Každodenní kolaps a volání po rezignaci. Buspruhy na Praze 6 dál vyvolávají u řidičů napětí
Červeně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Na Evropské se podle Ropidu snížila zpoždění až o 20 procent. Jinde vadí souběh uzavírek.
22 let jsem žil na 6 u evropské a dřív tam MHD mohla jezdit po tramvajovém pásu včetně busu a IZS a fungovalo to. Před lety se dal na tramvajový pás trávník a ubral se pruh na evropský = doprava je v kopru. Dále celý můj život se mluvilo o vlakovém spojení na letiště a kladna. A hádejte kdo to blokuje.. no přece Praha 6. Dále ze severu metropole se nedá dostat na západ jinak než přes centrum se nedá dostat tj přetížená Blanka , přetížený kulatak. A jéje zase obchvat blokují lidé tentokrát z Lysolaji.
Měli by uzavřít Horoměřickou a udělat tam jen bus pruhy. Stejně to tam většinou jenom stojí. Kdyby raději dokončili okruhy a na každém příjezdu Prahy postavili parkovací dům, na který bude platit označený lístek MHD, vedle parkovacích domů rovnou zastávky a metro. Kde je ta rychlodráha, nebo metro na Kladno třebas? Až se jednou rozhodnou ty co dojíždí na protest proti dopravě nejezdit tak se Praha zhroutí. A když si propočítate kapacity, tak by bylo málo i MHD.
Starostové zase řvou, prioritou ma být MHD, takže opatření jsou v pořádku. Není možné při rostoucím počtu automobilů udržet bezkonfliktní průjezdná do centra. Nikde na světě není vyřešeno, že se nám při vyšším počtu automobilů zlepšuje průjezdnost. Většina vyspělých měst prujezdnost omezuje, Praha je benevolentni dost.
Buspruhy význam jen v tom případě, že na sebe navazují. Bohužel takových je v Praze málo.
Samozřejmě by bylo ideální, kdyby mohly být buspruhy všude a navazovat na sebe, ale to je technicky i politicky nemožné. A i izolovaný buspruh význam má, eliminuje zpoždění alespoň částečně.
Jj, bydlím na zdravém vzduchu, jen denně načoudím 30 km tam a 30km zpátky. A mám právo dojet na úkor všech okolo a pak zaparkovat na chodníku/zeleni/v křižovatce/případně druhé řadě, dle volby každého soudruha 🙂
A pri tom si môžem vybrať, či odstavím auto na P+R na Dlouhé Míli a do centra budem pokračovať električkou alebo vlakom, alebo či ho odstavím na P+R na Zličíně a ďalej budem pokračovať metrom. Čo majú tí ľudia robiť? V Praze bývanie nezoženú, resp. za cenu 60m bytu v Praze majú 30 km od Prahy 150m dom a 1500m pozemok. Možno im z tej ich špecifickej diery idú ráno tri spoje, ale oni sa potrebujú aj popoludní či večer dostať späť a keď to tam ide raz za dve hodiny a naposledy o siedmej, to nie je príliš použiteľné.… Číst vice »
Pořád nějak nedokážu pochopit myšlení lidí, kteří si postaví barák v satelitu, stejný nápad dostane dalších 10 tisíc jedinců a pak se diví, že každé ráno a večer je příjezdová cesta ucpaná přesně těma desetitisícema autama. To jim fakt nedochází, že přesně toto se stane? Já bydlim v centru Prahy, a ano taky jsem toužil po baráčku se zahrádkou, ale nakonec jsem se zaplaťpánbů rozhodl jinak, protože jsem si včas uvědomil, že nechci strávit půl života v autě s nervama v kýblu a moje rodina taky ne. Nestojí to za to. Podle mě stačí jen přemýšlet.
„Bydlení v přírodě, jen 12 minut od Prahy“ Takovýto a podobné reklamní slogany by měly být postaveny na roveň lživým reklamám na elixíry mládí a zázračné deky.
„Budete bydlet v úplný řiti, kde kdysi byla příroda, ale teď tam, kromě desítkek podobně hnusnejch domů, jako je ten váš a kilometrů zámkový dlažby, není lautr nic. Každý ráno budete navíc s podobnými zoufalci, jako jste vy, trčet v nekonečných zácpách a proklínat chvíli, kdy vás napadlo si na tuhle hrůzu vzít nekonečnou hypotéku.*
To by bylo férové reklamní sdělení;-)
To bylo na transparentu v Libomyšli. Parcely dvacet minut od Prahy. 😀 😀
Jo, to je reálný. Když není provoz tak jste na křižovatce D0 a D5 za 20 minut 🙂
Ale na tom není nic lživého. Trávník je taky příroda a ve 2 v noci to za 12 minut na hranice Prahy stihnout není problém.
Tak hrát se slovy se dá do nekonečna. I člověk je součástí a produktem přírody, takže inzerát „Budete bydlet v těsném sepětí a obklopeni přírodou“, nabízející místo ve společné noclehárně pro 30 lidí, je vlastně taky pravda.
Lidé nepřemýšli v souvislostech. Myslí primárně na sebe. Jsem na tom podobně. Hodně mi pomohlo si tu absurdní situaci uvědomit každé ráno před školkou. Sice mi to trvalo půl roku, jiným rodičům to bohužel nedošlo ani po 6 letech.
1. jste lehce důležitý, spousta rodin v Praze bydlet nemůže, prostě by to finančně neutáhli a pokud zvládají si v dnešní době pořídit vlastní bydlení i za Prahou, tak jsou dobří 2. všichni nemohou bydlet v centru Prahy, to bude jasné i Vám, to že do metropolí se dojíždí všude ve světě jste už taky možná někdy viděl/slyšel 3. to, že mají všichni dojíždět do Prahy MHD je spíš takový slogan, i radní pro dopravu Prahy 6 (který rozumí všemu) ví, že MHD je na hranici kapacity a o moc více cestujících ve špičce již nezvládne, i on počítá s… Číst vice »
Nejsem důležitý, o penězích to není. Ceny bytů v Praze jsou plusmínus na stejné úrovni jako někde v satelitu, a cena baráku za Prahou je samozrejmně vyšší než byt v Praze. Když si koupím byt například v berouně, abych ušetřil 50 tisíc, tak si taky logicky najdu práci v okolí Berouna a né že budu jak ťulpas jezdit každej den 100 km. Jenže lidí chtěj pražský platy a mimopražský ceny. No a pak za to platěj časem Je to každýho věc, ale nechápu čemu se pak divěj. A nebo když už, tak si najdu bydlení někde u vlaku, to už… Číst vice »
1) Nemůže a taky je nikdo nenutí v té Praze žít. Pokud se ale odstěhovali, měli si nejdříve v budoucím místě bydliště zjistit všechny potřebné informace, které k životu potřebují. Jestli se tam dá parkovat, jestli je tam dostatečná kapacita silnic, jestli tam najdou práci, jestli tam jsou školy a podobně. Že by to finančně neutáhli? Řekl bych, že ušetřené peníze vynaloží na dojíždění, takže úspora je mizivá. 2) Všichni opravdu nemohou bydlet v centru Prahy. Nikdo je k tomu nenutí a mnoho lidí tam ani bydlet nechce. Sice se do metropolí dojíždí, ale nemuselo by se, pokud by se… Číst vice »
Slogan je, že MHD je na hranici kapacity. Ano ve špičce jsou spojeny plné, ale to je tak 20 % spojů z celého dne. Většina lidí jezdí autem kvůli pohodlí, MHD jede kvůli omezení pro auta. Neznám příběh, že by někdo nejel autem a jel MHD kvůli tomu, že MHD není pretizena. Ten kdo jezdí autem jezdí i když je MHD poloprazdne. Pozoroval jsem nedávno vlaky ze Stanice 6, mimo špičku, vlaky poloprazdne.
Nebo naivně věří slibům politiků, že bude okruh, že bude metro, že budou tramvaje… stejně jako že se postaví školky, školy…
Prostě ve funkční stát.
A samozřejmě že ví, že dojíždění zabere čas, ale jednak je bydlení za Prahou dostupnější, jednak jim to za tu zahradu stojí, jednak se svět mění – dřív tam taková doprava nebyla, dřív neměli děti a nevozili je na kroužky, dřív nebyli tak pohodlní…
Diví a nedochází. 😀 Přestěhují se, ale všechno ostatní si nechají ve městě, kde bydleli, a tím na ně vlastně hodili svoje problémy.
„Přestěhoval jsem se. Stát/kraj/obec mi musí poskytnout parkovací místo, větší kapacitu silnic, ale platit za to rozhodně nebudu. Musíte být rádi, že jezdím autem.“ 😀
Další super věc je, pokud mají trvalé bydliště v Pze, např. kvůli firmě, a obec z nich nemá ani kačku (když to přeženu). Jezdím 27km na kole z 80% cyklostezka a super 😇 nejezdit na kole a muset pravidelně do Phy, nejspíš bych se vrátil k MHD… Strakonická je taky tragická 🤣 ale vyhrazeným pruhem se to pro MHD o dost zlepšilo.
většina řidičů raději sedí v pohodlí svého auta = kolony se prodlouží = autobusy naberou další zpoždení = další řidiči si půjdou sednou to pohodlí = další prodloužení kolony = autobusy jezdí skoro prázné = všichni sedí v pohodlí svých aut v kolonách = rozšiřte silnice….
Tohle řeší nezávislé vedení VHD – ideálně kolejová doprava. Ale i ty buspruhy, pokud se udělají pořádně a důsledně, mohou pomoct.
Ale na rozdíl od kolejí po buspruzích se dá jezdit i IAD, a to je ten problém, co tu teď řešíme.
Takových míst, kam fyzicky může jet IZS, horská služba,… ale legálně tam soukromá auta nesmí, je v ČR hodně.
I na hlavních dojížďkových tazích do Prahy?
Jsem zvědavý, jestli tenhle začarovaný kruh řidičům vůbec někdy dojde. 😀
Zrovna z Nebušic se dá dojít na metro na Bořislavku nebo na Veleslavín zkratkou přes les po pěšinkách pěšky, zhruba 4 km procházka přírodou. Je to dolů a nahoru a není to osvětlené, ale může to být za světla použitelná alternativa pro ty kdo se nechtějí pasírovat v koloně autem nebo narvaným busem. A časově (když je zácpa) to nemusí být o tolik pomalejší.
no, není to úplně na dennodenní docházení, spíš je to fajn výlet 🙂
Jako po tmě, že by třeba děti chodily do školy apod? Ten je dobrý!
Cesta je cíl…
co se na to podivat z pohledu voleneho predstavitele zodpovidajiciho se svym volicum, a samozrejme tez usilujiciho o znovuzvoleni…
ma se snazit POPULISTICKY vyhovet objektivne velke casti svych volicu, kteri pres vsechny dosud instalovane buzerace stale jezdi autem, anebo v pravem smyslu toho slova ELITARSKY vyvijet snahu o jejich prevychovu (chcete-li to jemneji pak tedy snahu o zmenu jejich dlouhodobych dopravnich navyku…)
??
Voliče lze převychovat jenom populismem.
„Bohužel ke zpožďování spojů dochází hlavně v místech, kde buspruhy nejsou a autobusy popojíždějí v koloně, než se k nim dostanou,“ vysvětluje Hrubeš. No to objevil Ameriku, to je jasné každému myslícímu člověku. Stejně tak je jasné, že když se kapacita komunikace sníží pro běžné řidiče na polovinu, že se protáhnou kolony na dvojnásobek. Dostat se dnes z Roztok do Prahy znamená přivstat si o hodinu a tomu autobusu jsou nějaké buspruhy z kruháče do Podbaby prd platné, když stojí v koloně už od roztockého nádraží. Pak se nelze divil, že když už má člověk čekat v koloně, tak než… Číst vice »
Nikde se kapacita komunikace pro IAD na polovinu nesnížila. BUS pruh je tam už poměrně dlouho.
ano, většina řidičů raději sedí v pohodlí svého auta = kolony se prodlouží = autobusy naberou další zpoždení = další řidiči si půjdou sednou to pohodlí = další prodloužení kolony = autobusy jezdí skoro prázné = všichni sedí v pohodlí svých aut v kolonách = rozšiřte silnice….
Ano, než se omezit ve svém pohodlí, tak to raději dřepět v klidu a tichu svého auta. A společně se stovkami stejně uvažujících jedinců, s nimiž jsem onu zácpu vytvořil, nadávat na Hrubeše, Hřiba, cyklisty, chodce, ufony nebo nějaké jiné zločince, kteří mi nezajistili, že svým autem nemohu dojet bez zácpy kdykoli kamkoli a zadarmo tam zaparkovat.
S tímhle způsobem myšlení nebude doprava v Praze ani nikde jinde fungovat NIKDY a to ani v případě, že se dostaví všechny ty obchvaty a tunely. To prostě nemá řešení.
kalamita povoli – – nejpozdeji tak mesic po nejblizsich komunalkach…je-li je to kyzeny cilovy stav v nadoblacnych predstavach pana stalejesteradniho Hrubese, to Buh sud…
Je zvláštní, že prozatím řidiče nějak nenapadlo ve větším rozsahu si pomoct spolujízdou, když už jsou přesvědčení, že VHD není pro ně. Každým člověkem jedoucím spolujízdou se kolona zkrátí o cca 5 metrů.
https://www.blablacar.cz/search?fn=%C3%9An%C4%9Btice-Horom%C4%9B%C5%99ice%2C%20%C4%8Cesko&tn=Praha%206%2C%20%C4%8Cesko&db=2024-10-21&seats=1&search_origin=HOME&transport_type=carpooling&from_place_id=eyJpIjoiQ2hJSmIzYzJwVERBQzBjUm9Bd1daZy12QUFRIiwicCI6MSwidiI6MSwidCI6WzRdfQ%3D%3D&to_place_id=eyJpIjoiQ2hJSl9ZZkh4Y0NfQzBjUlFMTVZaZy12QUFVIiwicCI6MSwidiI6MSwidCI6W119
Chudáci autíčkàři, tolik jim ostatní autíčkáři ubližují. Zablokují si navzájem pruh a pak kvičí, jak jim daňovÿ poplatník nezaplatí všude desetipruh, na který přece mají svatosvaté právo.
nemluvě o tom, když jim někdo “ zablokuje pruh pro MHD“ to jim pak roste napětí a dokonce mají po ruce vysvětlení, že autem jezdí zásadně protože MHD má furt nějaký zpoždění …
Že to zpoždění je primárně kvůli nim, už je prostě nenapadne. 😀
Jo, tak mohli si jeste pockat treba dalsich 10 let na rychlodrahu do Kladna a pak konecne zacit pracovat v Praze a dojizdet tim vlakem.
deset let tak mozna od vcerejska….pokud je mi znamo, uz se tamtady melo par let jezdit 🙂
rychlodráha se řeší více než 32 let
Dejte tomu ještě dva tři měsíce. Přes 10 % autíčkářů začne postupně jezdit jinudy nebo přestanou jezdit tak často a celá ta kalamita povolí.
A když ne, tak další tři. Prostě již brzy.
Ne. Trh zde má určitou elasticitu, která je obecně známá.
Nejen Evropská, taky Patočkova a Bělohorská. BUS pruh prázdnej, ale vy se hodinu šinete v koloně, než dorazíte na Řepy k MO…
Kromě toho, jinou kapitolou, pravda mimo toto téma, jsou třicítky a retardéry nepřetržitě „v provozu“ bez ohledu na to, jestli je pracovní den ráno, kdy děti chodí do školy, nebo 22 hod. v sobotu a NIKDE NIKDO, koho byste měli ohrozit třeba rychlostí 40….
nemluvě o tom, že třeba do tělocvičen naší školy chodí děti houfně trénovat i večer, navíc vedle školy je obří funkční mutihřiště, skejtpark, atletické hřiště a dětské hřiště které je otevřeno každý den, tedy i v sobotu a v neděli nehledě na to, že si někteří řidiči myslí, že o víkendu nebo v podvečer tam děti nemají být, neb není výuka…
Ale to je vaše volba. Mohl jste jet autobusem, ale vy jste chtěl jet autem.
Příčné prahy mají rozteč na autobus, takže ten tam projede bez drncnutí? Omezená rychlost taky neplatí na autobus?
Podle čeho usuzujete, že jsem mohl jet autem? Myslíte si, že při svých jízdách autem nemám s sebou nic jiného než (malé) zavazadlo? Kecy o lidech, o kterých někdo neví ani zbla ani o jejich práci, jsou fakt zábavný. Chtěl bych vidět všechny podobné kecaly, jak by vypadali už po hodině, kdyby měli s MHD vozit to, co já potřebuju vozit autem.
Jednoduchá rada. Příště jeďte MHD
Ano výpadovka přes Bílou horu je tragédie. Prázdný pruh pro busy, vedle široký prázdný chodník pro „chodce“, před točnou opět jeden pruh pro busy a pouze jeden pro ostatní, za točnou jeden pruh a vedle prostor na dva jízdní pruhy atd…. atd…atd
Dopravní řešení není ani ekonomické ani ekologické. Prostě paskvil. Bude to někdy někdo řešit? Takhle výpadovka z metropole určitě vypadat nemá. Ale takových míst má Praha více. Že, páni radní…..
Jako ze byste na Bile Hore chtel, co ja vim, treba podzemni bypass primym smerem?
Ale pane kolego, takhle se to nikdy nedelalo!
A ze je to ve Francii bezne reseni na kazde vytizenejsi krizovatce, to bude jen nejaka dezinformace, kterouzto nejsem schopen objektivne podlozit, pouze jsem to videl na vlastni bulvy.
Jako že místo sunutí jedním pruhem byste se chtěl sunout dvěma pruhy? To byste si moc nepomohl.
Celkem by mne zajímalo, jestli opravdu všichni co jedou do Prahy autem platí opravdu poctivě parkovné v zónách nebo to nějak vodrbávaji ať už legálně (park. karta na firmu, babičku, návštěvu) nebo neplatí a spoléhají, že se na ně s pokutou nedostane nebo někde parkují zadarmo, takže ani ta Praha z toho vlastně nic pořádně nemá…
Ti lidé v Praze pracují a/nebo utrácejí peníze. Takže Praha z toho něco má. Každopádně je potřeba vyřešit kapacitní dopravu z této strany Prahy a P+R za symbolické poplatky. K tomu je potřeba součinnost všech zastupitelstev a ta jaksi těžce nefunguje.
mě někdy přijde, že via MHD do Prahy nejezdí pracanti a utráceči a Praha z lidí v MHD nebo z chodců nic nemá což ?
Praha má z těch dojíždějících kulový.
Proč za symbolické poplatky? Ty garáže a parkovací stání se za symbolické poplatky nepostaví a Praha nevlastní tiskárnu peněz. Auto prostě něco stojí – a není to jenom cena benzínu.
Nejčastěji mívají parkování na pracovišti (v areálu, podzemních garážích apod.).
Snad to Hrubeš ustojí a jednou bude objíždět svět, jak v Praze začal zlepšovat dopravu, tak jako to dělá Janette Sadik Khan. Jestli zvládli v New Yorku a spoustě dalších velkoměst zúžit pruhy pro auta ve prospěch buspruhů a cyklodopravy a pomohlo to dopravě jako celku, tak je jen málo pravděpodobné, že by to na nějaké Praze 6 mělo být jinak.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Janette_Sadikov%C3%A1-Khanov%C3%A1
Místo, aby starostové okolních obcí podpořili kampaň na podporu VHD, tak okopávají kotníky. Tak by mě zajímalo, jaké řešení navrhují? Ten kolaps nezpůsobují ta opatření, ale IAD a obecně životní styl lidí žijicích na okraji Prahy.
https://streetmix.net/
To starostové nemohou jinak – novousedlíci do té sídelní kaše šli už s tím, že si budou vozit zadky auty.
Fajn, tak ať si je vozí a nestěžujou si.
Zajimavy je, že článek zmiňuje zlepseni na Evropske kde jsou 2 pruhy už od D0 až po kulatak, ale nezmiňuje zpozdeni autobusu ze Suchdola a z Roztok, kde ty autobusy nabírají zpozdeni klidne i 30 minut a z Dejvicke vyjíždějí ridici bez pauzy zpet zase se zpožděním a nemaji sanci se z něj dostat ani na další konecne.
Zpozdeni vzniká díky tomu Bypassu u Sedlce, ke kterému ty autobusy jedou spolu s auty. Tedy spíš stoji nez jedou.
Těch 30 minut kvůli by-passu myslíte vážně nebo jen skoro kopírujete lživý titulek ze Seznamu (tam měli 40)? Busy se zdržují: – od Suchdola do 2 minut na mostě přes železnici před kruhákem (úsek bez buspruhu, pouze ráno) – od Roztok až 10 minut před Kamýckou, na což ale nemá bus-by-pass od Suchdola negativní vliv, protože je na jiném rameni – do 5 minut na světlech před zastávkou Nádraží Podbaba, kde je blokují auta odbočující z buspruhu vlevo do ulice Ve Struhách, příčinou hlavně uzavírka Mlýnské – 0 až 20 minut mezi zastávkou Čínská a Vítězným náměstím a to v… Číst vice »
Přehlédl jste, že v Podbabě u Kauflandu je teď všechno jinak: separátní BUSpruh vede naprosto nesmyslně až do křižovatky, takže do Struh už se nedá odbočit a všechna auta jedou jedním pruhem minimálně k „Hydrocentrálu“ (a odbočováním vlevo zdržují až tam). Přitom by stačilo (a stavebně technicky i šířkově to udělat lze snadno) rozšířit levý pruh nyní poue BUSpruh) v délce cca 20 metrůo dělící trávník, aby autobusům tolik nepřekážela auta čekající na možnost odbočení (tři plnohodnotné symostatné pruhy se tam nevejdou), a to, co dosud fungovalo přijatelně, mohlo zůstat a fungovat lépe než dosud. Ale to by OMH nesměl… Číst vice »
Ulice Ve Struhách nemá charakter tranzitní komunikace a tedy by tak neměla být užívána. Pro vjezd do ní od severu by měl správně fungovat příjezd ulici Pod Paťankou, ale nedokonalost značení buspruhu umožňuje i levé odbočení z Podbabské. A tak auta v buspruhu omezují busy.
Ve středním dělícím pásu („dělící trávník“) jsou sloupy veřejného osvětlení a světelné signalizace a rovněž plní funkci dělícího ostrůvku přechodu pro chodce. Takže to by určitě šlo „udělat snadno“…
Ve struhách je 30 a přednosti zprava. Nikdo to pořádně nedodržuje. A pak se lidi diví, když je vytroubím, když jedu zprava…
Strašný, ale situace v Praze, je díky naprosté rezignaci na velké dopravní stavby pro auta všude stejná, vtipný je, že zrovna starosta Suchdola Hejl, mluví něco o pokusech na občanech, když ta Suchodlská klika blokuje severní okruh Prahy desítky let, tak až si Hřib dostaví dům v Kyjích uvidí, kam to dovedli, páč situace na východě Prahy je též katastrofální.
pro nás z Újezdu nad lesy jsou v ranní dopravní špičce autobusem ( autem) Kyje asi stejně daleko jako Kolín nebo Kutná Hora , jediná rozumná cesta je vlak nebo to střihnout na kole…
Naopak, rezignovalo se na velké dopravní stavby pro veřejnou dopravu – zlepšení železnice do Rakovníka a Žatce, či novou trať přes Kladno, Slaný a Louny do Mostu. Namísto toho se pracuje na dvou dálnicích tím směrem, které akorát motivují lidi jet auty; ta se v žádném případě nemají šanci do Prahy bez vybourání dalších obytných bloků ve prospěch silnic a parkovišť vejít. Bude to pokračující spirála – ‚myšlením auty‘ k destrukci urbanismu.
Autobus je taky veřejná doprava.
A co takhle problém s auty vyřešit extrémně vysokou daní na 2. a další auta v rodině(nemovitosti, bytové jednotce apod.)?
muzete zkusit jit se angazovat ke komunistum.
zejmena rodiny mimo velka mesta vam podekuji.
Velmi dobrý nápad, ale problém je, že hodně aut je firemním majetku nebo majetku OSVČ.
Co to začít brát jen důchodcům, když nepotřebuji denně do práce, tak nemuseli mít auto… Zvlášť ve větších městech
Proč trestat plošně a neúčinnê, když jde prostě zpoplatnit vjezd do města?
Proc trestat obcany za laxnost uradu ???
V takovém Londýně úřady laxní nebyly, dokonce se, navzdory předpovědím Londýn nezhroutil, ba i inštalatéři a špeditéři se tam dostanou , lidé na nákupy se tam dostanou a utrácí tam dál vesele penízky…
A naopak, Pražákum i výjezd z města…
A myslitelum jak vy…nechavat v rozpoctu jen dane co si sami zaplatite. Jen pak vam v prdelni lhote mozna ani nepotece voda a na eletrinu asi taky zapomente, VHD skonci a brzy misto asfaltek budete mit sotólinu.
Existuje jediné řešení. Postavit check-pointy na okraji Prahy a pokud auto neveze alespoň 3 osoby, tak ho otočit zpět. Je nutné znemožnit vjezd do Prahy většině řidičů. Opakované pokusy o porušení tohoto pravidla by měly být trestány zabavením vozidla.
mohu se zeptat – tohle opravdu napadne soudneho cloveka? nebo je to dusledek bourliveho vikendu straveneho v alkoholovem opojeni?
Šup s tím na pirátský fórum a nebo rovnou ke komunistům
A za vlastnictví auta rovnou střílet. Tady bude asi ještě víkendové delirium…
Trochu extremni, dle meho staci myto.
Vážně – jsou místa, kde buspruhem může i plný osobák. Říká se tomu taky diamantový pruh.
A co to třeba povolit pro auta, kde jsou 3 a více lidí? Taková modifikace po vzoru tohoto:
https://www.alamy.com/road-signs-for-high-occupancy-vehicle-lane-and-pedestrian-crossing-image8615322.html
Tohle opravdu nevymyslíš…no jo..holt tak dlouho budou zvyhodnovat autobusy až to nebude prijezdne pro řidiče vůbec..tohle chceme? Já tedy ne..
Auta je potřeba krotit, nějak moc se množí a následky jejich neukočírovaného množení si neseme všichni. Však to znáte – všeho moc škodí. 🙂
a ti lidi se maji podle vasich snu dostat do mesta jak?
Pro ucelenou racionální odpověď si prostudujte Curych, kde je HDP na hlavu mnohem vyšší než v Praze, a přesto tam na 1000 obyvatel připadá jen 340 aut (ve srovnání s Prahou, kde je to nejméně 1000/1000). Dobří občané Curychu mají své mercedesy a BMW rádi jako každý jiný, ale nevidí potřebu s nimi pravidelně cestovat do centra. Jezdí veřejnou dopravou.
Jako obvykle, obývákový teoreteik.
Jel jste někdy v posledních letech ze středočeského kraje, speciálně vlaky, ale ve velké míře i autobusy, ve špičce (což je doba, kdy tam většina lidí potřebuje) do Prahy?
Pokud ano, tak byste tento blábol nemohl napsat – pokud ne, tak vám to prozradím – příměstská doprava v Praze je ve špičkách zcela a beznadějně plná. Ty lidi už se prostě nikam nevejdou.
A i kdybyste se snažil sebevíc, tak autobusy IAD nikdy nenahradíte.
Tím jsem samozřejmě nenaznačil, že se všichni mohou okamžitě začít chovat jako jejich kolegové v Curychu. K tomu je zapotřebí strategický dopravní plán a následně investice, které už žádný z budoucích politiků nemůže zrušit. Tak to dělají ve Švýcarsku a výsledky jsou jasné. Víte, proč jsem ze Středočeského kraje nejezdil ve špičce? Protože když jsme před 24 lety s manželkou hledali první dům, trval jsem na tom, že musí být v pěší vzdálenosti od tramvaje. Jsem z Londýna, 15 let jsem dojížděl do centra vlakem a oceňuji kvalitu pražské MHD. Oceňuji také, že na severozápad od Prahy 6 nevede dostatek… Číst vice »
a vite o tom, ze ne vsichni muzou bydlet do 15 minut od tramvaje… jen potvrzujete tu mou domnenku o teoretikovi 🙂
„Z mého obýváku“ Četl jsem o plánech na tramvaj do Suchdola i Horoměřic. Nemluvě o nekonečné tragédii vlaku do Kladna přes letiště. Zanedlouho oslavíme 30 let, kdy se o nich mluví, a stále bez skutečné práce. Nenapadá vás, že je možná něco špatně s tím, jak tato země plánuje a rozvíjí svou dopravu ? Něco, co byste možná dokázali lépe pochopit, kdybyste si prostudovali jiné sousední země? Pokud je Švýcarsko příliš utopickým příkladem, pak je tu vždy Rakousko.
do prahy se jezdi jen ze suchdola, horomeric a a kladna?
Trvale odbočujete od tématu, přestože odpověď na vaši otázku už zazněla…
zadna odpoved nezaznela.
zaznely jen teoreticke predstavy, zcela se mijejici realitou.
Nikdo nemůže za to, že ta vaše realita je dost pokřivená.
ja se s tou realitou prazske primestske hromadne dopravy potkavam dvakrat denne.
proto se zcela realisticky ptam i vas – jak ty desetitisice lidi, kteri kazdy den jezdi do prahy autem, chcete dostat do prahy, kdyz jim auta chcete zakazat?
A já se s ní potkávám taky dvakrát denně, jako uživatel MHD a jako chodec. Tak se vás zcela realisticky ptám – co jste ochoten a schopen vy sám, který ty kolony spoluvytváříte, udělat pro to, aby v Praze nevznikaly kolony? Ale já nikomu osobně auta nezakazuju a ze své pozice to ani udělat nemůžu. Na co si to pořád hrajete a proč mě stavíte do pozice, kdy můžu rozhodovat o všem? 😀 Navíc omezit neznamená zakázat, to si zase špatně vykládáte pojmy. Uvědomte si, že omezujete sami sebe. Já a mnoho dalších cestujících v autobusovém pruhu projedeme. Vy jste… Číst vice »
asi spatne ctete – protoze kdyby jste cetl poradne, tak vite, ze do prahy autem nejezdim, a tu MHD pravidelne vyuzivam a do prahy autem nejezdim.
takze cely vas prispevek je jen hloupy vykrik 🙂
Ne, špatně nečtu. Tahle informace totiž od vás poprvé zazněla teprve před několika minutami. 🙂
Vy, který ty hloupé výkřiky sám pronášíte, asi nejlépe poznáte, kdo je v nich expert. 😀
nezaznela 🙂 zaznela tu jiz nespocetnekrat 🙂
Nálepkovat vám jde, ale nemám tušení, proč si hrajete na někoho kompetentního, co dokáže správně hodnotit názory ostatních. 😀
No, v tomto případě si na něj hraju zejména proto, že narozdíl od vás denodenně vidím, jaký stav zapolněnosti MHD v Praze panuje, a tak mohu vaše nápady celkem rychle označit jen za nápady salonního teoretika.
Vidíte možná dobře, ale vyhodnocujete špatně. 😄
A vy si myslíte, že když naskáčete do aut, tak tu situaci vyřešíte? 😀 To je řešení Vysoké školy života, fakulty dopravní? 😀
Řešíte následek, ale naprosto vám uniká příčina těch problémů.
realne je pricina a nasledek uplne irelavantni chcete li lidi dostat do mhd, musite jim tu mhd pripravit.
v tuto chvili pro ty desitky tisic lidi, kteri jezdi do prahy autem, jina algernativa neni, protoze se do mhd proste a jednoduse nevejdou.
mate recht, skoda ze pan Bartonicek tak nejak nedokaze rozzvykat horke flakoty reality
Škoda, že tak nějak nedokážete rozžvýkat realitu vyhrazených pruhů a řidiči aut se do nich cpou, i když nesmí.
Pochutnejte si na té flákotě, v koloně mezi ostatními autíčkáři na to budete mít času dost. 😄
Není irelevantní. Pokud lidi nebudou mít důvod jezdit, tak nepojedou jen tak z plezíru.
Jiná alternativa je, dokonce víc než jedna, ale ty jako obvykle ignorujete. Tak si namáhejte mozek dál. 😉
Auto není jediný způsob dopravy. 😉 A pokud to pro ně jediný způsob dopravy je, pak je jejich problém, že se o ostatní způsoby dopravy ochudili.
Vlastně nevím, proč by mě jejich problémy měly vůbec zajímat.
a jaky jiny zpusob dopravy tedy navrhujete? jako ze treba tech 30 km nebo 40 pojedou na kole? nebo?
jak se ochudili o ostatni zpusob dopravy? jediny, kdo tady chce nekoho o neco ochuzovat, jste vy a vasi “soukmenovci” 🙂
vubec, proc by nas mely zajimat vase problemy? pokud mate problem s auty, tak se odstehujte nekam, kde nejsou.
Prestehovat se do diry po granatu do vysneneho domecku…s tim, ze jinak nez autem to do Prahy nejde…a pak se divit…ach jo…
Ne ze VHD nema rezervy, ale auty to vyresit vetsinou nejde.
Ukažte mi lokalitu ve Středočeském kraji, která není obsloužena PID. A pokud taková je, tak pak je to laxností tamního zastupitelstva, které schválí projekt satelitního městečka bez jediné zastávky autobusu, kterou pak (logicky) není kam dodatečně dát, protože všechny pozemky jsou už v soukromých rukách.
a co se třeba dopravit tím autem na nějaké vhodné nádraží a pak jet veřejnou dopravou. To vás nenapadlo? Nesmíte mít v hlavě jen letadýlka a auta.
to je ale to, co se vám tady snažím posledních pár hodin vysvětlit. Kdybyste nebyl jen „obývakový“ expert, a někdy tou příměstskou MHD v praze ve špičkovém směru jel, tak byste věděl, že kapacita příměstské dopravy v praze a jejím okolí (a ostatně i MHD v rámci Prahy – Metra a tramvají) je už nyní zaplněna na maximum, a prostor pro nějaký další nárůst tam už není . a polopatě – bez masivního rozšíření infrastruktury v Praze a okolí (zejména teda železniční, tramvajové, a metra) jsou veškeré nápady „zakažme auta a nacpěme lidi do MHD“ jen takovým … snem vhodným… Číst vice »
Tak si zvolit takové vedení, které bude prosazovat zlepšení těch vlaků, ne jejich rušení a „náhradu“ nedostatečným množstvím autobusů (jen s jakousi vizí, že vše tím směrem vyřeší odbočka ústecké VRT se zastávkami v poli pod Řípem, v poli u Loun a při novém Mostě).
jezdím každý druhý den ty obýváku. 🙂
Prostor stále je.
Vy budete takový ten obývákový povaleč, kterého nenapadne nic jiného než jen sednout do auta a zařadit se do kolony. 😀 Zoufale se tady snažíte hrát na ublíženého a přitom vaše fantazie nedokáže vymyslet jiné řešení. Proč mě žádáte o řešení vašich problémů? Copak já můžu za to, že je vás moc a že vám nebude stačit ani 8 pruhů? Nikdy jsem nikoho neomezoval. To, že souhlasím s omezením, ještě neznamená, že ho vytvářím, usazuju zákazové značky a kreslím modré zóny. Sám nejsem obyvatel Prahy, takže mám na dopravní koncepci minimální vliv. Za situaci v Praze si můžete sami. Tak… Číst vice »
pokud jste hlasity odpurce aut a hlasite prosazujete jejich sirok zakaz prakticky v kazdem prispevku,, tak by soudny clovek ocekaval, ze budete mit i reseni, jak tech par (hodne) desitek tisic lidi, kteri jimi do prahy jezdi, do te prahy dostanete jinak 🙂
ja, na rozdil od vas, tou mhd v praze denodenne jezdim, takze mohu s klidem v srdci rict, ze vase predstavy o doprave jsou naivni, zalozene jen na ideologickych a nerealnych predpokladech.
Nečekal jsem, že to s vámi bude tak obtížné. 😀
Jsem hlasitý odpůrce neúměrně velkého množství aut, ne auta jako takového. Chápete ten rozdíl?
Tak snad se v té MHD někdy osobně pozdravíme. 🙂
S klidem v srdci můžu říct, že vaše představy o tom, že situaci s auty opět vyřešíte auty, jsou naivní a založené na ideologických předpokladech. V praxi, jak se všichni můžeme přesvědčit, tyto metody prostě nefungují. 🙂
Autobus chápu,ale proč taxikáři v bus pruhu. V čem je víc než rozvoz čerstvého zboží. To že vozí turisty a td. Vždyť můžou busem.
Dá se to snadno kontrolovat, aby bus pruh byl využitý na maximum, dokud neblokuje autobusy.
Taxik ma tu vyhodu, ze jedno auto za den odveze desitky lidi. Misto jednoho auta na dve jizdy. Takze mene zatezuje parkovani a tak
Evropská sa možno zlepšuje (aj preto), lebo čím ďalej, tým viac vodičov používa kombináciu Drnovská–Vlastina.
to těžko, když je Drnovská zavřená
Drnovská je zavretá len jednosmerne pri nájazde na Karlovarskou. V protismere a od križovatky s Evropskou a K Letišti normálne funguje. Takže nie je problém zísť z okruhu na križovatke K Letišti×Evropská×Drnovská a namiesto Evropskou ísť Drnovskou a Vlastinou a tým si ušetriť aspoň dvoje semafory a dlhý úsek pozdĺž buspruhu.
A niektorí ešte pokračujú U Silnice, Litovická a prípadne až Jenečská a Špotzova, čím sa ušetrí ešte jeden semafor.
Takže opatrenie na Evropské dostáva tranzit do obytnej zástavby.
Ostatne je to vidieť aj na druhom konci Evropské, kde zasekaný Kulaťák dostáva dopravu do Starodejvické, Na Ořechovce, Gymnasijní a Pevnostní.
Aha, tak než sedět 40 minut v autobuse (to si dovedu představit i větší traumata – třeba v tom autobuse stát na jedné noze a ještě ne na svojí…), tak raději sedět 40 minut v autě. No dobře, ale jestli je takových v Nebušicích víc, tak právě takovým myslitelům to s těmi kolonami bude jen a jen horší… Když místo 40 aut pojede jeden autobus se 40 sedícími, tak je šance na kolonu menší. A ještě pobere pár desítek lidí na stání, kterým to možná nebude zase tolik vadit, když je ten autobus vysype na Bořislavce ne až po 40… Číst vice »
Bohižel po Hrubešově upravě se bus stal naprosto nespolehlivý, takže když chcete jet nějak rozumně, tak musíte jet na motorce.
nijak to nesouvisí 😀 ten BUS Pruh tam je přes den dlouhé roky (v Nebušicích jsem dost dlouho bydlel, tam je hlavní problém mama taxi do ISP a čím dál větší počet projíždějících aut ze satelitů).
Nevíte o čem píšete. Kdo může jede na motorce/skútru. Ostatní si zoufají. Naproste nejde odhadnout za jak dlouho dojedete k metru. Tohle se skutečně nepovedlo, ale všichni už musí dělat, že jo, aby nebyli trapní.
To není problém jen Prahy 6, že tam jsou zácpy, ale i Prahy 4 a 5 – ve směru Strakonická do/z centra kde to ve špičkách popojíždí, též i Modřanská v obou směrech. Mnoho řidičů ze středočeského kraje nejsou schopni zaregistrovat dopravní značky – nerespektují značky pro vyznačené buspruhy (úmyslně do nich vjíždí a blokují tak MHD o cca 50 min.). Najdou se takoví „amatéři“, kteří předjedou celou kolonu v buspruhu aniž by si uvědomili pro koho ten buspruh je…. Když, už se začne tvořit kolona před příjezdem do Prahy, tak uzavřít příjezdový cesty, aby se zbytečně netvořili kolony tam,… Číst vice »
Myslím, že si uvědomují moc dobře, pro koho ten buspruh je. Ale je jim to jedno, důležité pro ně je jen to, aby tam ONI byli o něc dřív.
Vyhrazený buspruh v sobotu večer fakt udělá jen totální ignorant. Ničemu tam dodatková tabule nevadila. Provoz byl v sobotu večer plynulý. Ne uděláme tam puspruh i v noci.
buspruh*
Pokud je provoz o víkendové noci malý a plynulý, jedu si maximální povolenou rychlostí, tak mi vůbec nevadí, že mám k dispozici jen 1 pruh a bus má svůj. Pokud naprosto nepravděpodobné v tu dobu vznikne kolona, buspruh plní i tak svůj účel.
Pán se v jednom pruhu nudí/cítí nejistě případně má klaustrofobii…
A čemu vám ten buspruh v sobotu vlastně vadí, prosím..?
Když byl v sobotu večer a v neděli v noci plynulý provoz, tak co řešíte? Evidentně jste se do toho jednoho pruhu všichni vešli. 🙂
Tomáš Ježek z Nebušic, který sedá do auta proto, že autobus má kvůli autům zpoždění, je přesně ten typ člověka, který činí tuhle zemi postupně neobyvatelnou a nepoužitelnou.
Ale až, ažbudeokruh, všechny tyhle problémy zcela zmizí a země se ponoří do stavu věčného, tichého flow….
A kupodivu to auto zpoždění nemá?
No, má. Ale stejně velké jako autobus. Na který musíte dojít na zastávku, čekat až v náhodný čas přijede protože kolony, jet stejně pomalu jako autem, a pak kus pěšky.
Celkový čas hodně nedeterministický, ale o kus větší než autem.
Bohužel, pokud MHD poskakuje mezi auty, je to pro MHD nevýhoda.
Jako pardón, ale pokud si mm vybrat, jestli v koloně auto nebo bus, tak si vyberu zcela jasně bus, v něm si prostě sedím a nemusím nic řešit
Tak to jste asi v menšině, byť to dává smysl. Člověk v takovém případě může v busu číst, případně trochu pracovat, má volno. V autě se musím věnovat řízení.
Většina lidí by ale volila auto, já to psal z pohledu většiny.
Tak s tím sezením to tak úplně nebude pravda…
Postojíte si ve všech smyslech tohoto slova.
Má. Jenže jak velké, to se nikdo nedozví, protože člověk, který jede autem, nemá pevný čas příjezdu.
Nutno dodat p. Tomáš Ježek z Nebušic je obyvatel Prahy, nikoliv Středočeského kraje. A jedním z vytrvalých blokátorů okruhu jsou i Nebušice.
Nutno dodat, že okruh zmíněným ulicím jako Evropská a hlavně Jugoslávských partyzánů nijak nepomůže, ta auta chtějí jednoduše do centra, ne kolem Prahy.
Předpokládám, že radíte z nějaké obce tak 100 km od Prahy. Já z Nebušic jsem. Po úpravách ze září 24, kdy se nám definitivně do městské části přestěhovalo tak 60% aut z Evropské ul., jezdí MHD jen kdo musí. Nebušická ul. je plná aut ze Středočeského a Ústeckého kraje. Autobusy jezdí v náhodné časy zcela nepredikovatelně dlouhou dobu k metru. Běžně někteří cestující vystoupí v zastávce Průhonský háj nebo Nad Habrovkou a jdou pěšky do zastávky Jenerálka, aby ušetřili čas a nastoupili do autobusu, který je ve frontě blíže k metru. Někdy se podaří jeden předejít a dojedete o dva… Číst vice »
„Všichni“? To si nemyslím. OMH je na „skutečné“ Praze 6 docela oblíbený, ještě jsem neviděl komunálního politika, který by se víc snažil chodit a naslouchat občanům, kteří mu dávají mandát. (A to nikdy nejsem voličem ODS!). Oceňuji, že se alespoň snažíte využívat MHD, ale dobře víte, jaká je většina obyvatel Nebšice – a pak jsou tu samozřejmě rodiče, kteří trvají na tom, že budou své děti vozit do školy a ze školy autem. Mám samozřejmě na mysli mimo jiné i pana Švorce a to, že starosta Nebušic sedí v zastupitelstvu Prahy 6. Vždyť to je přece jenom trochu jinak. Žádná… Číst vice »
Pan Starosta Nebušic sedí v zastupitelstvu Nebušic – překvapivě. Než něco napíšete, zkuste se zamyslet.
Zdravím, bývalý sousede. Od 24. září se v době mezi 6:00 a 19:00 na Evropské vůbec nic nezměnilo. Problém jsou jen a jen tranzitující auta a mama taxi. A jo, taky jsem se na Jenerálku něco nachodil…už před 12 roky.
Tak ta nepoužitelná MHD je samozřejmě blbě, ale kdo s tím má na té kapacitně limitované infrastruktuře přeplněné auty, něco dělat? Já chápu, že se vám to nelíbí, ale ten problém způsobili spoluobčané, kteří se rozhodli své dopravní potřeby uspokojovat prostorově zdaleka nejméně efektivním způsobem a na ty silnice se prostě už nevejdou. To nemá řešení.
Tak snad se udela ta svetelna zavora pred Suchdolem a bude klid 🙂
A co závoru před nádražím pro lidi? Pouštělo by je to k nádraží jen jednou za 20 minut.
Jsou způsoby dopravy, které jsou tím efektivnější, čím jsou oblíbenější. A způsoby dopravy, u kterých je to naopak.
Dává smysl to při návrhu infrastruktury a systému jejího používání v hustě osídlených oblastech zohlednit.
Prahu bycvh ohradil, hlavně aby z ní nic nelezlo směrem ven. Pražská verbež se rozlejzá na vesnice a pak brečí, když si ucpe silnice při každodenním shonem za potravou.
Pražská verbež se nikam nestěhuje, ale zůstává v Praze a štve jí, že má zácpu a smrad pod okny, i když sama jezdí MHD. A když jednou za rok potřebuje odvézt tátu do nemocnice, odstěhovat skříň nebo zavolá instalatéra, tak se seknou v zácpě s lidmi, kteří jedou jen z lenosti a pak nemá, kde zaparkovat (neexistence “půlhodinových míst” v okolí) a dostane pokutu za 10 minut nedovoleného stání. Osobně jsem tedy spíš pro finanční motivaci (mýto, vyšší spotřebka, levná mhd) než omezování/zákazy, protože ty narozdíl od peněz zpomalí i urgentní cesty autem. Ale když jsou holt politicky neprůchodné 2… Číst vice »
Nejsem priznivcem predmestkych panelaku nalezato, ale bez exPrazaku vetsina tech vasich hornich dolnich vypada je v roce 1960 a demograficky pripomina domov duchodcu.
Samozrejme jsme si mohli v Praze postavit vic cinzaku, napr na polich kolem stanic metra jako Letnany, Zlicin aj a bylo by po problemu. Jen to by nesmela podstatna cast lidi chtit domecek…
Pan Hrubeš lže a kdo lže ten krade.Zavření Papírenské opravdu nemá vliv na Roztockou, protože světě div se auta co jezdí Papírenskou musí nejdřív projet Roztockou. Další jeho pohádka o preferenci autobusů končí v Jugoslávských partyzánů,, prakticky v celé délce by mohl být využívaný bus pruh,ale není proč? A to že krade ukázal nedávno kdy si své šoto sny nechal platit z peněz radnice, jízdy tramvají T3 cupé na Dědinu. Naštěstí je Ruzyňské vězení nedalo.
Tyhlety dělené pruhy na IAD a MHD na hlavních směrech v Praze jsou ideálním novým zdrojem příjmů veřejné správy — mýtným. V pruhu pro IAD 0 Kč, v pruhu pro MHD 500 Kč. Kamery pro snímání (zadních) registračních značek nainstalované přímo ve středu vozovky každých 100 m. Možnost předplatného 200 Kč / pracovní den = 50.000 Kč ročně. Něco jako lítačka pro auta. Nečitelná značka = správní řízení se všemi možnými kombinacemi RZ = vypátraný vůz platí náklady správního řízení 15.000 x počet prověřovaných kombinací.
Taky se divím že ještě nikoho tam nenapadlo dát radary co by automaticky rozesílal určené částky… Technicky a finančně to nemůže být zas tak strašné.
Že by úředníci a politici také porušovali zákazy?
Na to se používají whitelisty, které rovnou vyloučí určité registrační značky. Mohou se tam dát vozidla IZS, vozidla politiků s majáky, ale obecně se fantazii meze nekladou 😉
Řada měst to tak fakticky má. Z měřidla (radaru nebo úsekovky) se to přenese do softwaru, který automaticky pošle výzvu do datovky (pokud ji provozovatel vozidla má), nebo to předá do systému České pošty, která to vytiskne, vloží do obálky a doručí. Úředníci jen odfajfkovávají, že to má proběhnout – aby vyloučili vozidla IZS a podobné případy.
P6 o radary opakovaně žádá.. Bohužel, přes magistrát zatím neúspěšně
Určitě je to možné. Po každé dovolené na německém pobřeží dostáváme „pohlednici“ zRostocku nebo odjinud, kde po nás požadují peníze, a to s přiloženou fotodokumentací. A Němci obecně nejsou příliš „digitální“.
Ještě přitlačít. Aspoň tu Horomeřickou. Auta pryč. A to občas tím autem v Praze jezdím a bydlím v centru a na letišti jsem min 3x měsíčně \ i s kuframa a celou rodinou\
Divoká výstavba bez odpovídající infrastruktury. Neochota stavět kapacitní alternativy typu vlak, tramvaj nebo alespoň úplně dva nové buspruhy s policií co tvrdě rozdává pokuty…
Tohle je výsledek. Prostě kapacita nestačí. Domek za Prahou je hezká věc. Ale méně hezká je, že tam máte jen ten domek a Alzabox.
A většina lidí tam má, než deti dorostou 2 auta a pak klidně i 3 či 4. Takových rodin, co bydlí v podstatě na poli, děti jim dorostly a a každému pořídili auto znám hned několik
..
Ale pak ať si nestěžují, že stojí v zácpě, když pro svou dopravu potřebují 10x větší prostor než ve veřejné dopravě.
Překvapivě na těch dojíždečích stojí nemalá část Prahy, navíc čím nižší mzda tím spíše lidé musí dojíždět.
No, v tech priprazskych baracich socky spis nebydli
Udělat to stejně jako na železnici. Provozovatelům silniční dopravy přidělovat kapacitu dopravní cesty.
Komunismus s nařizováním jsme tu už měli. Nikam to nevedlo. Vám by se líbilo v KLDR
ne, bohužel jste nedával ve škole pozor, toto je poptávka vs. nabídka, čirý kapitalismus.
Obávám se, že silniční komunikace jsou veřejným statkem. Až bude stát udělovat tučně zpoplatněné koncese na budování pozemních komunikací (na jinak „nepotřebných“) pozemcích, jistě se ty „tržní“ principy náramně osvědčí.
V rámci zpoplatnění některých městských (ev. i mimoměstských) komunikací by mohla v ceně být zohledněna denní doba resp. předpokládaná intenzita provozu.
Potom by třeba pravidelné (předvídatelné) dojíždění IAD v okrajových časech mohlo dávat smysl a jízdy „ad hoc“ by bylo lépe provádět pomocí VHD.
Mezi námi řidiči, co by udělalo s kolonami, kdyby zmrdi kolonu nepředjížděli bus pruhem a pak se cpali o kus zpátky? Každé auto, které to udělá, prodlužuje kolonu. Kdyby policie byla k něčemu, stojí tam s několika hlídkami v době kolon, dokud řidiče neodnaučí předjíždět.
P6 opakovaně žádá na všech jejích bus pruzích o (funkční) kamery, jež by to sledovaly, zatím bohužel neúspěšně
Problém je v slově „několika“. Oni tam často jsou, ale ne v počtu několika. Na vícečetný, ev. trvalejší, dohled na místě nemají kapacity. Třeba na Strakonické by v takové ranní špičce momentálně byla práce odhadem pro čtyři hlídky, které by se, věřte, nezastavily…
OK, tak by ta hlídka dala pokutu třeba čtvrtině řidičů. Nebo vyfotila a přes správní řízení všem (ok, toto Praha brutálně neumí ani u zaparkovaných aut, ale.. to je její problém). Hlídkující policisté by si vydělali na plat, a část řidičů by si to riziko 1/4 šance na pokutu rozmysleli.
Lepší se aspoň snažit vymáhat pravidla, než na ně totálně rezigonovat, ne?
Několik je lepších než 0.
Policie“nemá lidi“.
Má je v kanclech nebo autech. Na ulici je vidět není.
V Česku je výrazně více policistů na milion občanů, než bývá jinde. Kdyby se provedla digitalizace, tak jich třetinu mohou vyhodit. Jak dlouho trvá sepsání jednoho přestupku – 20 minut? Cílový stav by měl být pod 5 minut.
má, v kancelářích a zbytečné igráčky na fotbalových zápasech.
Řekl bych, že pořadí aut v koloně nemá na její délku žádný vliv.
Kazdy takovy sobecky hovado ma vliv na delku cekani v kolone pro slusne ridice, ktere predjede…
Ono to v tom článku bylo zmíněno: Řidiči, kteří v nějakém úseku předjíždějí kolonu stojících (čekajících) vozidel se potom řadí v místě, které ti slušnější / trpělivější řidiči nechávají pro průjezd volného směru přes křižovatku.
Ti předjíždějící řidiči „hřeší“ na to, že čekající řidiči se „ustrnou“ nad vozidlem MHD, aby ten drzý pospíchající řidič uvolnil vyhrazený pruh, pustí ho před sebe.
Tenhle stav je plivnutím všem slušným řidičům do tváře. Bohužel se stále zhoršuje. Nejsou to jen buspruhy, ale i kolony před řízenými vjezdy do tunelů městského okruhu. Pořád ta samá místa, kde by měla stát hlídka nebo alespoň kamera. Namátkou Malovanka, Milady Horákové u Hradčanské.
A proto já taková auta zpět do kolony nepouštím.
Pokud je někdo vyčuránek a objíždí kolonu tak jak nemá, pak hodí blinkr jako že se chce zpět zařadit, tak.. má smůlu. Nevím proč mám takového vyčuránka pouštět před sebe.
Malou spoluvinu na tom chování mají i ti řidiči, co vědomně pouští takovéto lumpy zpět do svého pruhu. Jasně, občas se tam ten vyčuránek do pruhu vetře, nebezpečně, v rozporu s pravidly, a proti tomu lze těžko něco dělat. Ale prosím, aspo%n ty hajzlíky vědomně nepouštět..
Akorát že tím nevpuštěním způsobíte kolonu v bus pruhu. Jediné, co můžeme řidiči udělat, je troubit na každého zmrda, když jede bus pruhem. Třeba mu tu bude nepříjemné. Nicméně sociopatům to bude jedno.
Což je vzhledem k tomu, jak auta tlumí zvuk, horší pro chodce a lidi v bytech v okolí a lidi v těch busech, než pro toho bezohlednýho řidiče…
Klaxon v autě by měl být uvnitř minimálně stejně hlasitej jako venku, aby nelákalo ho takto nadužívat.
A tím ten buspruh zablokovat úplně. To je opravdu geniální. Ach ti vychovávači.
„Pusťte mě zpět, abyste nezpůsobili zdržení MHD,“ kterou jsem se já zdržet rozhodl. No tak ať si tím pruhem jede až na konec, ne? Připomíná mi to „když nechcete další silnice, budeme vám tu o to víc smrdět z těch stávajících.“ A pak tu někdo haní komunismus. 🙂
Ať si řidiči zůstávají v napětí. U ostatních požadují dodržování zákonů, ale sami se s tím neobtěžují. Jsou jak trpaslíci, vlezou ty potvory všude. Takže za mě pruhy nechat a řidiče nahlašovat a pokutovat. Ať si zvykají, že to nejsou oni, kdo určují pravidla.
Opět tzv. „české řešení“, které je samozřejmě lidově řečeno „na pytel“. Když se v 90-tých létech rozvolnila pravidla pro územní plány a kilometry čtvereční těsně za Prahou s „demokraticky, místy silou pouhých 4 zastupitelů – kteří na tom byli mnohdy sami zainteresováni – protože restituce“ přeměnily na stavební pozemky bez jakékoliv koordinace dopravy a inženýrských sítí na úrovni kraje či dokonce celé aglomerace Praha + přilehlé okresy Stč., tak se ozvalo jen pár „renegátů“, kteří tvrdili, že si zaděláváme na průšvih. Celkem se dalo snadno dovodit, že Praha + okolí, těžce zaostalé, co se rychlé VHD oproti metropolím typu Berlína,… Číst vice »
Kladno není vhodné na páteřní spojení s Prahou tram-train neboli tzv. vlakotramvají, protože je na to moc velké a mezi Prahou a Kladnem by dané soupravy neměly potřebnou kapacitu! Regionální tramvaj je mnohem vhodnější do menších měst a obcí v okolí Prahy – za mě potenciálně: 1.) nejen (jak oficiálně uvažuje SčK po sočasné železniční trati) jako je Mníšek pod Brdy a Dobříš za mě nejlépe cca tudy – https://mapy.cz/s/jarohabuba se značnou novostavbkou klasické tramvajové tratě co nejvíce na samostatném dráním tělese mimo pozemní komunikace na rychlost minimálně 80km/h, ale lépe i 100km/h: – od Slivence přes P-Radotín, P-Zbraslav a… Číst vice »
Ale on jim ten bordel vyhovuje.. ten pořádek je právě to, co jim vadí. A nedej bože když někdo vymyslí lepší řešení než je jeho. To se hned ješitnost spojí s arogancí a výsledek je dnešní Praha.
je třeba zpoplatnit vjezd do Prahy a zavést emisní zelené plakety .. venkovane každý den ucpou všechny cesty a následně obsadí všechna parkovací místa .
A Pražáci mimo Prahu to samé každý víkend, navíc čistě rekreačně. Nejjistější bude Prahu oplotit.
Na tom pražským konci vlaky, MHD a busy máme, když to bude použitelný o víkendu i tam, kam jezdíme např. za příbuznými, rádi necháme auto v Praze nebo se ho úplně zbavíme…
Takže jsme na tom vlastně podobně.
Zapomínáte, že velká část současných „Pražáků“ má místo narození daleko od Prahy. A o víkendu míří opět ke svým rodičům a kořenům. Takže vaše nenávist není ani správně zacílená…
Zatímco vesničani rodinu v Praze nemají a mít nemohou?
Ale ať to tedy funguje i obráceně a o víkendech si tu svoji Prahu místní pořádně užijí. A ne, že si budou ten život na vysoké noze dokazovat víkendovým ježděním pryč a zacpávat parkoviště na Bedřichově nebo v Krkonoších.
Kdyby starosta radši povolil tu tramvaj, tak teď neumí jak puk
O tom rozhoduje starosta?
Když starosta řekne, že ve své obci tramvaj prostě nechce, tak se opravdu těžko prosazuje, kdo by to byl čekal
Názorný příklad starosta Lomecký a tramvaje na Václaváku. Když opustil funkci, tak se najednou začal projekt posouvat k realizaci.
A on starosta Suchdola – Hejl blokuje tramvaj? Pokud vím, tak vystupuje proti okruhu a rozšíření letiště. Tramvaj spíše vítá.
nevítá, dlouhodobě.
Několikanásobný nárůst lidí, jak obyvatel, tak dojíždějících z čím dál větších dálek a zároveň infrastruktura pro veřejnou i osobní dopravu odpovídající venkovu druhé půlce 20. století. Vítejte na severozápadním okraji Prahy a přilehlých obcích.
Infrastruktura odpovídající první polovině 20. století a dojezd lidí za prací +60km. Vítejte ve „vnitřních Sudetech“ na jihozápad od Prahy.
Copak, tolik nesouhlasů s přetlumočením pana ministra.https://www.ods.cz/clanek/19840-v-opakovani-koalice-s-ano-neverim-do-voleb-jdu-s-ambici-vyhrat
to není jen severozápadní okraj Prahy, to samé prožívá “ východní okraj“ přestože má k dispozici několik celkem kapacitních železnic. Tady řidiči “ štkají nad buspruhem na Evropské“, co bychom za něj u nás dali . U nás je běžně rychlejší dojít z Újezdu nad lesy do Běchovic oklikou po cyklostezke pěšky než jet autubusem ( nedávno si lidé stěžovali, že autobusem jedna stanice ze zastávky Blatov do zastávky Na Vaňhově , což je cca 1.4 km trasa , trvala 25-30 minut , přitom pěšky je to po cyklostezce km 2 ) Autobusy na stejné silnici dál na východ ,… Číst vice »
Na východě se snad už brzy začne stavět šestiproudá dálnice D0 plus rychlostka kolem Újezda a obchvaty Uhříněvsi nebo Dolních Měcholup jsou v pokročilém stádiu přípravy. Horní Počernice, Ukažte nějaké takové projekty na jiných stranách Prahy.. Možná ta spojka do Hlásné Třebáně, kde se bude potřetí předělávat EIA.
Ažbudeokruhismus je dávno vyvrácená teorie. Okruh nikam neodvede ty tisíce aut směřujících do Prahy.
Starosta Hejl, který roky háže klacky pod nohy výstavbě tramvajové trati, by měl zalézt do kouta a šoupat nohama. Stejně jako starostové obcí kolem Prahy, kde bují divoká výstavba bez občanské vybavenosti (a že by oni s kýmkoliv konzultovali dopravní opatření, toho jsem si nevšimnul).
Další a další desetitisíce aut se do Prahy jednoduše nevejdou, preference veřejné dopravy je naprosto správná věc. Aktuální problém je, kromě nešťastného souběhu uzavíral, hlavně v dlouhodobé nečinnosti Policie a naprosté anarchii na silnicích.
Každý den se pohybuji po Praze 6 a okolí. Cestováním strávím třeba 30-60 min, ať už chůzí nebo autem či MHD. A každý den vidím automobilovou nehodu! Je tohle normální? Když jedu na dovolenou 1000 km k moři nebo do hor, tak častokrát žádnou bouračku nepotkám. „Pražští“ řidiči jezdit neumí, ignorují pravidla a ještě jsou agresivní.
Není to jen Praha. Když jedeme autem do Bulharska, jediné nehody jsou u nás. Třeba v Rumunsku a Bulharsku sice všichni jezdí jak piráti, ale žádnou nehodu jsme tam nikdy za těch 8 let neviděli. Zato na D1 je každý rok a to jak na cestě tam, tak na cestě zpátky 🙂 Možná to je náhoda, ale sakra divná
To jezdíte na dovolenou 1000 km městem, navíc velkým?
Já hodnotím jen Prahu 6 s nejbližším okolím a k tomu přilehlý pražský okruh (jen tu západní a severozápadní část). Po celé Praze se pohybuji málokdy.
A dovolenou samozřejmě absolvuji hlavně dálničními tahy, v porovnání s D1, D5, DO bez nehod. Cíl nebo zastávky cestou mají mnohdy městský charakter porovnatelný s hustou automobilovou dopravou porovnatelnou té na Praze 6 (a ta nemá jen Evropskou nebo Patočkovu).
Oprostil bych se od subjektivních pocitů, je to o nějaké pravděpodobnosti. Čím složitější, resp. ZESLOŽITĚNÉ (!) řešení nebo řidičsky náročnější úsek, tím roste pravděpodobnost, že to někdo nedá. Dejte dále do vztahu s intenzitami provozu, které jsou v Praze enormní, i na nesprávných místech, neboť nemáme celý ani jeden z okruhů, chybí i zásadní radiály, fatálně chybí kapacitní P+R, hádejte, kde nejvíc – je v tom souvislost i s článkem. Pravděpodobnost jistě zvyšují ti, co nechtějí jít s davem či řídit se pravidly (agresivní jízda, porušování z principu…). Na druhou stranu místní Pražák je většinou lépe připraven na pražské situace… Číst vice »
V zásadě s Vámi souhlasím, Dachsi. Ale sám říkáte, že značky kolikrát nečtěte a jezdíte po paměti. To asi tak dělá většina lidí v ČR. Přitom jízda bez nich nejde. Těžko si pamatujete, že se zde dá jet 50, tamhle 60 a jinde 70 (příklad Evropská). Prostě to nějak profičíte, jako každý. Já na značky koukám, jak jsem tu ale psal, sám nad nimi kolikrát kroutím hlavou, jak nedávají smysl. Třeba na úseku, kde je 50 dáno vyhláškou se uprostřed, daleko od křižovatek, objeví i svislá značka 50 apod. Tohoto nešvaru jsem si v dopravně vyspělém zahraničí nevšiml.
Jedna z výhod buspruhů platných 24/7 je i to, že člověk nemusí za jízdy luštit složitou dodatkovou tabulku, aby zjistil, jestli to zrovna platí nebo ne.
Dodatkovky s rozmezími hodin a dnů patří IMO na vedlejší ulice, kde je čas zastavit a přečíst si ji. Na hlavních ať radši platí značky nonstop, i když to třeba v některé hodiny je nadbytečné (na druhou stranu v takové hodiny s tím nebývá problém).
Už dávno existují proměnné značky. Nejsme někde na venkově, kde staří dodátková tabulka.
To existují, ale zrovna u buspruhů jsou úplně zbytečný.
Když je provoz hustej, je buspruh potřeba.
Když je provoz řídkej, buspruh není potřeba, ale vůbec ničemu nevadí…
Bus pruh by mšl být vždy ten doplňující k současným dvšma pruhům. Proto by například I/4 měla být už od Jíloviště na tři pruhy.
Tam by pomohly i slušně pripojovaky a odbocovaky v kopci, takto je to děs.
No vidíte a pak člověk jede po D1 a potká 3 německé „intelektuály“ (čti nějaké sprosté slovo), kteří se na sebe lepí v levém pruhu tak, aby o pár kilometrů dále je člověk pravým pruhem předjel, protože to do sebe nečekaně narvali.
A v dnešní době technologií stačí otevřít google mapy u velkých měst a těch ikonek nehod tam uvidíte několik a kdekoliv 🙂
V tomto států se každý rok vyšetřuje pres 400 000 dopravních přestupků , porušení zákona o provozu na veřejných komunikacich a nehod. Přitom je známo, že na každý “ chycený“ přestupek připadá zhruba 6 nezaznamenanych . . .
Souhlasím s Vámi, Franku, Martasi. Každopádně v zahraničí, se mi zdá, je větší vymahatelnost práva, výše pokut, větší dohled. To implikuje i vyšší ohleduplnost řidičů k sobě navzájem (a i ta je vyšší sama o sobě, podle mého názoru) a tedy bezpečnost a plynulost provozu. Na té Praze 6 právě vidím, jak Policie ČR jezdí se zapnutými majáky od řešení nehody k další nehodě a na víc nemá čas. Další kapitolou je šikana řidičů daná nesmyslným a kolikrát přímo rozporuplným dopravním značením. Pak není ani vůle řidičů tohle dodržovat, jezdí podle citu. Mám na mysli například neukončení omezení rychlosti u… Číst vice »
K tomu poslednímu bodu s autonomním provozem, tam by přinejhorším autopilot jezdil pomalu, ale celkem plynule a bez stresu, nepotřeboval by předjíždět a šetřit sekundy na každém úseku, takže doprava by se zklidnila. A pasportizace by se právě mohla udělat projetím autonomního auta (ve vlastnictví města, TSK), které by zaznamenalo všechny značky, omezení a upozornilo na nesmysly a nedostatky. Vlastně dnes už jezdí auto s akmerama pro dohled na parkovacíma zónama, tak by tomu mohli přidat kontrolu značek a šlo by to dělat už s dnešní technologií. Jenže to by musel někdo chtít, stejně jako byl dřív návrh, že tato… Číst vice »
Já se po centrální P6 pohybuju taky denně, ale marně vzpomínám, kdy naposledy jsem viděl nehodu. S tím „denně vidím“ dost přeháníte.
Vůbec ne. Mám to štěstí. V tomto týdnu několikrát křižovatka Evropská/Veleslavínská/Kladenská, včera rampa z D0 směr letiště na D6. V týdnu přechod buspruhu z prava do leva na Evropské před Vlastinou do centra. Vítězné náměstí opakovaně… Naštěstí většinou jen ťukance.
Neplést pražské řidiče s řidiči jezdícími po Praze. Protože velká většina aut přijíždí ze Středočeského kraje.
“Preference MHD přitom starostům nevadí, rozporují její provedení.”
No výborně, čekáme na lepší návrh preference od expertů z Únětic. Ale pokud je to jen obecné remcání, tak tady je klíčenka P6 a ozvěte se, až to budete mít.
Například nepreferovat vozidla od Dědiny na divoké Šárce.
Joaha, lepší preference MHD je na kousku ulice tu MHD nepreferovat.
To je nějaký homeopatický nápad? Čím míň preference, tím víc preference, či tak něco?
Ona ta preference je jaksi stěží poloviční, autobusy stojí daleko před místem s preferencí, protože preference je blbě udělaná. Problém s Roztockou a kruhovým objezdem se již jednou řešil stejným způsobem a překvapivě výsledek byl úplně stejný a jak známo jen blbec opakuje stejné chyby a čeká jiný výsledek. A proč není bus pruh v celé délce Jugoslávských partyzánů? Takže je to jen buzerace schovaná pod vzletná slova o preferenci. Před zavedením úprav v Roztocké a preferenci autobusů auta stála poloviční čas a autobusy se zpožďovaly minimálně. Za dva měsíce prázdnin se opravdu počet aut výrazně nezvedl.
“Bohužel ke zpožďování spojů dochází hlavně v místech, kde buspruhy nejsou a autobusy popojíždějí v koloně, než se k nim dostanou.” To je přímo šokující odhalení. A ta kolona je v takovém místě vzhledem k pouze jednomu běžnému pruhu místo dvou dál do centra jaká? Překvapivě dvakrát taková. Jen se nestojí ve dvou pruzích vedle sebe, ale v jednom pruhu za sebou. “Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás…”.
To je pouze argument pro víc buspruhů.
Pokud jeden bus veze 60-110 lidí, tak pokud vymístí 50-100 aut, je to pořád ok.
No a v čem vidíte problém? Hrubeš to prostě konstatoval jako fakt. Nebo si vymýšlí?
V tom, že s tímto předem zjevným faktem zřejmě ve svém návrhu a při realizaci nepočítal.
A proto tam ty buspruhy jsou. Ideálně by byly ještě delší, aby překlenuly i ty úseky, kde se kolony IAD tvoří. Bohužel to v současnosti asi nelze realizovat ze stavebních, finančních či jiných důvodů. Proto busy někde čekají v koloně spolu s auty, než je mohou buspruhy objet. Jinými slovy, busy jedou alespoň někde, než aby nejely vůbec. Hrubeš říká logický fakt.
Mezi námi řidiči, na dálnicích jsem mockrát stál v koloně, ale jakmile jsem vjel do zúžení, tak v tom jednom pruhu jsem už jel plynule. Takže dost často je problém způsoben tím, že řidiči neumí dobře zipovat, což má zároveň předpoklad, že oba pruhy jedou stejně rychle. Ale je to marný …
Té plynulosti před zúžením pomůže postupné a optimálně i dynamicky řízené snižování rychlosti, nezbytně doplněné jejím měřením (protože jinak půlka řidičů letí dál plnou rychlostí a brzdí až těsně před kolonou).
Taková nesmyslná opatření nefungují nikde na světě. Ale budou fungovat v Praze? Hlavně obtěžovat lidi na cestě do práce.
Taky bych rád viděl kolik cyklistů využívá pruhy, kvůli který ubrali pruhy autům. Zatím jsem tam žádného neviděl, ale nejsem tam pořád
Já jsem teda nikde zase neviděl cyklopruh kvůli kterému se ubral pruh autům. Většinou je tam jiný důvod a cyklopruh se použije jen ve zbytku prostoru (což je dobře)
Ve většině případů nedošlo k ubrání pruhu pro auta, ale jen k jejich zúžení. A proto jsou ty cyklopruhy tak kompromisní a pro spoustu lidí nelákavé. Tam, kde průjezdný pruh pro auta ubyl je to většinou kvůli parkování aut. Tedy tomu, po čem zastánci automobilů především tak volají. Opět to znamená, že cyklopruh je zpravidla vedený dveřní zónou a tedy nic moc. No a další, co k tomu mýtu o naprosto nevyužívaných cyklopruzích (ale často i buspruzích) přispívá, je „paradoxně“ jejich efektivita. Jejich kapacita je díky mnohonásobně vyšší prostorové efektivitě oproti IAD o tolik vyšší, že můžou přepravit víc lidí,… Číst vice »
S tou efektivitou by som bol opatrný. Zatiaľ sú cyklopruhy efektívne rovnako, ako by boli cesty pri desatinovom množstve áut. V momente, keby na bicykli jazdilo tak o dva rády väčšie množstvo ľudí, tak tá efektivita asi bude intenzívne padať. Keď nič iné, autá idú (±) rovnakou rýchlosťou, len sa pripájajú a odpájajú. Ale to cyklisti nikdy jazdiť nebudú, takže budú vznikať konflikty vychádzajúce z toho, že rôzni cyklisti budú jazdiť rôzne rýchlo.
Při stejný šířce pruhu přepraví cyklopruh za hodinu +- 7x víc lidí než pruh pro auta. To je dávno spočítaný a změřený.
Ani s těmi různými rychlostmi nemáte pravdu, když je volno, jezdí auta na mnoha místech velmi různými rychlostmi podle toho, kdo sedí za volantem, až když provoz houstne nebo je nějaké omezení, ty rychlosti se trochu srovnají. To samé platí i pro lidi na kolech, na volné cestě pojedou každý jinak rychle, jakmile začne provoz houstnout, budou se rychlosti muset zhruba srovnat.
napriklad Veletrzni – kterej debil tam ubral pruh autum a pridal dementni cyklopruhy…
Byly tam tri prujezdne pro auta, jsou tam dva prujezdne pro auta, jeden parkovaci pro auta a dva prujezdne cyklo. Tedy pocet pruhu pro auta beze zmen… A ty cyklo jsou pro me vzhledem k charakteru ulice az prekvapive vyuzivany.
A to ty zmeny probehly s otevrenim Blanky, tedy pridani 4 pruhu pro auta do podzemi…
U veletržní byl důvod snížení kapacity, což je logický když se postavila Blanka. Cyklopruh se tak dodělal jako “bonus”
Neoddělené cyklopruhy jsou jen „nouzovka“ kdy není reálné cyklistu objíždět v druhém pruhu.
Jsou velice nebezpečné a nikdo soudný je nebude využívat v nějaké větší míře a na větší vzdálenosti.
Veselská. Ubrán pruh, na ukor cyklistů. Viděl jsem je tam za 2 roky asi 3. Je to všude stejné ekošílenství.
Nepravda, průjezdný pruh sice v části Veselské v době, kdy tam namalovali cyklopruhy ubyl, ale kvůli autobusovým zastávkám a parkování aut. Kdekoli je tam jen cyklopruh (tedy není tam autobusová zastávka nebo nově vzniklé parkování, je cyklopruh jen ochranný (nebo dokonce jen pikťák) a počet průjezdných pruhů pro auta je beze změn.
Každý se o tom může přesvědčit, je to dobře vidět i na Panoramě.
Určitě dokážete vyjmenovat kde všude byl zbraň pruh pro auta kvůli cyklistům. Směle do toho!
Takováto opatření funguji v cele západní Evropě a jsou tak mnohem plošnější. Zkuste se tam někdy vyjet podívat.
On překvapivě není buspruh jako buspruh. I u nás najdeme řadu funkčních buspruhů a pak takové, jako například tyto, které zkrátka nefungují, protože jejich provedení je zjevně idiotské.
Logika vám moc nejde, nevhodná slova ano. Vic se s vámi nemá cenu zabývat.
Projezdil jsem osobnim autem znacnou cast zapadni Evropy, radu velkych mest, najezdil desitky tisic km, ale co se deje v Praze jsem nikde nevidel. Co jsem naopak videl, byly ukazatele se stovkami parkovacich mist….
za tržní cenu ovšem, ne jako v Praze. Jinak v Praze jsou všechny garáže dnes a denně volné, ať už v Dejvicích nebo u Muzea.
A že jsem tak smělý, kdo vás nutí jezdit do práce autem? Jezděte hromadnou dopravou a nebudete pak muset psát takové plky do diskuzí (ano, narážím na první větu, která je opravdu nesmyslem).
Asi že doba autem se prodloužila a hromadnou dopravou se nezlepšila.
To může být při neustálém bobtnání satelitů v rámci možností úspěch – pokud alternativa byla zhoršení pro auta i pro MHD…
Blázníte? Lidi, co bydlí (třeba) v Tuchoměřicích, na dvoře jim stojí dvě SUV a na ulici ještě jedno malé auto „na nákupy“ aby jezdili MHD? Blbost ne?
Jediné, co je potřeba, je udělat to tak, aby neblokovali efektivnější způsoby dopravy. Pak ať si v těch kolonách trčej, jak je jim libo, když sebou potřebujou při každý cestě sami do města tahat pohovku, dvě křesla, a atd….
PS. opravdu vyspělé (dopravně) město nepoznáte tak, že i chudí jezdí autem, ale právě tak, že i bohatí jezdí MHD…
Jo no… Jenže ono je to těžké, naše firma platí lidem, co mají služebáky všechno včetně pohonných hmot (což platí i pro jízdy z práce do práce, neplatí to jen, když jedou někam mimo soukromě). Tak co by se obtěžovali platit za MHD, když mají auto komplet zadarmo, že
Takže to holt zaplatěj časem stráveným v kolonách a ostatní s nima…
Předpokládám, že auto mají alespoň zdaněné ve výplatě.?! Takže by teoreticky mohly dostat více peněz a za to si koupit jízdenku na MHD.
PS. Jo, má to slabinu, v těch kolonách aut by vázli dál i ti, kdo autem v danou chvíli skutečně potřebujou. Nicméně čím víc lidí zvolí prostorově efektivnější způsoby dopravy, protože je ta automobilová přitom nebude blokovat a ohrožovat, tím líp (kratší kolony) i pro ty, kdo zůstanou v autech (z jakýchkoli důvodů. To, co by měli chtít ve městě a jeho okolí všichni, včetně řidičů aut, je co nejmíň lidí v autech. Protože čím méně aut, tím líp to funguje pro všechny, včetně těch v autech. Výjimkou jsou samozřejmě ti, komu nevadí v těch autech trčet, ale nesnesou, aby… Číst vice »
Jenže ta slabina je typický stádní projev točvolantů. Mám kolečko tak kroutím a překážím si ostatními navzájem.
Skutečnejch petrolheadů s volantem místo mozku není zdaleka tolik, jen bývají hodně viditelní a hlasití.
Většina lidí jen nerada změny a nemá představivost na důsledky změn v infrastruktuře. Ve skutečnosti by klidně do MHD přesedli, kdyby jezdila jak potřebují a netrčela v těch zácpách aut. I když dopředu, dokud tu taková MHD není, jim to přijde nepředstavitelný.
Ale nikdy k tomu samozřejmě nedaj sami impuls, ten musí přijít od vedení města.
Kde v Tuchoměřicích mají MHD?
Pokuste se neslovíčkařit. 🙂
PID BUS tam jezdí, zastávek tam má hned několik. Jezdila jsem přes Tuchoměřice na kole do práce ze Suchdola na Zličín a dávala jsem si bacha, aby mne v Tuchoměřicích nedojel. Dokonce tuším, že tam jezdí 2 linky – jedna jede směr Statenice, druhá jede směr Okoř.
Do Tuchoměřic jezdí pouze jeden bus, č. 312, který zde buď končí, nebo jede dál do Lichocevsi. Dva spoje obcí projíždějí. S několika auty v garáži je to stejné jako všude jinde – pokud je možnost, pořídí se rodina více aut. Zablokují průjezd z Jenerálky na Bořislavku, a to už kupř. před 7. hodinou ranní. Autobus zde prakticky každodenně nabírá cca dvacet minut zpoždění. A jinudy se do Prahy Tuchoměřičané nedostanou, leda by si pořídili křídla.
Ano, řidiči aut obtěžují lidi, kteří jedou do práce autobusem. A dle zkušeností ze zahraničí tato opatření fungují výtečně. Hlavně díky tomu, že se dbá na jejich dodržování.
České silnice jsou anarchie a džungle, kde si každý dělá co chce a líní policajti si stopnou někam do pole a vybírají pokuty za rychlost. Všimli jste si, jak Češi jezdí způsobně v Rakousku? Proč asi?
Na to jsem se ptal dříve, jestli jsou Češi v zahraničí slušnější. A vypadá to, že ano. Že v zahraničí si nedovolí udělat přestupek. Pokud je to tím dohledem, že jim tam hrozí větší pravděpodobnost pokuty, copak jim svědomí nedovoluje chovat se ohleduplně k zákonu i v tuzemsku? Nebo to jsou jen vyčůraní grázlové?
V jakém smyslu způsobně? Že třeba více dodržují povolenou rychlost, zastavují na stopkách nebo nepředjíždí přes plné čáry? Možná ano, ale jednak pro to nejsou důkazy, respektive já je určitě nemám, a navíc to vůbec nemusí být strachem z pokuty, která je navíc navzdory urban legendám často i nižší než u nás. Čím to být může je infrastruktura a značení. Většina hlavních tahů jsou v Rakousku dálnice nebo aspoň 2+1 a nikdy jsem v Rakousku neviděl ani plnou čáru v přehledném úseku, ani stopku na přehledné křižovatce. Totéž platí pro omezení rychlosti. Mimo IG-L všechna odpovídají skutečnosti, ne jako u… Číst vice »
Zatím jsem si nevšiml, že by mě v Rakousku předjelo auto o 20+ km/h nad limit. V Česku můžete počítat na každých 100 km dálnic.
Tak to mě poměrně často. I přes rozumněji nastavené limity.