Tři roky po nehodě vozí pendolino opět lidi, jezdí už jen modernizované vozy

Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan SůraJednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra

Jednotka 680.003, o kterou přišly České dráhy při nehodě v létě 2015 ve Studénce, je zpět v provozu a vozí

Jednotka 680.003, o kterou přišly České dráhy při nehodě v létě 2015 ve Studénce, je zpět v provozu a vozí cestující. Na svoji první cestu s pasažéry se opravené a modernizované pendolino vydalo hned na svoji nejdelší trasu: do Košic a zpět, kdy ujede téměř 1400 kilometrů.

Je to první cesta této soupravy s cestujícími. Od nového jízdního řádu budou pendolina jezdit v plném nasazení,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Poškozené části vlaku jsou sice v Česku už od letošního jara, kdy přijel speciální vlak z italského závodu Alstomu, souprava ale nemohla vyjet hned. Čekala ji ještě modernizace interiéru, podobně jako u zbývajících jednotek.

Návrat poničeného pendolina znamená, že do provozu ČD nasazují už jen soupravy s modernizovaným interiérem. Ještě běží úprava jednotky 680.001. „Během podzimu budou ještě sladěny některé detaily u prvních jednotek se sériovou modernizací, jde především o dosazení elektronického rezervačního systému,“ dodal Štáhlavský. Modernizace začala loni, vyšla celkem na 260 milionů korun.

https://www.facebook.com/jan.beranek.ct/posts/2178471909075728?__xts__[0]=68.ARA3OoV0ZXNPDLLdw3faesRL9icQ__MPB0Gj9WSFMH0c0sF83OTU4EUa8wWR1Xo5cieNN-_9c7st-0CPI3X3EoEZmkf4nS0UgS9LH_AepLbsswzyKtZu-Inq4DeIth9bpN-dxJ2qdkZTUXbEsx-m3AWqSzzJ6AuBAh_mD30tVUffG1GYdieiQg&__tn__=-R

Spoje SC Pendolino jsou nejrychlejší vlaky v České republice. Více než 350 kilometrů dlouhou trasu mezi Prahou a Ostravou zvládnou pod 3 hodiny s cestovní rychlostí (tedy včetně započítání zastávek a pobytu v nich pro nástup a výstup cestujících) přibližně 120 km/h, při maximální rychlosti na našich tratích 160 km/h.

S prosincovým jízdním řádem začnou jezdit už všechna pendolina po kompletní modernizaci interiéru. Kvůli ní a chybějící jednotce po nehodě musely České dráhy dva páry spojů (509-512) nahradit soupravou s klasickými vozy a lokomotivou, které označují jako InterCity. S novým grafikonem budou jezdit i na těchto spojích opět pendolina.

K tragické nehodě došlo 22. července 2015. Jedna z největších nehod na české železnici v tomto století přinesla spoustu slibů o odstranění úrovňových přejezdů na koridorových tratích a také soudů. Zatímco polského řidiče, který nehodu způsobil, potrestaly soudy poměrně rychle a v únoru 2016 ho poslaly na 8,5 roku do vězení, ostatní vypořádání následků nehody se vleče.

České dráhy už zažalovaly pojišťovnu Generali, u které měl majitel kamionu povinné ručení.

Tagy České dráhy Nehoda ve Studénce 2015 pendolino
17 komentářů