Výluka na IV. koridoru začne v pátek, po novém úseku Soběslav – Doubí se začne jezdit jednokolejně 12. září
Zátěžové zkoušky na IV. koridoru Soběslav - Doubí (červenec 2022). Pramen: Správa železnic
První dny budou vlaky během konsolidace štěrkového lože jezdit rychlostí 50 km/h, pak se rychlost začne zvyšovat.
Ještě zmodernizovat koridor těsně před Budějicemi a bude to koridor 21. století
Spíš 20. k tomu 21. bude totiž chybět ještě úsek z Prahy za Benešov.
300 milionu za zkrácení pár desítek vteřin, které se ani nestane, protože tam ty soupravy jezdit nebudou. 😀
Které soupravy? Ty schopné jízdy při I = 130 mm, tam snad jezdit budou.
Ale skoro určitě sestavené na 160 km/h.
Takže třeba vozy na 200, uvolněné z Berlinerů po dodání již objednaných ComfortJetů, tam skoro určitě nikdy jezdit nebudou?
No, vzhledem k té převeliké časové úspoře, kterou ten krátký úsek při rychlosti vyšší o 25 km/h přinese, bych moc nesázel, že se o to bude někdo moc starat. Respektive v budoucnu budou muset být na 200 i jiné důležitější soupravy, na Varšavu a Budapešť, nebo jestli na 200 budou i nové lokomotivy, až Zátopci půjdou při zavedení ETCS do kelu a ČD bude objednávat nové.
Do Budějic jezdím čas od času asi deset let. Ty výluky tam jsou snad celou tu dobu. Co tam tak dlouho kutají? (Já vím, koridor jakýsi, to byl jen marný povzdech, v autobusu se mi dělá špatně.)
To už bohužel déle, jižně od Tábora se začalo kopat snad v roce 2006 a ten kousek u Uhříněvsi možná i dříve. Autobus tam zvláště ve špičce také není velká výhra.
A zdaleka to ještě nekončí. Bohužel.
Výluky např. na nedokončeném úseku ČB – Veselí kvůli řezání dřevin jsou taky každou chvíli. A pak se bude deset let stavět 😀
Jen by mě zajímalo, co přesně se během takto relativně dlouhé výluky bude dělat. Úseky se nikde nedotýkají ani nekříží, na rozdíl od Sudoměřic, u Doubí i v Soběslavi už jsou dávno napojené a sjízdné (pro pracovní vlaky). To budou 9 dní přepojovat zabzař nebo co?
Přesně tak, a budou rádi jestli to stihnou.(názor prac. AŽD) Ono se totiž taky budou měnit komplet návěstidla v Soběslavi, vše několikrát otestovat jízdou žel. vozidla v obou směrech, simulovat různé provozní stavy, poruchy atd. Též se bude měnit v Soběslavi informační systém i s panely na peronech, doplňovat kamerový systén, napojovat trakční vedení sudé skupiny, odpojovat lichou skupinu……
A všecko za provozu. Přeju hodně zdaru a pevné nervy.
Dík, ale je to za výluky.
Vy neumíte číst?
Vždyť by se to ale mohlo dělat po kolejích ne?
Mimo jiné v souvnislosti s oběma modernisacemi na trati 220 souvisí též změna jízdního řádu. Změnové listy naleznete jako obvykle na http://prelepky.wz.cz
Opravte si začátek pátého odstavce: „Správa železniční dopravní zahájila…“
Nechapu, proc jsou vsichni tak podelani z ETCS? Proc se nemuze jezdit nez ETCS 200km/h? Boze, boze
Stále nechápu, proč se nainstalujete u koridorových tratí ETCS rovnou.
zrovna tady je to o par mesicu pozdeji-asi chyba koordinace…
Protože projekt vznikal v době, kdy se ETCS sotva začalo objevovat na křídových papírech.
Třeba už jenom proto, že by nevyšel rozklad zábrzdné vzdálenosti.
Tak na těch 170-180 km/h by to možná u nějakých kompletně Mg-souprav číselně vyjít i mohlo. Ale pominu-li otázku přeschválení LS na vyšší rychlosti (a vůbec vhodnost toho), tak pak už by se dále prohlubovaly problémy třeba s viditelností návěstidel (včetně neproměnných), o případném přehlédnutí předvěstníku PJ v mlze ani nemluvě. Taky by se musela zavést nová zábrzdná vzdálenost (protože umisťování předvěstníků, tabulí před zastávkou atd. se nad 120 km/h dělá na 1550 m, ty 2 km jsou jen důsledkem rozkladu 2xZV 1000 m mezi světelnými návěstidly). A popravdě, asi bych ani nechtěl jezdit pravidelně vlaky, které od příjmu žlutého… Číst vice »
Ne. Od cca 160 platí, že vzdálenost mezi návěstidly je kratší než brzdná vzdálenost. Pokud by tedy strojvedoucí začal brzdit přesně u Očekávej Stůj, tak nemá šanci zastavit (včas).
Hlavně při té rychlosti za deště, sněžení, případně za mlhy nemá šanci uvidět návěstidlo včas.
S větším odstupem návěstidel by šlo i víc, ale holt za cenu kapacity. Navíc s rostoucí rychlostí stoupá i riziko přehlédnutí návěstí. Těch 160 je takový nějaký rozumný kompromis co se týče bezpečnosti, kapacity a maximální možné rychlosti.
Očekávej stůj😂
To platí od (přesně) 120.
Raději ať jsou podelěaní, než aby se stala obdoba zimní dálniční řetězovky, jen ve 2x vyšší rychlosti a s 10x více mrtvými.
Železniční obdoba je Český Brod: https://zdopravy.cz/drazni-inspekce-pricinou-srazky-vlaku-u-ceskeho-brodu-bylo-selhani-srdce-97700/
Při srážce jel vlak 66 km/h…
Protože na to nejsou v ČR předpisy. A nedává smysl na to předpisy vytvářet, když už je k dispozici lepší technologie.
Jezdit 200 km/h bez jakéhokoli reálného zabezpečení jen na barvičkovač? Jen to ne, už těch 160 km/h je dost na hraně. A jiný zabezpečovač než ETCS už nemá smysl instalovat.
Konečně bych viděl raději něco na úrovni 20. let 21. století a ne starej bazmek z roku 1980, kterým ETCS je.
A to má být přesně co? Něco s Androidem 13?
První (teoretické) myšlenky na ERTMS jsou z let 89/90, 95 byla stanovena strategie vývoje a 99 začaly první testy. Zásady zavádění ETCS na železniční jsou z roku 2001.
Kdybyste věděl na čem jsou postavené třeba počítače v letadlech, tyhle věci musí být robustní a ne moderní (v konzumním úhlu pohledu).