Zakázky za 2,5 miliardy. Správa železnic spustila tendry na elektrizaci tratě z Uničova do Šumperka
Trať 290 v úseku Šumperk - Libina. Pramen: Správa železnic
Správa železnic zelektrifikuje regionální trať Uničov - Šumperk za 2,5 miliardy.
Z hlediska prioritizace je to nesmysl, ale vzhledem k nepřipravenosti důležitějších projektů můžeme být rádi aspoň za toto…
Hlavně aby tam pak pod dráty nejezdily regionovy, jak je tomu vidět jinde….
A ví se kdo provede rekonstrukci nádraží Vsetín, která by podle plánů měla projít rekonstrukcí příští rok?
Co je to za hloupou otázku?
„Na úseku Olomouc – Uničov bude instalováno ETCS, dál ne“
To je cool, jak to soudruzi odůvodnili?
Rychlost?
Tak zdůvodnit se to dá jednoduše, tj. Vyhláškou č. 173/1995 Sb. s tím, že v uvedeném úseku není rychlost vyšší než V = 100 km/h. Aby tam ta závislost na rychlosti nebyla a ETCS muselo být zřízeno, tak by úsek Uničov – Šumperk musel být v NIP ERTMS a v tom je právě ten zakopaný pes – tam je uveden jen úsek Uničov – Olomouc.
A co krajske mesto Zlin, ktere ma stale jedine napojeni starou, smrdutou a diesolovou lokalkou ze 70. let a nadrazi na urovni balkanske vesnice z 60.let?
Uskutecni se to vubec jeste nekdy? Nema nekdo prehled? Dekuji
A co teprve Liberec. Tady je to teprve historie. Z Otrokovic do Vizovic je v plánu rekonstrukce a elektrifikace tratě.
Ja si pamatuji na plany, ze jit v roce 2020 bude stat nove nadrazi a zaroven se pojede eletrifikovanou trati Vizovice-Kromeriz-Brno.
Tak to aby se Babiš nachystal na poklepání kamene. Moc času už nezbývá.
Zajeď si do Liberce, nespokojenče. Pak teprve uvidíš „lokálku (-y)“.
Nic Čunkovi nebrání koupit jim nový baterkový elektromodel a nasadit ho z Vizovic do Otrokovic. Nebo zbylé koleje vyškubat a posílit tykadla, které tam už proudí kousek vedle. Když si odpustí mega-krajskou nemocnici, třeba mu na to zbude….
Zlínský magistrát si ale žádnou rekonstrukci nepřeje, stačí mu trolejbusy.
Ještě že někoho napadlo ty dráty dotáhnou až do Šumperka..ale mohlo se to rovnou udělat na stridavinu.tak když správa zeleznic dostane miliardy navíc mohly by se zadratovat další tratě : Ostrava- vakmez., Olomouc- Krnov- Opava, Studénka – Veřovice.
To jo, zaslouži si taky i lepší vlaky.
El.masina ..je jinde
Jinde, než na Moravě, to není potřeba, že?
Jel jste někdy Olomouc-Krnov-Opava? Tak aby se vyplatily dráty, musel by se předělat spodek i vršek na 100km.Jinak krásná trať když „Cesta znamená cíl“ I z Krnova je rychlejší jezdit přes Ostravu, než na Bruntál.
Mluvi se o nahradni dopravni trase na trase koridoru Usti n. O. – Letohrad -Sumperk -Olomouc. Vi, nebo aspon nekdo tusi jak vypada priprava zbytku casti trati? Podle me aktualne Letohrad – Sumperk neni v osobnim provozu a v cargo netusim.
Celá trať je v provozu, ale na úseku Dolní Lipka – Hanušovice jezdí osobní vlaky pouze o víkendu.
Zoufale pomalé a kopcovité.
To jsou ale nepodstatné fyzikálně-technické detaily. Šotomožnost existuje a to je hlavní. 😀
To je všechno C3, s velkým převýšením a malými poloměry oblouků. Nemyslím si, že je to reálně použitelné.
Uz to bude ctvrt století, co jsem jako adept na sotouse zažil odklon rychlíku ze Zábřehu pres Hanušovice do Ústí. Tenkrát určitě 10 vozu, bohužel už netusim, co nás táhlo. A po povodních v roce 97 se jezdilo mezi Zabrehem a Olomouci pres Šumperk docela dlouho, než opravili most přes Moravu u Moravican.
A když se stala tragédie ve Studénce, tak EC jezdily přes Krnov.
Po rozsáhlé renovaci by to mohla být potencionální odklonová trasa.
Jenze tato trat pomerne nedavno, max 3 roky zpet, jiz prosla rekonstrukci, minimalne usek Opava – Krnov. V podstate se tam moc pro cestujicic nestalo, samozrejme jkzda po kolejich je akusticky prijemnejsi a jsou zde nove nastupiste. Jsou tam dlouho roviny a motorak jede max 80kmh. Za me promarnena prilezitost. Vsude bych kde by to slo tlacil 120kmh pro bezdratove trate.
Jenže tam těch 120km/h je, ale to by tam taky musel jezdit vlak, který tu rychlost dokáže vyvinout.
Nepoužitelné v nákladní dopravě.
Tak konečně možná vznikne kus nové objízdné tratě pro koridor, to je super. Jenom škoda toho ETCS, že to nepokryje celé…
Ale ty měnírny tak zvýšený provoz při výluce koridoru nedají.
Holt chyba v Matrixu
No, a jsme zase u nedostatků stejnosměrné soustavy…
Jedna kolej a uvrat v Zabrehu těch odklonu moc neumožní. Upřímně jsem zvědav, kolik odlonenych vlaků ročně se tam proveze. 5?
Pět bych viděl bez obtíží i za den. Pokud to bude přímo neprůjezdné, tak i objetí soupravy bude menší zlo než postávání. Bude záležet i na délce dopraven. Trochu bych se ale hrozil srážky na jednokolejce ve 160.
ETCS
To chci vidět, když tam po jednokolejce mají osobáky jezdit v intervalech skoro jako tramvaj.
To já taky. Už abych navštívil oftalmologa…
Nezávislá přípřež ze Šumperka do Lichkova. A začít řešit Letohrad – Týniště.
A nedaly by se podobné jednokolejky používat při odklonech jednosměrně? Tzn. pokud možno žádné křižování a jízda ve sledu. Místní osobní doprava by asi musela na těch pár dní do NAD, ale (větší?) část jednoho směru dopravy z koridoru by to snad mohlo pobrat. Ovšem pokud to neuživí měnírny, tak je ta úvaha bezpředmětná.
Plánuje se stavba ETCS Uničov – Zábřeh
Je skoda, ze tato trat (Sumperk-Unicov + Unicov Olomouc) nebude zdvoukolejnena a mohla by tudiz plne slouzit jakou objizdna trasa pro hlavni koridor. Kazdopadne fandim elektrifikaci, takze palec nahoru.
Mimochodem jsem se chtel zeptal, jestli netusite neco o trati mezi Lysou n. Labem a Mladou Boleslavi? Na se SZ totiz objevil projekt vysokorychlostni spojky (az 200 km/h) pres Milovice – tzv. Všejanská spojka. Dekuji za info.
Za me to zase takova skoda neni, spise je skoda ze stale nema Mlada Boleslav a Liberec slusne spojeni s Prahou. Za me by mela stat trat aspon ve vysi 200kmh.
Hlavně se vyhnout modernizaci a elektrifikaci tratě na M. Boleslav a hlavně na Liberec.
Na to prostě papaláši SŽ i Ministerstva dopravy nemají mozkové kapacity. Opakované fráze, že by to bylo nákladné jsou jaksi otřepané. Takže s chutí do elektrifikace dalších lokálek…
Vzhledem k přetíženosti silnic v okolí Olomouce, je opravdu škoda, že úsek OL – Uničov nebude dvoukolejný. Tato drahá a vlastně nicneřešící oprava do budoucna zamezí jakékoliv možnosti navýšení kapacity trati v závislosti na očekávané zvýšené poptávce.
Za mě je výsledkem pouze nevyužitá možnost, která stojí spoustu peněz.
Je spíš úspěch, že se podařilo prosadit tak velkou investici do tratě regionálního významu.
A bude to stát za to?
(viz hrbatá; Smíchov – Rudná).
Kapacita se navýší už samotnou elektrifikací, zvýšením rychlosti a budoucím dálkovým řízením. Poptávka je tu slušná, ale na dvoukolejku to ani v budoucnu nedá. A pokud zavedou slibovaný dopravní model – hodinový takt zastávkových osobáků Oc – Uničov proložený ve špičkách spěšnáky Oc – Štbk – Uni a dále jako zastávkový do Špk, bude to slušné. Prostor pro zvýšení kapacity vidím ve zdvojování souprav spíše než ve čtvrthodinovém taktu.
Zdvojit soupravy nebude možné, protože udělají krátká nástupiště.
Řekněte mi prosím co na tom tolik stojí ? Vždyť to jsou jenom dráty a kus novýho železa ??
Svršek, spodek, zabezpečení, sdělovací technika, měnírny.
Ten svršek je celý nový. A mnoho mostů. Bo elektrciké mašiny mají rády traťou třídu D. Ty diesel-lokálky jsou většinou v C.
Nové nástupiště v úrovni 550 mm nad temenem kolejnice, přístřešky, úprava svršku, možná trasování oblouků, výměna kolejnic ve stanicích, nově zabezpečené přejezdy, dálkové řízení tratě a natažení trakce je poslední třešnička na dortu.
Otázka spíšej je, proč už se rovnou při takové rekonstrukci nenainstaluje ETCS v celém úseku Olomouc – Šumperk
Protoze trat Sumperk – Unicov je uplne jinak vytizena jak Olomouc – Unicov.
A?
U vlak. zabezpečovače nejde primárně o vytížení úseku ale o bezpečnost. ETCS je jediný u nás schválený zabezpečovač, který je FUNKČNÍ.
Shrnutí: Vlak. zabezpečovač bude v úseku Olomouc – Uničov a dál NIC? Dost blbé, ne?
Jo fajn díky. Stejně si myslím ale že je to trochu předražené.