Přes sedm miliard z evropských dotací do České Třebové. Obří proměna uzlu má začít ještě letos
Uzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Správa železnic čeká na stavební povolení, řízení již běží.
Správa železnic čeká na stavební povolení, řízení již běží.
70 let v provozu bez rekonstrukce je docela dobrý výsledek. O tom si některé koridory porevoluční mohou nechat zdát. Po 20 letech v..
Jo nezveřejňuje. To by se přišlo na ty šmeliny a long money třeba v IT…
Jako zaměstnanec Správy železnic můžeš nějaký ten whistleblowing jistě provést, ne jen blbě žvanit na diskusích.
Byl jsem se tam teď o víkendu na den železnice podívat. Jestli jsem do té doby byl skeptický proč se musí opravovat nádražíčka a neinvestuje se do tratí, tak v případě ČT odvolávám. To je naprostá katastrofa tohle nádraží. Sice nevím co na tom chtějí dělat sedm let, ale modernizaci to teda potřebuje zoufale.
Tak zrovna CT neni nejaky nadrazicko, ale jeden z nejdulezitejsich uzlu na nasi zeleznici vubec.
Nicmene je pravda, ze zrovna tahle investice (podobne jako mnoho dalsich) zadny zasadni zlepseni pro cestujici neprinese, takze nelze ocekavat vyrazny narust poctu cestujicich (narazim na nedavny clanek na toto tema).
On si člověk velikost toho nádraží uvědomí až když tam opravdu vystoupí a projde se tam. Já tam vlastně nikdy nebyl. Přes ČT vždycky v podstatě jenom projíždím a bral jsem jen jako průjezdní bod, kde většina vlaků kterými jezdím ani nezastavuje. Modernizace sice asi zásadní zlepšení nepřinese, ale vždyť tam se to skoro rozpadá jak sem koukal, takže minimálně to tam snad bude i fungovat.
Je někde celý rychlostní profil? ( 80 bude v tom esíčlu a jinde více, nebo všude max 80?)
Má to ve správě SŽ, takže přes celou stanici 80 (moje spekulace)
Nesmysl, uz dnes mate od cervenaku na Parnik 90/100 a hned za osobnim nadrazim smern Brno i Olomouc je uz dnes 120. Takze 80 bude jenom prujezd esickem a osobnim nadrazim. NS 160 muze byt hned za osobnim na oba smery na Moravu a smerem na Parnik bych cekal NS 125.
Kdyby NS. V130 tam může být 160x
OK, dík za upřesnění…
Je fajn, že již máme všechny průšvihové tratě opravené nebo rekonstruované a můžeme s klidem dávat miliardy do stanic… KPI však bude splněno, atak si můžou na SŽ mnout ruce. Super. :-/
V tomto případě MUSÍME, protože jinak by se to tam celé rozpadlo
přesně tak. staší zběžný pohled na stav vedení a hlavně stožárů a pochopíte, že tady už před 10 lety byl nejvyšší čas…
Tak michate dohromady 2 veci. Uzel se opravit musi, protoze je v na mnoha mistech v havarijnim stavu. Druha vec je, jesli neni alternativa jak dalkovou dopravou na Moravu, ktera v CT nestavi + naklad, cely uzel minout a usetrit mnoho kilometru zbytecne jizdy a umerne tomu zkratit dobu jizdy.
Jo přesně tak. Vhodný terénní profil se přímo nabízí to údolí Orlice + ČT celou objet novostavbou na 200. Před Chocní odbočit směrem severně okolo Litomyšle a u Gajeru rozvětvení a jeden tunel na Třebovice a druhý na Opatovec. Sklon cca 10 promile, délka cca 30 km, nemusel by se pak stavět 5km tunel u Chocně, úspora jízdní doby značná, objízdná trasa resp. výsledná kapacita 2+2 koleje! Ale to by bylo moc jednoduché, takto nikdo nikdy nepřemýšlel. Objet Českou Třebovou! Kromě toho to přece vyřeší všechno VRT atd. atd.
No VRT „vyřeší“ tu odbočku na jih.
Valný zbytek osobky a náklady v ČT budou stavět.
Vzhledem k poctu prisvihu je minimalne trakcni vedeni na vymenu.
Ta stanice představuje úsek 5-10 km tratě…
80 km/h? aha.
skvele, to tu Evropu dozenem.
V takovém uzlu jako je Třebová, je pro provoz v ní zbytečná jakákoliv větší rychlost. Koukni se Rudolfe na velké železniční uzly v Evropě – vyšší rychlost je zbytečná👍
Není, osobní vlaky by měly mít možnost to celé objet, když to nejde projet.
A jaká rychlost je dle Rudolfa optimální?
V sobotu opet spadlo trakcni vedeni, tentokrat na hrbatou stojici ve sturcu u vypravni budovy pri zvednuti sberace. Takze opravdu je to potreba, jen opet vlaky od Brna budou jezdit…tak nejak standardne na prd
Je super, že na té vizualizaci od SŽ to je se vším všudy, na 2. koleji od budovy vlak projel stůj na vjezdu.
Navíc dvě vizualizace osobního nádraží ukazují odlišný stav.
Správa železnic se chlubí, že se zvýší rychlost z 60 na 80 km/hod na koridoru. Otázka zní, proč v projektu není počítáno s průjezdnými kolejemi, kudy by projeli vlaky nezastavující ve stanici (osobní i nákladní) s výrazně vyšší rychlostí, aby trasa Praha – Brno byla časově příznivější než autobus.
Víc než 80 km/h nedáte kvůli oblouku na vjezdu od Prahy. A při této rychlosti nepotřebujete průjezd mimo peróny.
Víc než 80 km/h by šlo, pokud by ty „průjezdné koleje“ vedly z Ústí nad Orlicí zcela mimo Českou Třebovou rovnou do Rudoltic.
Bonusem pro nákladní dopravu by bylo odstranění vrcholového stoupání.
otázka je, kudy by podle Vás zmíněné koleje měly vést ? Tedy za předpokladu, že se před Třebovou nezavrtají do tunelu a nevylezou až za Třebovou ?
Ano, přesně tak by se zavrtaly – cca takto https://mapy.cz/s/nukozenago
a kdo zaplatí 14km dlouhý tunel ?
14 km tunel na nejdulezitejsi trati v CR by mel byt naprostou rutinou. Proto je take nase zeleznice tam co je.
Budeme rádi, pokud se někdy udělá ten 5 km tunel Oucmanice. Nová trať kolem Tiché Orlice má stát v dnešních cenách asi 50 miliard.
To cislo je naprosty nesmysl, nevim, kde ho kdo vytahl a neustale se papouskuje.
Zřejmě ten samý stát, který zaplatí i stovky km VRT, jejíž součástí jsou přinejmenším 3 tunely delší než 14 km (pozn. z těch 13 km by do tunelu nevycházelo 100 % délky, ale „jen“ většina z něj).
Falesne dilema. Nebude ani na VRT.
Falešné dilema by bylo (obecně u čehokoliv) „buď jedno, nebo druhé“.
Zde naopak píšu, že „ať se druhé přidá k prvnímu“ – tzn. vlastně opak falešného dilematu (praktikovaného spíše u těch ofiko VRT-návrhů aneb Praha – Brno – Ostrava co nejrychleji, s minimem zastavení + za cenu druhé dvoukolejky od Brna k Přerovu, zato Hradubice – Olomouc/Ostrava, jakož i Praha – Olomouc, bez zásadnějšího zrychlení i tam, kde by to šlo, byť tedy za cenu druhé dvoukolejky, tam velmi užitečné i pro nákladní dopravu).
…..ktere VRT ? Ja tu zadnou nevidim a ani neuvidim.
Tyto VRT + tzv. RS. https://vrtky.cz/useky-a-mapy
Jo to je ta pohadka o Vrtovi a Vrtkovi??? Uz se jenom smeju, protoze snad se to jednou bude tykat deti, ale silne o tom pochybuji…..
Presne tak, tech alternativ je mnoho, ale nic nebudem, protoze snime o VRT, kvuli ktere kazda vetsi investice na koridorech je smetena ze stolu.
… a pak to dopadá tak, že ve VRTkovém schématu s cestovními dobami mezi většími městy je trasa Praha – Brno se „za každou cenu“ 60 min. jízdy (přestože při tak vysokém počtu vlaků v této relaci nemá smysl řešit nějaké taktové uzly v obou městech, resp. vždy jen část VR-vlaků by jich dosáhla), zato Pardubice – Olomouc bez mrknutí oka 69 min. (přitom v Pardubicích a Olomouci už taktové uzly smysl dávají víc = pokud možno mezi těmi městy sjet za méně než 1 h = mj. i díky přeložce mimo Českou Třebovou).
Proc nema smysl resit takt v Brne a Praze? Z techto uzlu taktove linky na vsechny smery nevyjizdi?
Sorry, ale relace Brno – Praha ma fakt vetsi vyznam nez Pce- Ol. Zvlaste kdyz se z Brna pokracuje na Ostravu
Odpověděl jsem v předchozím komentáři – jestliže mezi Prahou a Brnem pojede nějakých 6 (či kolik) párů spojů za hodinu, tak z principu nemůžou být všechny zapojeny do uzlu X:00 + X:30 h. Dokonce i kdyby byl uzel každou čtvrthodinu (X:00, X:15, X:30, X:45 h), tak to sedí jen na 4 páry spojů + pak už by to nemuselo být „60 min. za každou cenu“ (které ani tak neznamenají systémovou jízdní dobu 60 min., resp. jedině že ostatní přípoje budou zapojeny do toho kterého uzlu o to víc rozvolněně), ale stačilo by např. 68 – 70, tím pádem naopak s… Číst vice »
Tak 14km tunel jen kvuli zrychleni je u MuN trochu zbytecny. Kdybychom se bavili o zvyseni kapacity, fajn, jen spousta vlaku musi pres nadrazi v MuN nebo na Brno. Rozplet v tunelu jiste jde, ale bude to asi trochu technicky narocne a drahe
Tak kdyz myslite ze je zbytecny….asi ano, protoze lidi budu jezdit hlavne po D35…..
Není to jen kvůli zrychlení, ale i kvůli kapacitě a (což jsem také výše psal, tzn. o to nelogičtější je teď psát o tom „jen zrychlení“) aby nákladní doprava nemusela stoupat (z obou stran) k Třebovickému sedlu.
To není kvůli VRT, to je kvůli Sosnovi a Hlubučkové. Nepleťte si to.
Já bych netroškařil: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9mHGtxWrGj9lqRBxX2Ev1D9lAj9lDAmxXT4-&x=16.3632545&y=49.9408844&z=11
Avšak je otázkou, jak by takový železniční obchvat České Třebové dokázal pomoct jízdním dobám mezi Prahou a Brnem… (Na které se odkazuje původní komentář) Mám tušení že následná jízda skrz Chornici by těm jízdním dobám zrovna nepomohla…
Mezi Prahou a Brnem ne – ale tam to vyřeší VRT Praha – Brno (na rozdíl od trasy Pardubice – Olomouc vč. skrzových relací, kterou by vhodně vyřešil právě tunel ÚnO – Rudoltice).