Olomoucký kraj podepsal desetiletou smlouvu s Českými drahami na elektrický provoz

Elektrická jednotka RegioPanter v Koutech nad Desnou. Foto: České dráhyElektrická jednotka RegioPanter v Koutech nad Desnou. Foto: České dráhy

Podmínkou smlouvy s dopravcem je pořízení nových elektrických jednotek

Olomoucký kraj dnes podepsal desetiletou smlouvu s Českými drahami na provoz elektrických vlaků od jízdního řádu 2022/2023. Formálně tak završil proces výběru dopravce, který byl snadný. Nikdo jiný se do takzvaného rozstřelu nepřihlásil.

Dráhy získaly smlouvu na sedm tratí, a to včetně aktuálně elektrifikované trati Olomouc – Uničov – Šumperk. Právě kvůli modernizaci této trati kraj nejprve s ČD uzavřel provizorní tříletou smlouvu, desetiletou jistotu dal státnímu dopravci až nyní. Pro motorovou trakci (soubory Haná a Sever) mají dráhy desetiletou smlouvu už od předloňska.

Podmínkou smlouvy s dopravcem v elektrické trakci pro období po roce 2022 je pořízení nových elektrických jednotek. Celkem má jít o 27 jednotek, které nahradí stávající, často přes 40 let staré soupravy. Jde o roční provoz 4 milionů vlakokilometrů. Nové jednotky RegioPanter dodá drahám Škoda Transportation.

Smlouva mezi krajem a drahami je v režimu brutto, riziko tržeb tak nese kraj. Cena za jeden vlakový kilometr je 229,40 koruny.

Olomoucký kraj – elektrická trakce – přímé zadání od roku 2023

— Olomouc – Přerov (i mimo Přerov) – Hranice na Moravě – Bohumín,
— Šumperk – Zábřeh na Moravě – Olomouc – Prostějov – Nezamyslice,
— Hranice na Moravě – Vsetín – Střelná,
— Olomouc – Uničov – Šumperk,
— Šumperk – Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou – Sobotín,
— Přerov – Nezamyslice – Vyškov na Moravě

Tagy České dráhy elektrická trakce Olomoucký kraj
226 komentářů