Začíná velká rekonstrukce stanice Vsetín, oproti předpokladům bude dražší
Železniční stanice Vsetín před modernizací. Pramen: Správa železnic
Nová výpravní budova bude sloužit jako společný odbavovací terminál pro drážní a autobusovou dopravu.
Když jsem Vsetín vloni navštívil, byl jsme doslova šokován neutěšeným stavem nádraží. Takže jsem moc rád, že se situace zlepšuje.
Nejsem místní, ale proč je hned na prvním obrázku šturc bez peronu, když hned z druhé strany stojí autobusy?
To je úvraťové zaústění vlečky dřevoskladu. Sice by si všichni jistě přáli aby vlečka zanikla, ale majitele ji používají a nechtějí rušit.
No vida. A pak, ze to nejde. Asi jim nikdo nerek, ze se to takhle nikdy nedelalo. A taky to asi neprojektoval Kotas (nebo?)
Jen teda nevim, jestli bylo nutny honit do podchodu lidi, co prijdou zezadu na posledni nastupiste. To ta cisterna nemohla bejt jinde?
Ví někdo, proč na vizualizacích je a k čemu má sloužit nástupiště na opačné straně kolejiště?
Průjezdná dopravní kolej č. 9 je určena pro dopravu osobních vlaků doplňujícího taktu Bylnice – Rožnov pod Radhoštěm, které budou v ŽST Vsetín ukončeny s následným obratem a delším pobytem (cca 50 minut) – k obsazení nástupní hrany tedy bude docházet pravidelně, celkem šest krát v běžný den výhledového stavu. Navzdory tomu bude nástupní hrana u staniční koleje č. 9 plnit funkci také výlukové nebo rezervní nástupní hrany využívané v případě variantního vedení vlaků regionální osobní dopravy během mimořádností – délka této nástupní hrany je tak navrhována na úroveň nejdelší výhledové soupravy regionálního osobního vlaku – 160 metrů. Zdroj: Rekonstrukce… Číst vice »
Děkuji.
Nelibi se mi, jak to vypada, hlavne ten parkovaci dum. Na jednu stranu chapu, ze rekonstrukce je potreba. Ale to jako fakt chce Vsetin, aby prvni, co clovek uvidi, az tam clovek prijede, je u nadrazi velka bilocerna kostka (obchodni centrum), ktere uz vas vita ted, a za tim jeste vetsi velky osklivy parkovaci dum?
To opravdu neslo vse vymyslet lepe, ze okoli nadrazi bude peknejsi? Ze to bude slouzit ucelu, ale zaroven vypadat dobre?
rozhodnutí bych nechal na místních… K tomu, aby projevili svoji vůli mají metodu… říká se jí: „obecní volby“.
Jádrem problematického řešení byl nedostatek pozemků a navíc tyto pozemky neměly stejného vlastníka…
https://valassky.denik.cz/zpravy_region/stavba-nadrazi-ve-vsetine-zacne-do-dvou-let-prijde-na-miliardu-korun-20170117.html
P.S. Škoda, že @honzalb nezkoumal proč během pár roků narostl odhad nákladů na nádraží z původní miliardy na dvojnásobek… nemluvím o skutečně nabízených cenách od dodavatelů, ale o tom odhadu SŽDC
První co je vidět je kovošrot a MEZ 🙂 to už raději tu kostku… 🙂
Úplně první jsou Bobrky. Pár fabrik a zase pole.
Pravda 🙂
Z druhé strany je vidět Bečva tak to vezměte přes Čadcu.
Ten parkovací dům vypadá skutečně příšerně. Přitom stačí jediné a to uskutečnit architektonickou soutěž. Někde už to pochopili (např. v Hradci Králové – Parkovací dům Jana Gayera, v Ostravě – parkovací dům v centru u katedrály Božského Spasitele atd.).
Já myslím, že to bude celkem v pohodě. Poroste nějakým loubincem nebo břečťanem a bude to ok. S tímhle nemám problém.
Zatím se tam nic neděje 🤔 jezdím kolem každý den.
Ty 3 průběžné hrany fakt postačí?
Když vratné soupravy od Hranic a Bylnice hodíte k jedné hraně a Karlovice budou mít svou kusou kolej, dvě zbývající hrany pro dálkovku postačí bohatě.
No během dne jistě. Ale pro nějaké ty přechody špička/sedlo/večer/ráno bych čekal, že aspoň ještě šturc směr ValMez by to chtít mohlo. Případně situace typu výměny motoráků do/z depa apod.
Jasně, většinu tohoto snadno řeší hromada manipulačních kolejí, ale ty v té vizualizaci taky nějak nevidím. Aby to nedopadlo tak, že se bude zabírat místo pro Mn/Pn…
Hlavní staniční koleje č. 1 a č. 2 tak budou v základním stavu využívány dálkovými expresními vlaky a průjezdnými vlaky Bylnice – Rožnov pod Radhoštěm. Předjízdná kolej č. 4/4b s dvojici nástupních hran (kolej a nástupní hrana dělena cestovými návěstidly) je určena pro vlaky, které budou v ŽST Vsetín ukončeny, a bude zde docházet k jejích krátkým obratům (vlaky vedeny jednotkami tedy bez nutnosti posunu) – jedná se o vlaky Olomouc/Přerov – Hranice na Moravě – Valašské Meziříčí – Vsetín a vlaky Střelná – Horní Lideč – Vsetín (nástupní hrana u koleje č. 4 pro směr Horní Lideč, nástupní hrana… Číst vice »
Bylnice – Rožnov pod Radhoštěm? To jezdí možná tak dva páry za den…
Do budoucna to má být přímá linka a zároveň posila spojení Vsetín – Valmez. Ta „věc“ z úvodní fotky je poněkud kontraproduktivní.
Jo ona tam je „schovaná“ ještě jedna hrana v liché skupině, tak to jo. Pardon, to jsem přehlédl, tím je vše jasné.
Bude nova trat disponovat i systemem ETCS? Dekuji.
Jednou určitě
Ano, ETCS i DOZ..do roku 2030.
Proč se ta trať nemodernizuje na střídavinu, když Slováci za kopcem přepínají?
Protože by tam nemohly jezdit na osobních 460, které tam budou ještě si tak příštích třicet let 😀
Přesně. Za zvuku tornáda Valaši z Prahy domů spěchajů…
Z Prahy do Vsetína Tornádem? 😃
No s přesedem v Hranicích.
A proč by to člověk dělal, když může jet přímým expresem?
Pokud vím, tak elektrovagonky 460 jsou používány pro dopravu z hromadného nákupu dopravy od Olomouckého kraje (tj. objednávku z tohoto hromadného nákupu neuzavřel Zlínský kraj, nýbrž Olomoucký)
A pro dopravu v Olomouckém kraji si dopravní firma ČD objednala Pantery https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-u-skody-regiopantery-za-temer-sedm-miliard-korun-nejvice-pro-olomoucky-kraj-68515/
Takže je otázkou kolik vagonků stařičkého typu 460 zůstane v denním nasazení až budou dodány objednané Pantery cca v roce 2024.
Nám stačí, že cestou ze Zlína do Karlovic můžeme přesednout do Arrivy z autobusu – tzn jedeme autem. Sorry, ale železniční spojení s krajským městem přes Otrokovice je hardcore, kola v busu taky. 👊 Mínusy mi nevadí, ty mi 5 kol do autobusu nenaloží.
WTF … já vůbec nemluvil o tom, že Pantery namísto typu 460 zajistí železniční spojení Vsetín-Zlín…
Já mluvil o tom, že sice Vsetín je ve Zlínském kraji, ale detaily o perspektivě vagonků 460 se řešily v Olomouckém kraji….
Nevím, jak pro Vás, ale pro mne tento stav je poněkud matoucí…. Proto jsem upozornil na tuto zvláštnost.
Je tam přeshraniční spolupráce. OL-kraj končí v Hustopečích n.B. (před Val.Mezem) a na trati PR – VS jezdí právě ta tornáda, popř. jsou přistavena v Lipníku nebo Hranicích dál do VS a Střelné.
Vzájemná krajská spolupráce, nikoliv přeshraniční…. ve zbytku nejsme ve sporu.
Já pouze upozornil, že když se píše o smlouvě Olomoucký kraj vs. firma ČD … tak v tétos mlouvě jde také o linku řešící region ve Zlínském kraji:
„Hranice na Moravě – Vsetín – Střelná,“
Smlouva bude od 2023 na 10 let
https://zdopravy.cz/olomoucky-kraj-podepsal-desetiletou-smlouvu-s-ceskymi-drahami-na-elektricky-provoz-70746/
Do střelné jezdí stadler od arriva
Dříve Vsetín patřil pod Severomoravský kraj, tudíž jeho krajské město byla Ostrava, kdežto Zlín byl Jihomoravský kraj, krajské město Brno. Občas mívám pocit, že něco z těch dob zůstává i dnes. Zrovna tady to tak trochu vypadá, ale důvod bude asi jinde. Možná někdo znalejší by věděl?
To s tím myslím nesouvisí např. vlak z Bystřice p. Hostýnem přes Kroměříž (Zlínský kraj) do Kojetín (Olomoucký kraj) sjednal Zlínský kraj.
https://zdopravy.cz/zlinsky-kraj-se-dohodl-s-ceskymi-drahami-na-provozu-regiosharku-bude-levnejsi-26960/
Podobně např. vlak ze Zlínského kraje (UherskoBrodsko, tj. Slovácko) do Brna sjednal Jihomoravský kraj.
Zkrátka velký průšvih z roku 2000 byla obnova pidikrajů, přestože odborné studie podporovaly zemské uspořádání. Větší okresní města se stala krajskými a obyvatel se nikdo neptal, kam mají spád. Nejkřiklavější je v tomto kraj Vysočina.
To musíte tlačit na kraj.
Já vidím v trati Vizovice – Valašská Polanka páteřní trať Zlínského kraje.
Nemáte pravdu … Kraj může akorát „žebrat“…
Penězi i pravomocemi disponuje Ministerstvo dopravy (resp. Státní fond dopravní infrastruktury ze kterého putují peníze do SŽDC)
Prostě jde o celostátní instituce „Faltýnek pozdravuje“.
Tak samo, kraj ten požadavek musí přeposlat. Jenže když kraj nechce a nemá představu, tak nic.
Kraj svoje představy vtěluje do krajského územního plánu … jmenuje se to „Zásady územního rozvoje“
Já už ne a mládež to asi řešit nebude, lépe řečeno auto to jistí.
Spíš to auto D49 je zařazena do prioritních staveb TEN-T.
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/d49-zadverice-trasa-protest-dalnice.A200229_536376_zlin-zpravy_ras
Vámi uváděná železnice myslím není
A kvůli „spálené zemi“ po Babišově vládě je naprosto nereálné předpokládat, že výhradně z peněz daňových poplatníků ČR, lze zaplatit novou páteřní komunikaci … Prostě to, na co nám nepřispějí němečtí, holandští daňoví poplatníci, tak to nejsme schopni zaplatit.
Nejdřív ji „odpískala“ tuším Ondrová? Vsetíňáci se přidali (nebo obráceně?), pak nebyly prachy a SŽ(DC) obrátila pozornost jinam. Poté ještě proběhly nějaké konference dopravních odporníků, kteří se vyslovili pro – ale někdy časem. Pak přišel Čunek s nápadem postavit a vybavit úplně bez dotací nový krajský špitál z krajských peněz. Peníze a zase peníze. Bez nich to opravdu nejde, navíc jsou díky absenci kolejí místní navyklí na auta až nezdravě.
….odborníků – našeptávač je občas kouzelný ☺
Akorát že dálnice a železnice mají pod palcem jinde než na kraji… Krajští politici můžou leda žebrat
Existuje SFDI, existuje Ministerstvo dopravy … vše bylo necelých 8 let a ještě nějakou dobu bude „Faltýnek pozdravuje“
Jo a proto se prostějovska tenisová legenda stala daňovou rezidentkou v Monaku a naopak Arménská diaspora zaplatila silnici v kavkazské domovině i když tam už dlouho nežije …
V generelu dopravy Zlínského kraje se počítá s novým vedením této tratě. Podobný směr, ale primárně tunely. Bude to stát mnohem víc, než kdyby to postavili v původním vedení.
Nevím jak přesně přispěje General ke zbudování…
Podle mého – dokud nedojde k radikálnímu zlepšení kvality celostátních složek státu, tak se ničeho nedočkáme…. Už aby skončil „Faltýnek pozdravuje“
Podle mě je to blbě, nějaké nové vedení je jen důvod proto aby to ekonomicky bylo absolutně mimo.
Na to zapomeňte, v trase plánované za J.A.Bati přes Vizovice je zástavba …. Tohle bohužel ekonomicky opravdu nevychází ….
Ten lihovar ve Vizovicích by zas takový problém přestěhovat snad nebyl?
„elektrovagonky“
Prosímvás, tady nejste na pískovišti. Můžete zcela bez problémů používat běžná jména, zažitá. Není vůbec nutné skládat si vlastní slova.
Vzhledem k tomu, že železniční doprava jezdí poloprázdná, tak by se hodilo nalákat další zákazníky. Vycházím např. z ročenky ČD, ze které chápu, že pasažérské vlaky mají sedačkovou kapacitu využitu zhruba na 30% (vzhledem k tomu, že od Pardubic do Prahy spousta cestujících stojí, tak je zřejmé že víc než 70% sedaček ve vlacích není využita). Podobně, když se člověk podívá na výsledky GWTR, tak buďto jízdné je dosti nízké, anebo rovněž i tato firma má většinu kapacitu pravděpodobně nevyužitou. U RGJ nevím, neboť mě nebaví zjišťovat co kde kdo cinknul (viz ve výroční zprávě RGJ za 2020, kde nesouhlasí… Číst vice »
Že si ve vašem okolí 90 % lidí plete pojmy? Tak je zkuste dovzdělat. Ale musíte začít u sebe.
Když přijdou ke kase (či k eshopu) a nebudou rozumět těm slovům, tak je nějaký dětský žargon nespasí.
Asi jste to nečetl… Většina železniční dopravy je na zrušení, brzy…. Jediné co to může změnit je, že železniční doprava přiláká další cestující, a to spousty… A arogantní přezíravé chování vůči cestujícím, akorát odrazuje… Přesně toto odpudivé, negativní, přezíravé chování v podstatě „zabíjí“ větší část železniční dopravy. Tímto ale nijak nesnižuji leckdy velice obětavou a náročnou práci řadových železničářů. Zvláště v zimě jejich práce leckdy je „hrdinstvím všedního dne“…. Akorát svoji práci neumí prodat. A to myslím doslova a do písmene. Prodat, nabízet se, být přátelský vůči nováčkům, kteří necestovali vlakem (ke škodě všech a to zejména ke škodě své… Číst vice »
Nejspíše proto, že zbytek trati směr horní lideč je zatím 3kV a vytvářet ostrov je pitomost. Důležité je, aby byl každý rekonstruovaný úsek již připraven na přepnutí a nemuselo se znovu kopat.
Čím se liší přestavba stanice na „střídavé“ trakci od přestavby na stejnosměrné trakci ?
Já píšu o trati, ta prochází modernizací stejně, jako stanice..
Stíněnýma kabelama (dražší na 25 kV) a izolačními vzdálenostmi (nižší na 3 kV) + nějaké drobné rozdíly v elektrické bižuterii.
A nějakou trakční transformovnu by to chtělo…
Předpokládám, že to na přepnutí na 25 kV připravené bude.