Každodenní kolaps a volání po rezignaci. Buspruhy na Praze 6 dál vyvolávají u řidičů napětí

Červeně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýČerveně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Na Evropské se podle Ropidu snížila zpoždění až o 20 procent. Jinde vadí souběh uzavírek.

Odebírat
Upozornit na
guest
165 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr S.

Nejen Evropská, taky Patočkova a Bělohorská. BUS pruh prázdnej, ale vy se hodinu šinete v koloně, než dorazíte na Řepy k MO…
Kromě toho, jinou kapitolou, pravda mimo toto téma, jsou třicítky a retardéry nepřetržitě „v provozu“ bez ohledu na to, jestli je pracovní den ráno, kdy děti chodí do školy, nebo 22 hod. v sobotu a NIKDE NIKDO, koho byste měli ohrozit třeba rychlostí 40….

Pepa

Celkem by mne zajímalo, jestli opravdu všichni co jedou do Prahy autem platí opravdu poctivě parkovné v zónách nebo to nějak vodrbávaji ať už legálně (park. karta na firmu, babičku, návštěvu) nebo neplatí a spoléhají, že se na ně s pokutou nedostane nebo někde parkují zadarmo, takže ani ta Praha z toho vlastně nic pořádně nemá…

Průvodce původní Aleš

Ti lidé v Praze pracují a/nebo utrácejí peníze. Takže Praha z toho něco má. Každopádně je potřeba vyřešit kapacitní dopravu z této strany Prahy a P+R za symbolické poplatky. K tomu je potřeba součinnost všech zastupitelstev a ta jaksi těžce nefunguje.

superhero

Snad to Hrubeš ustojí a jednou bude objíždět svět, jak v Praze začal zlepšovat dopravu, tak jako to dělá Janette Sadik Khan. Jestli zvládli v New Yorku a spoustě dalších velkoměst zúžit pruhy pro auta ve prospěch buspruhů a cyklodopravy a pomohlo to dopravě jako celku, tak je jen málo pravděpodobné, že by to na nějaké Praze 6 mělo být jinak.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Janette_Sadikov%C3%A1-Khanov%C3%A1
Místo, aby starostové okolních obcí podpořili kampaň na podporu VHD, tak okopávají kotníky. Tak by mě zajímalo, jaké řešení navrhují? Ten kolaps nezpůsobují ta opatření, ale IAD a obecně životní styl lidí žijicích na okraji Prahy.

https://streetmix.net/

Zdeněk

Zajimavy je, že článek zmiňuje zlepseni na Evropske kde jsou 2 pruhy už od D0 až po kulatak, ale nezmiňuje zpozdeni autobusu ze Suchdola a z Roztok, kde ty autobusy nabírají zpozdeni klidne i 30 minut a z Dejvicke vyjíždějí ridici bez pauzy zpet zase se zpožděním a nemaji sanci se z něj dostat ani na další konecne.
Zpozdeni vzniká díky tomu Bypassu u Sedlce, ke kterému ty autobusy jedou spolu s auty. Tedy spíš stoji nez jedou.

Bob

Strašný, ale situace v Praze, je díky naprosté rezignaci na velké dopravní stavby pro auta všude stejná, vtipný je, že zrovna starosta Suchdola Hejl, mluví něco o pokusech na občanech, když ta Suchodlská klika blokuje severní okruh Prahy desítky let, tak až si Hřib dostaví dům v Kyjích uvidí, kam to dovedli, páč situace na východě Prahy je též katastrofální.

frank

pro nás z Újezdu nad lesy jsou v ranní dopravní špičce autobusem ( autem) Kyje asi stejně daleko jako Kolín nebo Kutná Hora , jediná rozumná cesta je vlak nebo to střihnout na kole…

Divák

A co takhle problém s auty vyřešit extrémně vysokou daní na 2. a další auta v rodině(nemovitosti, bytové jednotce apod.)?

Air Traveller

muzete zkusit jit se angazovat ke komunistum.

zejmena rodiny mimo velka mesta vam podekuji.

Monča

Velmi dobrý nápad, ale problém je, že hodně aut je firemním majetku nebo majetku OSVČ.

David

Co to začít brát jen důchodcům, když nepotřebuji denně do práce, tak nemuseli mít auto… Zvlášť ve větších městech

Juraj

Proč trestat plošně a neúčinnê, když jde prostě zpoplatnit vjezd do města?

Zdeněk

Proc trestat obcany za laxnost uradu ???

Michal J

A naopak, Pražákum i výjezd z města…

Monča

Existuje jediné řešení. Postavit check-pointy na okraji Prahy a pokud auto neveze alespoň 3 osoby, tak ho otočit zpět. Je nutné znemožnit vjezd do Prahy většině řidičů. Opakované pokusy o porušení tohoto pravidla by měly být trestány zabavením vozidla.

Air Traveller

mohu se zeptat – tohle opravdu napadne soudneho cloveka? nebo je to dusledek bourliveho vikendu straveneho v alkoholovem opojeni?

František

Šup s tím na pirátský fórum a nebo rovnou ke komunistům

Michal J

A za vlastnictví auta rovnou střílet. Tady bude asi ještě víkendové delirium…

Michal Bartoníček

A co to třeba povolit pro auta, kde jsou 3 a více lidí? Taková modifikace po vzoru tohoto:
https://www.alamy.com/road-signs-for-high-occupancy-vehicle-lane-and-pedestrian-crossing-image8615322.html

Jindřich

Tohle opravdu nevymyslíš…no jo..holt tak dlouho budou zvyhodnovat autobusy až to nebude prijezdne pro řidiče vůbec..tohle chceme? Já tedy ne..

Michal Bartoníček

Auta je potřeba krotit, nějak moc se množí a následky jejich neukočírovaného množení si neseme všichni. Však to znáte – všeho moc škodí. 🙂

Air Traveller

a ti lidi se maji podle vasich snu dostat do mesta jak?

richard

Pro ucelenou racionální odpověď si prostudujte Curych, kde je HDP na hlavu mnohem vyšší než v Praze, a přesto tam na 1000 obyvatel připadá jen 340 aut (ve srovnání s Prahou, kde je to nejméně 1000/1000). Dobří občané Curychu mají své mercedesy a BMW rádi jako každý jiný, ale nevidí potřebu s nimi pravidelně cestovat do centra. Jezdí veřejnou dopravou.

Air Traveller

Jako obvykle, obývákový teoreteik.

Jel jste někdy v posledních letech ze středočeského kraje, speciálně vlaky, ale ve velké míře i autobusy, ve špičce (což je doba, kdy tam většina lidí potřebuje) do Prahy?

Pokud ano, tak byste tento blábol nemohl napsat – pokud ne, tak vám to prozradím – příměstská doprava v Praze je ve špičkách zcela a beznadějně plná. Ty lidi už se prostě nikam nevejdou.

A i kdybyste se snažil sebevíc, tak autobusy IAD nikdy nenahradíte.

richard

Tím jsem samozřejmě nenaznačil, že se všichni mohou okamžitě začít chovat jako jejich kolegové v Curychu. K tomu je zapotřebí strategický dopravní plán a následně investice, které už žádný z budoucích politiků nemůže zrušit. Tak to dělají ve Švýcarsku a výsledky jsou jasné. Víte, proč jsem ze Středočeského kraje nejezdil ve špičce? Protože když jsme před 24 lety s manželkou hledali první dům, trval jsem na tom, že musí být v pěší vzdálenosti od tramvaje. Jsem z Londýna, 15 let jsem dojížděl do centra vlakem a oceňuji kvalitu pražské MHD. Oceňuji také, že na severozápad od Prahy 6 nevede dostatek… Číst vice »

Air Traveller

a vite o tom, ze ne vsichni muzou bydlet do 15 minut od tramvaje… jen potvrzujete tu mou domnenku o teoretikovi 🙂

richard

„Z mého obýváku“ Četl jsem o plánech na tramvaj do Suchdola i Horoměřic. Nemluvě o nekonečné tragédii vlaku do Kladna přes letiště. Zanedlouho oslavíme 30 let, kdy se o nich mluví, a stále bez skutečné práce. Nenapadá vás, že je možná něco špatně s tím, jak tato země plánuje a rozvíjí svou dopravu ? Něco, co byste možná dokázali lépe pochopit, kdybyste si prostudovali jiné sousední země? Pokud je Švýcarsko příliš utopickým příkladem, pak je tu vždy Rakousko.

Martin

Autobus chápu,ale proč taxikáři v bus pruhu. V čem je víc než rozvoz čerstvého zboží. To že vozí turisty a td. Vždyť můžou busem.

Frantík

Dá se to snadno kontrolovat, aby bus pruh byl využitý na maximum, dokud neblokuje autobusy.

Jeffer

Evropská sa možno zlepšuje (aj preto), lebo čím ďalej, tým viac vodičov používa kombináciu Drnovská–Vlastina.

MaT

Aha, tak než sedět 40 minut v autobuse (to si dovedu představit i větší traumata – třeba v tom autobuse stát na jedné noze a ještě ne na svojí…), tak raději sedět 40 minut v autě. No dobře, ale jestli je takových v Nebušicích víc, tak právě takovým myslitelům to s těmi kolonami bude jen a jen horší… Když místo 40 aut pojede jeden autobus se 40 sedícími, tak je šance na kolonu menší. A ještě pobere pár desítek lidí na stání, kterým to možná nebude zase tolik vadit, když je ten autobus vysype na Bořislavce ne až po 40… Číst vice »

Pacicka

Bohižel po Hrubešově upravě se bus stal naprosto nespolehlivý, takže když chcete jet nějak rozumně, tak musíte jet na motorce.

Tom

Nevíte o čem píšete. Kdo může jede na motorce/skútru. Ostatní si zoufají. Naproste nejde odhadnout za jak dlouho dojedete k metru. Tohle se skutečně nepovedlo, ale všichni už musí dělat, že jo, aby nebyli trapní.

Diblik

To není problém jen Prahy 6, že tam jsou zácpy, ale i Prahy 4 a 5 – ve směru Strakonická do/z centra kde to ve špičkách popojíždí, též i Modřanská v obou směrech. Mnoho řidičů ze středočeského kraje nejsou schopni zaregistrovat dopravní značky – nerespektují značky pro vyznačené buspruhy (úmyslně do nich vjíždí a blokují tak MHD o cca 50 min.). Najdou se takoví „amatéři“, kteří předjedou celou kolonu v buspruhu aniž by si uvědomili pro koho ten buspruh je…. Když, už se začne tvořit kolona před příjezdem do Prahy, tak uzavřít příjezdový cesty, aby se zbytečně netvořili kolony tam,… Číst vice »

Luk

Myslím, že si uvědomují moc dobře, pro koho ten buspruh je. Ale je jim to jedno, důležité pro ně je jen to, aby tam ONI byli o něc dřív.

thegrid

Vyhrazený buspruh v sobotu večer fakt udělá jen totální ignorant. Ničemu tam dodatková tabule nevadila. Provoz byl v sobotu večer plynulý. Ne uděláme tam puspruh i v noci.

thegrid

buspruh*

Martin D.

Pokud je provoz o víkendové noci malý a plynulý, jedu si maximální povolenou rychlostí, tak mi vůbec nevadí, že mám k dispozici jen 1 pruh a bus má svůj. Pokud naprosto nepravděpodobné v tu dobu vznikne kolona, buspruh plní i tak svůj účel.

Frank

Pán se v jednom pruhu nudí/cítí nejistě případně má klaustrofobii…

mgr.pavel

A čemu vám ten buspruh v sobotu vlastně vadí, prosím..?

Michal Bartoníček

Když byl v sobotu večer a v neděli v noci plynulý provoz, tak co řešíte? Evidentně jste se do toho jednoho pruhu všichni vešli. 🙂

Tomáš R.

Tomáš Ježek z Nebušic, který sedá do auta proto, že autobus má kvůli autům zpoždění, je přesně ten typ člověka, který činí tuhle zemi postupně neobyvatelnou a nepoužitelnou.
Ale až, ažbudeokruh, všechny tyhle problémy zcela zmizí a země se ponoří do stavu věčného, tichého flow….

Frantík

A kupodivu to auto zpoždění nemá?

mgr.pavel

No, má. Ale stejně velké jako autobus. Na který musíte dojít na zastávku, čekat až v náhodný čas přijede protože kolony, jet stejně pomalu jako autem, a pak kus pěšky.

Celkový čas hodně nedeterministický, ale o kus větší než autem.

Bohužel, pokud MHD poskakuje mezi auty, je to pro MHD nevýhoda.

Petr S.

Jako pardón, ale pokud si mm vybrat, jestli v koloně auto nebo bus, tak si vyberu zcela jasně bus, v něm si prostě sedím a nemusím nic řešit

mgr.pavel

Tak to jste asi v menšině, byť to dává smysl. Člověk v takovém případě může v busu číst, případně trochu pracovat, má volno. V autě se musím věnovat řízení.

Většina lidí by ale volila auto, já to psal z pohledu většiny.

Michal Bartoníček

Má. Jenže jak velké, to se nikdo nedozví, protože člověk, který jede autem, nemá pevný čas příjezdu.

Vít

Nutno dodat p. Tomáš Ježek z Nebušic je obyvatel Prahy, nikoliv Středočeského kraje. A jedním z vytrvalých blokátorů okruhu jsou i Nebušice.

Obhájce

Předpokládám, že radíte z nějaké obce tak 100 km od Prahy. Já z Nebušic jsem. Po úpravách ze září 24, kdy se nám definitivně do městské části přestěhovalo tak 60% aut z Evropské ul., jezdí MHD jen kdo musí. Nebušická ul. je plná aut ze Středočeského a Ústeckého kraje. Autobusy jezdí v náhodné časy zcela nepredikovatelně dlouhou dobu k metru. Běžně někteří cestující vystoupí v zastávce Průhonský háj nebo Nad Habrovkou a jdou pěšky do zastávky Jenerálka, aby ušetřili čas a nastoupili do autobusu, který je ve frontě blíže k metru. Někdy se podaří jeden předejít a dojedete o dva… Číst vice »

richard

„Všichni“? To si nemyslím. OMH je na „skutečné“ Praze 6 docela oblíbený, ještě jsem neviděl komunálního politika, který by se víc snažil chodit a naslouchat občanům, kteří mu dávají mandát. (A to nikdy nejsem voličem ODS!). Oceňuji, že se alespoň snažíte využívat MHD, ale dobře víte, jaká je většina obyvatel Nebšice – a pak jsou tu samozřejmě rodiče, kteří trvají na tom, že budou své děti vozit do školy a ze školy autem. Mám samozřejmě na mysli mimo jiné i pana Švorce a to, že starosta Nebušic sedí v zastupitelstvu Prahy 6. Vždyť to je přece jenom trochu jinak. Žádná… Číst vice »

StonyCZ

Tak snad se udela ta svetelna zavora pred Suchdolem a bude klid 🙂

thegrid

A co závoru před nádražím pro lidi? Pouštělo by je to k nádraží jen jednou za 20 minut.

Jakub P

Jsou způsoby dopravy, které jsou tím efektivnější, čím jsou oblíbenější. A způsoby dopravy, u kterých je to naopak.

Dává smysl to při návrhu infrastruktury a systému jejího používání v hustě osídlených oblastech zohlednit.

TrXl

Prahu bycvh ohradil, hlavně aby z ní nic nelezlo směrem ven. Pražská verbež se rozlejzá na vesnice a pak brečí, když si ucpe silnice při každodenním shonem za potravou.

Panda

Pražská verbež se nikam nestěhuje, ale zůstává v Praze a štve jí, že má zácpu a smrad pod okny, i když sama jezdí MHD. A když jednou za rok potřebuje odvézt tátu do nemocnice, odstěhovat skříň nebo zavolá instalatéra, tak se seknou v zácpě s lidmi, kteří jedou jen z lenosti a pak nemá, kde zaparkovat (neexistence “půlhodinových míst” v okolí) a dostane pokutu za 10 minut nedovoleného stání. Osobně jsem tedy spíš pro finanční motivaci (mýto, vyšší spotřebka, levná mhd) než omezování/zákazy, protože ty narozdíl od peněz zpomalí i urgentní cesty autem. Ale když jsou holt politicky neprůchodné 2… Číst vice »

Dojíždeč

Pan Hrubeš lže a kdo lže ten krade.Zavření Papírenské opravdu nemá vliv na Roztockou, protože světě div se auta co jezdí Papírenskou musí nejdřív projet Roztockou. Další jeho pohádka o preferenci autobusů končí v Jugoslávských partyzánů,, prakticky v celé délce by mohl být využívaný bus pruh,ale není proč? A to že krade ukázal nedávno kdy si své šoto sny nechal platit z peněz radnice, jízdy tramvají T3 cupé na Dědinu. Naštěstí je Ruzyňské vězení nedalo.

radovan.jokel

Tyhlety dělené pruhy na IAD a MHD na hlavních směrech v Praze jsou ideálním novým zdrojem příjmů veřejné správy — mýtným. V pruhu pro IAD 0 Kč, v pruhu pro MHD 500 Kč. Kamery pro snímání (zadních) registračních značek nainstalované přímo ve středu vozovky každých 100 m. Možnost předplatného 200 Kč / pracovní den = 50.000 Kč ročně. Něco jako lítačka pro auta. Nečitelná značka = správní řízení se všemi možnými kombinacemi RZ = vypátraný vůz platí náklady správního řízení 15.000 x počet prověřovaných kombinací.

MRC

Taky se divím že ještě nikoho tam nenapadlo dát radary co by automaticky rozesílal určené částky… Technicky a finančně to nemůže být zas tak strašné.

leos

Že by úředníci a politici také porušovali zákazy?

Luk

Na to se používají whitelisty, které rovnou vyloučí určité registrační značky. Mohou se tam dát vozidla IZS, vozidla politiků s majáky, ale obecně se fantazii meze nekladou 😉

Luk

Řada měst to tak fakticky má. Z měřidla (radaru nebo úsekovky) se to přenese do softwaru, který automaticky pošle výzvu do datovky (pokud ji provozovatel vozidla má), nebo to předá do systému České pošty, která to vytiskne, vloží do obálky a doručí. Úředníci jen odfajfkovávají, že to má proběhnout – aby vyloučili vozidla IZS a podobné případy.

Kafro

P6 o radary opakovaně žádá.. Bohužel, přes magistrát zatím neúspěšně

richard

Určitě je to možné. Po každé dovolené na německém pobřeží dostáváme „pohlednici“ zRostocku nebo odjinud, kde po nás požadují peníze, a to s přiloženou fotodokumentací. A Němci obecně nejsou příliš „digitální“.

v

Ještě přitlačít. Aspoň tu Horomeřickou. Auta pryč. A to občas tím autem v Praze jezdím a bydlím v centru a na letišti jsem min 3x měsíčně \ i s kuframa a celou rodinou\

filias

Divoká výstavba bez odpovídající infrastruktury. Neochota stavět kapacitní alternativy typu vlak, tramvaj nebo alespoň úplně dva nové buspruhy s policií co tvrdě rozdává pokuty…

Tohle je výsledek. Prostě kapacita nestačí. Domek za Prahou je hezká věc. Ale méně hezká je, že tam máte jen ten domek a Alzabox.

Frank

A většina lidí tam má, než deti dorostou 2 auta a pak klidně i 3 či 4. Takových rodin, co bydlí v podstatě na poli, děti jim dorostly a a každému pořídili auto znám hned několik
..

Alibaba

Ale pak ať si nestěžují, že stojí v zácpě, když pro svou dopravu potřebují 10x větší prostor než ve veřejné dopravě.

Dojíždeč

Překvapivě na těch dojíždečích stojí nemalá část Prahy, navíc čím nižší mzda tím spíše lidé musí dojíždět.

Honza V.

Udělat to stejně jako na železnici. Provozovatelům silniční dopravy přidělovat kapacitu dopravní cesty.

thegrid

Komunismus s nařizováním jsme tu už měli. Nikam to nevedlo. Vám by se líbilo v KLDR

leos

Mezi námi řidiči, co by udělalo s kolonami, kdyby zmrdi kolonu nepředjížděli bus pruhem a pak se cpali o kus zpátky? Každé auto, které to udělá, prodlužuje kolonu. Kdyby policie byla k něčemu, stojí tam s několika hlídkami v době kolon, dokud řidiče neodnaučí předjíždět.

Kafro

P6 opakovaně žádá na všech jejích bus pruzích o (funkční) kamery, jež by to sledovaly, zatím bohužel neúspěšně

Dachs

Problém je v slově „několika“. Oni tam často jsou, ale ne v počtu několika. Na vícečetný, ev. trvalejší, dohled na místě nemají kapacity. Třeba na Strakonické by v takové ranní špičce momentálně byla práce odhadem pro čtyři hlídky, které by se, věřte, nezastavily…

mgr.pavel

OK, tak by ta hlídka dala pokutu třeba čtvrtině řidičů. Nebo vyfotila a přes správní řízení všem (ok, toto Praha brutálně neumí ani u zaparkovaných aut, ale.. to je její problém). Hlídkující policisté by si vydělali na plat, a část řidičů by si to riziko 1/4 šance na pokutu rozmysleli.

Lepší se aspoň snažit vymáhat pravidla, než na ně totálně rezigonovat, ne?

leos

Několik je lepších než 0.

Dizgrafyq

Policie“nemá lidi“.

thegrid

Má je v kanclech nebo autech. Na ulici je vidět není.

leos

V Česku je výrazně více policistů na milion občanů, než bývá jinde. Kdyby se provedla digitalizace, tak jich třetinu mohou vyhodit. Jak dlouho trvá sepsání jednoho přestupku – 20 minut? Cílový stav by měl být pod 5 minut.

Honza V.

Řekl bych, že pořadí aut v koloně nemá na její délku žádný vliv.

Jakub P

Kazdy takovy sobecky hovado ma vliv na delku cekani v kolone pro slusne ridice, ktere predjede…

Martin D.

Tenhle stav je plivnutím všem slušným řidičům do tváře. Bohužel se stále zhoršuje. Nejsou to jen buspruhy, ale i kolony před řízenými vjezdy do tunelů městského okruhu. Pořád ta samá místa, kde by měla stát hlídka nebo alespoň kamera. Namátkou Malovanka, Milady Horákové u Hradčanské.

mgr.pavel

A proto já taková auta zpět do kolony nepouštím.

Pokud je někdo vyčuránek a objíždí kolonu tak jak nemá, pak hodí blinkr jako že se chce zpět zařadit, tak.. má smůlu. Nevím proč mám takového vyčuránka pouštět před sebe.

Malou spoluvinu na tom chování mají i ti řidiči, co vědomně pouští takovéto lumpy zpět do svého pruhu. Jasně, občas se tam ten vyčuránek do pruhu vetře, nebezpečně, v rozporu s pravidly, a proti tomu lze těžko něco dělat. Ale prosím, aspo%n ty hajzlíky vědomně nepouštět..

leos

Akorát že tím nevpuštěním způsobíte kolonu v bus pruhu. Jediné, co můžeme řidiči udělat, je troubit na každého zmrda, když jede bus pruhem. Třeba mu tu bude nepříjemné. Nicméně sociopatům to bude jedno.

Jakub P

Což je vzhledem k tomu, jak auta tlumí zvuk, horší pro chodce a lidi v bytech v okolí a lidi v těch busech, než pro toho bezohlednýho řidiče…

Klaxon v autě by měl být uvnitř minimálně stejně hlasitej jako venku, aby nelákalo ho takto nadužívat.

Michal Bartoníček

Ať si řidiči zůstávají v napětí. U ostatních požadují dodržování zákonů, ale sami se s tím neobtěžují. Jsou jak trpaslíci, vlezou ty potvory všude. Takže za mě pruhy nechat a řidiče nahlašovat a pokutovat. Ať si zvykají, že to nejsou oni, kdo určují pravidla.

Petr K

Opět tzv. „české řešení“, které je samozřejmě lidově řečeno „na pytel“. Když se v 90-tých létech rozvolnila pravidla pro územní plány a kilometry čtvereční těsně za Prahou s „demokraticky, místy silou pouhých 4 zastupitelů – kteří na tom byli mnohdy sami zainteresováni – protože restituce“ přeměnily na stavební pozemky bez jakékoliv koordinace dopravy a inženýrských sítí na úrovni kraje či dokonce celé aglomerace Praha + přilehlé okresy Stč., tak se ozvalo jen pár „renegátů“, kteří tvrdili, že si zaděláváme na průšvih. Celkem se dalo snadno dovodit, že Praha + okolí, těžce zaostalé, co se rychlé VHD oproti metropolím typu Berlína,… Číst vice »

Milan

Kladno není vhodné na páteřní spojení s Prahou tram-train neboli tzv. vlakotramvají, protože je na to moc velké a mezi Prahou a Kladnem by dané soupravy neměly potřebnou kapacitu! Regionální tramvaj je mnohem vhodnější do menších měst a obcí v okolí Prahy – za mě potenciálně: 1.) nejen (jak oficiálně uvažuje SčK po sočasné železniční trati) jako je Mníšek pod Brdy a Dobříš za mě nejlépe cca tudy – https://mapy.cz/s/jarohabuba se značnou novostavbkou klasické tramvajové tratě co nejvíce na samostatném dráním tělese mimo pozemní komunikace na rychlost minimálně 80km/h, ale lépe i 100km/h: – od Slivence přes P-Radotín, P-Zbraslav a… Číst vice »

Jiří Urban

Ale on jim ten bordel vyhovuje.. ten pořádek je právě to, co jim vadí. A nedej bože když někdo vymyslí lepší řešení než je jeho. To se hned ješitnost spojí s arogancí a výsledek je dnešní Praha.

J.P.

je třeba zpoplatnit vjezd do Prahy a zavést emisní zelené plakety .. venkovane každý den ucpou všechny cesty a následně obsadí všechna parkovací místa .

Kebab

A Pražáci mimo Prahu to samé každý víkend, navíc čistě rekreačně. Nejjistější bude Prahu oplotit.

Jakub P

Na tom pražským konci vlaky, MHD a busy máme, když to bude použitelný o víkendu i tam, kam jezdíme např. za příbuznými, rádi necháme auto v Praze nebo se ho úplně zbavíme…

Kebab

Takže jsme na tom vlastně podobně.

Jiří Urban

Ale ať to tedy funguje i obráceně a o víkendech si tu svoji Prahu místní pořádně užijí. A ne, že si budou ten život na vysoké noze dokazovat víkendovým ježděním pryč a zacpávat parkoviště na Bedřichově nebo v Krkonoších.

Hoermalmeister

Kdyby starosta radši povolil tu tramvaj, tak teď neumí jak puk

Honza V.

O tom rozhoduje starosta?

Hoermalmeister

Když starosta řekne, že ve své obci tramvaj prostě nechce, tak se opravdu těžko prosazuje, kdo by to byl čekal

Ondros

A on starosta Suchdola – Hejl blokuje tramvaj? Pokud vím, tak vystupuje proti okruhu a rozšíření letiště. Tramvaj spíše vítá.

Změna je na dohled

Několikanásobný nárůst lidí, jak obyvatel, tak dojíždějících z čím dál větších dálek a zároveň infrastruktura pro veřejnou i osobní dopravu odpovídající venkovu druhé půlce 20. století. Vítejte na severozápadním okraji Prahy a přilehlých obcích.

Petr

Infrastruktura odpovídající první polovině 20. století a dojezd lidí za prací +60km. Vítejte ve „vnitřních Sudetech“ na jihozápad od Prahy.

Petr
frank

to není jen severozápadní okraj Prahy, to samé prožívá “ východní okraj“ přestože má k dispozici několik celkem kapacitních železnic. Tady řidiči “ štkají nad buspruhem na Evropské“, co bychom za něj u nás dali . U nás je běžně rychlejší dojít z Újezdu nad lesy do Běchovic oklikou po cyklostezke pěšky než jet autubusem ( nedávno si lidé stěžovali, že autobusem jedna stanice ze zastávky Blatov do zastávky Na Vaňhově , což je cca 1.4 km trasa , trvala 25-30 minut , přitom pěšky je to po cyklostezce km 2 ) Autobusy na stejné silnici dál na východ ,… Číst vice »

Jiří Urban

Na východě se snad už brzy začne stavět šestiproudá dálnice D0 plus rychlostka kolem Újezda a obchvaty Uhříněvsi nebo Dolních Měcholup jsou v pokročilém stádiu přípravy. Horní Počernice, Ukažte nějaké takové projekty na jiných stranách Prahy.. Možná ta spojka do Hlásné Třebáně, kde se bude potřetí předělávat EIA.

Lukáš Novák

Starosta Hejl, který roky háže klacky pod nohy výstavbě tramvajové trati, by měl zalézt do kouta a šoupat nohama. Stejně jako starostové obcí kolem Prahy, kde bují divoká výstavba bez občanské vybavenosti (a že by oni s kýmkoliv konzultovali dopravní opatření, toho jsem si nevšimnul).
Další a další desetitisíce aut se do Prahy jednoduše nevejdou, preference veřejné dopravy je naprosto správná věc. Aktuální problém je, kromě nešťastného souběhu uzavíral, hlavně v dlouhodobé nečinnosti Policie a naprosté anarchii na silnicích.

Martin D.

Každý den se pohybuji po Praze 6 a okolí. Cestováním strávím třeba 30-60 min, ať už chůzí nebo autem či MHD. A každý den vidím automobilovou nehodu! Je tohle normální? Když jedu na dovolenou 1000 km k moři nebo do hor, tak častokrát žádnou bouračku nepotkám. „Pražští“ řidiči jezdit neumí, ignorují pravidla a ještě jsou agresivní.

hor411

Není to jen Praha. Když jedeme autem do Bulharska, jediné nehody jsou u nás. Třeba v Rumunsku a Bulharsku sice všichni jezdí jak piráti, ale žádnou nehodu jsme tam nikdy za těch 8 let neviděli. Zato na D1 je každý rok a to jak na cestě tam, tak na cestě zpátky 🙂 Možná to je náhoda, ale sakra divná

Kebab

To jezdíte na dovolenou 1000 km městem, navíc velkým?

Martin D.

Já hodnotím jen Prahu 6 s nejbližším okolím a k tomu přilehlý pražský okruh (jen tu západní a severozápadní část). Po celé Praze se pohybuji málokdy.
A dovolenou samozřejmě absolvuji hlavně dálničními tahy, v porovnání s D1, D5, DO bez nehod. Cíl nebo zastávky cestou mají mnohdy městský charakter porovnatelný s hustou automobilovou dopravou porovnatelnou té na Praze 6 (a ta nemá jen Evropskou nebo Patočkovu).

Dachs

Oprostil bych se od subjektivních pocitů, je to o nějaké pravděpodobnosti. Čím složitější, resp. ZESLOŽITĚNÉ (!) řešení nebo řidičsky náročnější úsek, tím roste pravděpodobnost, že to někdo nedá. Dejte dále do vztahu s intenzitami provozu, které jsou v Praze enormní, i na nesprávných místech, neboť nemáme celý ani jeden z okruhů, chybí i zásadní radiály, fatálně chybí kapacitní P+R, hádejte, kde nejvíc – je v tom souvislost i s článkem. Pravděpodobnost jistě zvyšují ti, co nechtějí jít s davem či řídit se pravidly (agresivní jízda, porušování z principu…). Na druhou stranu místní Pražák je většinou lépe připraven na pražské situace… Číst vice »

Martin D.

V zásadě s Vámi souhlasím, Dachsi. Ale sám říkáte, že značky kolikrát nečtěte a jezdíte po paměti. To asi tak dělá většina lidí v ČR. Přitom jízda bez nich nejde. Těžko si pamatujete, že se zde dá jet 50, tamhle 60 a jinde 70 (příklad Evropská). Prostě to nějak profičíte, jako každý. Já na značky koukám, jak jsem tu ale psal, sám nad nimi kolikrát kroutím hlavou, jak nedávají smysl. Třeba na úseku, kde je 50 dáno vyhláškou se uprostřed, daleko od křižovatek, objeví i svislá značka 50 apod. Tohoto nešvaru jsem si v dopravně vyspělém zahraničí nevšiml.

Jakub P

Jedna z výhod buspruhů platných 24/7 je i to, že člověk nemusí za jízdy luštit složitou dodatkovou tabulku, aby zjistil, jestli to zrovna platí nebo ne.

Dodatkovky s rozmezími hodin a dnů patří IMO na vedlejší ulice, kde je čas zastavit a přečíst si ji. Na hlavních ať radši platí značky nonstop, i když to třeba v některé hodiny je nadbytečné (na druhou stranu v takové hodiny s tím nebývá problém).

Petr

Už dávno existují proměnné značky. Nejsme někde na venkově, kde staří dodátková tabulka.

Jakub P

To existují, ale zrovna u buspruhů jsou úplně zbytečný.
Když je provoz hustej, je buspruh potřeba.
Když je provoz řídkej, buspruh není potřeba, ale vůbec ničemu nevadí…

Petr

Bus pruh by mšl být vždy ten doplňující k současným dvšma pruhům. Proto by například I/4 měla být už od Jíloviště na tři pruhy.

Martas

No vidíte a pak člověk jede po D1 a potká 3 německé „intelektuály“ (čti nějaké sprosté slovo), kteří se na sebe lepí v levém pruhu tak, aby o pár kilometrů dále je člověk pravým pruhem předjel, protože to do sebe nečekaně narvali.

A v dnešní době technologií stačí otevřít google mapy u velkých měst a těch ikonek nehod tam uvidíte několik a kdekoliv 🙂

Frank

V tomto států se každý rok vyšetřuje pres 400 000 dopravních přestupků , porušení zákona o provozu na veřejných komunikacich a nehod. Přitom je známo, že na každý “ chycený“ přestupek připadá zhruba 6 nezaznamenanych . . .

Martin D.

Souhlasím s Vámi, Franku, Martasi. Každopádně v zahraničí, se mi zdá, je větší vymahatelnost práva, výše pokut, větší dohled. To implikuje i vyšší ohleduplnost řidičů k sobě navzájem (a i ta je vyšší sama o sobě, podle mého názoru) a tedy bezpečnost a plynulost provozu. Na té Praze 6 právě vidím, jak Policie ČR jezdí se zapnutými majáky od řešení nehody k další nehodě a na víc nemá čas. Další kapitolou je šikana řidičů daná nesmyslným a kolikrát přímo rozporuplným dopravním značením. Pak není ani vůle řidičů tohle dodržovat, jezdí podle citu. Mám na mysli například neukončení omezení rychlosti u… Číst vice »

Kubrt

Já se po centrální P6 pohybuju taky denně, ale marně vzpomínám, kdy naposledy jsem viděl nehodu. S tím „denně vidím“ dost přeháníte.

Martin D.

Vůbec ne. Mám to štěstí. V tomto týdnu několikrát křižovatka Evropská/Veleslavínská/Kladenská, včera rampa z D0 směr letiště na D6. V týdnu přechod buspruhu z prava do leva na Evropské před Vlastinou do centra. Vítězné náměstí opakovaně… Naštěstí většinou jen ťukance.

Juraj

“Preference MHD přitom starostům nevadí, rozporují její provedení.”

No výborně, čekáme na lepší návrh preference od expertů z Únětic. Ale pokud je to jen obecné remcání, tak tady je klíčenka P6 a ozvěte se, až to budete mít.

Frantík

Například nepreferovat vozidla od Dědiny na divoké Šárce.

mgr.pavel

Joaha, lepší preference MHD je na kousku ulice tu MHD nepreferovat.

To je nějaký homeopatický nápad? Čím míň preference, tím víc preference, či tak něco?

Dojíždeč

Ona ta preference je jaksi stěží poloviční, autobusy stojí daleko před místem s preferencí, protože preference je blbě udělaná. Problém s Roztockou a kruhovým objezdem se již jednou řešil stejným způsobem a překvapivě výsledek byl úplně stejný a jak známo jen blbec opakuje stejné chyby a čeká jiný výsledek. A proč není bus pruh v celé délce Jugoslávských partyzánů? Takže je to jen buzerace schovaná pod vzletná slova o preferenci. Před zavedením úprav v Roztocké a preferenci autobusů auta stála poloviční čas a autobusy se zpožďovaly minimálně. Za dva měsíce prázdnin se opravdu počet aut výrazně nezvedl.

Kebab

“Bohužel ke zpožďování spojů dochází hlavně v místech, kde buspruhy nejsou a autobusy popojíždějí v koloně, než se k nim dostanou.” To je přímo šokující odhalení. A ta kolona je v takovém místě vzhledem k pouze jednomu běžnému pruhu místo dvou dál do centra jaká? Překvapivě dvakrát taková. Jen se nestojí ve dvou pruzích vedle sebe, ale v jednom pruhu za sebou. “Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás…”.

Juraj

To je pouze argument pro víc buspruhů.
Pokud jeden bus veze 60-110 lidí, tak pokud vymístí 50-100 aut, je to pořád ok.

Martin D.

No a v čem vidíte problém? Hrubeš to prostě konstatoval jako fakt. Nebo si vymýšlí?

Kebab

V tom, že s tímto předem zjevným faktem zřejmě ve svém návrhu a při realizaci nepočítal.

Martin D.

A proto tam ty buspruhy jsou. Ideálně by byly ještě delší, aby překlenuly i ty úseky, kde se kolony IAD tvoří. Bohužel to v současnosti asi nelze realizovat ze stavebních, finančních či jiných důvodů. Proto busy někde čekají v koloně spolu s auty, než je mohou buspruhy objet. Jinými slovy, busy jedou alespoň někde, než aby nejely vůbec. Hrubeš říká logický fakt.

leos

Mezi námi řidiči, na dálnicích jsem mockrát stál v koloně, ale jakmile jsem vjel do zúžení, tak v tom jednom pruhu jsem už jel plynule. Takže dost často je problém způsoben tím, že řidiči neumí dobře zipovat, což má zároveň předpoklad, že oba pruhy jedou stejně rychle. Ale je to marný …

Luk

Té plynulosti před zúžením pomůže postupné a optimálně i dynamicky řízené snižování rychlosti, nezbytně doplněné jejím měřením (protože jinak půlka řidičů letí dál plnou rychlostí a brzdí až těsně před kolonou).

Krachbumente

Taková nesmyslná opatření nefungují nikde na světě. Ale budou fungovat v Praze? Hlavně obtěžovat lidi na cestě do práce.

David

Taky bych rád viděl kolik cyklistů využívá pruhy, kvůli který ubrali pruhy autům. Zatím jsem tam žádného neviděl, ale nejsem tam pořád

Ondra

Já jsem teda nikde zase neviděl cyklopruh kvůli kterému se ubral pruh autům. Většinou je tam jiný důvod a cyklopruh se použije jen ve zbytku prostoru (což je dobře)

Jakub P

Ve většině případů nedošlo k ubrání pruhu pro auta, ale jen k jejich zúžení. A proto jsou ty cyklopruhy tak kompromisní a pro spoustu lidí nelákavé. Tam, kde průjezdný pruh pro auta ubyl je to většinou kvůli parkování aut. Tedy tomu, po čem zastánci automobilů především tak volají. Opět to znamená, že cyklopruh je zpravidla vedený dveřní zónou a tedy nic moc. No a další, co k tomu mýtu o naprosto nevyužívaných cyklopruzích (ale často i buspruzích) přispívá, je „paradoxně“ jejich efektivita. Jejich kapacita je díky mnohonásobně vyšší prostorové efektivitě oproti IAD o tolik vyšší, že můžou přepravit víc lidí,… Číst vice »

Jeffer

S tou efektivitou by som bol opatrný. Zatiaľ sú cyklopruhy efektívne rovnako, ako by boli cesty pri desatinovom množstve áut. V momente, keby na bicykli jazdilo tak o dva rády väčšie množstvo ľudí, tak tá efektivita asi bude intenzívne padať. Keď nič iné, autá idú (±) rovnakou rýchlosťou, len sa pripájajú a odpájajú. Ale to cyklisti nikdy jazdiť nebudú, takže budú vznikať konflikty vychádzajúce z toho, že rôzni cyklisti budú jazdiť rôzne rýchlo.

Jakub P

Při stejný šířce pruhu přepraví cyklopruh za hodinu +- 7x víc lidí než pruh pro auta. To je dávno spočítaný a změřený.

Ani s těmi různými rychlostmi nemáte pravdu, když je volno, jezdí auta na mnoha místech velmi různými rychlostmi podle toho, kdo sedí za volantem, až když provoz houstne nebo je nějaké omezení, ty rychlosti se trochu srovnají. To samé platí i pro lidi na kolech, na volné cestě pojedou každý jinak rychle, jakmile začne provoz houstnout, budou se rychlosti muset zhruba srovnat.

petr

napriklad Veletrzni – kterej debil tam ubral pruh autum a pridal dementni cyklopruhy…

Jakub P

Byly tam tri prujezdne pro auta, jsou tam dva prujezdne pro auta, jeden parkovaci pro auta a dva prujezdne cyklo. Tedy pocet pruhu pro auta beze zmen… A ty cyklo jsou pro me vzhledem k charakteru ulice az prekvapive vyuzivany.

A to ty zmeny probehly s otevrenim Blanky, tedy pridani 4 pruhu pro auta do podzemi…

Ondra

U veletržní byl důvod snížení kapacity, což je logický když se postavila Blanka. Cyklopruh se tak dodělal jako “bonus”

filias

Neoddělené cyklopruhy jsou jen „nouzovka“ kdy není reálné cyklistu objíždět v druhém pruhu.

Jsou velice nebezpečné a nikdo soudný je nebude využívat v nějaké větší míře a na větší vzdálenosti.

thegrid

Veselská. Ubrán pruh, na ukor cyklistů. Viděl jsem je tam za 2 roky asi 3. Je to všude stejné ekošílenství.

Jakub P

Nepravda, průjezdný pruh sice v části Veselské v době, kdy tam namalovali cyklopruhy ubyl, ale kvůli autobusovým zastávkám a parkování aut. Kdekoli je tam jen cyklopruh (tedy není tam autobusová zastávka nebo nově vzniklé parkování, je cyklopruh jen ochranný (nebo dokonce jen pikťák) a počet průjezdných pruhů pro auta je beze změn.

Každý se o tom může přesvědčit, je to dobře vidět i na Panoramě.

Lukáš Novák

Určitě dokážete vyjmenovat kde všude byl zbraň pruh pro auta kvůli cyklistům. Směle do toho!

Lukáš Novák

Takováto opatření funguji v cele západní Evropě a jsou tak mnohem plošnější. Zkuste se tam někdy vyjet podívat.

Kebab

On překvapivě není buspruh jako buspruh. I u nás najdeme řadu funkčních buspruhů a pak takové, jako například tyto, které zkrátka nefungují, protože jejich provedení je zjevně idiotské.

Lukáš Novák

Logika vám moc nejde, nevhodná slova ano. Vic se s vámi nemá cenu zabývat.

Pavel H.

Projezdil jsem osobnim autem znacnou cast zapadni Evropy, radu velkych mest, najezdil desitky tisic km, ale co se deje v Praze jsem nikde nevidel. Co jsem naopak videl, byly ukazatele se stovkami parkovacich mist….

Martin1

A že jsem tak smělý, kdo vás nutí jezdit do práce autem? Jezděte hromadnou dopravou a nebudete pak muset psát takové plky do diskuzí (ano, narážím na první větu, která je opravdu nesmyslem).

Frantík

Asi že doba autem se prodloužila a hromadnou dopravou se nezlepšila.

Jakub P

To může být při neustálém bobtnání satelitů v rámci možností úspěch – pokud alternativa byla zhoršení pro auta i pro MHD…

hor411

Blázníte? Lidi, co bydlí (třeba) v Tuchoměřicích, na dvoře jim stojí dvě SUV a na ulici ještě jedno malé auto „na nákupy“ aby jezdili MHD? Blbost ne?

Jakub P

Jediné, co je potřeba, je udělat to tak, aby neblokovali efektivnější způsoby dopravy. Pak ať si v těch kolonách trčej, jak je jim libo, když sebou potřebujou při každý cestě sami do města tahat pohovku, dvě křesla, a atd….

PS. opravdu vyspělé (dopravně) město nepoznáte tak, že i chudí jezdí autem, ale právě tak, že i bohatí jezdí MHD…

hor411

Jo no… Jenže ono je to těžké, naše firma platí lidem, co mají služebáky všechno včetně pohonných hmot (což platí i pro jízdy z práce do práce, neplatí to jen, když jedou někam mimo soukromě). Tak co by se obtěžovali platit za MHD, když mají auto komplet zadarmo, že

Jakub P

Takže to holt zaplatěj časem stráveným v kolonách a ostatní s nima…

Alibaba

Předpokládám, že auto mají alespoň zdaněné ve výplatě.?! Takže by teoreticky mohly dostat více peněz a za to si koupit jízdenku na MHD.

Jakub P

PS. Jo, má to slabinu, v těch kolonách aut by vázli dál i ti, kdo autem v danou chvíli skutečně potřebujou. Nicméně čím víc lidí zvolí prostorově efektivnější způsoby dopravy, protože je ta automobilová přitom nebude blokovat a ohrožovat, tím líp (kratší kolony) i pro ty, kdo zůstanou v autech (z jakýchkoli důvodů. To, co by měli chtít ve městě a jeho okolí všichni, včetně řidičů aut, je co nejmíň lidí v autech. Protože čím méně aut, tím líp to funguje pro všechny, včetně těch v autech. Výjimkou jsou samozřejmě ti, komu nevadí v těch autech trčet, ale nesnesou, aby… Číst vice »

Alibaba

Jenže ta slabina je typický stádní projev točvolantů. Mám kolečko tak kroutím a překážím si ostatními navzájem.

Jakub P

Skutečnejch petrolheadů s volantem místo mozku není zdaleka tolik, jen bývají hodně viditelní a hlasití.

Většina lidí jen nerada změny a nemá představivost na důsledky změn v infrastruktuře. Ve skutečnosti by klidně do MHD přesedli, kdyby jezdila jak potřebují a netrčela v těch zácpách aut. I když dopředu, dokud tu taková MHD není, jim to přijde nepředstavitelný.

Ale nikdy k tomu samozřejmě nedaj sami impuls, ten musí přijít od vedení města.

Frantík

Kde v Tuchoměřicích mají MHD?

Alibaba

Pokuste se neslovíčkařit. 🙂

Anička

PID BUS tam jezdí, zastávek tam má hned několik. Jezdila jsem přes Tuchoměřice na kole do práce ze Suchdola na Zličín a dávala jsem si bacha, aby mne v Tuchoměřicích nedojel. Dokonce tuším, že tam jezdí 2 linky – jedna jede směr Statenice, druhá jede směr Okoř.

Michal Bartoníček

Ano, řidiči aut obtěžují lidi, kteří jedou do práce autobusem. A dle zkušeností ze zahraničí tato opatření fungují výtečně. Hlavně díky tomu, že se dbá na jejich dodržování.

leos

České silnice jsou anarchie a džungle, kde si každý dělá co chce a líní policajti si stopnou někam do pole a vybírají pokuty za rychlost. Všimli jste si, jak Češi jezdí způsobně v Rakousku? Proč asi?

Michal Bartoníček

Na to jsem se ptal dříve, jestli jsou Češi v zahraničí slušnější. A vypadá to, že ano. Že v zahraničí si nedovolí udělat přestupek. Pokud je to tím dohledem, že jim tam hrozí větší pravděpodobnost pokuty, copak jim svědomí nedovoluje chovat se ohleduplně k zákonu i v tuzemsku? Nebo to jsou jen vyčůraní grázlové?

Kebab

V jakém smyslu způsobně? Že třeba více dodržují povolenou rychlost, zastavují na stopkách nebo nepředjíždí přes plné čáry? Možná ano, ale jednak pro to nejsou důkazy, respektive já je určitě nemám, a navíc to vůbec nemusí být strachem z pokuty, která je navíc navzdory urban legendám často i nižší než u nás. Čím to být může je infrastruktura a značení. Většina hlavních tahů jsou v Rakousku dálnice nebo aspoň 2+1 a nikdy jsem v Rakousku neviděl ani plnou čáru v přehledném úseku, ani stopku na přehledné křižovatce. Totéž platí pro omezení rychlosti. Mimo IG-L všechna odpovídají skutečnosti, ne jako u… Číst vice »

leos

Zatím jsem si nevšiml, že by mě v Rakousku předjelo auto o 20+ km/h nad limit. V Česku můžete počítat na každých 100 km dálnic.