Z Pardubic do Hradce Králové jen autobusem. Začíná velká výluka
Práce na zdvoukolejnění ve Stéblové. Foto: Skanska
Omezení potrvá až do léta, důvodem je modernizace trati v úseku Pardubice – Stéblová.
Omezení potrvá až do léta, důvodem je modernizace trati v úseku Pardubice – Stéblová.
Škoda, že se dopravci neshodli na vzájemném uznávání jízdenek v NAD. Autobusy budou jezdit ze stejných zastávek, leckdy jen pár minut po sobě, při zpoždění přípojných vlaků (směrem od Prahy 100% jistota) může jet NAD obou dopravců současně. Nutit cestující, aby hledali, který bus je jejich dopravce (nota bene když i pro ČD jezdí na NAD Arriva) je zbytečná komplikace.
Říká se tomu tarif ODS Iredo nebo stání Oné ticket.
když jedu z Liberce do Pardubic a na Svitavy je 5 minut, tak je lepší sedět raději doma…doprava za všechny prachy
Proč se to nekopalo vloni zároveň s Pardubicemi? Aha… klasický problém SŽ #mynic….
Kopalo, ale v podstatě se za půl roku (možná i fous déle) jen přesunul most přes Labe. Udělala se nově chrudimská trať od závodiště do Rosic včetně mostu přes trať na Prahu a „provizorní“ spojka z hlavního do Rosic. Myslim si že za ten půl rok by se dal předělat celý úsek z Rosic na hlavní, včetně předělání „rosického“ zhlaví v Pardubicích.
Ale obecně mám pocit, že se obě stavby v Pardubicích neskutečně vlečou a organizace je taky podivná.
Nemůže se kopat na obě strany od Rosic, protože musí zůstat zachovaná obsluha semtínské vlečky.
Nejsme v Číně / Indii, kde mají stavební firmy téměř neomezený zdroj pracovních sil …
S omezeným počtem zaměstnanců můžete vykonávat práci na omezeném počtu míst. Tím spíše, že na stavebním pracovním trhu není dostatek strojníků pro obsluhu speciálních pracovních strojů.
Manuální dělníky nahradíte …
Nechápu, proč jsou vlaky vyloučené v celém úseku. Hradec – Stéblová by se mohlo jezdit bez omezení, ocenila by to spousta cestujících.
A zase jiná spousta by neocenila přestup navíc.
Přestup ve Stéblové znamená prodloužení doby jízdy. Pár minut se ztratí, než autobus dojede od Hradubické silnice ke stanici ve Stéblové, dalších pár minut bude trvat přestup. Než se vlak rozjede, bude přímý autobus na kraji Hradce. Nemluvě o tom, že cestující nebudou mít radost z přestupu, když jsou zvyklí při podobných výlukách jezdit přímými autobusy.
Souběžně by to nešlo? Přímý bus plus vlak do Stéblové?
Bude probíhat zapojení dvoukolejky do Stéblové, tak možná bude vyloučená i žst. Stéblová.
A jinak jak píše Super Martio, zbytečná zpoždění, zbytečný opruz pro lidi.
Nějaký čas to tak bylo a byl to neskutečný opruz. Přímé busy vítám. Ještě by mohly v HK stavět nejen u hlaváku, ale i třeba na Lipkách, a bylo by to dokonalé.
Pardon, ty busy jezdily to Rosic, každopádně to nic nemění na tom, že přestup navíc na 25minutové cestě není příjemný.
Kdyby na tři čtvrtě roku nebo rok tu trať vyloučili úplně, bylo by to mnohem pohodlnější než zvykat si každých pár měsíců na nová pravidla a nové příčiny zpoždění.
Při mimořádnostech se občas přestupuje ve Stéblové, ale tam je hlavním důvodem nedostatek autobusů NAD.
Mohlo, ale „musíte“ tam mít možnost obracení autobusů. Rozsáhlé parkoviště tam jaksi není ….
Neschopnost státu v uplynulých dvou volebních období připravit obě části HK – Pardubice zároveň k realizaci je k pláči. Za 5 let se bude dělat HK – Opatovice a vyluky budou zase.
To.je snad záměr, ne hloupost.
Pak už bude relativně dlouho klid. Nákladní doprava téměř nulová a panťáky svršek opotřebovávají minimálně.
To jo, ale stejně, člověk by brečel, když tamtudy chce pravidelně cestovat.
A kde ne? Jak je někde jednokolejka je to několikrát za rok výluka. Tu vyřezání vegetace, tu nějaká oprava mostku, tu oprava přejezdu, tu oprava podmáčené trati, tu nějaký havarijní stav,…
Práce se budou soustředit …. co to je za příšernou češtinu …. za něco podobného bych dostal ve školní slohové práci / maturitní písemce nedostatečnou …
Co takhle použít budoucí čas – práce se soustředí – nebo ještě lépe bez nějakého soustředění kde / na co – práce budou na zastávce Pardubice-Semtín a ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem, kde probíhá budování nových podchodů.
Karel Čapek, mistr českého jazyka, se musí na Vyšehradě v hrobě obracet ….
Taky mě tenhle patvar tahá za uši.
Tleskám za souhrnný VJŘ obou dopravců! 🙂
To jsem u nás ještě neviděl (pominu-li souhrnné JŘ vydávané v rámci IDS)
Není to proto, že obdobná výluka na trati, kde jezdí dva různí dopravci, tu ještě nebyla?
😉
Praha – Mladá Boleslav?
Rozhled evidentně nemáte
Jen malé rýpnutí.
Je spíše potřeba počítat s pozdějším odjezdem a ještě pozdějším příjezdem.
Jelikož to absolutně nestíhají točit.
Už když tam byly minulý rok zavedeny autobusy tak měli problém s časy. Ten JŘ vůbec nepočítá s hustotou dopravy v HK.
Po otevření D35 hustota provozu v HK celkem poklesla.
Není možná! To je hereze proti učení apoštolů dopravní indukce!
Ale není. Ten pokles je vždy jen dočasný. 🙂
Jak kde. Přijde mi, že Velkomoravská v Olomouci stále ještě nedostahuje původních hodnot ani po 20 letech. Podobně Rokycanská v Plzni. Hodinová kolona kamionů tam bývala každodenním zážitkem a byly toho plné zprávy.
Škoda že jste nepochopil vyznam a tvorbu dopravni indukce. Pro ilustraci doporucuji silnici Sezemice-Holice
Kde je expert pan Jaa? Ten by vám dal! 😀
Přesně tak, otevření obou dálnic u HK mělo velice zásadní pozitivní vliv na křižovatku U Koruny.
Dlouhé kolony jsou minulostí, teď už pouze v úplné špičce je l zdržení Reba 1-2 minuty, tedy nic co by nebylo s původní prusecnou křižovatkou.
Pardubice jsou s mostem hotovy , v HK je zúžení taky odstraněno a po otevření dálnice provoz poloviční. Relativně v pohodě to bylo i minulý rok, nezaznamel jsem problém s „točením“. Navíc se naučili jezdit přes sídliště a tam nejsou žádné semafory a provoz minimální, ten přímý bus byl top
Ten provoz je u špitálu v HK menší tak o 10-15%. Jenže tím, že zmizely skoro všechny kamiony je to bez problémů průjezdné. Pocitově to působí na větší úbytek, ale krom vymizení kamionů to souvisí i s tím, že zúžení před špitálem a stavba PHS na Hradubické skončili chvíli před otevřením d35.
To, že ten úbytek není tak velký, ukazuje i provoz na d35 od opatovic dál, kde to nemá moc daleko k D1 Lipník- Přerov.
No je otázka co je relativně v pohodě.
Já když jsem jel tak většinou min. 5 minut zpoždění už na odejzdu.
A když v HK se někde trošku zasekli tak po cestě už to nedohnali.
Možná jsem měl jen smůlu na autobus jelikož jsem většinou jezdil později odpoledne.
A ano v HK jezdili potom většinou přes sídliště a na rychlostní se napojovali až skoro za HK, ale ani ten průjezd přes sídliště občas nebyl nejrychlejší.
Ale jinak souhlasím, že přímý bus byl lepší jak přestup v Rosicích.
U CD je zpravidla u všech vlaku počítat s pozdejsimi odjezdy a pozdějšími prijezdy, to je u nich notorieta v celé jejich sítí obecně….
Teď jezdí přímé autobusy Pce – HK a opačně, plánovanou jízdní dobu mají na 30 minut a zvládají to mimo špičku za 20, ve špičce za 25 minut. Ono to půjde.
V titulku chybí slova už zase. 😆
Bude u stále téměř nového nástupiště ve Stéblové něco zastavovat i po zprovoznění zastávky Stéblová obec?
Řekl bych že maximálně rok, pak si všimnou že už tam nikdo nenastupuje.
Tam by tu zastávku Stéblová) měli snést, a postavit ji dál o dvě přejezdy do Hradce, a tam zastavovat jen v koupací a houbové sezóně.
opkud tu zastávku snesou (tedy odstraní i perony) tak zastavování v sezoně bude poněkud duvoké. Ale perony zbouchané z prken Správa umí, už se předvedla na Dolním v Brně.
Mnohem, opravdu mnohem dříve na zastávce Praha Dejvice – Gymnazijní ….
Píšu tam, s překlepem, postavit ji o dva přejezdy dál, právě u toho písáku.
Stéblovou bych přejmenoval na Staré Ždánice a nová zastávka ve Stéblové by tak už nemusela mít v názvu slovo obec.
A zastávka Stéblová se nachází na katastru obce Stéblová či Staré Ždánice?
To už radši Srch nebo Hrobice, obě obce jsou podstatně blíž než Ždánice (i když Hrobice jen pěšky přes les). Případně by se to mohlo jmenovat Gigant vlečka. 😀
Stéblová jezero, a je to.
🔨Udělat se to musí a modernizace zaručí kvalitní jízdu vlaků.🚂Jde o městskou aglomeraci, spojení je tam dostačující i pomocí autobusů v čase omezení.🚌
To jsem si myslel pri,,modernizaci,,1.koridoru taky. Realne to vypada tak , ze po 26 letech od prvniho kopnuti neni hotovo , co dva roky se opravene opravuje a jizdni doba os vlaku se v relaci kolin – praha zkratila o 9 minut . S tim , ze je poslednich pet let kazde leto nekde busova doprava.
Trat Pce-HK me neprestava fascinovat. 20 km trate rovne jako mlat a uz se s tim babrame 10 let, neustale vyluky, zpozdeni, autobusy. Tohle proste nepochopim. Rok priprava za provozu, na rok zavrit a komplet opravit a hotovo. Myslim, ze by to kazdy pochopil nez toto martirium.
Od dvaceti let jsem tuto trasu jezdil výhradně vlakem , už jsem si zvykl na autobus. Zvláště na Nový HK je podstatně rychlejší a bez čekání na MHD. Celá trasa busem je v poho, nejhorší bylo od odborníků z ČD ND do Stéblové vlakem a popojetí busem místo HK jenom do Pohřebačky
A až dokončí toto, rozkope se Opatovice – Hradec a celé kolečko zpoždění a výluk může začít nanovo. Tohle musí logicky naprosto spolehlivě vyhnat lidi na vedlejší pohodlnou rychlostní silnici.
To chvíli potrvá než se začne stavět u Hradce. Peníze došly tak se nepřipravuje, až budou tak se objeví nějaký úplně nový problém, třeba kaštánka. A pokud se to nestihne projednat do další krize tak znova.
Kaštankou to jet nutně nemusí, může se napojit na pražskou. Nebo počkat až kaštany popadají sami. Ale to dřív spadne ten most u ZVU 🙂
Napojit to na pražskou trať je dopravně blbost. Kaštanka byla zřízena, aby tam byla v budoucnu kolej, takže jednu řadu popílit a stavět.
…paráda, Pardubice budou dvoukolejné dříve než HK a vo tom to je…
Doufám, že se využije plačická spojka a žádné busy už nebudou.
Jak rovné?
Ty oblouky co se narovnávají 160 v původní stopě neumožňovaly.
Asi do toho bude kecat elektrárna Opatovice. Ta si na celý rok zásoby stěží udělá a funguje také jako teplárna. Když tam před léty bouhl kotel, tak to bylo v hlavních zprávách, že jsou lidi bez tepla.
…nebouch kotel, ale při reko se zřítila střecha kotelny na kotle…
Tak to se omlouvám za zavádějící informaci. Blbě jsem si to pamatoval.
ELNU můžete zásobovat na úvrať přes PU nebo tam udělat nějaké provizorko … všechno je možné ….
Při výlukách jezdí uhlí úvratí přes Pardubice, bývá na to vyčleněná přetahová elektrika, případně 2xtraktor, když jsou napěťovky, jako právě teď.
Ikdyž bude zavřená celá trať Pardubice-Hradec?
EIA, pozemky; když se kdysi rozšiřovala silnice, tak nějaký MUDRC od ČD prohlásil, že PU – Rosice se nebudu zdvojkolejňovat, tudíž ČD pustili kus pozemku a teď se muselo složitě vymyslet, jak tam tu druhou kolej dostat, když se tam s ní kdysi nepočítalo …
MUDRC je minimálně v důchodu nebo se smaží v Zababově pekle.
Nebylo to v 80. nebo 90. ? Já jen, že stejný problém byl ubytečně vyroben na trati do Zlína a určitě by se našlo víc příkladů.
Proč najednou Správa železnic používá k rozlišení zastávek na katastru jedné obce přídomek „obec“ místo zaužívaného „zastávka“?
Přídomek „zastávka“ má podle mě smysl, jen když druhý tarifní bod není zastávka, ale stanice. To, že se to často nedodržuje, je věc druhá…
Často se používá XX – město. To by asi v případě Stéblové úplně nešlo, takže – obec.
Navrhujete co? Stéblová hlavní zastávka a Stéblová za humny? S. sever a S. jih? S. hradecké předměstí a S. pardubické předměstí?
🙂
Stéblová les a Stéblová pole
No, když teď bude Pardubice (jenom) zastávka, tak proč ne?
Dobré. Také Stéblová – U Rohatýho Kola.
Staré Ždánice a Stéblová
Víte, proč je v Pardubicích krematorium? — Protože má být 20 kilometrů od města.
Jasně. A proto se Hradečáci tak snažili, aby si ho mohli postavit taky.
A co Praha, v ní jsou krematoria dvě ….
Dneska už krematorium ve městě nevadí. Dávno mají povinné odlučovače a podobné vymoženosti, nové pece mají sekundární okruh, kde se dopalují spaliny z primárního pálení, aby se škodlivé látky nedostaly komínem ven.
Stéblová 1 a Stéblová 2
Stéblová a Stéblová zastávka
Spíš proč se nepřejmenuje Stéblová na Staré Žďánice(nebo Stéblová pískovna) a Steblová obec na Stéblová…nechápu proč se musí všude cpát přídomky nejen obec, ale i zastávka, město apod. místo toho se dají u vetšiny měst využít názvy místních částí
Můžete podat u DÚ návrh, vyburcovat místní občany, petice nebo oficiální žádost obecního úřadu …. Rajnochovice taky zanikly ….