Začíná příprava na ražbu tunelu Mezno na 4. koridoru

Úsek Sudoměřice - Votice, Mezno, směr tunel. Pramen: SŽDCÚsek Sudoměřice - Votice, Mezno, směr tunel. Pramen: SŽDC

Na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje se schyluje k ražbě druhého z tunelů na budovaném úseku Votice – Sudoměřice u

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Georg

aha. takze clanek vlastne neprinasi nic noveho – investor doposud nesplnil podminky obce mezno tykajici se nahradnich zdroju a razbu nelze zahajit.

ApolloXI.

Stará pozvánka na schůzi obce 22.5. ze stránek Mezna zmizela, byl tam však bod jednání ve smyslu „znečištění zdroje pitné vody stavbou IV.koridoru“, přesně již znění nevím, nestáhl jsem si to. Tak s tou ražbou tunelu Mezno nějak nevím, už se dohodl zhotovitel s obcí na garancích? Zápis z oné schůze tam bohužel nyní není, byť je tam na něj již připraven titulek – http://www.mezno.cz/uredni/uredni-deska

ApolloXI.

Zápis už je zpět. I bod 10, ale bližší informace žádné. A rezignace starosty na funkci (zajímavé).

VRT

Šlo to rychle. Asi neodolatelná nabídka.

Georg

a v zapise pisou o poskozeni prameniste, to zni jako docela velky pruser a naopak oddaleni razby, pokud je to pravda.
alternativni vysvetleni je to, ze samotna obec tusi, ze zdroj vody s relativne omezenym povodim a navic uprostred (repkoveho?) pole je dost k nicemu a rada by sehnala jiny zdroj na naklady investora koridoru, proto ty tance.

rory2k

řekl bych, že B je správně…ostatně, v textu zápisu jednání zastupitelstva není, navzdory seznamu bodů jednání, o znečištění ani zmínka – což by potvrzovalo domněnku, že se obec a investor stavby přece jen nějak dohodli.

Skinheads & Punks united

Že šla k zemi tahle nádražní budova je celkem samozřejmé, jaký má důvod bourat i ty ostatní, místo projede, nebo převádění na obce, vážně netuším..

ApolloXI.

Šla k zemi jen proto, že ŘSD nepovolilo demolici mostu (silničního nadjezdu).

Václav Novotný

Těch tunelů už je tam docela dost. Chtělo by to na trať nasadit taky moderní vagony s tlakotěsnou skříní. Takhle v té vysoké rychlosti cítím v tunelu nepříjemný tlak v uších.

ApolloXI.

V tomto nejste sám. A z „béčka“ se ve 120 stává velký vibrátor 😀

Jiří Kocurek

Těch Tatramatek na kolejích je víc. Regionova toto umí už od 30 km/h, dle mísntí kvality dráhy.

Jakub

To je pravda. U Ejpovického tunelu je to dost nepříjemné a je velký rozdíl mezi Pendolinem (lepší) a Bmz vozem (horší).

Haha

Bmz je v pohodě, B249 je hrůza.

arakain

Už aby se tím jezdilo…

simbič

Hnusné nové betonové obludy nikdy nemůžou nahradit krásu původní trati. Druhá kolej nikdy nebyla potřeba a ani nebude potřeba.

vydra

S tím betonem souhlas, jinak to, že jedna kolej na koridoru nestačí není třeba rozebírat.

Kubrt

Jaký jiný materiál než beton byste si představovali na ty tunely?

Georg

asi pekne vytesat z kameni, stejne jako klenute viadukty! nakomandovat borce z aversu a uz to jede… 🙂

vypada to v teto syrove podobe hrozne, ale stejne vypadala i nova trat fjb. prijde nam nenapadnejsi jen proto, ten kraj jinak nezname a taky proto, ze je historicky nejzarostlejsi…

Souprava

Tady ale je koridor zcela zbytecny. Kde potreba 2 koleje jsou, tam uz byly(do Benesova). Slaba trat na jih se 4 vozovymi expresy, poloprazdnymi rychliky a zcela prazdnymi osobacky jsou vyhozene penize a potrebna D3 akorat stoji. 🙁

Vlastimil Kocurek

To je zcela nesnyslné tvrzení, po trati jezdilo méně lidí, protože to trvalo 3 hodiny.
Po dostavění bude o toto cestování mimořádný zájem v úseku Praha – Č Budějovice, hlavně aby to nestálo v Benešově. V moderní společnosti má vlak vždy přednst před dálnicí. D3 blokovaly vlády ODS/ČSSD, a to i přes nesouhlas EU. tam se obra´tte se stížností. Nebýt toho, byla by D3 úplně jinde. Také Středočeský kraj velmi dlouho spal a bylo mu to jedno. Teď se tam vzbudili.

liberal shark

To je naprosto absurdní a nesmyslné tvrzení. Když zavedli Jižní expres, začal jsem s ním pravidelně jezdit. Třeba v pátek odpoledne byl úplně narvaný. Po čtvtrém koridoru jezdí i METRANS s kontejnerovými vlaky.

Jan Kavan

Hnusné betonové obludné novoty nikdy nemůžou nahradit trať původní krásy. Potřebná kolej nikdy nebyla druhá a ani nebude potřeba.

libor

810 na tuto romantickou trať…

ApolloXI.

A nejezdí tam snad? Jen se ta reinkarnace jmenuje RegioNova.

Franta Jouda

Simba, alias admin koridory.cz, zakomplexovaný signalista, duší nejrudší bolševik… Soudruhu, že byste stále rád dělal na svém zbytečném místě je jasné, ale lidi by rádi cestovali rychleji… Nad mechanickými návěstidly a rychlostí 50 km/h můžete ona..vat jinde.

ApolloXI.

Asi Vám moc nešla matematika. Praha – Tábor, vzdálenost 100 km, slibuje se po dokončení hodina cesty. Na výpočet průměrné rychlosti netřeba VŠ vzdělání.

Jiří Kocurek

To není o průměrné rychlosti, která bude. To je o průměrné rychlosti, jakou Simbové a spol. vyžadují. Totiž kdyby se splnilo to, co Simbové a spol požadují, tak by výsledkem bylo 50 km/h v průměru.
A vztekali by se, proč nikdo takovou železnici nechce a všichni jedou po dálnici auto(busem). A že by se měly auta (i busy) zakázat, protože jejich železnice je super a musí ji chít každý. Nádraží mají být planá stojících nákladních vlaků.

ApolloXI.

Z Vašeho názoru na mě ta atmosféra starých časů opravdu dýchla mrazivým dechem. Máme demokracii, nechť si každý říká co chce. Ta éra jediné správné pravdy snad definitivně pominula. Pokud s tím máte problémy, ventilujte si je někde v tělocvičně a nedělejte z toho tady stoku. Toho pána jinak osobně neznám (pouze jeho příspěvky na uvedeném webu), to jen kdybyste měl problém i se mnou.

ApolloXI.

Jaké betonové obludy? Téměř 3 km protihlukovek není 40 km jako z Prahy na Benešov, tam se opravdu vyřádili. A ve většině zbytečně. Jen optimalizace (tohle slovo je mor, přičemž oprava by byla výraz dostačující, ale to tak nezní, já to chápu 🙂 )

Vlastimil Kocurek

Praha Benešov nemá parametry koridoru, tam jen vymněnili kolje a trakční vedení – je to naprosto o ničem. Vlak tam jede 80. Podobně1. korodir před Chocní – jedný tunel na trati prostě vypustili, vůbec už nemluvě ani o trati Brno – Česká Třebová. Je to koridor nebo ne ??
Jel jsem tam mezinárodním rychlíkem v noci – menší provoz, ale jeli jsem 70 – 80, nedovedu to pochopit. Nebo to bylo jen v ten den ????? Cesta přes Brno 40 km/h.

Pkiii

Žádná jen oprava či výměna kolejí a TV. Praha – Benešov je defakto novostavba ve stávající stopě s menšími přeložkami (např. v Říčanech díky nim zvýšena rychlost z 50 na 100/105). Z původní trati zůstalo jen zemní těleso a některé kamenné propustky, jinak je vše nové. Přibyla např. ostrovní nástupiště, podchody…, autoblok, traťová rychlost se zvedla v průměru cca o 20 km/h.

jirka

to je pravda, o moc se tam rychlost nezvýšila, měli těch pár kůlen co tam před Prahou stojí zbourat a postavit to pořádně alespoń na těch 160-200!!!

Souprava

Zde muzu jen souhlasit.

Georg

jo ja jsem myslel ze se to ma zrychlovat a ne delat zajimave sotoussky.