Infrastruktura Železnice Zprávy

Výtopna Zásmuky zřejmě nakonec nepůjde k zemi, míří do soukromých rukou

Topírna Zásmuky. Autor: KŽC Doprava
Topírna Zásmuky. Autor: KŽC Doprava

Výtopna Zásmuky zřejmě nakonec neskončí na skládce suti, jak koncem roku avizovala Správa železniční dopravní cesty. „O topírnu projevil zájem soukromý kupec. V této chvíli probíhá geodetické zaměření stavby a bude pravděpodobně navržena k prodeji,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Kdo chce zchátralou topírnu koupit, neupřesnil.

Společnost KŽC Doprava, která byla posledním nájemníkem a uživatelem zchátralé budovy, zájem popřela. Podle ní by si rekonstrukce vyžádala příliš vysoké náklady. Z topírny se vystěhovala loni v listopadu kvůli hrozícímu pádu střechu. Podle Illiaše ale nejde jen o střechu, ale především o narušené obvodové zdivo, které střechu drží. Zdi bude třeba vyztužit. Už dřívě SŽDC hovořila o poškození zdí neodborným posunováním a najetím do zadního čela budovy.

KŽC Doprava ve výtopně dlouhá léta uchovávala historický motorák, který provozuje v létě na zdejší trati číslo 13 Bošice – Bečváry jako Podlipanský motoráček. Poškození budovy z vlastní viny odmítá.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pan X
Host
Pan X

Může mi někdo vysvětlit, proč se stále udržuje v provozu trať přes Zásmuky? Lokálka s rychlostí cca. 20-40 km/h, začíná i končí v polích a kromě samotných Zásmuk u ni nejsou žádné vesnice ani města. Tohle už tu opravdu nemá co dělat, nebál bych se to označit za nejzbytečnější trať v celé střední Evropě.

xyz
Host
xyz

„Může mi někdo vysvětlit, proč se stále udržuje v provozu trať přes Zásmuky?“
Zájem o objednávku sezónní osobní dopravy na předmětné trati, vyjádřený učiněním oné objednávky (a to v rámci dlouhodobé, 10leté smlouvy, platné pro období 12/2017 – 12/2017).

Pan X
Host
Pan X

Osobně jsem jednou s Podlipanským motoráčkem jel a celou dobu tam bylo 2x více personálu, než cestujících. Není divu, co také dělat na této trati, která vede jen přes pole a nic u ni není? Jejího zrušení by si vážně nikdo nevšiml, naopak by se tím ušetřila hromada peněz.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jendou takhle jeden diskutující přestupoval v Hranicích na Moravě. A protože to bylo ve středu, před polednem a musel tam hodinu čekat, tak nabyl dojmu, že v Hranicích na Moravě přestupuje maximálně 10 lidí za týden a zastavování rychlíků by se tam mělo zrušit.

Jinak řečeno: Pokud nemáme v ruce čísla alespoň za celý týden, tak nelze rozhodnout. Ostatně ze zkušebny materálů by vás hnali, kdybyste z jediného vzorku udělal normu.Geodeti s oblibou říkají: Jedno měření, žádné měření. A dědové říkají dvakrát měř…

Pan X
Host
Pan X

U Podlipanského motoráčku těžko lze udělat statistiku za celý týden, když jezdí jen o víkendech ani ne 3 měsíce v roce. A mám skutečně pochybnosti, že s ním někdo běžně jezdí. Když jede odnikud nikam, proč by s ním kdo jezdil? Trať Bošice – Bečváry musela být odjakživa nejzbytečnější tratí široko daleko a proč stále existuje, nechápu.

Petr
Host
Petr

Krásný snímek. A ukazuje proč v některých Depech bylo zakázáno startovat motory. 😀

bkp
Host
bkp

No to je zpráva dne

kolkol
Host
kolkol

A znovu. Není to žádná topírna, je to garáž pro motorové vozy. Topírna byla v Zásmukách také, ale byla zbourána již před mnoha lety.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Jaká je její délka, respektive kolik se jich tam vejde?

Partneři



CSCARGO