dkv-spojujeme

Obrazem: Ražba tunelu Deboreč na 4. koridoru začala za sněhu a mrazu

Budoucí tunel Deboreč na 4. koridoru. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí tunel Deboreč na 4. koridoru. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Prosbou ke svaté Barboře začala dnes slavnostně ražba prvního ze dvou tunelů na úseku 4. koridoru Sudoměřice – Votice. „Budeme

Prosbou ke svaté Barboře začala dnes slavnostně ražba prvního ze dvou tunelů na úseku 4. koridoru Sudoměřice – Votice. „Budeme vyprošovat požehnání a ochranu pro ty, kteří budou v potu toto dílo stavět, a také pro ty, kteří jej budou užívat, aby vždy dojeli ve zdraví do cíle,“ řekl farář Martin Vlček z místní farnosti Sedlec-Prčice.

Ražba tunelu pod vrchem Deboreč u Ješetic tak mohla začít. Jeho celková délka bude 660 metrů, z toho na raženou část připadá 562 metrů. Zbytek tvoří hloubené části u obou portálů tunelu.

Budoucí tunel Deboreč na 4. koridoru.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí tunel Deboreč, tudy povede ttrať k tunelu.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí tunel Deboreč, práce začnou od pražského portálu.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí tunel Deboreč, výjezd na Prahu zakryje betonová trouba.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí tunel Deboreč,.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí tunel Deboreč, trať se výrazně odchýlí od původní stopy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí trasa 4. koridoru vede od tunelu Deboreč napříč dnešní stopou. 
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSoška sv. Barbory u tunelu Deboreč.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářFarář žehná tunelu Deboreč a prosí sv. Barboru o ochranu budovatelů.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářFarář žehná tunelu Deboreč.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSv. Barbora bude chránit budovatele tunelu Deboreč.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRazící stroj.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStaveniště tunelu Deboreč.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStaveniště tunelu Deboreč.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPo dostavbě tunelu Deboreč stará trať zmizí.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPo dostavbě tunelu Deboreč stará trať zmizí.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTady je na fotce z konce roku 2018. Stará výdejna jízdenek u Ješetic ztratila svůj účel dávno předtím.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Tunel se bude razit takzvanou Novou rakouskou tunelovací metodou, která spočívá v postupném odlamování horniny (zde hlavně ruly) a následném jištění primárním ostěním. Dále od portálu stavbaři počítají s využitím trhaviny. Po prorážce tunelu, která se očekává v červenci příštího roku, se pomocí bednící formy dodělá sekundární ostění.

Na jaře by se měl začít stavět i druhý tunel na úseku. Tunel Mezno bude měřit 840 metrů. Oba tunely budou mít jednu troubu a v ní dvě koleje. Celkové investiční náklady na celý úsek přesahují sedm miliard korun, což projekt řadí vedle tunelů Ejpovice k aktuálně největším na české železnici. Samotnou stavbu získala OHL ŽS v soutěži s cenou 4,4 miliardy. Celá stavba má být hotova na přelomu let 2021 a 2022. Jako subdodavatele má OHL ŽS slovenskou firmu Tubau.

Podrobně o projektu psal deník Zdopravy.cz v červnu.

Tagy 4. koridor Barbora Deboreč Ješetice ohl žs SŽDC tunel
17 komentářů