Zastupitelé Studénky umožnili stavbu železničního podjezdu
Zastupitelé Studénky na Novojičínsku tento týden schválili změny územního plánu, čímž umožnili stavbu podjezdu pod nebezpečným železničním přejezdem. Na něm
Zastupitelé Studénky na Novojičínsku tento týden schválili změny územního plánu, čímž umožnili stavbu podjezdu pod nebezpečným železničním přejezdem. Na něm se v roce 2015 srazilo pendolino s kamionem, při nehodě zemřeli tři lidé. Stavba by měla stát zhruba 700 milionů korun. Nyní je v místě přejezd se závorami a světelnou signalizací.
Termín zahájení stavby je stále nejasný. Podle původních plánů Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) měl být projekt dokončen v příštím roce. Nyní ale investor teprve začne s výkupem pozemků pro první část projektu, což je nová silnice pro nákladní dopravu. Podle plánů bude podjezd určen jen pro pěší a osobní automobily.
V původním územním plánu byly některé plochy potřebné pro stavbu podjezdu vedené jako ostatní. Po změně jsou určené pro budování silniční infrastruktury. „Dali jsme tomu zelenou. Nyní už to je na investorovi, kterým je SŽDC,“ uvedl starosta Studénky Libor Slavík (Studeňáci pro Studénku). Dodal, že se zástupci SŽDC se pravidelně vedení města setkávalo. „Podle posledních informací, které máme, by stavba měla začít v letech 2021 či 2022,“ doplnil.
Na přejezdu ve Studénce závory v roce 2015 postupně uvěznily dva kamiony. V říjnu portugalský řidič včas zareagoval, těsně před příjezdem vlaku prorazil závoru a odjel. O několik měsíců dříve ale na přejezdu uvízl polský řidič, který vezl těžké plechy. Z přejezdu neodjel a do jeho kamionu narazil vlak Pendolino. Nehodu tři lidé nepřežili, dvě desítky dalších utrpěly zranění. Polák od soudu odešel s trestem 8,5 roku vězení.
Další tragická železniční nehoda se stala ve Studénce v roce 2008, kdy rychlík narazil do trosek zříceného mostu. Osm lidí nepřežilo, desítky dalších utrpěly zranění. Soudy se kauzou stále zabývají. Novojičínský okresní soud všech deset obžalovaných zprostil viny, protože se podle něj nepodařilo prokázat, že za pád mostu mohli právě oni. Krajský soud v Ostravě ale tento rozsudek zrušil a vrátil věc do Nového Jičína. Soud nový verdikt vynese v listopadu.
Změny ve Studénce (Pramen SŽDC)
Zvolená volná výška podjezdu 3,70 m záměrně neumožní průjezd kamionové dopravy. Po realizaci stavby bude provedena změna kategorie silnice třetí třídy na místní komunikaci. Těžká nákladní vozidla budou odkloněna mimo silnici III/46427. Náhradní trasa pro kamióny je vytyčena po silnici II/464 a dálnici D1. Příjezd do průmyslové zóny bude ze silnice II/464 zajištěn po ulici Butovická nově zbudovanou příjezdovou komunikací. Součástí projektové dokumentace je rovněž přeložka silnice III/46427, která zajistí oddálení křižovatky s ulicí R. Tomáška do předepsané vzdálenosti od přejezdu. Vytvořením nového propojení do průmyslových areálů dojde k převedení nákladní dopravy mimo ulici R. Tomáška a samozřejmě s omezením průjezdu kamionové dopravy celým městem.
ČTK