Zastupitelé Studénky umožnili stavbu železničního podjezdu
Železniční přejezd ve Studénce. Pramen: SŽDC
Zastupitelé Studénky na Novojičínsku tento týden schválili změny územního plánu, čímž umožnili stavbu podjezdu pod nebezpečným železničním přejezdem. Na něm
Uvědomuje si někdo z kritiků ceny, že NĚCO (a rozhodně ne malého) bude stát dopravní opatření na koridorové trati po dobu výstavby?
Přejezd, k tomu navíc ve stanici. Podle sčítání dopravy z roku 2016 tam projede 58 autobusů v pracovní dny, 30 o víkendu (přestože víkendu autobusy nejezdí − šotopravda). Vozidel celkem 4200 − to není zrovna málo. V návazném úseku směrem k II∕464 jen 1800 vozidel. Z toho plyne, že většina dopravy končí někde u nádraží. Hnát tohle (2500 vozidel∕den navíc) závlekem po ulici Sjednocení a Budovatelské, tj. zkrz celou Studénku mi přijde jako totální nesmysl. PS: Bývaly doby, kdy ta stanice byla menší a onen přejezd nebyl v obvodu stanice. Na mapy.cz, mapě z 19. století, je v místě současné… Číst vice »
aneb podjezd do každé vesnice…
700 mil. korun – to musí být nějaká chyba, ne?
Je v tom cca 100 meterů hloubeného tunelu, z toho 30 metrů se zakrytím. A to zakrytí musí unést nákladní vlak, to není střecha na garáži. A pak taky asi 2 km silnic.
A to za cenu jednoho zbořeného čelního vozu Pendolína. Jestli je to moc nebo málo, těžko hádat. Položkový výpis či rozpočet nemám, takže nevím, zda tam budou nebudou navíc ještě překládat kanalizaci nebo tak něco.
Bože, to je jak protipovodňové opatření za miliardy korun pro 5 baráků. Místo toho, aby řekli lidem, tady máte 10 mega, postavte si domy jinde
v této zemi chybí zdravý rozum 🙁
Aneb, podjezd pro projizdejici Studenkou… ackoliv existuje nadjezd na 464…
Nicmene vitam kazde zruseni prejezdu pres hlavni zel. trat….
A víte, že tam jezdí 6 autobusových linek? Ty pošlete závlekem, +10 minut?
Ano vim, presneji 13 linek, ale podjezd bude mit snizenou vysku, kvuli kamionum, zamerne, takze je otazkou, jakou prujezdni vysku bude podjezd mit a bude zde umoznen prujezd autobusu…
Mj. vsechny autobusy co zajizdeji k nadrazi ze silnice 464 se na ni zase vraceji! Zadny z nich neprojizdi pres prejezd a to ani mestska linka 611, ktera konci na druhe strane bilovecke nastupiste…
Nějak mi v článku chybí konkrétní údaj, kdy se postaví spojka pro kamiony. Poměrně dost problémů by se vyřešilo, kdyby se na přejezd zakázal vjezd kamiónům a ty by jezdily po jiné trase.
To opravdu mysli nekdo vazne ze tenhle podjezd bude stat 700mega?
Za tyhle prachy tam muze byt vrtulnik a nasledujicich 50let vsechny prenaset.
Uz jsme se opravdu zblaznily?
Muzeme mit radi cokoliv ale musi to taky davt trochu smysl ne?
Predevsim vubec neni potreba, resp. stacilo zrusit prejezd? Vzdyt na te druhe strane je par domku projit se da pod nadrazim, do mesta se da jet po nadjezdu…
Ta silnice ma takovy husty provoz jen proto, ze vetsina aut uhne z hlavni silnice na tuto, aby si zkratila cestu…
Ano, 3/4 mld. to stat bude, je tam dost tesno a vicekolejny velmi siroky prejezd…
Nemluvě o návazných komunikacích, poměrně dlouhé novostavbě komunikace do průmyslového areálu, úpravám křižovatek atd.
Ta komunikace do prum. arealu asi potreba je, ale silnice 464 slouzi jako obchvat Studenky a navazuje na D1 na Ostravu, do mesta pro mistni je kruhak s Prumyslovou a krizovatka s Moravskou, pripadne od Ostravy pro mistni krizovatka u Bravantic… Skutecne nechapu proc musi byt Nadrazni ulice prujezdna, vylozene jen kvuli tomu, aby dost ridicu projelo Studenkou a zkratili si cestu vc. kamionu…. Ten prejezd vubec nemusi byt, podchod pro mistni je pod nadrazni budovou? A mohl by byt i v miste prejezdu. Kdyby se zrusil a nahradil pouze podchodem pro cyklo a pesi, tak maji mistni i vetsi… Číst vice »
Tim ze ji zmeni na mistni komunikaci, tak prujezd bude umoznen, pripadne jen zakazan znackou… Trochu prekvapive opravdu pro par domu na druhe strane trati…
Zvolená volná výška podjezdu 3,70 m záměrně neumožní průjezd kamionové dopravy. Po realizaci stavby bude provedena změna kategorie silnice třetí třídy na místní komunikaci.
Přes přejezd jezdí 4200 vozidel, dál od nádraží jich pokračuje 1800 − tedy většina. Těch 58 autobusů denně také potřeba není, od vlaku si těch pár kilometrů každý dojde pěšky. Ikdyby měl šmajdat hodinu a půl.
Tak nějak to má být? A co lokálka pro 3000 lidí denně, taky nepotřebná?
Ta cena je fakt úlet, čekal bych o 1 nulu méně… Snad je to jen nějaká chyba.
Pokud je ta cena za komplet reseni vypsane na konci clanku, tak to nejspis zadna chyba nebude. Trosku se nam tu totiz reseni bezpecnosti jednoho krizeni zeleznice a silnice zvrhlo v komplexni prestavbu dopravni infrastruktury ve Studence.
Taky jsem se díval, je to přestavba „poloviny“ Studénky. Udělat se to rovnou při koridoru, udětřilo by se 3∕4 miliardy za Pendolíno a 3 životy.
Už?
Proc to trva tak dlouho? Je to v obecnem zajmu kazdy prejezd na paternich koridorech zrusit.
Co aplikovat „umyslne obecne ohrozeni zdravi“ na blokovani prestavby a i na ridice co ignoruji cervenou na prejezdech
Ten pruh pro cyklisty na opačné straně, než je cyklostezka je opravdu vtipný.
Co když ale při realizaci spadne na projíždějící auta?
Jak z příspěvku vyplývá podjezd bude pro os. auta. Osobní auto tam ještě neuvázlo, nebo jsem o tom neslyšel neboť má jiné manévrovací možnosti. A co kdyby tam ty kamiony nejezdily už nyní ?? Než vybudují podjezd tak tam ještě někdo stejně uvázne.
Jak chcete účinně zakázat kamiónu, aby nejel tam, kam nesmí? Vzpomeňme na 9 dní starou nehodu v Praze – Uhřiněvsi…
Traverza ve výšce 3,7 m.
Nádhera. Takže tam co chvíli nějaký kamion uvízne a bude nutné ho vyprostit. Uzavření silnice a věci s tím související.
Nespadne, provoz silnicni dopravy bude po dobu stavby zastaven. Provoz drazni dopravy omezen.
Co když se ale při realizaci stavby projíždějící vlak propadne sesuvem náspu? Ve Studénce má při zpětném pohledu predikce této mimořádné události poměrně vysokou pravděpodobnost.
Tak to zbývá jen obětovat kozu černokněžníku Zababovi a modlit s k Pernerovi aby k tomu nedošlo.
No, tak spadne, dole ho najdou. 🙂
Tak snad tam dá někdo pomalou jízdu ať to nedopadne tak špatně jak pod mostem
Myslím, že pomalá jízda (přechodné omezení rychlosti) vyšla z módy. Rovnou se tam umístí rychlostníky v rámci trvalého omezení rychlosti. Snad je strojvedoucí zaregistrují…