Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Začíná příprava na ražbu tunelu Mezno na 4. koridoru

Úsek Sudoměřice - Votice, Mezno, směr tunel. Pramen: SŽDC
Úsek Sudoměřice - Votice, Mezno, směr tunel. Pramen: SŽDC

Na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje se schyluje k ražbě druhého z tunelů na budovaném úseku Votice – Sudoměřice u Tábora. S příchodem června začnou podle Správy železniční dopravní cesty přípravné práce na tunelu Mezno. Ten bude měřit 840 metrů.

Zahájení samotné ražby zatím nebylo upřesněno. „Záleží na postupu přípravných prací, stane se tak v řádu týdnů,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Tunel Mezno je zhruba o 200 metrů delší než tunel Deboreč, který se razí od poloviny prosince.

Kolem obce Mezno povede trať v nové stopě, tunel vznikne na hranici katastrálních území obcí Mezno a Střezimíř. Za výjezdovým portálem vznikne nová zastávka Střezimíř a po asi 800 metrech nová železniční stanice Červený Újezd.

Oba tunely budou mít jednu troubu a v ní dvě koleje. Celkové investiční náklady na celý zhruba dvacetikilometrový úsek přesahují sedm miliard korun, což projekt řadí k největším na české železnici. Samotnou stavbu získala OHL ŽS v soutěži s cenou 4,4 miliardy. Celá stavba má být hotova na přelomu let 2021 a 2022. Jako subdodavatele má OHL ŽS slovenskou firmu Tubau.

Fotogalerii z výstavby celého úseku přinese deník Zdopravy.cz v příštích dnech.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Georg
Host
Georg

aha. takze clanek vlastne neprinasi nic noveho – investor doposud nesplnil podminky obce mezno tykajici se nahradnich zdroju a razbu nelze zahajit.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Stará pozvánka na schůzi obce 22.5. ze stránek Mezna zmizela, byl tam však bod jednání ve smyslu „znečištění zdroje pitné vody stavbou IV.koridoru“, přesně již znění nevím, nestáhl jsem si to. Tak s tou ražbou tunelu Mezno nějak nevím, už se dohodl zhotovitel s obcí na garancích? Zápis z oné schůze tam bohužel nyní není, byť je tam na něj již připraven titulek – http://www.mezno.cz/uredni/uredni-deska

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Zápis už je zpět. I bod 10, ale bližší informace žádné. A rezignace starosty na funkci (zajímavé).

VRT
Host
VRT

Šlo to rychle. Asi neodolatelná nabídka.

Georg
Host
Georg

a v zapise pisou o poskozeni prameniste, to zni jako docela velky pruser a naopak oddaleni razby, pokud je to pravda.
alternativni vysvetleni je to, ze samotna obec tusi, ze zdroj vody s relativne omezenym povodim a navic uprostred (repkoveho?) pole je dost k nicemu a rada by sehnala jiny zdroj na naklady investora koridoru, proto ty tance.

rory2k
Host
rory2k

řekl bych, že B je správně…ostatně, v textu zápisu jednání zastupitelstva není, navzdory seznamu bodů jednání, o znečištění ani zmínka – což by potvrzovalo domněnku, že se obec a investor stavby přece jen nějak dohodli.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Že šla k zemi tahle nádražní budova je celkem samozřejmé, jaký má důvod bourat i ty ostatní, místo projede, nebo převádění na obce, vážně netuším..

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Šla k zemi jen proto, že ŘSD nepovolilo demolici mostu (silničního nadjezdu).

Václav Novotný
Host
Václav Novotný

Těch tunelů už je tam docela dost. Chtělo by to na trať nasadit taky moderní vagony s tlakotěsnou skříní. Takhle v té vysoké rychlosti cítím v tunelu nepříjemný tlak v uších.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

V tomto nejste sám. A z „béčka“ se ve 120 stává velký vibrátor 😀

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Těch Tatramatek na kolejích je víc. Regionova toto umí už od 30 km/h, dle mísntí kvality dráhy.

Jakub
Host
Jakub

To je pravda. U Ejpovického tunelu je to dost nepříjemné a je velký rozdíl mezi Pendolinem (lepší) a Bmz vozem (horší).

Haha
Host
Haha

Bmz je v pohodě, B249 je hrůza.

arakain
Host
arakain

Už aby se tím jezdilo…

simbič
Host
simbič

Hnusné nové betonové obludy nikdy nemůžou nahradit krásu původní trati. Druhá kolej nikdy nebyla potřeba a ani nebude potřeba.

vydra
Host
vydra

S tím betonem souhlas, jinak to, že jedna kolej na koridoru nestačí není třeba rozebírat.

Kubrt
Host
Kubrt

Jaký jiný materiál než beton byste si představovali na ty tunely?

Georg
Host
Georg

asi pekne vytesat z kameni, stejne jako klenute viadukty! nakomandovat borce z aversu a uz to jede… 🙂

vypada to v teto syrove podobe hrozne, ale stejne vypadala i nova trat fjb. prijde nam nenapadnejsi jen proto, ten kraj jinak nezname a taky proto, ze je historicky nejzarostlejsi…

Souprava
Host
Souprava

Tady ale je koridor zcela zbytecny. Kde potreba 2 koleje jsou, tam uz byly(do Benesova). Slaba trat na jih se 4 vozovymi expresy, poloprazdnymi rychliky a zcela prazdnymi osobacky jsou vyhozene penize a potrebna D3 akorat stoji. 🙁

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

To je zcela nesnyslné tvrzení, po trati jezdilo méně lidí, protože to trvalo 3 hodiny.
Po dostavění bude o toto cestování mimořádný zájem v úseku Praha – Č Budějovice, hlavně aby to nestálo v Benešově. V moderní společnosti má vlak vždy přednst před dálnicí. D3 blokovaly vlády ODS/ČSSD, a to i přes nesouhlas EU. tam se obra´tte se stížností. Nebýt toho, byla by D3 úplně jinde. Také Středočeský kraj velmi dlouho spal a bylo mu to jedno. Teď se tam vzbudili.

liberal shark
Host
liberal shark

To je naprosto absurdní a nesmyslné tvrzení. Když zavedli Jižní expres, začal jsem s ním pravidelně jezdit. Třeba v pátek odpoledne byl úplně narvaný. Po čtvtrém koridoru jezdí i METRANS s kontejnerovými vlaky.

Jan Kavan
Host
Jan Kavan

Hnusné betonové obludné novoty nikdy nemůžou nahradit trať původní krásy. Potřebná kolej nikdy nebyla druhá a ani nebude potřeba.

libor
Host
libor

810 na tuto romantickou trať…

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

A nejezdí tam snad? Jen se ta reinkarnace jmenuje RegioNova.

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

Simba, alias admin koridory.cz, zakomplexovaný signalista, duší nejrudší bolševik… Soudruhu, že byste stále rád dělal na svém zbytečném místě je jasné, ale lidi by rádi cestovali rychleji… Nad mechanickými návěstidly a rychlostí 50 km/h můžete ona..vat jinde.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Asi Vám moc nešla matematika. Praha – Tábor, vzdálenost 100 km, slibuje se po dokončení hodina cesty. Na výpočet průměrné rychlosti netřeba VŠ vzdělání.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To není o průměrné rychlosti, která bude. To je o průměrné rychlosti, jakou Simbové a spol. vyžadují. Totiž kdyby se splnilo to, co Simbové a spol požadují, tak by výsledkem bylo 50 km/h v průměru.
A vztekali by se, proč nikdo takovou železnici nechce a všichni jedou po dálnici auto(busem). A že by se měly auta (i busy) zakázat, protože jejich železnice je super a musí ji chít každý. Nádraží mají být planá stojících nákladních vlaků.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Z Vašeho názoru na mě ta atmosféra starých časů opravdu dýchla mrazivým dechem. Máme demokracii, nechť si každý říká co chce. Ta éra jediné správné pravdy snad definitivně pominula. Pokud s tím máte problémy, ventilujte si je někde v tělocvičně a nedělejte z toho tady stoku. Toho pána jinak osobně neznám (pouze jeho příspěvky na uvedeném webu), to jen kdybyste měl problém i se mnou.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Jaké betonové obludy? Téměř 3 km protihlukovek není 40 km jako z Prahy na Benešov, tam se opravdu vyřádili. A ve většině zbytečně. Jen optimalizace (tohle slovo je mor, přičemž oprava by byla výraz dostačující, ale to tak nezní, já to chápu 🙂 )

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Praha Benešov nemá parametry koridoru, tam jen vymněnili kolje a trakční vedení – je to naprosto o ničem. Vlak tam jede 80. Podobně1. korodir před Chocní – jedný tunel na trati prostě vypustili, vůbec už nemluvě ani o trati Brno – Česká Třebová. Je to koridor nebo ne ??
Jel jsem tam mezinárodním rychlíkem v noci – menší provoz, ale jeli jsem 70 – 80, nedovedu to pochopit. Nebo to bylo jen v ten den ????? Cesta přes Brno 40 km/h.

Pkiii
Host
Pkiii

Žádná jen oprava či výměna kolejí a TV. Praha – Benešov je defakto novostavba ve stávající stopě s menšími přeložkami (např. v Říčanech díky nim zvýšena rychlost z 50 na 100/105). Z původní trati zůstalo jen zemní těleso a některé kamenné propustky, jinak je vše nové. Přibyla např. ostrovní nástupiště, podchody…, autoblok, traťová rychlost se zvedla v průměru cca o 20 km/h.

jirka
Host
jirka

to je pravda, o moc se tam rychlost nezvýšila, měli těch pár kůlen co tam před Prahou stojí zbourat a postavit to pořádně alespoń na těch 160-200!!!

Souprava
Host
Souprava

Zde muzu jen souhlasit.

Georg
Host
Georg

jo ja jsem myslel ze se to ma zrychlovat a ne delat zajimave sotoussky.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll