In Karty k ničemu v dalším kraji. České dráhy už přestaly prodávat některé jízdenky pro cesty na jih Moravy
Elektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Kompletní změny nejsou schválené, České dráhy je ale již předpokládají.
Jezdím pravidelně z Břeclavi do Brna. Mám IN100, a tak je mi jedno, jestli sednu do rychlíku nebo do EC. Což ocením obzvlášť, když má něco zpoždění. Stojí to sice přes 20 tisíc ročně, ale ten komfort je k nezaplacení. Jestli mi to rozkopou a já si budu muset jak ocas kupovat jízdenku na každou cestu, tak se fakt naštvu. :-/
Rychlík i EC by měly být OK.
IN100 bude platit jen a pouze ve vlacích ČD.
Ibalgíny nejsou vlaky ČD.
Že se neuznávají jizdenky ČD pro jízdu po JMK ani nevadí, ale proč nemůžou nechat současný stav? Co je na tom tak strašného? Šašci na Kordisu se viditelně opět nudí..
Taky se divím tomu, že bych si nemohl v appce jednoho dopravce nemohl koupit jízdenky jiného dopravce.
To mi připomíná Anglii v minulosti, kdy se státní BR „privatizovali“ a nikdo nemluvil s nikým a teď to horko těžko dávají dohromady. Snad takovou cestou proboha nechceme jít i u nás!!!!
Už jsme na cestě. Cenově to ještě na většině relací drží při zemi IDS a jejich různé kombinace, ale roztříštěnost už je značná. A bude hůř.
Na té cestě už dávno jsme.
Nešlo by to naprogramovat tak, aby se na serveru přepočítalo jízdné, rozdělilo a jednou denně (klidně co hodinu) provedlo přeúčtování?
Cestující by si prostě koupil lístek a veškeré dělení jízdného by se dělo v křemíku. V obchodě taky neplatíte zvlášť za zbojí každého výrobce.
U jednotlivých jízdenek to není problém. Ale ČD by museli začít dodávat místo nástupu a výstupu režijek, inkaret atd. aby bylo možné stanovit kolik mělo být kraji odvedeno a předpokládám že přesně s tím mají ČD problém…
Větší paskvil to nemůže být třeba taková jízda ze zlínského kraje do olomouckého kraje vlákem který je objednání někým jiným MD nebo IDS nebudou uznávat jednu jízdenku bude potřeba mít x jízdenek tak to bude takový úbytek lidí dopravě že to bude až prodělečné největší paradox je že nikdo za to nebude potrestán…
Jednu aplikaci do telefonu. Kliknu nástup, kliknu výstup a o nic víc se nestarat. Aplikace strhne požadovanou nejvýhodnější sumu z účtu. Ideálně pro celou Evropu.
Co si jen bez registrace a vyplňování jen pípnout kartou…
Přesně tak. Ať si kraje a dopravci dělají tarifní džungli dle svých potřeb, mě jako cestujícího to nemá co obtěžovat. Potřebná aplikace už existuje, jmenuje se FairtiQ. Zlínští už vědí. Stačí rozšířit její platnost i na další kraje a na dálkovou dopravu. Aplikace se sama postará o rozúčtování mezi dopravce a kraje.
Chtějí, aby lidí jezdili VHD, ale dělají vše proto, aby jim ji zhnusili. Pak se můžou, třeba koleje zaasfaltovat a máme krásnou dlouhou cyklotrasu a levnou.
Asfaltu netřeba!
„Jak železnici dočasně přeměnit na cyklostezku“
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/koleje-zeleznice-cyklostezka-oceneni-system-brno-bratislava.A241009_155955_ekonomika_klak
Je fascinující jak jsou zdejší diskutující mimo realitu a hladají problém tam kde žádný neexistuje. Veřejná doprava dnes slouží téměř výhradně k pravidelnému dojídění a pro pravidelně dojíždějící se nic nezmění. Běžného člověka z Plzně nebo Ústí fakt nezajímají tarifní specifika železnice v Jihomoravském kraji, protože v tom JMK nikdy v životě vlakem nepojede, je dost pravděpodobné že do JMK nezavítá celkově nikdy vůbec (schválně se lidi z západních Čech zeptejte lidí v okolí, jestli někdy v životě byli v Brně nebo Ostravě). No a šotouši-projížděči si ten tarif nastudují, zase taková raketová věda to není. Sorry jako.
Tak že když pojedu na moravu budu si muset kupovat několik jízdenek? To určitě tento způsob přitáhne cestující do vlaků. Mám další nápad, co třeba v každém kraji rozkouskovat dopravu, tím, že pokaždé v každém kraji přesednout na jiný vlak….
To přesedání zčásti funguje. Má to souvislost s tím, že vlak z dotací pro jeden kraj nesmí být využít jinde.
Pořád bude fungovat OneTicket.
Ano. Nejdražší nabídka pro cestování.
Ne tak docela. Mám časový doplatek do první třídy (na In Kartě), a s OneTicketem je mi jaksi k ničemu.
Když chcete jezdit na komerční tarif dopravce tak se nedivte že je uznávaný pouze ve vlaku toho dopravce. ČD taky neuznají jízdenku regiojetu.
On je Vám v JMK k ničemu už teď; Moravie 1. třídu nemají…
Při vaší kreativitě možná ano.
Poslední co jsem zaplatil či utratil v Jihomoravském kraji byla pomoc zaslaná po tom uragánu. Tím,že neuznávají režijky vedlo.mne k tomu, že nenakupuji od.firem z toho kraje, nejezdím tam na dovolenou .Obdobně s krajem Plzeňským.
Zrovna tyto dva kraje nabízejí síťové jízdenky za velmi výhodné ceny pro zaměstnance v dopravě, benefitem je to, že zaměstnancům z železnice se nabídka rozšíří na autobusovou dopravu a naopak.
To je ale výhodné jen pro ty zaměstnance, kteří tam bydlí nebo pravidelně jezdí.
Blahopřeji, to asi nejezdíte vlakem téměř vůbec, protože Pantery jsou z Plzně (minimálně vyvíjeny jsou tam), je jich všude plno a přece nebudete podporovat cokoli, co má s Plzeňským krajem co do činění!
A kam budete jezdit, až režijku nebude uznávat žádný kraj ? Zakopete se doma pod zem ?:-)))
Tak já s tím problém nemám. Na 1 doklad po celé ČR a i Moraváci mi to musí uznat. Fígl je prostý, stačí mít řidičák a přestat jezdit VHD.
Hlavně že zavádíme státní tarif aby jsme to na dalším místě rozkouskovali a museli si kupovat více jízdenek. Už by to chtělo krajům nastavit určitě mantinely.
Hlavně to chce zrušit 14 krajů protože máme malou republiku a na takovou malou zemičku mít tolik krajů je prostě příliš drahý luxus. Stačí 7 krajů ideálně. Severomoravský, Jihomoravský, Východočeský, Jihočeský, Středočeský, západočeský, Severočeský a Praha.
Ještě lépe obnovit zemské zřízení co zrušili komunisti a nechat jen Čechy a Moravu.
Píšete že stačí 7 ale vypsal jste jich 8.
Navíc by 6 vašich krajů leželo v čechách kde by „průměrný kraj“ měl asi milion obyvatel zatímco na moravě a slezsku by vznikly 2 megakraje po 2,5 milionech…
Praha je přece stát ve státě ne ? ☺️ Když byly teď krajské volby tak Praha byla mimo. Praha alias primátor podléhají komunálním volbám. Praha by nebyl kraj ale ofiko městský stát 😆
Vím že Praha má trochu specifické postavení ale když ji započítal mezi 14 krajů tak by ji musí počítat i mezi 7 krajů.
Tak SJT i nadále fungovat bude. Odpadne jen tarif dopravce.
Nyní na tarif ČD Praha – Hustopeče 363 Kč (bez inkarty) včetně místenky. SJT 577 Kč bez místenky. Navíc při více cestujících u SJT žádná skupinová sleva. Takže auto vítězí.
Tohle je od JMK opravdu hnusná podpásovka. 👎
Máte bohužel pravdu a obávám se že se budou přidávat postupně časem další kraje. A tím pádem sbohem jízdenka na léto. 😭😡🤬
Jízdenka na léto už je stejně jen nástroj podpory fanoušků oblíbenému dopravci, raketově rostoucí cena za stále menší % vlaků, kde platí. Ekonomicky se to už těžko někomu vyplatí, pokud cestuje za nějakými reálnými cíli a má v plánu i něco jiného, než sedět celý den ve vlaku.
Nejlepší je ten bor…..nepořádek vidět na lince Brno – Olomouc přes Břeclav.Provozují ČD.ale 3 vlaky do Hodonína nebo Starého Města kraj.
Pro mne to znamená akorát omezení jízdenky na léto kdy jí využíváme (cca 100 lidí) pro účast v závodě https://www.railtour.cz/home
kde se zrovna Jihomoravskému kraji moc nevyhnu a nově už se pomalu díky tomu vyplatí SJT na týden (dost často se kvůli rychlosti nevyhnete třeba Regiojetu. Už letos jsme za ten týden měli nad tu jízdenku na léto útratu jinými dopravci za cca 600 během toho týdne. Aspoň nám pak odpadne zjišťování kde co platí díky té SJT (neplatí jen v Leovi a v nočních Regiojetech)
Totální úchylnost. Normální cestující nemá šanci se v tom vyznat. To, co stát a objednatelé dopustili, aby v tarifech na železnici vzniklo, je zločin.
Kdyby ještě dnes byl na železnici odborář Dušek, tak by se šlo do stávky. Bohužel to nelze očekávat od nagelovanýho Středuly.
Úkolem odborů je zastupovat zaměstnance a nikoliv kecat do tarifu.
Normální cestující dostane v eshopu IDS jízdenku nebo OneTicket a ani netuší, že něco takového existuje.
Chápu to správně, že JMK by byl první, který by zakázal platnost celodenní jízdenky ČD na území kraje?
Ano.
Tím se ovšem otvírá Pandořina skříňka a brzy se přidají další kraje bohužel 😭
Největší blbost byla dát tohle všechno na kraje….jen vyhání lidi z vlaku
A co takhle v případě využití Os na jizdenku CD by pruvodci cast penez za puvodni jizdenku prevedl na novou ids jmk a clovek by max doplatil maly rozdíl či mu byl vrácen? Nikdo by neprodělal a zákazník by byl spokojený… ale pro železničáře asi moc nadčasová myšlenka
Prostě ČD vydají kombinovaný jízdní doklad. Ó jaká hrůza svatá prostoto. Jízdenku IDS JMK umí ČD na svém e-shopu vydat už dnes.
Nevydají. Eshop prostě nabídne předražený OneTicket.
Jediný důvod proč nevydat, je kašlání na cestující ze strany ČD. To ale není chyba JMK.
Copak jednorázové jízdenky, ale co třeba Jízdenka na Léto nebo dokonce InterRail? Pokud by v JMK ani ten IR neuznávali, tak to by byla věc v Evropě naprosto nevídaná (a byla by to prasárna).
A vězte že pokud tuhle vepřovinu zavede tak se již brzy budou opičit další kraje. Jako první zhovadilost před covidem to začal brutto režim zavádět Jihomoravský kraj a pak se postupně přidávali další kraje. Teď naposled Moravskoslezský kraj. Fakt mne to hne žluči. 😡
Na autobusy to má smysl. Tam je plno lokálních dopravců. Ale fakt mi nepřijde jako dobrý nápad, že to začali zavádět i u vlaků.
Interrail ano, vše ostatní ne – viz poslední publikovaný soubor https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-38089/
Však Interrail se uznávat bude (je to napsaný v tom prokliku). JnL ne.
Proc vubec lidi jezdi jeste vlakem? To se ptam sam sebe stale casteji. A nemel bych protoze me to zivi. Vzdyt krome modernejsiho zeleza na nekterych tratich a dopravcu vlastne zadne zlepseni pro cestujici neprinasi. Chaos v jizdnem chaos v udrzbe trati. Sluzby na nadrazich bida velmi casto. A to po prevrate OF tvrdilo ze uz bude vlada odborniku. Nema to cenu ani komentovat.
Ve vládě jsou ti, které si tam lidé zvolí (byť vláda je volena nepřímo, ale to není tak podstatné). A zároveň si volí z těch, kdo chtějí kandidovat. Tedy aby byli ve vládě odborníci, museli bych zaprvé chtít kandidovat, zadruhé by je lidé museli zvolit. Vím, jak obtížné je přesvědčit někoho k politické kandidatuře (byť i jen na komunální úrovni) a že tito lidé – když už kandidují – typicky nemají takový politický marketing, aby přitáhli hlasy (výjimkou jsou jen lékaři, kteří přitahují hlasy už z principu, protože jim lidé prostě věří).
Nechápu tu hysterii. Myslím, že žádný konec světa se nekoná.
Navíc, když se píše, že tarif JMK je výrazně levnější než tarif ČD.
Rozhodnutí JMK je principiálně správné, má universální platnost bez ohledu na to, kdo bude pro kraj provoz vlaků zajišťovat.
Požadavek na to, aby cestující mohl jednoznačně identifikovat provozovatele spoje, je naprosto oprávnný, k tomu mj. slouží i jednotné barevné provedení vozidel dle design-manuálu.
Je to zmatek, já mám v mobilu 9 aplikací pro dopravu v různých krajích. A nebaví mě studovat, jak který systém funguje.
Ono vetsinou krajsky system nefunguje…
V JMK funguje skvěle.
To je sice hezký, ale pokud máte, jako já, paušální jízdenku pro celou republiku, a v půlce její platnosti se radikálně změní rozsah, tak je mi srdečně jedno, jestli vám tam systém funguje. Podstatné je, že jste mi zrušili zaplacenou službu.
Stěžujte si u toho kdo vám ji prodal…
Kdo vám ji zrušil? Když by došlo k výměně dopravce, taky vám ji zrušili? To je riziko se kterou i kupujete. Na dálkové vlaky ČD vám platí stále. Kraj opravdu není od toho, aby řešil komerční nabídky někoho jiného.
9 krajů, tak to jste docela zcestovalý. Takže jste spíše uživatel dálkových spojení (v objednávce MD, nebo na komerční bázi) a IDS se vás možná dotkne leda tak v počáteční, nebo koncové fázi vaší cesty. Já tedy až tak moc hybný, jako vy nejsem. Zpravidla jezdím stálé, už známé trasy s nějakými malými odchylkami, takže nic studovat nemusím. Pokud bych se rozhodl jet veřejnou dopravou někam „do neznáma“, tak bych se dopředu podíval, jaké možnosti se mi nabízejí a pak bych se rozhodl, co je pro mě uživatelsky vstřícnější, tedy jednodušší, to může, ale nemusí znamenat nejlevnější. V minulosti tady… Číst vice »
Tohle jsem napsal u Stejskala k celostátnímu tarifu a byl jsem označen za kolenovrta. Jenže nepochopili, že problém není v té ceně.
Popravdě kolik po světě běhá lidí, kteří potřebují aplikaci pro víc než 2 kraje? Moc jich nebude. To je takový pseudoproblém. Navíc řešitelný například jednou integrujicí aplikací, kde by člověk zadal odkud kam a výslednou cenu by tvořila kombinace krajských tarifů. Jen by musel být někdo, ochotný takovou aplikaci stvořit a provozovat. Což má 2 možnosti řešení. Vzájemná domluva krajů a společné hrazení nakladů na tvorbu a provoz, ať už pověřením některého koordinátora, vytvořením vlastního společného provozovatele či pověřením vysoutěženého subjektu nebo subjektu mimo, jež by svůj provoz hradil z reklamy v aplikaci, což ovšem bude mimořádně otravné pro uživatele.… Číst vice »
Ano, integrující aplikace by byla fajn. Kdyby byla. Jenomže není. Já mám aplikací 7, a to se pohybuju jenom v Brně, Praze, Olomouci a mezi nimi…
Nikdo nikomu nebrání to krajům navrhnout, pokud to je pro něj takový problém. Nikdo nikomu nebrání takobou aplikaci vytvořit. Pokud je to pro vás takový problém. Jen nevím k čemu mate 7 aplikací. 3 krajské a ČD na přejezd mezi nimi. Nebo to jezdíte osobáky? Ani finančně to nedává smysl.
Můj vlak, RegioJet, OneTicket, Poseidon, Lítačka, MobilOK_new, DPMO
Já nechci aplikaci. Já chci jízdenku.
Pro Vás se nic nemění. Akorát kromě fronty v Praze (pro modelovou cestu do Hustopečí) budete stát ještě frontu v Brně (protože ťuknout na terminálu na peroně na slovo Hustopeče a přiložit kartu je moc progresivistické…)
Tak si ji kupte.
Je super dělat další tarifní bordel
Běžný cestující nerozlišuje, jestli je vlak objednán krajem nebo státem. A nadává na dopravce. Jediné rozumné rychle proveditelné řešení je výrazně zlevnit One Ticket.
One ticket půjde k šipku pokud Grollichuv kraj přestane akceptovat jiné jízdní doklady než doklady kraje. 😢
Jak je JMK levnější než ČD když má člověk režijku (haha) nebo Inkartu?
Tak jděte do Kauflandu a zkuste tam nakupovat na slevovou aplikaci od Lidlu. Oni vám tam na kase vysvětlí, proč to nejde. No a to samé je s vaší režijkou/ InKartou. 🙂
No zmatek, chaos, panika. Proč se toto dopustilo, nechápu. Už ji já, který toho vlakem rád nejezdil dost, se tomuto druhu dopravy začínám vyhýbat, mimo přímých cest. Fakt už se v tom neorientuju, kde můžu na co jet a nejet… Bordel nad bordel… Prostě X dalších států ve státě, každý všechno originálně a hlavně jinak, než soused..
..
To tu čtu už čtyři roky, jaký to bude chaos a všichni utečou. Nestalo se.
Kdo fakt netuší, zeptá se na pokladně. Eshop vydá SJT.
Řeší to jen šotouši.
Pravidelně cestuji vlakem a zajímám se o dopravu, sám už začínám být ztracený v té džungli. Tezko se argumentuje lidem, aby jezdili VHD, když jízdenka pro jednoho stojí náklady na naftu, do toho bordel v tarifech, pro „ne nadšence“ se stává VHD téměř nepoužitelná.
Veřejná doprava je jen pro pravidelné cestování, např. denně do práce.
Kdo jezdí jen občas, tak opravdu nebude studovat různé tarify, z nichž každý má plno výjimek jež se každý rok navíc mění. Takže přesedne do auta (jestli už to neudělal).
Trochu se současný systém objednávání krajské dopravy a i dálkové dopravy začíná rozpadat na prach. Co část republiky, to úplně jiný systém a vlastně cestující, který je z jiného kraje, nemá šanci do takových tajů proniknout. Kdysi železnice byla ucelený systém. Jedna jízdenka z Aše až do Břeclavi. Dnes lepší vzít opravdu auto, vyjde to na peníze skoro podobně, leckdy úspora času a nezávislost na jízdním řádu.
A v jednom kraji uděláme z cestujícího automaticky černého pasažéra, pokud nastoupí do špatně označeného vozu.
Pionýři toho ale byly ČD v Omicích
Ano, kdysi byla ucelený systém železnice, dnes je to doprava v rámci kraje bez ohledu na prostředek. A teď můžete přemýšlet nad tím co je užitečnější, jestli snadná doprava drážních zaměstnanců z nádraží na nádraží nebo stovek tisíc obyvatel kraje do školy, práce, doktorovi atd.
V roce 1890 byste si jednu jízdenku Aš – Břeclav taky nejspíš nekoupil.
Kraje dělají IDS pro své obyvatele, aby se jim cestovalo jednodušeji a levněji. Pokud by se jejich snaha minula účinkem, tak by zcela jistě IDS nebyly dál rozvíjeny. IDS JMK patří v porovnání celé republiky k tomu nejlepšímu, co se nabízí.
Např. v Jihočeském kraji nemusíte pronikat do žádných tajů, tam žádný IDS doposud neexistuje.
Jako obyvatel kraje víc používám vlaky mimo kraj než ve svém kraji a proto je mne tohle šílené ničení jednotných tarifů mimořádně nepříjemné….
Hlavně běží reklama na jednotnou jízdenku.
One ticket asi taky půjde k šípku jestli Jihomoravský kraj přestane akceptovat jiné doklady než doklady kraje. Příští rok mi v květnu končí plastová in karta. Už nebudu novou objednávat a silně zvažuji jestli sí mám u virtuální in karta koupit in50. Loni mně do mrtě vytočil Moravskoslezský kraj a musím v rámci kraje používat jen rychlíky Např Český Těšín – Ostrava. Jestliže příští rok se nebude ve většině krajů uznávat jízdenka na léto tak budu přát smrt železniční dopravě jak mne na*erou. 😡
Oneticket akceptovat musí. Na výběr mají jenom dopravci komerčních vlaků, tam oneticket nemusí platit.
No jo ale otázka je jak dlouho musí ? Je mi do breku že brzy se přidají další kraje které budou tuhle zhovadilost neuznávání Jízdenky na léto napodobovat od Jihomoravského kraje 😭
Predcasem jsem kritizoval jednotnou jizdenku tak jak je navrzena a zaroven navrhoval spise moznost prodeje jedne jizdenky s tarify dopravcu.
Jednoduse by mohl dopravce prodavat jizdenku CD z Prahy do Hustopeci v tarifu CD z Prahy do Brna a v tarifu JMK z Brna do Hustopeci.
Bohuzel neni vule takovy system prodeje tarifu integrovat a tak se to resi takto. Neni to jednoduche, jedna se o ruzne systemy (bohuzel), ale je to mnohem prijatelnejsi pro cestujicihiho, ktery by si mohl koupit jizdenku pomalu od baraku do baraku…
Jízdenku IDS JMK vám pro vnitrokrajské cesty e-shop ČD prodat umí. To je otázka vůle na straně dopravce, zda bude ochoten nabízet tuto kombinaci. Tam hledejte problém. 😉
Ano, počet IDS na velikost republiky je absurdní. Nic proti dopravním svazům a jejich jízdenkám, ale přijde mi, že každý ten malý kraj si na to prostě hýčká nějaký aparát a snaží se být originální a autonomní. Výsledkem je šílený paskvil.
Souhlas, třeba by se některé méně povedené IDS mohly integrovat do těch povedenejších, třeba Vysočina do JMK nebo Jihočeský do PID….
Tak Jihočeský by měl vycházet z IDPK a ten je naprosto v pohodě a už teď jsou tam docela velké přesahy kdy plzeňský platí třeba až do Strakonic a Jihočeský až do Klatov, případně Železné Rudy (celodenní jízdenka)
Jen tak mimochodem souhlasím s Klausem že vznik 14 krajů na tak malou republiku je zhovadilost a nepotřebujeme 14 jakoby parlamentů. Bohužel tenkrát to protlačili socani, čtyřkoalice na odpor tehdejšího šéfa ODS.
Smyslem krajů bylo rozkrájet republiku na co nejvíc kousků, stejně jako na Slovensku. Tam to udělali kvůli strachu z Maďarů, tady kvůli strachu z Moraváků…
Ne, tady šlo o to, že každé větší město chtělo být důležité. Třeba Olomouc, Zlín či Jihlava. Pardubice a Hradec Králové to je kapitola sama o sobě.
Přitom by stačilo 7 krajů. Ano v minulosti tu byly obskurnosti mít pres 20 krajů 🤮
Tak hádám, že z Prahy do Hustopečí teď pojede autem. My to stejně řešíme pro cesty z Brna na Šumavu, kdysi vlakem, teď už jedině autem. Diky moc!
Tak zrovna z Brna na Šumavu je to vlakem na celý den. Bez ohledu na tarif.
Dovolenou mám rád od první chvíle. Číst si u skleničky ve vlaku je výrazně lepší než řídit v šílené české silniční džungli.
Myslím, že s vaším cestováním z Brna na Šumavu vlakem nemá nové opatření IDS JMK nic společnho.
„R 624 Rožmberk“ (Brno 5:25 – Strakonice 10:50) 🙂
Za tu samou dobu dojedete autem z Brna až do Mnichova.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&rc=9mMT8xTuNN9lda1xONGD91wL.x6sIv&rs=muni&rs=osm&rs=osm&ri=5740&ri=157204&ri=7980&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rut=1&x=14.1290309&y=48.6249963&z=7
Skvelý krok pri snahách dostať ľudí do vlakov. Fakt tlieskam. Alebo si niekto úprimne myslí, že bežný smrteľník si bude študovať tarify a prepravné podmienky večer pred spaním?
Bežný smrteľník by si vyhľadal spojenie, kúpil na lístok a ako sa na pozadí vypočíta jeho cena a rozdelí tržba mu je jedno. Takze byť na strane ČD, miesto In-kariet riešim v predajnom systéme toto.
Já myslím, že běžný smrtelník otevře aplikaci ČD, koupí si v ní jízdenku JMK a hotovo, nepozná rozdíl
Otázka je jestli kraje budou uznávat Můj vlak.
Škoda cokoliv psát. Neustále studovat tarify, aplikace, integrované systémy měst, jak lze platit atd. Vyhánějí lidi z VHD do aut, i fandy to podle mě přestává bavit.
In 100 už taky nebude platit? V MSK a ZK ji uznávají dal.
Ptal jsem se na to na jaře u ČD i Kordisu a od ČD přišlo jen, že platí. Od Kordisu, že platí, ale také téměř výhružné „může se kdykoliv změnit“. Takže by mě to jako toho laika, který začíná mít problém se vyznat, taky zajímalo 😀
Uz ted se v tom nikdo nevyzna, a ted jeste resit co kde plati a co ne…. a to jen kvuli tomu, ze se jednotlive IDS a kraje nejsou schopni sejit spolecne u ednoho stolu a najit reseni…
A to jeste v JMK myslim nemuzete do vlaku vsemi dvermi, pokud nemate tu spravnou jizdenku…
Ne, IN100 už taky v Os a Sp v objednávce JMK nebude uznána
Ok aspoň ušetřím za ty litry vína co jsem tam vždycky vychlastal 😀
není nadto sednou do svého auta a bez různých kartiček a aplikací dojet do místa… Opravdu nechci študovat vysokou školu tarifní, abych někam mohl dojet a nestálo mě to balík peněz. A vůbec kdy Brno a okolí pohltí PID?
Tak na benzínkách jsou různé slevový kartičky a appky taky.
Ale oproti tarifu v dopravě je to 100x jednodušší
Tak jako Shellu vám neplatí karta od Aralu, úplně stejně vám ve vlaku IDS JMK nebude platit lístek/ karta ČD. Co je na tom tak složité?
Spíš že třeba nebude platit ani v tom Aralu, pokud bude třeba v Praze.
Možná kdyby se Olíni dobrovolně nachali oplotit – byl by klid a to jak pro ně tak pro zbytek Evropy.
Jsem zvědav jak jim vyjde ten experiment bez průvodčího
Tratě bez průvodčích jsou v Evropě i u nás běžné.
Gratuluji, bohužel znovu zvolenému, Spolu v JMK. Budeme mít dvě další zbytečné letecké linky dotované z rozpočtu škodící naší planetě, užásně zbytečné IDS průvodčí, místo toho aby se konečně zrušili na příměstu, různé tarifní výjimky pro Brno, předražené automaty, které ani nedokážou pracovat s hotovostí, ale alespoň nebudeme uznávat ten zlý tarif ČD a ještě víc znevýhodníme železniční dopravu. Opravdu gratuluju Grolichovi a každému kdo ho volil, když měli na výběr Piráty.
Tam je hejtmanem ten největší oblíbenec, tak to mistním asi nevadí.
Já ho nevolil. Bohužel radní pro dopravu Crha sedí na dvou židlích. Dělá starostu Blanska. ODS nenažraná.
Ano, místní jsou s IDS JMK většinou spokojeni protože se bezproblému dostanou do školy, práce atd. To že vlak navazuje na autobus směrem do města a ve městě na stejný doklad jedou MHD je větší benefit než šotoušské cestování osobním vlakem na inkartu.
Souhlasím, ale svým postojem kraj jasně říká, o turisty tu nestojíme.
Spíš že mu až tak moc nevadí když přijedou autem což se dá docela dobře pochopit vzhledem k tomu že na výlety jezdí často ve skupinkách, o víkendech a mimo velká města teda nezpůsobují žádnou dopravní apokalypsu.
Můžete prosím uvést, který kraj má tak bohatou nabídku jízdenek pro turisty, jako JMK?
https://www.idsjmk.cz/a/turisti-jizdenky.html
Místním to nevadí, protože ti si to nastudují 🙂 Problém je když tam potřebuje jet někdo odjinud.
Jediné co údajně zachovají je Interrail, což nám je jedno, ale alespoň to nebude past na turisty.
To uz by bylo dost tragicky, takove to jedte radsi kolem CR, stejne to bude brzo rychlejsi a neceka vas nemile prekvapeni… jako kdysi priplatky u CD za vlak vyssi kvality…
Co kraj, to jiný zvyk, až to takto bude ve všech krajích, tak pokud budete přestupovat v rámci několika krajů, budete muset mít každou aplikaci kraje na nákup jízdenky. Ještě že dálková doprava zůstává v objednávce státu.
Správně by měly ČD prodat jenom jednu jízdenku a pak normálně rozdělit tržby.
My jsme kraj a kdo je víc!!
Na co potřebuje tak malá zemička Česko 14 krajů ? Na co ? Fakt mám zlost n😡
A proč ne? Rakousko má taky 9 spolkových zemí (+ Vídeň).
Kraje jsou fajn věc, jen spolu musí nějak spolupracovat, a ne dělat že za hranicí kraje je pustina ve které nikdo nebydlí a tak nás nemusí zajímat
Klidně stačí aby Česká republika měla alespoň maximálně sedm krajů. Asi jsme příliš luxusní a bohatá země že si dovolujeme živit 14 krajů. 🙄
Takze v pripade, ze vlak z Prahy do Brna bude mit zpozdeni a ujede mi posledni pripoj do Hustopeci mam smulu, a zadny dopravce mi neproplati ubytovani/taxik/jinou dopravu do Hustopeci?
Pro tyhle případy právě musíš koupit OneTicket, ale ten je drahej…
Nikoliv, mělo by to fungovat tak, že sice budou dva jízdní doklady, ale formou jedné přepravní smlouvy, takže by se mělo cestujícímu dostat stejné pomoci, jako v případě jednoho dokladu.
Jako že JMK neuzná žádné jízdné ČD, ale ČD bude platit ze svého cestujícím kompenzaci? Super no 🙂
Pravidla pro poskytování kompenzací cestujícím mají obecnou platnost.
Cestující tedy uplatní nárok na kompenzaci u toho dopravce, v jehož působnosti je příčina vzniku tohoto nároku.
Zdroj?
No bylo by fajn, kdyby to tak fungovalo, ale minimálně zatím to tak není. U ČD je teď na každé jízdence výslovně napsáno „samostatná přepravní smlouva“, takže u kombinace dvou jízdenek v případě ztráty přípoje v místě rozdělení jízdenek, tak máte prostě smůlu.
pochopil a nádraží se v noci zamkne
Při cestách hromadnou dopravou musíš počítat se zmatky a zpožděním. To znamená vyjet dřív.
Dopravce je povinen se o zákazníky řádně postarat a nést plnou zodpovědnost za způsobené komplikace
Na tarif ČD se dá dojet do Šakvic, kde zastavuje rychlík a ten kousek do Hustopečí dojít pěšky. 🙂
Případně můžeme přejmenovat nádraží v Šakvicách zpátky na Hustopeče.
V noci tam nic nestaví. První aj poslední vlak je courák do Hustopečí…
Poslední spoj z Práglu na Brno je žlutej autobus. A poslední vlak má příjezd do Brna 50 minut před odjezdem couráku do Auspitzu…
Výsměch cestujícím. Už jsem ztratil sílu vysvětlovat svým známým, že vlak je alternativa k autu, protože v téhle tarifní džungli už se přestávám sám orientovat.
Přesně tak, pravidelný cestující to nějak přežije, ale občasné výletníky to jen utvrdí v názoru využívat IAD. Plus 14 různých IDS v naší malé zemi je naprostý nonsens! Jsem pro přesun kompetencí v oblasti dopravy z krajů na MD a následnou celorepublikovou integraci. Jinak se z toho nikdy nevyhrabeme.
O „funkčnosti“ centrální objednávky regionální dopravy můžou dlouze vyprávět Slováci.
Sorry, ale tohle není systémový problém ale problém přístupu. Pro slovenské MD to není priorita a podle toho to taky vypadá.
A pro české MD bude? Pochybuju. Kdyby to chtěli řešit s ohledem na použitelnost veřejné dopravy, už dávno by byl OneTicket platný na veškerou dopravu a za rozumné ceny na úrovni ostatních IDS.
Akorát že to tam nikoho nezajímá.
Nemusíme nutně rušit kraje a dát všechno MD. Mě se třeba jeví jako rozumný systém jednoho celostátního IDS, kde každý kraj si sám kreslí zóny a objednává spoje. Cestující vidí jednotný systém s jednou jízdenkou, a kraje mohou mít stejné slovo jako dnes, v rozumných otázkách.
VYDIS a IDSTA využívá kdo?
To by byl návrat do dob kdy „kvalita“ veřejné dopravy vyháněla pravidelně dojíždějící. A opravdu není těžké pochopit že denní dojíždění autem způsobí víc problémů než výletník v autě.
Nedávno u Xavera Vašek Klaus opět nadával na zhovadilost mít existenci 14 krajů na tak malou zemi. On byl v 90-kach jediný z mála politiku kteří bojovali proti vzniku čtrnácti krajů přes silný odpor jiných politických stran zejména ČSSD.
On bojoval proti vzniku krajů jako takových. On je totiž ve své podstatě komunista čínského typu. Tržní hospodářství v kombinaci s neomezenou mocí.
Vlak nikdy nebyl a nemůže být alternativou k autu už z prostého faktu, že vlak vás může přepravit jen z jednoho nádraží na druhé, což ale nekoresponduje s výchozím a cílovým místem cesty.
Auto může jet, jen po silnici. Takže pokud třeba chcete jít do lesa na houby, musíte vzít za vděk chůzí.
Zvůle JMK a jednoznačně krok mimo
Tak v rozumném nastavení by teda ČD odváděly část vybraných tržeb kraji podle uskutečněných jízd. Ale tím by se zbytečně obirali o peníze.
8x plus ?? Jak zbytečně? Vždyť to jsou zcela transparentně peníze patřící kraji, protože daný úsek cesty ten cestující jede vlakem, za který ČD nevynaloží ani korunu, ale jen doposud sebere tržbu patřící někomu jinému.
Všechno se dá vyřešit, ale kraje radši škodí cestujícím
Nevím jak váš kraj ale mě jako obyvateli JMK kraj určitě neškodí. Zlepšení veřejné dopravy v porovnání s dobou před IDS je neskutečné.
Evidentně je skutečné, když se to stalo 😉
Ok, moje chyba. 🙂
Zlepseni oproti dobe pred IDS neni zasluha soucasnych mocipanu. Za Juranka IDS JMK uz fungoval, a bez zelenych pruhu, pokut za nastup spatnymy dvermi, ve vsech vlacich platily stejne jizdenky a dalo se i prvni tridou ( s priplatkem). Hasek at byl jakej chtel jednu dobrou vlastnost mel, co fungovalo, do toho nehrabal. Simek nezlepsil nic, zavedl jen X debilnich buzeraci. A Grolich je nezrusil a ted pridava dalsi.
Vsadím se že kdyby krajské volby byly příštím rokem tak určitě by Grolich nezvítězil ve volbách, neboť by cestující začaly nadávat jelikož vlastně tahle změna by vstoupila až od prosince roku 2024 takže věřím tomu že nespokojený cestující by Grolichovi nedalo hlas ve volbách.
ČD by se zbytečně obirali o peníze. Takhle proste cestujícímu neuznají síťovou, prodají mu JMK, a to jízdné JMK odešlou kraji.
Ale nesmí být rozumné že ta část pro kraj je ve výši 100% ceny jízdenky
Ano, tak by to zřejmě dopadlo, kdyby se nedomluvili.