Z Pardubic do Hradce Králové jen autobusem. Začíná velká výluka
Omezení potrvá až do léta, důvodem je modernizace trati v úseku Pardubice – Stéblová.
Cestování vlakem mezi Hradcem Králové a Pardubicemi bude od čtvrtka na více než tři měsíce nemožné. Probíhající modernizace trati mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová si od 24. března vyžádá úplné zastavení železniční dopravy. V rámci výluky dojde v dotčeném úseku k vybudování několika nových mostních objektů a rekonstrukci kolejí a trakčního vedení. Omezení skončí se začátkem letních prázdnin.
O výluce informovala Správa železnic v tiskové zprávě. „Práce se budou soustředit na zastávce Pardubice-Semtín a ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem, kde probíhá budování nových podchodů. Na trati dále dojde ke snesení mostních objektů, převážně propustků, a k jejich následnému obnovení. Během uvedené výluky stavbaři v celém 7,5 km dlouhém úseku zrekonstruují železniční svršek a spodek a napřímí část tratě u Doubravic,“ říká mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
„Začneme vytrháním kolejí mezi Rosicemi a Stéblovou. Budoucí dvoukolejná trať bude mít mírnější oblouky kvůli vyšší rychlosti, pro koleje tedy musíme připravit náspy a podloží v nové poloze. Budeme pracovat i na zastávkách Pardubice-Semtín a Stéblová obec a vybudujeme také nová nástupiště ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem. Pokračují také práce na základech nového dvoukolejného mostu přes Labe“, říká projektový manažer Skanska Jan Mitlöhner. Skanska získala zakázku za 2,68 miliardy korun ve sdružení s Elektrizací železnic.
Do Chrudimi bez omezení
Obnovou projde také trakční vedení a železniční svršek a spodek hradeckého kolejového rozvětvení v Rosicích nad Labem. Výluka skončí 30. června. Elektrické vlaky se na trať vrátí po rekonstrukci trakčního vedení mezi Rosicemi a hlavním nádražím v Pardubicích, a to 15. července 2022.
Práce na modernizaci a zdvojkolejnění trati začaly loni v květnu. Během stavby došlo k demontáži původního mostu přes Labe, vznikne nový dvoukolejný. Prozatím byl most přesunut do provizorní polohy a pracuje se na montáži nosné konstrukce nového dvoukolejného přemostění. K ukončení rekonstrukce, jejíž výsledkem bude také zvýšení rychlosti vlaků na 160 km/h, dojde na sklonku příštího roku.
Společný výlukový jízdní řád Českých drah a Arrivy ukazuje, že vlaky budou kompletně v úseku Pardubice – Hradec Králové nahrazeny autobusy. U rychlíků je potřeba počítat s dřívějšími odjezdy z Pardubic a pozdějším příjezdem ve směru z Hradce Králové. Vlaky na Chrudim budou jezdit bez omezení