Zakázky za 2,5 miliardy. Správa železnic spustila tendry na elektrizaci tratě z Uničova do Šumperka

Trať 290 v úseku Šumperk - Libina. Pramen: Správa železnicTrať 290 v úseku Šumperk - Libina. Pramen: Správa železnic

Správa železnic zelektrifikuje regionální trať Uničov - Šumperk za 2,5 miliardy.

Práce na elektrizaci tratě Olomouc – Uničov (290) by se měly brzy rozšířit na další úseky od Uničova k Šumperku. Správa železnic (SŽ) dnes vypsala dva tendry na stavební firmy pro úseky Uničov (mimo) – Libina (včetně) a Libina (mimo) – Šumperk. Celkem jde o 29 kilometrů tratě.

Stavba mezi Uničovem a Libinou má vyjít dle odhadů Správy železnic na 1,35 miliardy korun bez DPH, zbylých 14 kilometrů do Šumperka pak na 1,14 miliardy bez DPH. Trať bude elektrizována stejnosměrnou soustavou a připravena na přechod na střídavou soustavu.

„Dále dojde k maximalizaci traťové rychlosti převážně na stávajícím tělese dráhy až do 100 km/h současně s odstraněním většiny propadů rychlosti na méně než 70 až 80 km/h,“ uvedla Správa železnic v dokumentaci. Trať prochází kompletní modernizací včetně úpravy zastávek a stanic, budování nových nástupišť, přístřešků, zábradlí či nového informačního systému.

Na 29 kilometrů dlouhém úseku Olomouc – Uničov se pracuje už od loňska, hotovo má být koncem příštího roku. Jde o vůbec první trať, která je vedena jako regionální, kde SŽ zavede dosud maximální možnou rychlost na české železnici 160 km/h. Dosud se zde mohlo jezdit maximálně „devadesátkou“. I proto si úsek vyžádá téměř čtyři miliardy.

Na úseku z Uničova do Šumperka by se mělo podle letáků SŽ (Libina – Šumperk, Uničov – Libina) začít pracovat příští rok v únoru, hotovo má být v prosinci 2022. Stejné letáky nicméně počítaly s vypsáním tendru už loni v prosinci.

Na úseku Olomouc – Uničov bude instalováno ETCS, dál ne.

Tagy elektrizace Správa železnic Top trať Uničov - Šumperl
56 komentářů