kW versus 3080kW u Bastardu.
Je no, ty mi budou taky hodně chybět.
Jenže ta odporová regulace moc ekonomická není. Pravda, byl to požadavek německých železnic.
Vozy 810 mě opravdu chybět nebudou. Možná nostalgicky ano, jelikož s nimi jezdím čtyřicet let a řekl bych, že jsou docela spolehlivé, ale ty jízdní vlastnosti na dnešní dobu jsou katastrofální. A o kolejovém svršku na některých lokálkách kde 810 lítá ze strany na stranu ani nemluvím. A to píši o dvou mnou používaných tratích Bezdružice – Pňovany a Radnice – Chrást u Plzně. Takže je hezké, že budeme mít nízkopodlažní pěkné vláčky, ale pokud se neopraví koleje tak jsou ty vlaky k ničemu. Je to něco jako když se nakoupila pendolina.
Svatá pravda. Jezdím Domažlice – Planá u M.L. Co je platné místo 810 nahrazení 814, když koleje jsou hrůza. Dokud nebudou podvozkové a pořádné koleje,
tak se o komfortu nedá mluvit. A o zvýšení rychlosti, té průměrné, to samé.
„Lokomotivy, které původně jezdily v Německu, mají přezdívku bastard.“
To snad ne. V Německu jezdil z českých Bastardů pouze tento vyřazený kus.
Asi se tím myslí, že i ty české primárně jezdily na trasách do Německa.
Anebo tam mělo být „lokomotivy, které původně jezdily i v Německu“ bo to byl společný projekt ČSD a DR (řada 230/180)
Část jich mělo i depo Drážďany, tam to byla řada 230. Ale neměly tam přezdívku bastard, nýbrž „Knödelpresse“.
Nesmysl
Řadu tehdy ES499.3, vyráběla Škoda pro přeshraniční dopravu Děčin-Dresden, na objednávku ČSD a DR. Počty kusů teď nevím, ale to tehdy asi fiftyfifty. Takže ten jeden konkrétní kus určitě nebyl jediný
Celkem bylo v letech 1988 a 1991 vyrobeno včetně dvou prototypů 35 ks, z toho 15 pro ČSD a 20 pro (tehdy ještě) DR.
V Německu jezdily všechny, proto je snad vyráběly…
Pokud je to myšleno takhle tak ano. Ale určitě je nevyráběly jenom ženy…
Vyráběly lokomotivy, ne ženy.
Je opravdu až fascinující, v kolika oblastech dokážete být tak dokonale mimo.
Lokomotivy něco vyráběly? Nebo byly vyrobeny?
Ale to v Česku taky, protože byly vyrobeny jmenovitě pro přeshraniční provoz Děčín – Drážďany. Akorát jezdily pod různými správami. Viz můj minulý post. A od r. 2014 už u DB nemají ani jednu. (Pokud vím, tak jedna snad v říši zůstala jako muzejní kus, ale teď spatra nevím, komu patří a jestli je vůbec provozuschopná.)
U těch Bdt je škoda, že se nepokračovalo v rekonstrukci na Bdpee. Možná to nejsou úplně vhodné vozy na Metropolitany, ale na nějaké rychlíky jsou naprosto v pohodě. Třeba by šlo uvažovat i o podobné reko honeckerů – i kdyby se jim měla snížit rychlost na 140 kvůli přidání klimy, tak by byly dobré na R z Prahy do Hradce, Klatov, Děčína, z Brna do Olomouce a do Plzně přes Budějovice.
Jenže to byla doba, kdy se říkalo, že Bčka na rychlíkách stačí.
Teď je na to pozdě.
Jen technická poznámka: Bdpee231 vznikly z Bp282, nikoliv z Bdt. Z těch vznikly Bdtee276.
Mně přijde spíše škoda, že se to nepředělávalo na něco jako Bdmpee, protože jsou pořád o řád jinde než Bdpee, které jsou trochu jako kočkopes. Ale je možné, že to nebylo technicky možné, to opravdu nevím…
Bdmpee233 ale vznikly rekonstrukcí vozů Bmee248, tedy úplně jiných vozů.
To jo, spíše mi šlo o to, co nakonec vzniklo. Teď myslím hlavně sedačky, které jsou jak „čtyřky“, tak letadlové uspořádání, mezi sedadly jsou opěradla a podobné „vychytávky“. Nevím, jestli tomu bránily nějaké technické parametry, ale prostě mi přijde, že Bdmpee233 jsou co se týče cestovního komfortu na tom mnohem lépe.
Souhlas, sedět v Bdpee delší trasu není úplně ono, vyzkoušeno osobně na trase Luhačovice – Přerov. I ty sedačky samotné nejsou kdo ví jaké. V Bdmpee trasa Praha – Ostrava celkem v pohodě.
Honeckery jsou nesmysl od samého začátku. Jejich koncepce byla od začátku podřízena primárnímu použití v lazaretních vlacích – odtud zcela nevyhovující ergonomie rozmístění sedadel, která vůbec nebere v úvahu lidi vyšší než 175 cm.
Tak to je zrovna věc, která by se při rekonstrukci předělat dala. I když by pak rozožení sedadel nebylo optimální. Na rozdíl od schůdků do vozu nebo rozložení interiéru na dva malé oddíly a jeden velký.
Zrovna nástupy uprostřed vozu (a spolu s tím rozdělení na velký a malé oddíly) jsou na regionální dopravu podle mě lepší, než na koncích.
To každopádně.
No, trochu jsem zaspal dobu… U některých byl při rekonstrukcích snížen počet sedadel. Bylo to ale vždycky jenom po pár kusech a těch variant je nejmíň 5.
Více viz Alan Butschek zde: https://www.alanbutschek.cz/rady/rada_b_pty_nov.htm
Ale sedadla se daly (v 90 letech, kdy to mělo smysl) velice lehce a levně naradit (místo pitomé „humanizace“ naprosto zastaralých B249….. Jinak vůz (na tu dobu) celkem OK. Jistě modernější, než hnusné, plesnivé, zastaralé „Y“. Jak zde někdo zmiňuje, na vnitrostátní rychlíky, stavějící po 20 minutách s jízdní dobou 3 hod, naprosto geniální. Né nadarmo podobné používá dodnes MÁV….
MÁV a GySEV používají originální DR-ácké, po sjednocení Německa důkladně modernizované honekry.
Tak nějaké podobné (rozdělení na 3 oddíly) jezdily i na mezinárodním rychlíku Favorit z Lipska na Balaton, osobně zažito. Pokud se nemýlím, patřily DR.
To mě napadlo – honeckery pro DR měly taky možnost úpravy pro přepravu nemocných? Vím, že byly odlišné – např. o jedno okno na boku míň, takže cestujcí měli víc místa.
Taky jsem hledal na internetu a možná špatně – existuje nějaká fotka interiéru honeckera v lazaretním uspořádání?
Na K-reportu jsem tu fotku někde viděl.
Dík, podívám se tam. Už jsem si myslel, že to byla nějaké supertajná věc, která se nesměla dostat na veřejnost.
Ano. A sem se dovezly, protože končila životnost 8dveřových vozů Bai, které byly původně vyrobeny také pro tento účel.
Co ano – že i v Německu se uvažovalo, že by honeckery vozily raněné? Nic jsem o tom nenašel – ale k takovému účelu bylo pořízeno i několik silberlingů pro DB.
Mimochodem, tenhle rys nemá s nepoužitelností vozů pro trochu vyšší lidi nic společného – to je způsobené tím, že naši soudruzi chtěli co nejvvyšší kapacitu, tak tam narvali víc sedaček, než do originálních halberstadtů. Ty mají o jedno okno na boku míň.
„… i v Německu se uvažovalo, že by honeckery vozily raněné?“
V NDR byly s tímto záměrem konstruovány. Jenom teď zpaměti nevím, jestli to byl jenom požadavek ČSD nebo i východoněmeckých DR. Nicméně tím, že to byla v tomto kontextu náhrada za zdejší 8dveřové Bai, jsem si jistý.
Já jsem se špatně vyjádřil. Co mi není jasné, jestli se s takovým účelem počítalo i u vozů Bmhe DR – o tom jsem žádnou zmínku nenašel.
Honeckery (resp. řada Bmhe) vznikly pro DR mnohem dřív, už v 70. letech. To ještě ČSD možná ani nevěděly, že takové vozy chtějí pořídit (aspoň podle wiki: bymáky jsou z let 1989-1990). Že ty pro ČSD byly už zkonstruovány jako použitelné jako lazaretní vozy, v tom jsme zajedno.
Podle jedné poněkud nejasné informace si jich prý ČSD objednaly 43 ks už v r. 1976, ale pak je kvůli nedostatku peněz neodebraly… Nicméně informace je z modelářského pramene a nedokážu posoudit její věrohodnost.
Informace mi chybějí právě k lazaretním vlakům z období NDR. Našel jsem jenom obecné info typu „počítalo se s úpravou osobních vozů“. V Německu k tématu vyšla i tato
https://www.ekshop.de/buecher/eisenbahn-geschichte/Deutsche-Reichsbahn-und-Landesverteidigung.html
dost tlustá kniha, ale tu bohužel nemám. V obsahu té knihy se nicméně uvádějí i vozy o délce 26,4 m, což odpovídá halberstadtům.
Já jsem teď našel tuhle stránku
http://www.bahnbilder.burkhkoe.de/K-Zug1-htm/K-Zug1-509_Bmh.htm
a je tam právě to, že se s tím nějak počítalo.
DR měly i do lazaretních vlaků i vozy upravené z halberstadtských vozů.
Děkuji.
Tady
https://www.vagony.cz/vozidla/bdmtee/bdmtee.html
je popis zvláštního vybavení umožňující úpravu vozů do sanitních vlaků.
Interiér je jasný – vyhodily se sedačky ven tím oknem, co neměl sklápěčku. Pak šlo buď navěsit lehátka, nebo oddíl nějak dál vybavit.
Spíše je smutné, že třeba za 810 není adekvátní náhrada. Malý železniční autobus je nejlevnější variantou pro malé lokální tratě a jako ideální doplňková doprava mimo špičku. Mnoho kusů bylo opraveno, vyměněný motor a jezdí bez komplikací. Násilné vyřazení tomu má dopomoci zanedbávání údržby a odstavení kvůli banálním závadám. Například prasklý řemen. Je diskutabilní, zda je takový postup správné řešení.
RegioSpider je podle mě adekvátní náhrada…
Tak uvidíme kolik krajů bude 810 raději nahrazovat autobusem, než něčím co má násobné provozní náklady.
Už je to tady klišé, ale zjevně je třeba ho dál upevňovat: tam, kde se rozumně nenaplní alespoň regionova/RS1, je náhradou 810 autobus. V extrémních případech (neexistence silniční sítě v dané oblasti) se to holt s nějakou reinkarnací 810 bude muset přežít i do budoucna. Proč není náhrada 810 – protože by jí nikdo nezaplatil. A nebo jinak řečeno – výrobci by jí vyrobili, ale zákazníci nejsou.
Zákazníci by se našly, TSI normy z EU zazdily cokoliv co není dvojnásobek 810.
A tam, kde se nenaplní rozumně bus, nepojede nic.
Co s auty, která z většiny jezdí jen s jedním člověkem?
Zrušit. Nakonec je to logické, jak z diskusí zde vyplývá.
Jestliže to není třeba tím, že provozovat takový malý železniční autobus, do dědiny, kde jezdí 10 lidí na spoj v průměru nemá sebemenší smysl? Jestliže pro tyto tratě není třeba ekonomičtější co já vím, opravdový autobus? Lokálky jsou náš největší nesmysl co kdy vznikl a jestliže na trati není žádný nákladní provoz, díky továrně na ni ležící, který by v ideálním případě udělal i potřebu svozu zaměstnanců, tak je absolutně zbytečně ty tratě pro těch 10 lidí udržovat a raději ty ušetřené peníze za autobus investovat do opravdových trati..
Ve většině případů máte pravdu. Ale osobní zkušenost na trati Zábřeh – Třebová – těch cestujících skutečně nejsou žádné davy, ale nahradit to autobusy v podstatě nejde. Pravda, je to na koridoru, nikoliv na nějaké zapadlé lokálce…
To samozřejmě, avšak to je jeden z extrémních případů a nebavíme se zde o nějaké „lokálce“ z horní do dolní… Tam ta trať bude stát i když by ty osobáku nejezdily, což se ale netýká mnoha jiných lokálek z horní do dolní… Ty stojí zbytečně, vozíme po nich v průměru 10 lidí/vlak a jen se v nich maří finanční prostředky, které by nalezly uplatnění na jiných, násobně důležitějších místech… Tedy pokud to neobsluhuje horní dolní bez rozumné silniční trasy, ale ty snad ani v ČR nemáme, kde prostě ten vlak je jediný způsob dopravy…
Lokálky jsou náš největší nesmysl co vznikl. Největší nesmysl po průmyslové revoluci, který nás dostal na úroveň kde dnes jsme a ne někam do Afriky nebo na Balkán. Jestliže to vede do okresních nebo krajských měst, tak většinou veze výrazně více než 10 lidí ,až zakážou spalováky, tak teprve v MHD nastane boom, tu dnes totiž z pracujících používá jen menšina.
Samozřejmě, avšak proč že vznikly v té průmyslové revoluci? Jestliže to nebylo kvůli tomu, že ty tratě obsluhovaly mnou zmíněné podniky, které generovaly potřebu nákladní dopravy po dané trati? Ty podniky dnes už většinou neexistují, případně využívají silniční dopravy a ty tratě již pozbyly původnímu smyslu :). Teď se zase vracíme nazpátek za tím Balkánem, jelikož místo investic do opravdu potřebných tratí (tunel bezpráví, VRT, kolejový diametr Brno) investujeme do trati, které již nemají žádný smysl. Mimochodem, pokud v tom jede víc jak těch 10 lidí, pak se nemá smysl bavit o 810, ale jiném, kapacitním dopravním prostředku. Pod 50… Číst vice »
Když to veze 10 lidí, tak se možná nemá smysl bavit o ničem. Bezpráví nebude potřeba, pokud bude VRT, to by byla vedle toho hodně drahá sranda. K Balkánu se opravdu nepřibližujeme. S emisními povolenkami a elektromobilitou se nedá předpokládat nic jiného, než se podniky i cestující budou muset přesouvat k nebastardizované infrastruktuře.
Zvláště bych se taky zamyslel, proč už většina těchto podniků nefunguje… stát pak není soběstačný, kdejaká blbost se musí dovážet, a vypadá to tu potom takhle…
A další zajímavá věc… než by daný podnik radši nechal převézt náklad vlakem (pokud to samozřejmě jde), tak radši vypraví 30 kamionů, které pak akorát ucpávají silnice.
Když si silniční doprava neplatí své náklady, pak není důvod, aby se po ní levně nejezdilo, na rozdíl od železnice, kde se platí vše, co je možné zpoplatnit a vše se tam zdražuje?!
Hmm, pročpak asi nefungujou lupkový doly, regionální výrobci stabilních motorů či parní mlýn v každé Hornější Dolní? A pročpak asi v devadesátejch letech zkrachovala spousta firem, který celej bolševismus jely z podstaty, a vyráběly na zastaralých strojích zastaralé výrobky, které byly na normálním trhu naprosto nekonkurenceschopné a neprodejné?
A další kolosální záhadou pak samozřejmě je, proč dnes fungující firmy využívají variabilnější a levnější formy dopravy, když by mohly v klidu využívat možnost dražší a méně flexibilní.
Samé otázky.
„A pročpak asi v devadesátejch letech zkrachovala spousta firem, který celej bolševismus jely z podstaty, a vyráběly na zastaralých strojích zastaralé výrobky, které byly na normálním trhu naprosto nekonkurenceschopné a neprodejné?“
Jak to, že na velké privatizaci a následném krachu těchto podniků ještě spousta všelijakých šíbrů vydělala?
Nebojte si být konkrétní kdo vydělal kolik na čem.
Za mnou opravdu nestojí smečka právníků.
podniky dnes už většinou neexistují, případně využívají silniční dopravy a ty tratě již pozbyly původnímu smyslu 🙂
To pozbyly i vlečky na koridorech. Také se ruší ve velkém.
Nezbývá, než většinu dopravy, co ještě na silnici není, tam převést.
Mohl byste popsat podrobně ty investice do lokálních tratí? A jejich výši ročně.Tedy skutečně do stavu a provozu? Nikoli do přejezdů pro silniční dopravu?! A třeba i napsat kolik let se do těch tratí naopak neinvestovalo a ani se neudržovaly?
Ušetřené peníze nevzniknou. Pro každou trať se alokují peníze na údržbu a pokud bude zrušena, ty peníze budou zrušeny rovněž.
Peníze se alokují, ale žádná údržba se nekoná a SŽ je používá na jiných tratích.
Opravdový autobus, pokud by měl místo gumových kol železniční a jezdil by po kolejích, by opět byl levnější – údržba železnice pro 11t je levnější, než údržba silnice pro 11t, s provozem takového busu to platí zrovna tak.
Problém je souběžná nákladní doprava a TSI…
Zeptejte se Lounských, Slánských, Kralupských nebo Rakovnických strojvedoucích, jak moc je jejich provoz bezproblémový. 😃 Není den, aby se někde něco nevysypalo.
Tím spíš nebudou chybět
To je zajímavé že ve valmezu s tím problémy každý den nejsou .
Ve Valmezu jsou ještě nějaké 810? Jezdívám tam dost často a vidím akorát 460, 842, 844 a 814 (na osobácích, nepočítám Arrivu)
Je tam pro ně dvoudenní turnus TS 835, který zahrnuje vlaky na Zborovice a návoz na tyto vlaky z Valmezu. Plus občas nějaké náhrady za jiné řady.
A jo, taky jsem se mohl mrknout na sledování oběhů místo toho dotazu 😀
810 ještě jezdí v Kroměříži.. a některé poslední vlaky na Rožnov.maji přijít nějaké Reginy a 844. Od prosince konec 810.
Prostějov-Senice-Červenka, výhradni provoz Šukafonů
Ty ale nepatří pod ValMez.
A když už jsme v OL kraji, tak ještě Hanušovice – Staré Město, Litovel předm. – Mladeč, Mikulovice – Zlaté Hory a část vlaků Lipová Lázně – Javorník.
Viz též tuto diskusi na K-reportu:
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4580303
a následující posty.
Ale je, jmenuje se například Iveco Crossway
Ne, raději 810 a odřeknout nákladní vlak, místo něj 40 kamionů! 😛
Mínusáři – ale Kocúr má pravdu, jen ten nákladní vlak není odřeknut, ale zrušen, aby mohle jet těch 40 kamiónů.
A v tom vězí celá dopravní politika státu. Raději nepřemýšlet, kolik nás to stojí a proč není postih těch, kteří toto prosazují a trpí.
Správně!!!
Pamatuju si, když jsem četl na ŽelPage články a komentáře po rekonstrukci Syslů, že se žádné další vylepšení a pořizování nových vlaků nechystá. V podstatě to vypadalo, že tu bude jezdit stále to stejné na věčné časy. Teď téměř o deset let později zažíváme největší revoluci modernizace železničních vozidel v historii ČR a je to super!
To se týkalo pražského uzlu a bylo to před ~10 lety…
Naběhly nové smlouvy s objednavateli..
No a taky doteď v Praze nic lepšího nejezdí. A Syslopatrošroty spíš nejezdí než jezdí.
Neustále čtu v omezení provozu na ČD, jak z důvodu poruchy nejede vlak Řevnice – Praha.
Že by se tornáda přeci jen dočkala aspoň pomyslné oslavy 50 let provozu?
Česká, hezká a pohodlná železnice jde do háje už velmi dlouho a čím dál tím rychleji. Tohle je poslední kapka, čemu hodně přispělo slavné ETCS.
Proč se ale vyřazují relativně zánovní a velice pohodlné vozy Bdt, to vážně nechápu. Kór když se do nich poslední dobou investovalo v podobě těch svíticích dveřních signalizací a místo všech koženek se tam daly blešáky.
Tak kamaráde, vezmi si týden vlakvedoucího na ranních Sp Sázava s „relativně zánovními a velice pohodlnými vozy Bdt“ a budeš asi mluvit dost odlišně.
Nebo se podívat do peněženky a spočítat si kolik bude stát pořizovat lepší soupravy na dva vlaky denně v pracovní den…
Podle tohoto argumentu by tam mohly jezdit i rybáky nebo 010.
Vysokopodlažní vlak, který neumí ani zavírat dveře, nemá na příměstu co pohledávat.
Rybáky nejsou přebytečné, 010 mají nízkou rychlost na spešňák co těch 100-120 jezdí.
U nás ještě jezdí v kožence, hnědé i zelené nejen Bdt 262, ale i podstaně modernější Bdt 280. Nahrazují je 640 a 650. Sem tam, hlavně brzo ráno a pozdě večer jede nejuřvanější krám Tornádo. Budoucnost těchto fosílií je naštěstí autogen.
Kde jezdí zelená koženka? To snad nejezdí nikde, když osobáky od 70.let měli červenou..
Bdt jsou vozy, které nesplňují z pohledu dnešní přepravy osob vůbec, ale vůbec nic, tragickou bezpečnostní v podobě „TB100“ a chybějícího centrálního zavírání dveří počínaje.
Kdyby Bdt měla blokované dveře ..tak nejsem proti.. jsou celkem pohodlné.jedine je nechat jako zálohu.
Taky proti Bdt280, v podstatě nic nemám. Ale Bdt262, s špalkama, s plechovýma krytkama na místě původních polelníků v područkách? Autogen a pár nechat na nostalgii
Těch Bdt 262 už je hodně málo.
Jinde zase „Pozor – blokování odebráno“ (vozy B) a následně dosazeno. Všechno jde, je to o rozhodnutí.
Jistě, dodělat na Bdt CZE, dálkově ovládané dveře, kotoučové brzdy, vakuové WC a klimu a je to skvělý vůz.
Ony byly nějaké personální změny ve správní radě?
Spousta toho zmizí a asi velice rychle. Ale jen aby se moc neukvapovali a měli ještě na nějaký čas dostatek záloh. Nová vozidla jsou nasazována často do oběhu tak, že v případě neschopnosti i třeba jedné nebo dvou jednotek už je problém, s čím pojedeme, viz třeba Jihomoravský kraj. Je to asi hodně o ekonomice, je to nové tak ať to jezdí, co stojí je drahé, ale spolehlivost jakou měla třeba 242 pantery asi mít nebudou…
242 byly skoro nesmrtelné, to je fakt.
Tak ono co se na nich vlastně muže vůbec rozbit, když tam nic není (nadsázka)… 🙂
Však proto si je Cargo a soukromníci berou / brali.
Honekr je luxusní oproti Regionově. Ty zmizí doufám taky brzy..
Honecker je nepohodlný, ošklivý s*áč, Regionova je proti tomu luxus.
Preferuji tedy raději Bdmtee, než každý den stát v nástupním prostoru, protože se to prostě do 650 nevydá 🙂
To není pravda, na jednonápravovém podvozku to skáče jak koza a v oblouku nepříjemně hučí.. V Bdmtee se mi dařilo i spát, v Regionově nikdy.
Svobodník Halík by Vám řekl, že kdybyste poznal, co to je pravá dělnická práce, tak v ní usnete taky.
Dělník jsme celý život..
Musíte to sdělit Španělům, aby vyřadili Talga.
Když by to jezdilo po naších lokálkách, tak by to za chvíli na vyřazení bylo, viz ty problémy RS1 na Vysočině, kdy takové problémy na podvozku nemají ani dvakrát tak staré kusy ze zahraničí, které jezdily na úplně jiném svršku.
Tři krát sláva, ještě by to chtělo nahradit sysla na osobních vlacích Přerov – Břeclav za tří vozového pantera. Nejlíp takové co jezdí na Ostravsku a mají oddělenou první třídu skleněnou přepážkou.
Pantery na 330 budou.
Nevíte prosím kdy? Taky musím občas přetrpět Honeckera.
To je otázka. Podle smlouvy by od 12/2024 měly zajišťovat kompletní provoz osobních vlaků, ale uvidíme, jaké bude tempo dodávek nových panterů.
Neradujte se předčasně. První trida v je v těchto Panterech hodně nepovedená. U okna vaše nohy utiskuje koš po deskou stolu (nechápu proč dva mista mají 3 kose), sedadla jsou natlacená blízko stolku, takže pokud jste telnatejsi, tak nesklopite stolek a pokud jste vyšší tak nemáte kam dát nohy, protože sedačky sedí na bednách. Tohle je parodie na 1.tridu.
Stále lepší jak parodie 1. třídy u řad 650.0. Tam má i ta dvojka lepší sedadla 😀
Škoda jich.. Je to kus historie a zároveň mě udivuje jak všichni píši že konečně to jde do šrotu, jaký je to přežitek a tak… Je třeba si uvědomit že ty lokomotivy jsou i 70 let staré a stále v kondici… Vemte si třeba 854.. Rok 1970 a víc… Jako na svezení paráda a o dost lepší jak 810 či Regina 🙂
Ono dnes někde jezdí v pravidelném provozu sedmdesátileté vlaky? 😀
Ano, u soukromníků jezdí nulkové Bobiny, které jsou 70 let staré.
V pravidelném provozu s cestujícími? Asi sotva. A občasné záskoky ARR u žlutého nepočítám jako pravidelný provoz.
854 – jízdní dynamika špatná, obsaditelnost dost slabá (méně míst než 810), takže sólo nepoužitelné a s vlekem nebo řidičákem se hodí na úplně jiné výkony, než 810 nebo 814. Rekonstrukcí se vyřešil motor, ale už ne převodovka.
Ale jo, sedí se v tom dobře, to zase ano.
Ta 854 by asi ještě na nějaké historické jízdy parádu udělala. Ten zbytek asi fakt rači do šrotu.
Ano jezdit sedmdesátiletým nebo padesátiletým šrotem denně do práce nebo do školy je vrcholný šotosexuální zážitek… Kdy vy šotosexuálové dostanete rozum?
Až lidi jednou přijdou na to, že na stáří to nejezdí, to bude teprve senzace.
Děkuji za klasickou šotosexuální reakci, článek je především o vyřazování tornád a 810 a pouze o jednom bastardu. Pokud si šotosexuálové myslí, že je lahoda jezdit zapraseným umaštěným smradlavým panťákem denně do práce nebo do školy, tak si to kupte na parádu na zahradu. Normální cestující tím šrotem jezdit nebude. Notabene se zeptejte mašinfírů jaká je lahoda v tom smradu a prachu z brzdových špalků jezdit celou šichtu. Nazdar. 🙂
Nemluvě o nutnosti dobývat se do/ze dveří na každé zastávce. Ty dveře na kliku v panťáku opravdu nemají šanci otevřít nejenom děti, ale i většina ženské populace.
Jako emeritní strojvůdce řady 460 rozporuji vaše tvrzení o trápení strojvůdců smrady a prachem. 460 byl z mého pohledu pro fíru velmi uživatelsky příjemný stroj. Prostorná kabina, pohodlná jízda, ticho. Od substrátu oddělen prostorným zavazadlákem (Sysel, 640, 440, 971 proti tomu tragédie). Slušný odpich i EDB, pneumaticky přebrzděno, takže s tím šlo krátit zpoždění líp, jak s Ešusem. Na každém stanovišti tehdy nevídaných 230V, varná konvice a lednice. Když se podělal jeden z motoráků, stačilo za zády přepnout pakeťák a dojet (na souseda). Dva kompresory k dispozici. Spousta místa pro svršky a další cajky ve skříňkách v zavazadláku. Jediné, co… Číst vice »
Souhlas. No, kdyby předělali v minulosti vnitřek pro substrát – „normální“ sedačky, zásuvky 230V by stačily dvě na čtyřku, rychlost 110km/h taky nic moc (z Přerova na Vsetín asi ještě OK, ale na Olomouc, kde je 160?). Jenže na to se vykašlali, tak teď budou holt Pantery. Z pohledu cestujících chápu, že 460 nazývají šrotem.
Ten vlak nejezdí pro strojvedoucího. Až vyženete i poslední bábi o dvou holích – má zhubnout, pak by je nepotřebovala…
Vždyť píšu, že z pohledu cestujících chápu že to nazývají šrot
A ty osobáky budou jezdit 160 přesně kde?
Třeba z Brodku do Olomouce? A taky už jezdí 160 směr Zábřeh třeba
A jedou tak 20, nebo dokonce 40 vteřin?
50 let starý umaštěný a smrdutý šrot nemá na kolejích co dělat. Jezděte si tím denně do práce nebo do školy a pak povídejte něco o předělávání starých šrotů pomocí sedaček na “nové” hurá stroje. Hluk bordel smrad…
Psal jsem v minulosti, né teď. A jezdil jsem s tím léta, takže vím, že hluk. Smrad teda ne, ale už jsem tím nejel dlouho tak nevím. Teď jednoznačně do šrotu
A vlaky jsou tu pro cestující, nebo pro personál?
Těch kurev a pičí (redakce promine) když musel fíra rozchodit zaseklé dveře, aby se jelo…
Ano, stačí se zbavit otravných cestujících a dveře nebudou potřeba.
Zeptejte se mladých kluků co to nafasujou místo nových mašin, oni vám řeknou jaká je to lahůdka.
A propos, protože vy jste na tom jezdil před dvaceti lety, tak pro jiné je to dobré i teď? Opravdu geniální argument. .-)
Měl jsem tu čest se na tom také svést přes kopec na Slovensko, na obou ramenech (Mosty, Střelná.) Vše co popisujete, souhlas + dobrý výhled. Jen odjezd ze stanice křížem se dvěma jednotkami se staženými sběrači znamenalo více soustředění, jinak pohodový stroj. Na tu dobu jedním slovem vynikající. Bohužel pro cestující až na ty schody a těžké otevírání dveří.
„lahoda jezdit zapraseným umaštěným smradlavým panťákem“
Lahoda je jezdit grafiti zapraseným 471.
: – )
Jojo, tak hlavně že zrovna ty ve vagónu poznáš, že tě veze „mladá“ lokomotiva. Je zjevné, že tady potřebuješ jen vycákat svou žluč a všechny s jiným názorem pozurážet. Taková ta moderní komunikace, co?
Jako cestujícímu je mi lokomotiva úplně ukradená…
Naučte se číst článek a viz moje reakce výše na jiného šotosexuálního maniaka. Nazdar 🙂
Přesně no. Co občas ty ČD vymyslí… Vectron na rychlíku s 5 vozy B a 150.2 na Opavanu s InterJetem 😀
?
Do může dobrý, ale asi ok tim trestat dojíždějící, co nechají auto doma, aby jeli vlakem, ne?
Já nemám nic proti starým věcem, když fungují. Jenže ty staré vlaky u nás v kondici opravdu nejsou. U pantografů 460 táhne přes zavřená okna, jsou problémy s funkčností dveří a dynamika jízdy a maximální rychlost jsou na dnešní dobu taky bída. V Přerově mi ve třech případech z pěti ujede autobus, kde mám 10 minut na přestup, protože to prostě není schopné dojet na čas. Nehledě na to, že nám za covidu v OLK odebrali jeden vložák a kapacitně to ve špičce je za hranou. To samé Honeckery, i když nejsou až tak staré, tak při mé poslední jízdě… Číst vice »
460 mají dobrou dynamiku, s tou tramvajovou 3vozovou verzí obzvlášť. Proč z toho udělali takové 3vozové chudinky, to jsem moc nepochopil. Jako v době kovidu jasný, bylo zbytečné jezdit 4vozovými, ale kovid už dávno „není“. Těch zánovních Bdtček je taky škoda, někdo si na tom asi zase slušně namastí kapsu, že to musí poslat do šrotu.
Aby se ušetřilo tak kraj rozhodl o zkrácení na třívozové 460..byla to kravina. Vložené vozy hnijí ve valmezu a bezdomovci a fetky to okupují.
Za kovidu dokonce jezdily ve složení 460+460 (což bych opravdu už nazval „tramvaj“) a je pravda, že s těmi třemi vozy to má „odpich jak prase“.
To snad ani nešlo kvůli blízkosti sběračů, ne?
Jo, zatímco v obchodě mohl být omezený počet lidí, protože rozestupy, tak vlakové soupravy byly zkráceny – tam tím vzniklá absence rozestupů (zvlášt ve špičkách – ano, dost lidí z povahy svého zaměstnání nemohlo být na houmofisu) najednou nevadila.
Já na této lince jezdím takřka denně, pravda jen v úseku Němčice-Nezamyslice a naopak. Jezdí nás jen pár lidí. Co se děje za Kojetínem to nevím. Ale třeba o víkendu, kdy z Němčic přijedu tímhle do Nez. a pak pokračuji domů Bouzovem, je to jak skok o čtyřicet let zpět, do doby mládí. B, Bds,Bee, často koženka atd
Být v kondici vypadá úplně jinak….
To je takový pozůstatek toho, kdy byla železnice ještě pěkná a pohodlná. Bez 460, 810, B, Bdt, plecháčů, banánů… už to nebude vůbec ta pěkná železnice, co známe dosud, ale jen komerční hnus, na který se to trmasformuje už delší dobu. Můžeme být hrdí jen na to, že jsme pamětníci, tohle už další generace, bohžel, nezažijí.
Tak doufám, že jezdíš v pěkném a pohodlném trabantu nebo užovce. To ještě byly auta!
Nejezdí radši vůbec
A opět klasický příspěvek typu „Dobře už bylo“ a „Všechno nové je hnus“. Pochybuji, že průměrný cestující bude naříkat nad odchodem koženek, 810, nebo dokonce lokomotiv, jelikož takovému cestujícímu může být úplně jedno, co je v čele vlaku, pakliže ho to doveze včas kam potřebuje. Pro nostalgiky jsou nostalgické jízdy, tam stará vozidla patří, ale ne do běžného každodenního provozu.
Cesta je cíl?
A hlavně žádný takt, a nádražku do každé stanice. 🙂
A knižní jízní řád v brašně, hlavu z okna a sledovat všechna návěštidla. Samozřejmě mechanická
Skanzeny jsou pěkné na koukání, ale 99,9% lidí by ve skanzenu žít nechtělo…a to ani v tom železničním.
Existují i živé skanseny, kde lidi normálně žijí a pracují…
Živý skanzen pro pár dobrovolně tam žijících lidí a „skanzen“ na železnici pro všechny cestující jsou snad nesrovnatelné věci.
Trať 171?
Spíš naštěstí. Dneska už cestující není jen substrát na přepravu z bodu A do bodu B.. POkud mají vlaky konkurovat ostatním způsobům dopravy, tak musí něco nabídnout.
Přesně tak. Po těch panterech za 40 let přijdou nové stroje a bude zase těšení se, že ty smradlavé, hlučné a já nevím jaké staré krámy konečně končí.
U Ibalginů se na to těším už teď 🙁
A ty nové nabízejí co? Nepohodlná sedadla, stísněný a otevřený prostor, nemít si kam u sedadla pověsit kabát, odložit tašku, jedno WC na soupravu, průvan, protože oddíly nejsou opatřené dveřmi, neklidná a tvrdá jízda (a to i u čtyřnápravových vozidel)….. a dalo by se pokračovat. Ta starší vozidla na svou dobu byla promyšlená a kvalitní a byla skutečně pro cestující. Dnes jen co nejlevnější a nedomyšlené.
Pohodlnost sedadel je dost subjektivní pocit. Já mám třeba raději tvrdší a tvarované sedačky, než lavice v Béčku. Police a háčky se snad také nezrušily. Neklidná s tvrdá jízda? No nevím, občas mám třeba na Labi pocit, že nám ty vozy vyskočí. O jízdních vlastnostech např. takové 451/2 bych také raději pomlčel. I když ta byla aspoň nízkopodlažní, od čehož naše plánované hospodářství dále upustilo, a vzniknul paskvil 560/460. Honeckery sardinkárna…. Promyšlené bylo lecos, ale nepromyšleného toho zůstalo také dost.
Na tohle se už ani nedá reagovat. Nic neměnit, nechat to tak jak je. Přijedou se na to dívat turisti a to jsou prachy, love, chechtáky. Slunce seno erotika. Jinak železnice tu není ke kochání, jak je pěkná, ale k dopravě cestujících, pro tebe asi kaštanů, substrátu atd.
Tak si kamaráde pořiď vymknutej kotník a na palubě 854 tě rádi přivítáme s medajlí, pokud se tam vyšplháš. Ještě lépe 954.
Plně vám rozumím…
Mohl bych se k Vám přijet podívat na světlo z petrolejky (protože plamen je hezčí než ty fuj moderní led)?
Mohl bych si k vám přijít do kuchyně uvařit na plotně s dřevěným topením (protože to má lepší vůní než fuj noname sklokeramika)?
A když už tam budu, rád bych domů poslal telegram, jak skvěle se mě u Vás spalo na slamníku…
Můžu? 🙏🙂
Moderní telegram? Dejv má určitě před chalupou holubník…
Jde to. Normálně to jde, vzít dálnopis a nechat si tisknout linuxový terminál na papír namísto obrazovky. Jen tomu chybí některé znaky, protože ta věc nemá druhou polovinu ASCI.
Pokud se nepletu, tak 371.201 je původně DB 180.??? co dostali jako náhradu za 371 poškozenou někde v Německu. Tuší někdo, jestli ta 180 měla v době převodu nějak signifikantně víc nebo míň naježděno, než měli tehdejší 371? Byl to v rámci řady 371 spíš lepší nebo horší stroj?
Byl naprosto srovnatelný s ostatními. Já v nich rozdíly nepozoroval. Jistý problém byl starý kompresor. Patrně to byl i jeden z důvodů, proč skončila. A není jediná. Odstavené už jsou dvě.
V zásadě jediné, co mi bude chybět, tak je řada 15x.x… Když jsem byl malý, poprvé jsem ji spatřil v Zábřeze, když jsme s dědou v noci přestupovali na rychlík na Slovensko. Když jsem ji viděl, říkal jsem si, že to bude nějaká výjimečná lokomotiva a nespletl jsem se. Na svoji dobu neskutečně silná a za mě nejelegantnější lokomotiva, jakou jsem viděl (dříve se dělaly samé krabice, teď musí vše být zase jen kulaté a banáni jsou tak nějak uprostřed). Ale co už, pokrok zastavit nejde (a je to dobře), z nostalgie se žít nedá 🙂
Jj. Taky si pamatuji jako dítě v roce 1985 R 529 Vsacan. Praha Holešovice – Přerov jezdila 150. Tenkrát vezla 16 vozů.
Já zase už ze sedmdesátek, při cestách za prarodiči na šalený východ, až za Sninu. Z Prostějova večer samozřejmě Krokoušem, maximálně Barčou s osmidveřákama. Pak na druhý perón a koukat na sever, když se tohle elegantní a monstrózní dílo přibližovalo a zapískalo, mráz po zádech. Jak ji ráno odvěšovali v Michalanech, tak jsem měl pocit, že něco nenávratně zmizelo. R526/527 Laborec, klučičí deseti letá dušička. Doufám, že aspoň dvě zachovají, pro nostalgii, vždyť ty mašiny byly v době svého vzniku, na tu bídu co u nás byla, na špičkové úrovni, výkonem i designem
Tehdy samozřejmě E499.2, v polomáčené. Celozelená se žlutým pruhem ji pak ale vůbec naslušela
Ano, banánů škoda bude, už tím, že mají 160ku a do nedávna to byly tahouni naší rychlé vnitrostátní dopravy (expresů), myslím, že by si ETCS ještě zasloužily. Jinak mnohem víc mi budou chybět 460 a vlastně i Bdt, plecháči a 810. Bez 460 už českoslovenaská železnice nebude tím čím byla.
Zastaralá odporová regulace (u banánů a 460) nic? Komfort a bezpečnost strojvedoucích a cestujících nic? Jednosystémovost? WC na které člověk půjde jen v té nejkrajnější nouzi nebo možná ani to ne, a ve stanici a tunelu má stejně smůlu? Lavice v 810? Nástup velmi obtížný pro hůř pohyblivé?
A nic jako československá železnice už dobrých 30 let není, stejně jako Československo, navzdory tomu, co různé sekty tvrdí.
Tobě asi chybí i Pílštyky s osmidveřáky, Kredence s oknama na kličku, krátké Balmy se sklením na krajních oddílech, nebo možná i Rybáky s dřevěnými lavicemi. Jako nostalgie dobrý, taky to mám rád. Sám jsem tím jezdil. Ale v pravidelném provozu? A hlavně ten neskutečně řvoucí krám 460(EM488)?
Neskutečně řvoucí krám je podle některých i Panter 🙂
Jako to pískání výzbroje? Oproti rachotu Tornád nic
Ano, ale u něj vadí že řve moderně a u Leošovy tramvaje, že má moc malá kolečka.
Jo jo, 150.2 jsem viděl mimořádně i na Opavanu (docela nedávno), asi neměli nic volného. Jinak holt, pokrok se nezastaví. 460 měli zavčasu rekonstruovat když už, ale i tak, ta rychlost 110 už opravdu nestačí ani na Valmez a z pohledu cestujícího je to prostě křáp
Souhlas. 151 je moje srdcovka, přestože jsem na ní zažil pěkných pár letních veder, než v Bi dosadili aspoň nějaké klimošky. 151 je a zůstane legendou.
Jj, vzpomínky zůstanou, jako mé dětství u kolejí na staré cestě v Třinci, kdy jsem vyhlížel Košičan, aby se prohnal okolo s touto kráskou. Večer pak čekání na Beskyd, který občas 15x měl, a když neměl, tak zklamání z Bobiny 🙂
Slušná obnova vozového parku, o které se nám před deseti lety ani nesnilo.
Jen houšť a větší kapky! 🙏
Děkujeme, odejděte. Sotoušci neplačte
Nevěřím že skončí. Zrovna nedávno jsem v Olomouci viděl Tornádo do Vsetína, které vypadalo jako kdyby ho vytáhli z kopřiv někde za depem. Ta hnusná žlutozelená barva už byla třešnička na dortu.
Takže by bylo lepší je vyřadit najednou a než přijdou Pantery, tak jimi zajišťovanou vozbu odřeknout?
Vyřadit se musí tak jako tak, protože ETCS.
Ta hnusná žlutozelená barva je retro nátěr, jinak by všecky jezdily v modré jak je u ČD zvykem.
Ještě jsou i v šedém nátěru, který se už prostě neobnovoval Najbrtem. Plyš vevnitř už to taky musel dožít bez výměny. Ta 1 muzejní bude stačit. Neprovozovat před 7:00, místní děkují.
Ta „hnusná“ zelenožlutá jednotka by měla být muzejní, proto se taky do tohoto nátěru uvedla a zachovaly se některé prvky, které už ostatní nemají (2ramenné sběrače, včetně krajních sběračů), původní návěstní svítilny, dveře na kliku, v interiéru se některé věci snaží uvést zpět do dobového provedení a tak dále. korát barbaři z ČD už nechali sešrotovat ten druhý zelený vložák, takže pokud by se stal zázrak a opravdu zůstane zachovaný, bude to taková 3vozová tramvajová chudinka.
Prototypová jednotka označená ještě jako SM 487.0 byla taky třívozová, takže dejme tomu, že to má nějaké historické opodstatnění.
Takže máme 110 dvou- a třívozových RegioPanterů.
dalších 37 ks Regiopanterů vlastní JMK a provozuje ČD.
– dohromady tedy 147 ks – anebo je to 110 ks včetně?,
Kolik ks má ČD Pětivozových Interpanterů???
Je v tom už započítáno – kolik RegioPanterů nově odkoupila od ČD Arriva v Plzeňském kraji???
Kdy a kde se dozvíme přesné číslo??? Na stránkách ČD to není k dispozici, když tam zavoláte , zaměstnanci na centrále to nevědí a nezajíma je to…
110 ČD Panterů + 37 JMK Panterů = 147 ks
To tam fakt kvůli takové kravině voláte?
Bych se vsadil že volá na jízdenkovou infolinku. Tak tam je to určitě nezajímá 🙂
Vy máte asi hodně volného času co a k tomu kouzelnou vlastnost otravovat jiné lidi v práci zbytečnými dotazy. .-)
Není tak těžké toto vygůglit…
Na konci článku „Regiopanter“ na wiki je docela přehledná tabulka všech vyrobených a objednaných RP… Těmi 110 RP jsou myšleny nové objednávky druhé generace dodávané v letech 2021-2024 (60 třívozových 640.2 a 50 dvouvozových 650.2), které přibývají k současným již starším 20 třívozovým a 17 dvouvozovým ve vlastnictví ČD.
Ty pro JMK se do toho samozřejmě nepočítají a Interpantery taky ne (těch je 10x 5v + 4x 3v)…
https://cs.wikipedia.org/wiki/RegioPanter
no jo ale to by musel JARDA používat mozek , lepší je prudit na telefonu. Proč to dělat jednoduše když to jde složitě
Proč by měli na nějaký infolince znát vozovej park ? Zkuste zavolat do pražskýho dopravního podniku, ať vám řeknou aktuální složení vozového parku…
Možná to bude pro vás překvapení, ale naprostý většině zaměstnanců dopravce je fakt ukradený, kolik kde je panterů.
Mimochodem, pětivozový RegioPantery nejsou nikde.
na jeho obranu se ptal na pětivozové interpantery.. ale nic to nemění na tom že je to tak jednoduché vyguglit, třeba na wiki, kde se tomu v tomto případě i dá věřit, je to dost aktuální
Ani 4vozové, 4vozové jsou jen Ibalginy.
Výrobce řadí do rodiny Regiopanter i ibalginy.
Tak ty máš dost , ty se hodně nudíš že voláš pro takové kraviny na infolinku a otravuješ slušny lidi.
+420284016111 , tady se vás ujmou ….
To je číslo do Bohnic?🙃
Jj
Nepoteče taky krev u Semilassa?
Pětivozových interpanterů je deset a ještě 4 třívozové …
JMK má Ibalginy, to je uplně jiná řada, která sice technicky vychází z Regiopanterů a Pí*apanterů. Mají 31 4vozových Ibalginů a 6 2vouvozových.
A co Regionovy? Ty se nějaké odstavovat nebudou? Máme tady desítky staronových RS1, další desítky RegioFoxů,…
První co se odstavuje jsou 810..je třeba číst. Regiofoxy nahrazují 843 ,854 a Reginy..
Regionovy se pozvolna odstavují průběžně, obvykle z důvodu vážné závady. Jenže ve světle aktuálních zpráv je vyřazení pár 814 ročně bezvýznamnou událostí. 🙂
Navíc i po roce 2025 budou Regionovy na některých souborech zasmluvněny, tak o nějakém systémovém vyřazování nemůže být řeč.
Ono i ty Regionovy jsou jedna z řad která nahrazuje 810. Tam bych viděl nějaké větší vyřazování mimo nehody tak 2027+ a od další vlny smluv 2030+ asi jejich postupný konec, být si myslím že se jich pár dožije let kolem roku 2040.
Dokud tu budou 810, tak i regionova je bohužel zlepšení.
Jo ty německý šroty je bohužel už nahradily 🙁 Hnus.
To už zavání trolingem…
Nebo závažnou duševní poruchou.
Co Regína, to předplacená muzejní rarita (čti nelze šrotovat). Všechny výstavní kusy bych natlačil k Šumperku, odkud vzešly.
Sice o 10 až 20 let pozdě, ale přece 🙂… Za tento krok ČD 👍
To si děláte srandu ne? Jako že ty pohodlné a krásné staré vlaky nahrazují šerednejma klimatizovanejma s*ačkama, to si zaslouží pochavlu?
Pohodlné a krásné staré vlaky možná pro nostalgiky a blázny cinknutý kolejnicí. Pro naprostou většinu cestujících rezavý popelnice, co třikrát přežily samy sebe.
Železnice tu není pro šotouše, ale především pro civilní osoby, u kterých končí rozlišovací schopnost u ošklivého a pěkného vlaku.
Was is das pochavla? A né, teď vážně? Pohodlnější je taková M152 s bafíkem, než panter? To je jako že je pohodlnější dvástcsetroska jako sanitka než ty současné? Pohodlnější koukat na černobílou televizi se skoro kulatou obrazovkou a s krabicí PL500 na výměnu, než na současný LCD smart přijímač? Pohodlnější je si ohřát vodu v hrncu na plotně, pak ji nalít do plechové vanečky a umýt se, než vlézt do vany, sprchy, pohnout pákou a umývat se? Pohodlnější je dolít petrolej, zapálit, seřídit knot, nobo ho vyměnit a svítit, než ťuknout po vypínači a svítit? Snad to jen myslíš ze… Číst vice »
Pfff jako dobrý, ale až to tady bude jako u OBB kde každý druhý vlak je Railjet tak se můžeme o něčem bavit. Proč nevemou 100 kusů Railjetů 2 generace? Víte jaká by to byla paráda? Ať by člověk cestoval kdekoliv po ČR – stejný vlak, stejná kvalita, stejný komfort, stejná značka.
Miluji cestování po Rakousku, protože OBB je v tomto daleko daleko před námi…….
Byla by to paráda… a zaplatíte ji? 🙂
Teď se tu rozjede diskuze o Klimaticketu…. To že se tam ty peníze musí dodat jinou cestou, plno lidí vůbec nevidí.
Taky bych byl rád, kdyby to tu fungovalo jako v Rakousku, jenomže to bysme se museli vydat po válce trochu jinou cestou. 🤷🏼♂️
Úplně si nejsem jistý, jak myslíte „To že se tam ty peníze musí dodat jinou cestou, plno lidí vůbec nevidí.“, nicméně já jsem jen chtěl říct, že abychom si pořídilo 100 railjetů, stálo by to ČD vyšší desítky miliard korun, na co prostě nyní nemají. Jistě, mohla by se zavést politika, že když se koupí něco nového, tak to bude railjet. Jenže problém je v tom, že i ten railjet zastarává a navíc výrobní kapacita není neomezená. Proto mi přijde, že nákup 100 railjetů najednou ani rozprostřeně v čase prostě není žádným způsobem reálný 🙂
Ona to spíš byla reakce na příspěvek Railjetteam, s vámi souhlas.
Navíc railjet není úplně ono, souprava s mašinou váží od o dost víc a to všechno celou dobu životnosti vozíte sem a tam. Cílem by měly být jednotky.
Místo Railjetů pořídit Kissy a Flirty.
Jo, že to slyším, jsou to tramvaje… Pro kované šotouše i u Lea a WESTBahnu.
Nahoře někdo psal, že jsou tramvaje i 460 jak jezdí teď (jen s jedním vloženým vozem) 🙂
Raději bych učil hada chodit než vysvětlovat průměrýmu zdejšímu šotošukovi ekonomiku…
Jo, všude stejné letecké uspořádání, kde jedno řvoucí dítě otravuje celý vagón a z přesvětleného interiéru bez možnosti individuální regulace není vidět ven ani za šera, natožpak za tmy. Děkuji, nechci; to už radši pojedu autobusem – je to levnější, vždy jedu po směru jízdy a těch lidí (a tedy potenciálních zdrojů hluku) je tam míň.
Mluvíte o elefantu a panteru? Tam je to fakt hnusně přesvětlené a otravné.
Individuální regulace osvětlení? Myslíte mezipolohu přepínače v kupíčku, kdy tam nesvítí vůbec nic?
Volby jsou tma a pískání…
A v dnešní době protihlukovych stěn, je z vlaku videt kulový…. Třeba Letovice: jee děti podívejte hrad…. Aha, tak už nic….
ale budem opěvovat staré řvoucí šroty, kvůli kterým tam ta PHS stojí…
OBB je před námi tak 40 let. Těch 40 let, během kterých komunistický svině udělali z prosperující republiky východní gubernii a zaostalej stát jak infrastrukturně, tak průmyslově.
Na druhou stranu už nám skoro 35 let nevládnou, možná bychom měli konečně přestat fňukat a vykasat si rukávy…
Kus cesty jsem ušli, ale to manko se jen tak nezahladí.
Místo nich nám dnes vládnou v lepším případě oportunisti, kteří se každé ráno rozhodují jinak (třeba i úplně naopak než včera) podle toho, odkud fouká vítr veřejného mínění nebo spíš morální paniky a veřejné hysterie; v horším případě politicko-ekonomická mafie, kde najít politika bez souběhu zájmů nebo nevisícího na špagátku vyděračů s kompromateriály nelze najít ani s lucernou v poledne.
A jestli mi tu někdo předloží opačné příklady, rovnou mu předem odpovím, že všeho do času; buď se na ně ještě nic neprolátlo nebo teprve čekají na svou příležitost, jak se historicky znemožnit.
Čili oponenturu nepřipouštíte, protože máte patent na pravdu.
OK, prosím ty opačné příklady.
Jenže ostatní (západ) postupuje stejně rychle (ne-li rychleji, no, jak v čem), takže je nemůžeme „nikdy“ dohnat
Možná by si všichni šotoušci měli koupit týdenní lístek na OeBB a jít si ty údajné zázraky vyzkoušet. Včera jsme se plazili z letiště na Hbf tak 60, railjetem přetíženým letištní frekvencí. Po rakouské KFNB rovné jako pravítko jel vlak krásných 120… Že v takhle bohaté zemi dodnes existují šotojízdy typu Semmering a Brenner je taky k neuvěření. Úspěchy ÓBB nejsou plošné, ale týkají se vybraných úseků a staveb (které ještě z větší části ani nejsou hotové). Jakkoliv absurdně to může znít, ve své většině jsou naše hlavní elektrifikované tahy zcela srovnatelné s Rakouskem i Německem, v dobrém i ve… Číst vice »
No to ano, ale ne vozy/jednotky/loko. V tom jsou lepší, ale taky dražší (když pomineme klimaticket)
To si pletete s 30 lety rozkrádání našich podniků a patentů, které za komunistů u nás vznikly. Proto už nemáme co a kde vyrábět.
„které za komunistů u nás vznikly“
Tak tady další diskuze postrádá smysl.
😀
Ale je to junda
Tak já bych oponoval třeba příkladem podvozků nákladních vozů Tatra. Know-how jejich konstrukce bylo za jednoho z bývalých soukromých vlastníků v nultých letech skutečně ukradeno. A jakmile ten majitel zjistil, že není dostatečně chráněno, po jeho získání z fabriky vycouval.
Uveďte prosím příklad nějakého ČS patentu, kterej komunisti neukradli.
Vždyť jsme byli ve všem technologicky pozadu minimálně dvě dekády.
Ve všem ne, v něčem jsme byli (a pořád jsme) ještě před světovou špičkou. Dokonce se to přímo týká železnice 🙂
To je už pařba po půlnoci.
kontaktní čočky , ukradli a prodaly do usa. z oboru metalurgie např popouštění v atmosféře nasycených olejnatých par . za zlepšovák dostal ing Hanzal 1000kč . ale linka by stála milion tak to deset let nekde lezelo a najednou… indická slévárna vlastnená usa firmou je temer monopolnim dodavatelem nosniku pro podvodni konstrukce. ukradli kde co . proto nejsme technologicky na urovni. protoze kde jaky postup nebo vyrobek je chranen patentem . ktery je nutno za licencni vyrobu zaplatit. pozadu jsme byli stoprocentne. protoze se neinovovalo , preferoval se tezky prumysl , vyzkum byl upozaden a kdyz jednotlivec neco vymyslel ,… Číst vice »
Můžete jmenovat aspoň jeden podnik? 😀
30 let rozkrádání podniků, které před 70 lety komousi ukradli (znarodnili) a následně nedali do údržby a rozvoje ani korunu….
Pořád i ty zanedbané podniky někomu dobře posloužily, aby si pro sebe vydělal na jejich krachu nebo přeprodeji při velké privatizaci.
Ne všechny podniky se znárodnili za komousu .. hodně se toho znárodnilo v roce 45. Takže si zopakujte historii.
A v SSSR rozdojili kozla
Zaostalých hlavně mentálně… A ty dvě generace to myšlení žel už stihly předat té třetí…
Spíš morálně. Ale to říkali už TGM a Tomáš Baťa: Současná krize není ekonomická, ale morální. Dodávám k tomu, že tudíž politickými prostředky neřešitelná, protože politika v liberální demokracii není nic jiného než hra zájmů (a hřiště pro tu hru a její pravidla a soudce, který to všechno podle těch pravidel píská).
Preventivně tady prohlašuji, že tímto postojem nevyjadřuji nesouhlas s demokratickým uspořádáním. Otázkou nicméně je, kolik toho ještě – kromě té etikety, kterou si na to systém přilepil sám – v současném uspořádání z demokracie fakticky zůstává.
Po roce 89 .. likvidace zemědělství ..to je v pořádku?
Nelze nevzpomenout jak to české zemědělství tehdy vypadalo: „předsedóóó… tohle že je kravín? To snad není možný“. Skoukněte si „Slunce, seno, erotika.
Troškovy filmy jako etalon průměrného stavu čs. družstevního zemědělství? Smích…
Těch JZD – výkladních skříní systému bylo víc a nebyly to jenom Slušovice. Namátkou: Práče, Dubicko.
Horší to samozřejmě bylo se státními statky, z objektivních i subjektivních důvodů. Ale to už jsme OT.
Tady jsme na štěstí v Česku, tak nám sem necpětě rakouský vlkay a ty šroty vyřazené z německa už vůbec ne.
Když si budeme hrát pořád jen v zaprděné české kotlině, budem čím dál tím víc zaostávat za celým světem.
treba za tou 1/3 sveta na vychod od nas? nebo za rozjebanou afrikou ? vykacenou brazilii? nebo jen za pyšnou západní evropou ? zlatá kotlina
Protože RailJet je zastaralý koncept a proto i ÖBB od něj odhchází směrem k jednotkám. Hlavně kvůli spotřebě a opotřebování kolejí. Nové „RailJety“ pro ÖBB již budou také jednotky bez lokomotivy.
To byste musel vzít kladívko, rozbít svoje prasátko a drahám něco grošíků přispět…
Nevím, jestli je Railjet úplně ideální produkt. Je to takový kočkopes. Spojuje nevýhody elektrické jednotky (nedá se rozpojit a nedají se přidávat vagóny) s nevýhodami klasického vlaku (nemá distribuovaný výkon). Spíš než Railjet bych viděl budoucnost v elektrických jednotkách, které by se spojovaly za sebe jako v Německu. Až budeme mít VRT, tak by bylo super, kdyby ČD koupily třeba takový Siemens Velaro, nebo něco podobného.
Ale OBB je před námi i cenou. Nehledě na to, že co si stát/kraje objednají, to mají.
Railjet je pro regionálku (článek je o regionálce) naprosto k ničemu. Jóo takové Desiro (a že jich tam jezdí), ať už nezávislé nebo elektrické, to by se srovnávat dalo
Modernizace začla ve velkém od roku 2019. Jak chcete dosáhnout stejného vozového parku?