Začíná příprava na ražbu tunelu Mezno na 4. koridoru

Úsek Sudoměřice - Votice, Mezno, směr tunel. Pramen: SŽDCÚsek Sudoměřice - Votice, Mezno, směr tunel. Pramen: SŽDC

Na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje se schyluje k ražbě druhého z tunelů na budovaném úseku Votice – Sudoměřice u

Na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje se schyluje k ražbě druhého z tunelů na budovaném úseku Votice – Sudoměřice u Tábora. S příchodem června začnou podle Správy železniční dopravní cesty přípravné práce na tunelu Mezno. Ten bude měřit 840 metrů.

Zahájení samotné ražby zatím nebylo upřesněno. „Záleží na postupu přípravných prací, stane se tak v řádu týdnů,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Tunel Mezno je zhruba o 200 metrů delší než tunel Deboreč, který se razí od poloviny prosince.

Kolem obce Mezno povede trať v nové stopě, tunel vznikne na hranici katastrálních území obcí Mezno a Střezimíř. Za výjezdovým portálem vznikne nová zastávka Střezimíř a po asi 800 metrech nová železniční stanice Červený Újezd.

Úsek Sudoměřice - Votice. Autor: Petr ŠpetlákMapa nového úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Foto: SŽDCStavba koridoru v úseku Sudoměřice - Votice. Autor: Petr ŠpetlákÚsek Sudoměřice - Votice. Autor: Petr ŠpetlákÚsek Sudoměřice - Votice. Autor: Petr ŠpetlákÚsek Sudoměřice - Votice, Mezno, směr tunel. Pramen: SŽDC

Oba tunely budou mít jednu troubu a v ní dvě koleje. Celkové investiční náklady na celý zhruba dvacetikilometrový úsek přesahují sedm miliard korun, což projekt řadí k největším na české železnici. Samotnou stavbu získala OHL ŽS v soutěži s cenou 4,4 miliardy. Celá stavba má být hotova na přelomu let 2021 a 2022. Jako subdodavatele má OHL ŽS slovenskou firmu Tubau.

Fotogalerii z výstavby celého úseku přinese deník Zdopravy.cz v příštích dnech.

Tagy Sudoměřice - Votice SŽDC Top tunel Mezno
34 komentářů