Infrastruktura Mimořádné události Železnice Zprávy

Zastupitelé Studénky umožnili stavbu železničního podjezdu

Železniční přejezd ve Studénce. Pramen: SŽDC
Železniční přejezd ve Studénce. Pramen: SŽDC

Zastupitelé Studénky na Novojičínsku tento týden schválili změny územního plánu, čímž umožnili stavbu podjezdu pod nebezpečným železničním přejezdem. Na něm se v roce 2015 srazilo pendolino s kamionem, při nehodě zemřeli tři lidé. Stavba by měla stát zhruba 700 milionů korun. Nyní je v místě přejezd se závorami a světelnou signalizací.

Termín zahájení stavby je stále nejasný. Podle původních plánů Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) měl být projekt dokončen v příštím roce. Nyní ale investor teprve začne s výkupem pozemků pro první část projektu, což je nová silnice pro nákladní dopravu. Podle plánů bude podjezd určen jen pro pěší a osobní automobily.

V původním územním plánu byly některé plochy potřebné pro stavbu podjezdu vedené jako ostatní. Po změně jsou určené pro budování silniční infrastruktury. „Dali jsme tomu zelenou. Nyní už to je na investorovi, kterým je SŽDC,“ uvedl starosta Studénky Libor Slavík (Studeňáci pro Studénku). Dodal, že se zástupci SŽDC se pravidelně vedení města setkávalo. „Podle posledních informací, které máme, by stavba měla začít v letech 2021 či 2022,“ doplnil.

Na přejezdu ve Studénce závory v roce 2015 postupně uvěznily dva kamiony. V říjnu portugalský řidič včas zareagoval, těsně před příjezdem vlaku prorazil závoru a odjel. O několik měsíců dříve ale na přejezdu uvízl polský řidič, který vezl těžké plechy. Z přejezdu neodjel a do jeho kamionu narazil vlak Pendolino. Nehodu tři lidé nepřežili, dvě desítky dalších utrpěly zranění. Polák od soudu odešel s trestem 8,5 roku vězení.

Další tragická železniční nehoda se stala ve Studénce v roce 2008, kdy rychlík narazil do trosek zříceného mostu. Osm lidí nepřežilo, desítky dalších utrpěly zranění. Soudy se kauzou stále zabývají. Novojičínský okresní soud všech deset obžalovaných zprostil viny, protože se podle něj nepodařilo prokázat, že za pád mostu mohli právě oni. Krajský soud v Ostravě ale tento rozsudek zrušil a vrátil věc do Nového Jičína. Soud nový verdikt vynese v listopadu.

Změny ve Studénce (Pramen SŽDC)

Zvolená volná výška podjezdu 3,70 m záměrně neumožní průjezd kamionové dopravy. Po realizaci stavby bude provedena změna kategorie silnice třetí třídy na místní komunikaci. Těžká nákladní vozidla budou odkloněna mimo silnici III/46427. Náhradní trasa pro kamióny je vytyčena po silnici II/464 a dálnici D1. Příjezd do průmyslové zóny bude ze silnice II/464 zajištěn po ulici Butovická nově zbudovanou příjezdovou komunikací. Součástí projektové dokumentace je rovněž přeložka silnice III/46427, která zajistí oddálení křižovatky s ulicí R. Tomáška do předepsané vzdálenosti od přejezdu. Vytvořením nového propojení do průmyslových areálů dojde k převedení nákladní dopravy mimo ulici R. Tomáška a samozřejmě s omezením průjezdu kamionové dopravy celým městem. 

ČTK

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jan Matoušek
Host
Jan Matoušek

Uvědomuje si někdo z kritiků ceny, že NĚCO (a rozhodně ne malého) bude stát dopravní opatření na koridorové trati po dobu výstavby?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Přejezd, k tomu navíc ve stanici. Podle sčítání dopravy z roku 2016 tam projede 58 autobusů v pracovní dny, 30 o víkendu (přestože víkendu autobusy nejezdí − šotopravda). Vozidel celkem 4200 − to není zrovna málo. V návazném úseku směrem k II∕464 jen 1800 vozidel. Z toho plyne, že většina dopravy končí někde u nádraží. Hnát tohle (2500 vozidel∕den navíc) závlekem po ulici Sjednocení a Budovatelské, tj. zkrz celou Studénku mi přijde jako totální nesmysl. PS: Bývaly doby, kdy ta stanice byla menší a onen přejezd nebyl v obvodu stanice. Na mapy.cz, mapě z 19. století, je v místě současné… Číst vice »

libor
Host
libor

aneb podjezd do každé vesnice…

Laik
Host
Laik

700 mil. korun – to musí být nějaká chyba, ne?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Je v tom cca 100 meterů hloubeného tunelu, z toho 30 metrů se zakrytím. A to zakrytí musí unést nákladní vlak, to není střecha na garáži. A pak taky asi 2 km silnic.
A to za cenu jednoho zbořeného čelního vozu Pendolína. Jestli je to moc nebo málo, těžko hádat. Položkový výpis či rozpočet nemám, takže nevím, zda tam budou nebudou navíc ještě překládat kanalizaci nebo tak něco.

Démon
Host
Démon

Bože, to je jak protipovodňové opatření za miliardy korun pro 5 baráků. Místo toho, aby řekli lidem, tady máte 10 mega, postavte si domy jinde
v této zemi chybí zdravý rozum 🙁

Martin
Host
Martin

Aneb, podjezd pro projizdejici Studenkou… ackoliv existuje nadjezd na 464…

Martin
Host
Martin

Nicmene vitam kazde zruseni prejezdu pres hlavni zel. trat….

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A víte, že tam jezdí 6 autobusových linek? Ty pošlete závlekem, +10 minut?

Martin
Host
Martin

Ano vim, presneji 13 linek, ale podjezd bude mit snizenou vysku, kvuli kamionum, zamerne, takze je otazkou, jakou prujezdni vysku bude podjezd mit a bude zde umoznen prujezd autobusu…
Mj. vsechny autobusy co zajizdeji k nadrazi ze silnice 464 se na ni zase vraceji! Zadny z nich neprojizdi pres prejezd a to ani mestska linka 611, ktera konci na druhe strane bilovecke nastupiste…

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Nějak mi v článku chybí konkrétní údaj, kdy se postaví spojka pro kamiony. Poměrně dost problémů by se vyřešilo, kdyby se na přejezd zakázal vjezd kamiónům a ty by jezdily po jiné trase.

Milan
Host
Milan

To opravdu mysli nekdo vazne ze tenhle podjezd bude stat 700mega?
Za tyhle prachy tam muze byt vrtulnik a nasledujicich 50let vsechny prenaset.
Uz jsme se opravdu zblaznily?
Muzeme mit radi cokoliv ale musi to taky davt trochu smysl ne?

Martin
Host
Martin

Predevsim vubec neni potreba, resp. stacilo zrusit prejezd? Vzdyt na te druhe strane je par domku projit se da pod nadrazim, do mesta se da jet po nadjezdu…
Ta silnice ma takovy husty provoz jen proto, ze vetsina aut uhne z hlavni silnice na tuto, aby si zkratila cestu…

Ano, 3/4 mld. to stat bude, je tam dost tesno a vicekolejny velmi siroky prejezd…

Hřebíček
Host
Hřebíček

Nemluvě o návazných komunikacích, poměrně dlouhé novostavbě komunikace do průmyslového areálu, úpravám křižovatek atd.

Martin
Host
Martin

Ta komunikace do prum. arealu asi potreba je, ale silnice 464 slouzi jako obchvat Studenky a navazuje na D1 na Ostravu, do mesta pro mistni je kruhak s Prumyslovou a krizovatka s Moravskou, pripadne od Ostravy pro mistni krizovatka u Bravantic… Skutecne nechapu proc musi byt Nadrazni ulice prujezdna, vylozene jen kvuli tomu, aby dost ridicu projelo Studenkou a zkratili si cestu vc. kamionu…. Ten prejezd vubec nemusi byt, podchod pro mistni je pod nadrazni budovou? A mohl by byt i v miste prejezdu. Kdyby se zrusil a nahradil pouze podchodem pro cyklo a pesi, tak maji mistni i vetsi… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Tim ze ji zmeni na mistni komunikaci, tak prujezd bude umoznen, pripadne jen zakazan znackou… Trochu prekvapive opravdu pro par domu na druhe strane trati…

Zvolená volná výška podjezdu 3,70 m záměrně neumožní průjezd kamionové dopravy. Po realizaci stavby bude provedena změna kategorie silnice třetí třídy na místní komunikaci.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Přes přejezd jezdí 4200 vozidel, dál od nádraží jich pokračuje 1800 − tedy většina. Těch 58 autobusů denně také potřeba není, od vlaku si těch pár kilometrů každý dojde pěšky. Ikdyby měl šmajdat hodinu a půl.
Tak nějak to má být? A co lokálka pro 3000 lidí denně, taky nepotřebná?

Tomáš
Host
Tomáš

Ta cena je fakt úlet, čekal bych o 1 nulu méně… Snad je to jen nějaká chyba.

R2R2
Host
R2R2

Pokud je ta cena za komplet reseni vypsane na konci clanku, tak to nejspis zadna chyba nebude. Trosku se nam tu totiz reseni bezpecnosti jednoho krizeni zeleznice a silnice zvrhlo v komplexni prestavbu dopravni infrastruktury ve Studence.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Taky jsem se díval, je to přestavba „poloviny“ Studénky. Udělat se to rovnou při koridoru, udětřilo by se 3∕4 miliardy za Pendolíno a 3 životy.

J.K.
Host
J.K.

Už?

sladlu
Host
sladlu

Proc to trva tak dlouho? Je to v obecnem zajmu kazdy prejezd na paternich koridorech zrusit.

Co aplikovat „umyslne obecne ohrozeni zdravi“ na blokovani prestavby a i na ridice co ignoruji cervenou na prejezdech

MildaIV
Host
MildaIV

Ten pruh pro cyklisty na opačné straně, než je cyklostezka je opravdu vtipný.

Tomáš Sysel
Host
Tomáš Sysel

Co když ale při realizaci spadne na projíždějící auta?

Mandy
Host
Mandy

Jak z příspěvku vyplývá podjezd bude pro os. auta. Osobní auto tam ještě neuvázlo, nebo jsem o tom neslyšel neboť má jiné manévrovací možnosti. A co kdyby tam ty kamiony nejezdily už nyní ?? Než vybudují podjezd tak tam ještě někdo stejně uvázne.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Jak chcete účinně zakázat kamiónu, aby nejel tam, kam nesmí? Vzpomeňme na 9 dní starou nehodu v Praze – Uhřiněvsi…

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Traverza ve výšce 3,7 m.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nádhera. Takže tam co chvíli nějaký kamion uvízne a bude nutné ho vyprostit. Uzavření silnice a věci s tím související.

Hrebicek
Host
Hrebicek

Nespadne, provoz silnicni dopravy bude po dobu stavby zastaven. Provoz drazni dopravy omezen.

Tomáš Sysel
Host
Tomáš Sysel

Co když se ale při realizaci stavby projíždějící vlak propadne sesuvem náspu? Ve Studénce má při zpětném pohledu predikce této mimořádné události poměrně vysokou pravděpodobnost.

K.S.
Host
K.S.

Tak to zbývá jen obětovat kozu černokněžníku Zababovi a modlit s k Pernerovi aby k tomu nedošlo.

Alibaba
Host
Alibaba

No, tak spadne, dole ho najdou. 🙂

Jirka
Host
Jirka

Tak snad tam dá někdo pomalou jízdu ať to nedopadne tak špatně jak pod mostem

Tomáš Sysel
Host
Tomáš Sysel

Myslím, že pomalá jízda (přechodné omezení rychlosti) vyšla z módy. Rovnou se tam umístí rychlostníky v rámci trvalého omezení rychlosti. Snad je strojvedoucí zaregistrují…

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce