SŽ chce příští rok zahájit novostavbu Plzeň – Stod. Záleží ale na „tlusté čáře“

Nádraží Stod. Pramen: Správa železnicNádraží Stod. Pramen: Správa železnic

Nadále se však nepodařilo s německou stranou dojednat, že oni tomu půjdou také naproti ze své strany.

256 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kadlec

Jaké osobní vlaky budou na té nové elektrické dvoukolejce z Plzně do Stodu jezdit? CityElefant, Regiopanter nebo jiné?

hroch.obojzivelny

A do 471 naložíte místo lidí trafo s usměrňovačem…? To asi ne.

Leinad

971 ZSSK s lokomotivou, 671 atd. by to zvládly.
Jinak byla doba, kdy se mluvilo o čtvrtém vozu pro pražské Slony, tem by mohl mít třeba trafo mebo baterku. stejně ropid chtěl emu400. Sešlo z toho, ale šotosny s tím můžou dál fungovat.

Prezident Planety

Slyšel jsem od jednoho německého průvodčího v Hofu, že Němcům se nechce zatím moc do elektrifikace trati Norimberk – Schirnding – Cheb z důvodu, že mezi Marktredwitz a Norimberkem je hodně tunelů a snad by je museli o něco prohloubit, aby je bylo možné elektrifikovat a to prý navyšuje cenu a náročnost provedení. Prý se mluví v Německu o tom, že dřív se natáhne trolej z Hofu přes Marktredwitz do Regensburgu a odtud by byla možná dále jízda směrem Mnichov a Norimberk. A teď je otázkou, zda by Němci natáhli trolej i z Marktredwitz do Schirndingu a směrem ke státní… Číst vice »

Jarda Š.

Ideální by bylo, kdyby Němci postavili novou trať z Chamu do Řezna, která by trasu Praha – Mnichov zkrátila o 25 – 30 km, ale do toho se jim už vůbec nechce, protože terén je tam hodně kopcovitý, takže by to znamenalo vést trať většinou v tunelech a po mostech.

Dejf

tak vždycky můžou obnovit trať z Miltachu do Bogenu, ještě v Chamu udělat spojku, aby se tam nemuselo úvraťovat a jsme v mnichově co by dup. teda když se vyhneme řeznu a pojedem přes landshut.
https://mapy.cz/s/bapufevure
ale to dřív asi pojede čert do práce na bruslích…. 😀

Josef Pešek

To byla Nebenbahn v lokálkových parametrech.

Patolízal

To je přímo strašné. Chudáci Švýcaři, nemůžou mít ani kilometr železnice, bo to kvůli horám #nejde.

Jarda Š.

Ono jde o cenu trati v poměru k jejímu významu. Němci prostě nepovažují spojení (Mnichov-) Řezno – Plzeň (-Praha) za natolik významné, aby do něj tolik investovali. Z Chamu do Řezna nejezdí tolik lidí, aby to nepobrala silnice, takže jim nevadí, že vlakem se tam dá dostat jen oklikou přes Schwandorf.

Libor

Tak to je jasné, to jen v ČR je třeba mít železnici do každé díry, ať to stojí co to stojí…

Patolízal

Myslíte spíš silnice. Koleje všude opravdu nevedou.

Tom Matto

A jak si to predstavujete bez silnic? :O Jako ze by se chodilo po lesnich stezkach a zbozi nosilo v nusich?

Petr

Za chvilku to bude jako na jihu Evropy, prázdné vesnice a baráky za jedno euro. Pak budou ty kozí stezky stejně k ničemu. 🙁

Patolízal

Tak jistě, že nepovažují dráhu do Čech za významnou, když mají lepší obchodní partnery. To jen my jsme závislí na Německu a Svoboda se naivně domnívá, že jsme pro Němce nenahraditelní. Tedy, že rychlé spojení do Čech bude pro Německo prioritou, jakmile tam ministr pojede udělat smutné oči.

Pavel Filip

Ale to tak vůbec není. Moc lepších obchodních partnerů nemají. Ale mají zatím jiné priority (v Bavorsku např. Ostkorridor). Ty jsou přeci jen vnitrostátní, tak mají pro ně přednost. Až si je vyřeší, tak se uvidí.

https://mzv.gov.cz/munich/cz/obchod_a_ekonomika/cesko_nadale_6_nejvetsim_obchodnim.html

Pavel Filip

Jak se to vezme. Minimálně kus se v geologicky dohledné době 20 let 🙁 modernizovat bude. Jestli to bude Cham, to vám nepovím. Regensburg-Schwandorf se opraví jistě (termín viz výše). Je to na Ostkorridoru, který vede z Hamburku až do Alp. Na něm se všude zdvojkolejní + elektrifikuje. Je na tom spolkový zájem. Podobně bude opraven taky úsek Norimberk-Schwandorf. Němci tuto trať potřebují zejména pro nákladní dopravu z Norimberku do Regensburgu, protože přímá trať je vytížená či přetížená. Jinak řečeno: spojení z Mnichova do Prahy pro ně není to pravé politikum, na jehož základě zdůvodňují (nebo můžou zdůvodnit) na federální… Číst vice »

vlachjan

Možná by stálo za to, kdyby, pokud je to pro nás skutčně tak strategicky důležité, bychom na ten úsek z Chamu na hranici taky poslali nějakou zlatku. (výměnou za hezkou plaketku s nápisem oznamujcím, že jsme jim na to nějaké peníze poslali 🙂

Pavel Filip

Myslíte ty jejich peníze, které nám na modernizaci naší socialismem zanedbané infrastruktury skrze různě pojmenované fondy EU posílají od 90. let? 🙂

To už snad radši poděkovat, vzít si jejich peníze a modernizovat ten náš kus.

Josef Pešek

A co takhle napsat jediný rozumný důvod, proč by to měli dělat? A slyšel jste někdy o NIMBY?

Mech

SŽ: My bychom strašně rádi začali stavět, ale nemůžem, protože Němci nazačali, je toho hodně, složité, drahé, jsme unavení, nevyjde počasí, budeme muset vyvlastnit Azorovi boudu, chráněný kvítka, krtinec a 1000 dalších výmluv. Klasický alibismus, jaký nám duo Svoboda, Kupka servírují dnes a denně. Nechovají se takto 12leté nevychované děti?

Pavel Filip

Němci ale opravdu nezačali stavět. Mají nějaké plány, ale těch už bylo na jejich straně taky pár. Například léta plánovali elektrifikovat z Norimberku až na hranice u Chebu. Nakonec to dali v Bundestagu k ledu a zatím se na té trase dál neplánuje ani nestaví, přestože my jsme tuto trasu na našem území před víc než 10 lety opravili jako koridor. Možná kdyby to bylo u nás opravené líp, tak se do toho pustili i v Německu. Ale trochu pochybuju.

Mech

Proč nemůžem být někde první a mít něco co ostatní ne? Dle vás máme být pozadu a neustále někoho dohánět? Asi jo.

El Barto

Předřečník Pavel Filip doslova píše, že „my jsme tuto trasu na našem území před víc než 10 lety opravili jako koridor“ a tedy jsme v pohraničí okolo Chebu první. Dále nevím, proč pořád útočíte, podsouváte a pokládáte sugestivní otázky, na které si navíc sám odpovídáte.

Josef Pešek

S D5 bylo ŘSD na Rozvadově první a na dlouhou dobu.

Petr

Vida. A fungovalo to, ne?

Patolízal

Nojo, ale to jsou silnice. Ty mají prioritu. Zatímco železniční spojení nemůže být tak užitečné, ani rychlejší než dálnice, propagujete šotodopravu z 19. stol a vůbec. Ještě by lidi začali jezdit vlakem.

Josef Pešek

Protože se doprava na navazující spolkové silnici stala okolo roku 2000 naprosto neúnosnou a jezdilo se tam krokem.

Pavel Filip

A nebylo by lepší použít ty peníze třeba na tunel z Prahy do Berouna a mezitím si Němci rozmyslí, co vlastně chtějí? Tunel do Berouna taky na trase do Mnichova ušetří čas. A hlavně prospěje Praze a okolí, bez ohledu na Mnichov. Ejpovický tunel funguje víc než 5 let a té trati pomohl.

Petr

Bylo, ale je to jen hypoteticka otazka. Stavba tunelu do Berouna neni pripravena a jeste dlouho nebude.

Doctor

Jak to ? Tady se píše, že by se tímhle tunelem mělo už od roky 2016 jezdit :
https://www.zelpage.cz/zpravy/4485?lang=cs
?
Musím se na tu díru dojet podívat !
😁

fous55

Žádná díra tam není a ještě dlouho nebude. Možná vůbec.

Josef Pešek

Nebylo. Nejdůležitější tunel bude Krušnohorský, aby se zálohoval směr Dresden. Stavět desítky miliardovou dvacetikilometrovou šílenost do Berouna nedává smysl. Raději garantovat 2 sloty pro náklady za hodinu okolo Berounky.

Pavel Filip

Trasu na Mnichov byste tedy na našem území v podstatě úplně zařízl. Ani z Plzně na hranici, ani z Prahy do Plzně. Všechno jen směr na Drážďany.

fous55

Nemá smysl na našem území dávat desítky miliard do tratě, kterou Němci nechtějí ani zrychlit ani zkapacitnit. Máme tady řadu jiných tratí, kde by byl efekt takových peněz mnohem větší.

Pavel Filip

Třeba z Prahy do Plzně.

Mech

Ale houby. Na hranicích můžeme postavit překladiště, a bavorští přátelé si to můžou překládat na kamiony. Ty dálnice taky někdo zaplatil a postavil.

Josef Pešek

Jenže ta dálnice je schopná si mýtem na sebe vydělat. To železnice absolutně nehrozí.

xyz

Řekl bych, že je to dokonce mírně naopak – tratě Pirna – Ústí n/L. a Praha – Řevnice – Beroun jsou si svým trasováním dost podobné, stejně jako tunel Praha – Beroun s Krušnohorským.

Rozdíl však je v četnosti osobní dopravy na stávajících tratích, která je mezi Prahou a přinejmenším Řevnicemi vyšší než v jakékoliv úseku mezi Ústím a Pirnou.

Také mluvíte o „zálohování směru Dresden“, přitom tunel Praha – Beroun by (dle stejné argumentace) „zálohoval směr Beroun“.

Petr

Z Plzně do Domažlic by se ta trať uživila i bez Němců,trochu by se zrychlil Mnichov,zlepšila regionálka i podmínky pro cargo.A hlavně by ta trať byla spolehlivější a bez výluk.

xyz

I přepřah v osobní dopravě by se dal přesunout z Plzně do Domažlic.

Tomáš Záruba

Čtvrt hodiny zrychlení je na té trase mnohem nižší priorita, než možnost jízdy kompletně elektricky.

Pavel Filip

Ale je to za podobné peníze (aspoň tedy doufám), kterými zabijete dvě mouchy jednou ranou: dopravní problémy u Prahy i zrychlení na Mnichov. A dokud není v Německu elektrifikováno, tak stejně nemáte jak jet za hranicemi.

Petr

Koridor… klikata jednokolejna lokalka je to.

Pavel Filip

Takže Němcům vadila jednokolejka.

fous55

Nevadila, také tam mají jednokolejku. Ale mají úplně jiné priority než směr Mnichov – Praha, který je pro ně zcela podružný.

Pavel Filip

Tady se spíš mluví o tom, proč tehdy Němci nedostáli svému slovu a neopravili trať na Norimberk, přestože my jsme na Cheb opravili.

Petr

Ostatne taky ekonomicky dulezitejsi spojeni Mnichov- Curych museli financovat Svycari. Dali Nemcum velmi vyhodnout pujcku a jezdi tam vlaky SBB. Jinak by cekali an Nemce jeste hodne dlouho…

Pavel Filip

Němci léta posílají peníze například nám…

xyz

Ale ne přímo, nýbrž „přes EU“.

Pavel Filip

Není podstatné. Chybí jim.

vlachjan

Náš nízkomaržovýdodavatelský průmysl jim je ale také pomáhá vydělávat.

Pavel Filip

Proč tedy neopraví tratě spíš směrem k nám, pokud je to pro ně tak výhodné? Oni o tom neví, že si opravují nejdřív tratě uvnitř Německa?

Josef Pešek

No a vznikl tam paskvil, jaký vznikl.

Mech

Němci neviděli aktivitu v Čechách, dříve tam byl ostnatý drát, tak se na stavbu trati do ČR vykašlali. A naše alibistická SŽ se na to teď vymlouvá. Přitom na špatné straně jsme bohužel byli my a my bychom prioritně měli mít zájem o kontakt a spojení se západním světem. Nikdo nečeká na Česko, až se milostivě budeme chtít zapojit do evropské železniční sítě. Všem je jedno, jestli chcete žít v izolaci, žijte.

Pavel Filip

Proč by mělo záležet na tom, co „tam bylo dřív“? Je to na naší víc než 10 let hotové, včetně ETCS. Němci se zavázali udělat svoji část už před 20 lety. Nedávno udělali otočku a svoje slovo nedodrží. Tehdy snad věděli, že to je jednokolejka a že má nějaké oblouky, když slibovali, že si svoji trať opraví.

Michal M

Hele jak můžeš být inženýr jedničkář, když nejsi schopný pochopit jednoduchý odstavec. Studoval jsi v Sládkovičovu?
Jestli se začne Nová Hospoda-Stod záleží na „tlusté čáře“ dané financemi, nikoliv na Němcích.

Petr

Nevim co vadilo Nemcum. Mne vadi ta drzost s jakou se bijeme v prsa pri pohledu na stav nasi trate do Chebu/Domazlic. Pritom za starou backoru to (az na par vzacnejch vyjimek) stoji uz od Prahy.

Michal M

A to bití v prsou je teď s námi v místnosti?

Josef Pešek

To, co je Z Plzně do Chebu, naprosto stačí na těch pár rychlíků, osobáků a minimum nákladních vlaků. Cheb je po modernizaci, Cheb-Pomezí je po modernizaci. Hnus začíná až za hranicí, kde se na to 40 let nešáhlo. Začíná to sedmdesátkovým obloukem v Schirdingu.

Petr

Až na to,že ten náš „koridor“ ani po opravě nedosahuje parametrů německé staré tratě,jen je elektrifikovaný.Cestovní rychlost IC Plzeň-Cheb není ani 80km/h a cca 70 km zůstala jednokolejka s krátkými výhybnami.

xyz

A cestovní rychlost vlaků Cheb – Norimberk je kolik km/h? 🙂

Michal M

Dominiku, ty jsi retardovaný, nebo jsi článek vůbec nečetl?

Petr

Nemuzete diskutovat bez osobnich utoku? Vyrazne to snizuje kvalitu diskuze a bere prostor racionalnim argumentum.

Mech

Někteří jedinci nejenže nemají nic k tématu, ale navíc nenapíší slovo bez urážky. Nemá cenu si těchto trollů všímat.

El Barto

Jak ironické moralizování z dílny jednoho z největších trollů a demagogů, co kdy působili na českých diskuzích o dopravě 🙂

Michal M

Ale nepovídej, a copak ty máš k tématu? Nějaké vlastní halucinace?

Michal M

Vy máte pocit, že obsah příspěvku Mecha alias Haly_D koresponduje s obsahem článku, pod kterým je?

Patolízal

K tématu něco máte?

Michal M

Vás baví číst tenhle hnůj?

Patolízal

Vaše hnojometné komentáře a stihoman Halou D, mě opravdu nezajímá.

El Barto

Doporučuji si najít definici a také pravopis slova „stihomam“. O ten by šlo, pokud by Mech ve skutečnosti Hala_D nebyl, ale on jím je.

Michal M

Mně zase nezajímají nesmyslné komentáře trolů a pošuků jako je Dominik Hála a všechny jeho nicky, sorry.

Pavel Filip

Dotaz na odborníky: pokud by se postavila dvojkolejná trať jen na našem území, např. z Plzně do Domažlic, tak to vůbec ničemu na trase do Mnichova nepomůže?

Petr

Samozrejme, ze pomuze. Kdyz se usetri 20 minut mezi Plzni a Domazlicema, tak se taky usetri 20 minut mezi Plzni a Mnichovem.
Taky se bude Nemcum snadneji obhajovat investice do jejich trati na hranice, kdyz to odtamtud do Prahy bude 2:40 misto 3:00.

Pavel Filip

Na ušetřený čas ale nepotřebujete dvě koleje. Stačí jedna rovná.

Pavel Filip

Ale já se vlastně ptal na dvě koleje, takže beru zpět. 🙂

Petr

2 koleje (kdyz nic jinyho) pomahaj stabilite provozu. Zase – tyka se i vlaku do Mnichova.

Šalina na Špilas

Akorát se Vám budou na jedné straně hromadit vlaky (viz Cimrmanův problém s horníky), nebo budete muset zavést křižování a to je cca + 5 minut (pro jedno křižování, klidně i více, když se vlaky nestrefí v jeden čas do jedné stanice).

Michal M

Což se v současném bordelu zaručeně netrefí.

Petr

Nestačí,už dnes je ta jednokolejka na hranici kapacity,že i EC do Mnichova je omezováno regionálkou při křižování.A náklad v denní době neprojede z Plzně do Domažlic bez zastavení ani omylem.

Josef Pešek

EC do Mnichova regionálkou je.

Lukáš Kníže

Jsem pro realizaci novostavby do Stodu – tento úsek velmi pomůže tak jako tak. Ale další pokračování k Domažlicím a dál k Německu bych uvrhl do vegetativního stádia… do doby než se Němci umoudří.
Bez Němců je naše snažení opravdu téměř k ničemu.

Sova

Taky můžeme být někde na čáře první, nemusí na nás sousedi jenom čekat…

Pavel Filip

My je moc nezajímáme. Mají jiné priority.

https://www.ostkorridor.de/home.html

Sova

Tím spíš bychom se měli snažit, aby bylo na naší straně hotovo, když je to především náš zájem.

Pavel Filip

Možná. Jenomže na Cheb jsme se před lety snažili a k ničemu to nebylo.

Petr

Tam jsme se tak snažili,až se to totálně sprznilo.

Pavel Filip

Proto jsem se ptal, jestli Němcům vadila jednokolejka.

Tom Matto

Z naseho „vnitrostatniho osobniho“ pohledu je prave nejdulezitejsi Plzen – Domazlice. A dal je to jen rekonstrukce a trolej.

Pavel Filip

Jak byste nazval současné stadium? 🙂

Petr

80.léta 20.století.

Josef Pešek

Ano, ale bezdrátově.

El Barto

Dráty jen do Stodu, a ne do Domažlic nebo dále, mi příliš smysl nedávají ani pro regionálku, ani dálkovku a ani náklady.

Josef Pešek

Však ano. Novou trať z Plzně do Stodu ano, ale bezdrátově, dokud se něco nezačne dít v Bavorsku.

hor411

Ty dráty už jsou proti tomu ostatnímu „pár šupů“, to nemá cenu stavět novostavbu bez drátů

Michal M

Asi tak. Nezávislá trakce se u nás moc neumí.

Josef Pešek

Těch pár šupů je 1,5 miliardy Kč

Petr

Kdo by se Němcům divil, vidí jak to tady vypadá s plány a realitou staveb. Navíc vědí že příští rok jsou volby. Takže na reakci mají spoustu času až se u nás skutečně začne stavět.

Michal M

Takhle, trať do FiW je postavená směrově skvěle, chybí jí především dálkovina a trolej.
Postupné zdvojkolejňování a obchvat Schwandorfu se dají dodělat časem, ale bez těchto dvou věcí je to celé na pytel.

Michal82

Němci jsou sami hodně v háji. Ekonomika nejede, lidi nejsou. Na DB jsou velké stížnosti. Zpozdeni častá. Neidealizujte si je.

Petr

To není idealizace. O tom že jsou v háji vím už tři roky, jen tady se tvrdilo, že krize není. Jen to má jednu dost podstatnou chybu. Pokud jsou v háji, tak my jdeme s nima. Nic si neidealizuje, jsme jen další spolková země.

Josef Pešek

Takže ve Stodu končíme nebo vůbec nic.

Petr

Asi tak.

fous55

Končíme nejen ve Stodu, ale všude.

vbba

Objektivně srovnat výši HDP, výši mezd, cenu energií a potravin, výši daní. V ČR je bezpečněji o tom není pochyb.

Ing. Vladimír Bílý

Fascinuje mě, jak SŽ tlačí k realizaci zrovna tento směr když vezmu, jak zoufale si vede jinde po republice to i u projektů, které začali připravovat o mnoho dříve. Je tedy tohle momentálně nejbolavější místo české železnice?

hor411

Né, ale jestli to mají připravené… D0 taky chybí víc jak D7…

Jirka

Záleží na tom jak komu. Já za sebe ale můžu říct, že kdekoliv je v ČR naprojektovaná dálnice, tam je opravdu potřeba. Moje osobní preference jsou D35 a D0, ale tyhle preference má každý nastavené trochu jinak.

Vendelín

Trať kapacitně neodpovídá poždavkům kraje na regionální dopravu. Takže kraj nusel místo vlaků z Plzně do Domažlic přidat autobusy.

Josef Pešek

Aha, takže miliardová investice jen kvůli krajské objednávce? To se fakt vyplatí.

fous55

Takových tratí je v ČR hafo. Domažlická určitě není nejnaléhavější. Např. Praha – Beroun je naprostá katastrofa a nejde tam ani přidat autobusy, protože kolem řeky nevede silnice.

Michal M

A zároveň tam nejde začít stavět, bo ještě není ani územní řízení. Což bys jako diskutující na tomto serveru mohl trochu vědět.
Takže co navrhuješ-zastavit všechny ostatní železniční stavby, dokud se nepostaví Radotín-Karlštejn?

Petr

To by tam nesměli škodit záškodníci z Černošic.

Lukáš Kníže

Suhlasím, že když už je projekt připravený a povolený, má se zrealizovat. Ale další úseky bych nepřipravoval… minimálně do dohody s Německem.

Jarda Š.

Plzeň Domažlice má význam bez ohledu na Německo.

Josef Pešek

Svinov-Opava má ještě větší význam bez ohledu na Německo a jezdí se tam jednokolejně.

El Barto

A pravidelná zpoždění dokazují, že to byla chyba.

Josef Pešek

Spíš naprostá nekonzistence vlaků: spatlanina osobních, zrychlených, spěšných vlaků a rychlíků.

xyz

A pokud by tam byly jen R (ale jedoucí každou hodinu) a Os, pak by se zpoždění přenášelo méně?

Jinak, „nekonzistence“ v podobě existence rychlých i zastávkových vlaků je určitě O. K.

Jarda Š.

To s tím ale nesouvisí, že do Opavy je jen jedna kolej, ačkoli by byly potřeba dvě.

Josef Pešek

Jaktože ne? Kolik obyvatel mají Domažlice a kolik Opava? A dále: Domažlice si taky vystačí s jednou kolejí.

hor411

Kdyby se trať do Opavy modernizovala „teď“, tak by tam dvě koleje byly. Jenže tehdy kromě toho, že nebyly prachy, tak se všecko řešilo s tím, že „to stačí“ a neřešilo se, že „za dvacet let“ už to stačit nebude.

xyz

Je tam i další rozdíl – v potenciálu tranzitní nákladní dopravy.

Kdy pro nákladní dopravu je o to důležitější mít dvě koleje.

Josef Pešek

Dvě koleje kontinuálně ano. Ne že se bude střídat jednokolejka s dvoukolejkou, viz Staňkov atd.

Juraj

Falešné dilema.
Nikdo neříká, že je kapacita řešit pouze jednu věc. Je ten směr potřebný? Je. Tak pokud je to připravené a nemá to další překážky, hurá do práce.

xyz

A kromě falešného dilematu šlo i o sugestivní otázku.

Jestli mají územní rozhodnutí, tak je logické stavět – a ne to o 3 roky prodloužit navzdory platnému územnímu rozhodnutí, jak to Dobrá správa udělala mezi Střelicemi a Zastávkou.

Michal M

Tlačí ho proto, že když zase nastane výluka v labském údolí, tak se zjeví jiný myslitel formátu Ing. Vladimíra Bílého a zeptá se proč není druhý elektrifikovaný a dvojkolejný přechod do země, která je našim největším obchodním partnerem.

Ing. Vladimír Bílý

Ne, opravdu se nezeptám. Protože trať na Domažlice za státní hranicí nemá a nebude mít elektrifikované a dvojkolejné pokračování čili odklon labského údolí pobrat nemůže a „druhý“ takový přechod je jen velké fantazírování. V tomto ohledu je tak dvoustovka do Domažlic drahá sranda do nikam a fascinuje mě, že ji SŽ dokázala tak rychle připravit, zatímco jinde nás bota tlačí více a neděje se absolutně nic.

Pavel Filip

Že nebude mít pokračování, to bych si nebyl tak jistý. Němci chtějí náklad dostat na železnici. Hlavně proto opravují Ostkorridor. Trasu přes Schirnding k nám elektrifikovat nechtějí. Kudy se k nám s nákladem dostanou?

Josef Pešek

Oni se nepotřebují s nákladem k nám dostávat. Když ano, mají k dispozici Elbetal, Summerau nebo Břeclav.

Pavel Filip

Tím pádem je všecko v nejlepším pořádku.

Tom Matto

Jako ze naklad z Bavorska nebo severnich pristavu v B a NL bude jezdit pres Linz, Budejovice a treba zpatky do Plzne nebo Prahy? A neslo by to rovnou vzit az okolo Jadranu at se kontejnery pekne projedou pres celou Evropu?

Petr

Tak když vidí,jak to dopadlo z Chebu do Plzně,tak se jim nedivím.

xyz

Z Chebu do Ústí je dvoukolejka dávno – nákladní tranzit může jet tudy.

Tom Matto

Tak ono pres hranici a v okoli zatim zustane jednokolejka i ve smeru na Domazlice, tam to (zatim) takovy problem neni, dulezitejsi je trolej. A s tou to brzdi Nemci i na Cheb.

Michal M

To není pravda, nekonečné diskuse o Domažlicích trvají tak deset let.
Vytvoří se sklonově dobré, elektrifikované a částečně dvojkolejné spojení.
Nestavět tratě na 200 km/h je blbost, ostatně byla to blbost už před 10 lety…

Josef Pešek

A duální lokomotiva je sprosté slovo.

Michal M

Ne, duální lokomotiva stojí 2x tolik, protože by musela jezdit v dvojité trakci kvůli mizernému výkonu na elektrice i v dieselu.
Současné duální lokomotivy jsou určeny k trochu jiným výkonům než tahání mezinárodních expresů…

Dusmor

Přepřáhnout v Domažlicích z elektriky na diesel je opravdu neřešitelný problém.

Ilmary

Aby to neskončilo jak v Chebu – Německá strana v roce 2000 deklarovala že elektrifikace úseku Norimberk – Schirnding st.hr. bude do roku 2005 a máme rok 2024 a dráty nikde. Odkaz na zdroj: https://youtu.be/-g8e4g6ACVw?si=NfIxgi8BcPtt8zmd

Cargo

Dejme tomu, že se německá strana rozhoupe a začne něco dělat, ale stejně zůstane míč na straně SŽ, aby to celé mohlo fungovat, a opravdu tam něco jezdilo, klidně těch 15 až 20 nákladních vlaků denně, tak je potřeba berounský tunel a ten dřív, jak v roce 2050 nebude do tohoto roku snad i DBInfraGo začne něco dělat.

hor411

Ani ne, dovedu si představit, že náklad by jel hned za rychlíkem/EC a za ním teprve osobák, to jsou dva náklady za hodinu minimálně. A nebo prostě bude do Řevnic/Karštějna/Berouna poskakovat za osobákem

Cargo

Počítáte to i s hustějším taktem co 10 minut jeden Os ?

Honza1

Poslední záměr je 10 minut do Dobřichovic, 5 párů/hod do Řevnic a půlhodina do Berouna. K tomu 3 páry dálkové (+Sp) za hodinu. Mezi tím je zakreslen jeden pár Nex za hodinu.

Michal M

K tomuhle nepotřebujete berounský tunel, ale především dokončit koridorizaci trati 171. 🙂

hor411

Dva za hodinu skončí už v Radotíně. Jo, i tak by se tam ty dva náklady za hodinu vešly.

hor411

Hm, tak nic. Díky Honza1 mi to upřesnil. Pardon. Můj omyl.

Vendelín

Podmínkou je zvýšení kapacity vybudováním autobloku a nových zabezpečovacích zařízení v úseku Praha Smíchov -Karlštejn místo stávající elekromechaniky a hradel.

Michal M

Nějak se snad vejdeme i před tunelem.
Zaprvé nemusíme operovat s frekvencí Os vlaků v ranní špičce, zadruhé z mostu Inteligence do Radotína je čtyřkolejka a Radotíně část těchto vlaků skončí.
Berounský tunel je sice už konečně hezky rozmyšlený a prodiskutovaný, ale než se kopne, tak to ještě potrvá… 🙁

Josef Pešek

Bez něj se dá taky žít, fungovat a jezdit.

El Barto

Tak ono se dá žít, fungovat a jezdit bez spousty věcí, jen je to více nebo méně „na houby“.

Josef Pešek

I na houby se dá vylepšit a optimalizovat

Michal M

Jo. To rychlejší spojení na západ se prostě musí po kouskách postavit a zatím máme jen Ejpovický tunel o délce 5 km. 🙂

Tomáš Záruba

Radotínská čtyřkolejka ale pro ND moc užitku nemá, to by musela být zapojena obráceně (z tunelu doprostřed), nebo by úsek Chuchle – Radotín musel být řešen pro Os v prostředních kolejích.

Petr

No v každým případě je potřeba dávat si pozor aby nebyla naše část trati v lepším stavu než ta německá. To se totiž ještě nikdy nestalo, takže nedokážeme odhadnout jaké katastrofální následky by to mohlo mít.

hor411

😀

Aleš Stuchlík

Ty katastrofické dopady lze odhadovat podle srovnání s tratí Brno – Vídeň 😉

Josef Pešek

Proč jenom Plzeň-Stod? Novostavba měla být až za Holýšov. Stod-Holýšov Patří do jiné etapy?

hor411

Viz web SŽ, dál je to jako stavba „Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st.hranice SRN, 3. stavba, úsek Stod (mimo) – Domažlice (včetně)“

Josef Pešek

Děkuji za objasnění. Takže jestli tomu rozumím dobře: osobní vlaky elektricky do Stodu a dál asi BEMU, rychlíky v dýzlu z Plzně, jestli se zadaří, tak duálně a nákladní doprava nula celá nic jako dnes.

hor411

Proč? Ta třetí stavba má být taky včetně elektrizace, jen to prostě patří do jiné stavby, než je ta, o které je článek, ta se na webu SŽ jmenuje „Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st.hranice SRN, 1. stavba, nová trať Plzeň (mimo) – Stod (včetně)“

Josef Pešek

Já se jaksi obávám, že to ve Stodu skončí a bude se eventuelně čekat, co vznikne v Bavorsku.

Michal M

Super, a čísla na příští Eurojackpot byste neměl?

Josef Pešek

Mám.

Ondřej Wagner

A proč dle vás ta modernizace železnice z Plzně až ke státním hranici by nebyla spojená s elektrizaci tratě?

Josef Pešek

A od státní hranice výběhem?

Ondřej Wagner

V případě, že Německo nebude elektrizovat svůj úsek tratí, potom by elektrizace mohla být do České Kubíce, nebo alespoň do Domažlic města. Expresy a nákladní vlaky by pak preprahovaly v Domažlicích anebo v České Kubici.

Josef Pešek

Spíš nepřepřahaly, protože by žádné nebyly. Dopravce by z Norimberku do ČR jel elektricky přes Summerau, jak se děje.

hor411

Což je ale docela oklika, takže by bylo super kdyby dopravci tlačili na Němce, aby to elektrizovali taky. Vždyť chtějí být „zelení“ ne? 😀

Ondřej Wagner

Nevim, kolik nákladních vlaků jezdí z Česka do Německa přes Domažlice. Nicméně z jízdních řádu pro osobní dopravu vyplývá více než 10 páru spojů regionálních vlaků, které jezdí z Plzně do Domažlic, popř. do Domažlic města a 7 páru expresu mezi Prahou a Mnichovem. To je dost slušné provozní zatížení trati 180. Modernizace a elektrizace nového úseku pouze do Stodu nedává smysl, musí se provést od Stodu buď do Domažlice město, aby zde byly nasazeny elektrické jednotky pro osobní dopravu, anebo až do České Kubíce, kde by došlo ke zmíněným přeprahum. Je naprosto správné, když modernizace a elektrizace tratě je… Číst vice »

Vladimír

Konecne! Snad to neni jen clanek co upadne v ramci uvah do zapomneni.

J.K.

Příští rok začnou, ale v plánu výluk to není…

Prioritou bude stejně stará trasa, aby se maximalizoval počet výluk…

Jan1203

A mělo by být, i když se jedná o stavbu v nové stopě?

Jiří Kocurek

Coje potřeba vyloučit u novostavby?

J.K.

Všechny konfliktní body? Nová Hospoda odbočka, pak křížení všude po cestě, Stod nádraží je ve stávajícím místě – jak se dá komplet přestavět bez výluky?

Jarda Š.

Ano, výluky budou nutné. až když se nová trať bude napojovat na stávající.

El Barto

Jak dlouho trvalo nedávné napojení nové tratě v úseku Sudoměřice – Votice?

xyz

Napojení by trvalo kratší dobu, viz nějaké 2 týdny v úseku Doubí – Soběslav.

Ale Votice – Sudoměřice bylo složitější, protože původní trasa se s novou několikrát křížila. Takže „napojování“ (ve skutečnosti: dokončování úseků v těch místech, kde do posledního provozního dne původní trati nebylo možné přistoupit k dokončovacím pracím na nové trati) trvalo 3 měsíce.

El Barto

3 měsíce výluk nejsou tak strašné, když je výsledkem nová dvoukolejná trať, která z principu přinese méně výluk do budoucna.

Tom

Udělat to stejně jako poláci. přivedou se koleje na čáru a zbytek je na Němci.

Taková léta se čekalo na nás,že na západě už ani nedoufaji.

Michal M

Ne, znovusjednocovali Německo, takže postavili celou Dederónii znova. K tomu jsou čistí plátci do rozpočtu EU, takže naše koridory a elektrizace Lichokova a Velenic jsou z jejich prachů…

Josef Pešek

Nepostavili celou dederónii znova. Hodně jim toho chybí.

xyz

Nejsou zdaleka jedinými čistými plátci do rozpočtu EU, tzn. šlo to (přeneseně vzato) i z peněz mnoha dalších zemí.

Vladimír

Add. 1. Jenze oni nam veri, ze jsme schopni dovest zeleznici na caru.
Add 2. Vnitrni pnuti a politika Nemecka po navrzich Brexitu, byl i Bavorsky exit na stole. Takze proc se stavi prvni VRT a rychla trat primarne do Berlina ? Berlin chce posilit svou centralni moc, protoze Mnichov a cele Bavorsko ma silu vnitrni politikou silne zahybat.

Michal M

Jsem rád, že v Dobřanech máte tu bavorskou politiku skoro na dohled a můžete o ní vydávat takové zasvěcené zprávy.

marek hudec

osobni utoky ti jdou, Miso, a neco relevantniho ti maminka asi neporadila, nicht wahr?

El Barto

Jenže Poláci tu jejich dálnici přivedli ke Královci s tím, že věděli, že se tam ta D11 od nás dostaví, byť třeba později. Zatímco v tomto případě nevíme, kdy a zda vůbec Němci postaví trať odpovídajících parametrů až ke hranicím.

Jaaa

I kdyby to tam mělo smrdět 20 nebo 30 let bez návaznosti na druhou stranu – koleje tam jsou, jezdit se tam dá, ono se to časem pohne.

BND30

Ono se to také v Německu bude lépe obhajovat, když už tam budou směřovat nové koleje a ne pouze imaginární čára na české papíře.

Jan T.

To je pravda, salámová metoda funguje.

Pavel Filip

Jenže trať z Norimberka na Cheb na spolkové úrovni neobhájili, přestože jsme opravili a přestože o tom oni sami v posledních 20 letech mluvili. Zkrátka není zájem. Mají svoje vlastní vnitřní problémy, za které my moc nemůžeme. Pouze se s tím „vezeme“.

a8n

To je podobný případ jako soutěž na mnichováky. Z nesmyslného zadání vyleze příliš drahé řešení s neobhajitelnou ekonomikou (obzvlášť když jsme začali tlačit hlavně Domažlice). Reálně to chce prosté zadrátování Cheb-Marktredwitz primárně pro odklony a dál na Norimberk řešit jen případná opatření pro osobku (tedy částečné zadrátování s vynecháním tunelů).

El Barto

Tomu bych rád věřil, ale vývoj v pohraničí okolo Chebu ve mně optimismus nevyvolává, přitom tam jde potenciálně o kratší úseky.

TominoLopez

Mohu vás ujistit, že trať ze Schwandorfu k nám je mnohem dále a bude v celkem solidních parametrech 😉 Cheb je úplně jiný příběh.

Pavel Filip

To mě vůbec neujistilo. 🙁

Josef Pešek

Jaké solidní parametry máte na mysli?

xyz

Do určité míry traťová rychlost (přes 100 km/h). Jinak asi nic.

hor411

Nevíme, ale z Domažlic na hranice to máme mít stejně jako jednokolejku do rychlosti 115km/h, tak proč prostě nějak nezačít…

TominoLopez

Ale postaví, jen to mají Bavoři extrémně těžké vnitropoliticky obhájit v kontextu Bavorsko vs. Berlín. Nicméně jsou dnes už mnohem dál něž před nějakými 5 lety a počítají s rokem cca 35+ (přesné termíny zatím nejsou).

Mech

Co nám je do Němců? Když si znovu zvolí Hitlera, my ho budem volit taky? Nejsme německou kolonii. Kdyby takové starosti měli Poláci, dodnes nemají polskou D11.

Honza1

Přesně. Kašleme na sousedy. Vždyť ty EC a Nex můžeme točit na hranicích. Sice tam nebudou lidi a zboží, ale co je nám do Němců. 🙂

Jiří Kocurek

A české firmy exportujíco do Německa utřou, protože kamionem jim export zakáže taky.
Následeně bude všem vysvětlovat, že za zákaz exportu může někdo úplně jiný, něž kdo jej vydal.

El Barto

Takže podle vás prostě máme tu trať postavit až na hranice bez ohledu na to, zda z druhé strany někdy povede trať odpovídajících parametrů? A když se Němci rozhodnou ji nepostavit, tak co? Prostě smůla, další slepá větev jako Vojtanov, jen za daleko víc peněz?

Jo, já vím, pro Halu_D je nutné sypat peníze do železnice už jen z principu, že něco jako železnice existuje bez ohledu na reálný přínos.

hor411

Pravda, ale ať teda aspoň urychlí opravu a elektrizaci té jednokolejky, když nechtějí bez Němců tuhle dvoukolejnou novostavbu

El Barto

Pokud z německé strany opravdu není a nebude zájem, pak jsem stejného názoru, aspoň po Domažlice elektrizovat.

Michal M

Souhlas, ono to má a bude mít i tak nemalý vnitrostátní význam.

Josef Pešek

Ten vnitrostátní význam se dá odvozit i v dýzlu. To si myslím, že OVA-FM-FO-FRE

Josef Pešek

má větší vnitrostátní význam.

Tomáš Záruba

Dokonce bych byl pro elektrizovat to, třeba za české peníze, až do Furthu. Přes kopec elektricky a dál si to přebere německý dopravce holt s dieselem.

Josef Pešek

Jenže Domažlice mají 10 tisíc obyvatel jako Tachov. Napadlo by vás elektrizovat trať do Tachova a objednat tam rychlíky?

El Barto

Jasně že to nemá smysl dělat pouze kvůli samotným Domažlicím, spíš jde o regionálku, kdy na té trati jezdí i zdvojení žraloci a klasiky s brejlovcem. Kromě toho by se tím zkrátil úsek, kde jezdí Bavorské expresy na naftu.

hor411

Rychlíky končí i v menších „dírách“, třeba Luhačovice (5087 obyvatel podle wiki)

El Barto

To je pravda, ale u Luhačovic nebudou mezi cestujícími jen lidé tam trvale žijící, spíš jich bude menšina, dovolím si tipnout.

hor411

Taky pravda

Jiří Kocurek

Mě by napadlo dotáhnout troleje do 70tisícového Zlína, je to jenom 15 milometrů.

Jenže dřív se neplánovalo a rovnou stavělo … přesto nejsou.

Michal M

Plzeň-Domažlice je rameno plzeňského príměsta, které nemá smysl trakčně někde lámat. Je totéž Tachov?

xyz

Příměsto coby zastávkové vlaky jsou pro cestování z Domažlic i Tachova do Plzně nevhodné.

Jinak, pro zrychlení spojení Tachova s Plzní by pomohlo zejména toto https://mapy.cz/s/hotonatoko

Plus do doby realizace takové spojky aby byly co nejkratší přípoje v Plané (což dnes taky nejsou – přestupní doba 15 – 20 min.!).

xyz

Hodně podivný dotaz, protože přes Domažlice ty mezistátní rychlé vlaky už jezdí.

No a přes Tachov nejezdí, protože přes něj nevede mezistátní trať.

xyz

Na německé straně je trať už teď rychlejší než u nás.

Tzn. kdyby nic jiného, tak bychom německou stranu předskočili v této věci.

Mmch. Vojtanov je jen elektrizovaný – žádné jiné „odpovídající parametry“ tam nejsou (počet traťových kolejí, rychlost). Navíc byl elektrizován v době, kdy šlo o přechod do NDR, zatímco o kousek dál už byly přechody do „nepřátelské“ SRN (z Chebu i Aše).

Jiří Kocurek

A když se má vylepšovat železnice, tak straší Hitlerem, jak moc mu to vadí.

suri

Ono by to vypuštění drahé novostavby Plzeň – Stod z pohledu SŽ jistou zvrácenou logiku mělo. Jako první se měla realizovat . stavba Plzeň – Nýřany – Chotěšov, tj. oprava stávající jednokolejky v původní trase, na kterou stejně bude navazovat jednokolejný úsek do Blížejova. Takže k čemu by nám vlastně byl takový luxus v podobě paralelní, drahé novostavby?

Michal M

Rychlost a kapacita… vidím, že dnes zataženo, místy mlhy, že?

suri

Tak blbej zas nejsem, jenom se toho scénáře docela obávám a svou obavu jsem vyslovil. Nechtěl bych se dočkat toho, že až bude opravená původní trať, peněz nebude nazbyt, tak si ti klauni na SŽ takto odůvodní, proč dát novostavbu k ledu. Stačí si vzít příklad z úseku Staňkov – Blížejov, kde jedním z argumentů SŽ, proč nechat tuto zoufalost uprostřed navazujících úseků plánovaných na 200 km/h, že před pár lety prošla optimalizací. Všimněte si, kolik už bylo na toto spojení studií , variant, podepsaných memorand, učiněno prohlášení, vyřčeno termínů, aniž by ve vzduchu stále nevisely otazníky, zda, kdy a… Číst vice »

Michal M

Tak to úplně nechápu, tady je článek o termínu zahájení novostavby
V jednom příspěvku napíšete, že nevíte proč se prosazuje novostavba a v druhém že se bojíte že na ní nezbydou peníze…

BND30

Souhlasím, to má logiku. Na několik let zrušit permanentnímu výlukami železniční dopravu mezi Plzní a Chotěšovem, nahnat lidi do aut, zlikvidovat dopravu na kontejnerové překladiště a i ještě těch pár vleček, co v okolí ještě živoří a až to bude hotové, postavit vedle, a hlavně v klídku, novou dvoukolejku. A pro koho že to…. ?

Jiří Kocurek

Takže napřed vyýluky pro všecko a až bude konečně opravená stará trať, tak začít stavět novou. Přitom mohla být prvně hotová nová a mohlo se po ní jezdit odklonem při opravách té staré…

autobusik2

AKo chcú začať stavať budúci rok, keď nie je stavebné povolenie, ani nezačal tender na zhotoviteľa…

Mech

Sliby a oblbování méně inteligentních voličů.

El Barto

Skvělé, už se trefujete do sebe sama? 🙂

a8n

Hlavně nejsou stále ani oddělené pozemky, takže aktuální procento vykoupenosti se bude limitně blížit nule. Příští rok ani omylem. Respektive můžou to vysoutěžit, zahájit akorát žst. Stod a zbytek holt minimálně rok počká.

Bram

Alespoň elektrizace tratí Vojtanov – Plauen a Františkovy Lázně – Aš – Hof by měla proběhnout, aby jakýkoliv problém mezi Pirnou a Prostředním Žlebem nerdousil nákladní dopravu mezi Českou republikou a Německem. Je otázka, proč Žesnad na toto nějak netlačí. Vzhledem k dlouhodobým stavebním pracím by tyto tratě z Chebu do Německa byly využity trvale a patrně by to nezměnilo ani dokončení modernizace a elektrizace trati Plzeň – Domažlice – Řezno, ke které nedojde nejspíš ani v roce 2035…

Geralt

Řekl bych že je to o prioritách a o tom že je to asymetrické. Pro nás je spojení do Německa veledůležité, ale pro Němce jsou nějaké tratě jako Vojtanov – Plauen, Cheb – Marktredwitz nebo i koneckonců ta Domažilce – Regensburg na chvostu priorit. Mají důležitější problémová místa.

Bram

Právě proto elektrizaci obou tratí z Chebu, tedy do Plavna a Hofu, navrhuji. Šlo by prakticky o prostou elektrizaci a trať Hof – Cheb by sloužila pro nákladní dopravu pouze v tomto směru, takže i při neprodloužení stanic Rehau a Selb-Ploessberg by tam jedna trasa za hodinu pouze tímto směrem byla, což je pro nákladní dopravu dostačující a v noci je tam tras mnohem více. Pro opačný směr by sloužila trať Cheb – Plavno, která je naopak pro směr do ČR z důvodu velkého sklonu pro těžší vlaky bez postrku/přípřeže nepoužitelná. Opět by šlo o prostou elektrizaci, kdežto u trati… Číst vice »

hor411

Z Chebu na Plavno to vlastně funguje jak? Ta trať se tak klikatí, že po cestě se jede 7x přes čáru: D-CZ-D-CZ-D-CZ-D . A navíc je tam závratná rychlost 60km/h až někde do půlky trasy. Ale asi by tam ta prostá elektrizace stačila, furt lepší, než nic

Cargo

Pokud se nic nezměnilo, tak pořád je noční klid přes Schirding od 22:00 do 4:00, možná až do 5:00. Ze strany DB Infrago tam je velká neochota aspoň ten klid zrušit, kolikrát byl problém aspoň to noční přerušení zrušit, pro odklony z Elbtálu, přístup německé strany je opravdu vlažný.

Petr Šimral

Objedeš půl „světa“ a skončíš zase jen v Lipsku. Nikam jinam se tudy dostat nedá. Využitelné opravdu jenom při odklonech.
Samozřejmě, že by to v rámci dekarbonizace bylo rozumné zadrátovat komplet, tedy Vojtanov – Plauen, FL Seníky – Oberkotzau, Cheb – Marktredwitz a Hof – Regensburg. Ale na to musí být dva a jeví se, že ten západní partner o to moc zájem nemá.

Bram

Ano, na věc musí být dva a musí se na ní shodnout a když se shoda nenajde, tak bude smolíček pacholíček. Ale výluky v Elbtálu jsou prakticky trvalým jevem a budou ještě dlouhá léta. Přes Cheb se sice objede půl světa, ale při elektrizaci tratí z Chebu do Hofu a Plavna by se přes Cheb projelo bez úvrati a bez změny trakce, čili s výrazně nižšími náklady a naopak s větší propustností než je dnes.

Tomáš Záruba

A co partner východní? Horní Lideč – Bylnice – Trenč. Teplá se vysloveně nabízí. Kdykoli se zavře Lanžhot, dost vlaků ten děsivý Holíč objíždí přes Púchov s úvratí. Předpokládám, že myšlenka odřeknout alespoň ty skalické šukafony v případě odklonů (třeba se zastavením odkloněných EC) vznesena byla, a zamítnuta vzápětí. A to je tok zboží přes jih SK procentuálně docela významný pro jejich ND celkem. Prostě celkově tohle nikoho moc nezajímá. Zájem Německa na zmíněném návrhu, jakkoli je logický, proto neočekávám, ani „až tam jinak bude všechno v cajku“. Kolik by tak asi stála elektrizace z toho Vojtanova k německé podkrušnohorské?… Číst vice »

Bra

Také mne napadlo, že by ty dvě německé tratě z Chebu, respektive jejich elektrizaci, mohla ve svém zájmu zaplatit Česká republika.

Bram

Tady jsem se upsal, žádný Bra, ale Bram.

Mako

-neboli Plavno-

hor411

Furt nechápu, proč bychom na Němce měli čekat. Až uvidí, že u nás už se kope, přípravu podle mne zrychlí sami. A když ne, tak aspoň jedno spojení budeme mít kvalitnější, než oni

Josef Pešek

Jasně. Němci uvidí, jak se u nás kope a budou elektrizovat. Trať do Oberstdorfu nebo do Štětína.

xyz

Však z Angermünde do Štětína už se elektrizuje.

Rei

Jako tak jestli tohle zůstane pod tlustou čárou, tak si nechci představovat, jak se budou financovat v budoucnu jiné velké infra projekty. Hlavně, že máme opravený baráky za miliardy a podchody v Sudetech.

Fahr

S těmi budovami bych souhlasil. Ale podchody v Sudetech? Holt je ten svět větší, než Váš dvorek.

Rei

Mrkněte, jestli je opravdu zapotřebí na jednokolejce, kde nic neprojíždí, podchod v Hrádku a Chrastavě a kolik celá ta akce stojí. Přijde vám to jako účelně vynaložené peníze?

xyz

Neuvedl jste tu drobnost, že v obou stanicích už podchody jsou.

Tzn. nejde o novou výstavbu.

(O. K., i tak bych souhlasil s tím, že tam nejsou podchody potřeba, ale je otázkou, jestli tomu zrušení nebrání legislativní překážky, ve smyslu „nelze nahradit existující podchod úrovňovým přechodem“).

Rei

Ano, to je pravda a na ty překážky jsem se ptal. Bez odpovědi. Nicméně z druhého soudku, i z hlediska přístupu je zkrátka podchod méně atraktivní pro chodce, takže bych čekal, že v místech, kde být nemusí, tak nebude, zkrátka hrana hrana bude vždy nejsympatičtější (nebo to, co se tomu bude blížit).

Sova

Peníze jsou ale jen jedny a pokud není na potřebné investice do kolejí, budovy a podchody by se měly dělat jen ty skutečně klíčové.

suri

Působí to mě jako alibi na to, že už je v podstatě rozhodnuto, že se po letech slibů jen tak hned stavět nezačne

Bram

Působí to na mne zcela stejně, tak uvidíme…

Patolízal

Co jste čekal? Organizace Sabotáž železnic ani nic jiného nepředvede. Mají svůj díl na tom, že ČR zaostává.