2206_CENDIS_sleva_jizdne_Zdopravy_728x90

První návrh nového jízdního řádu odhalen. Z Prahy do Českých Budějovic pojede vlak jen 100 minut

Railjet v Praze před odjezdem do Grazu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRailjet v Praze před odjezdem do Grazu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Návrh počítá s návratem jízdní doby z Prahy do Brna k 2,5 hodinám, do Ostravy lehce nad tři hodiny.

Správa železnic na svých stránkách zveřejnila návrh jízdního řádu, který by měl platit od 11. prosince letošního roku. Jde zatím o návrh, ke kterému se může přes objednatele vyjadřovat veřejnost. Finální verze se objeví až na podzim.

Na hlavních tratích bude příští grafikon znamenat návrat k jízdním dobám před dobou, kdy se Správa železnic rozhodla rozkopat koridor na řadě míst najednou. V polovině příštího roku se vlaky z Prahy do Brna vrátí na trasu přes Pardubice, skončí výluka a velká omezení u Brandýsa nad Orlicí. Do konce června pojedou vlaky z Prahy do Brna nadále přes Havlíčkův Brod.

Například u pendolina z Prahy do Ostravy je v příštím roce návrhová jízdní doba mezi hlavním nádražím a Svinovem 3 hodiny a 4 minuty, letos je to 3 hodiny a 16 minut. I tak bude příští rok jízdní doba pomalejší než v minulosti, kdy zvládalo pendolino cestu z Prahy do Ostravy pod tři hodiny. Z Prahy do Brna se má jízdní doba vrátit k dobám kolem 2 hodin a 30 minut: nejrychlejší spoje pojedou 2 hodiny a 33 minut. Dosud jedou vlaky přes Havlíčkův Brod déle než tři hodiny.

Praha – Tábor pod hodinu

Nejrychlejší cestování v historii bude díky velkým investicím z Prahy do Českých Budějovic. Díky novému úseku Sudoměřice – Votice a modernizaci dalších úseků z Tábora do Veselí nad Lužnicí se zkrátí jízdní doba u Jižních expresů na 1 hodinu a 40 minut. Dosud jezdí 1 hodinu a 58 minut. V Táboře bude vlak za 59 minut.

Novinkou v jízdním řádu jsou spěšné vlaky z Loun do Ústí nad Labem, jezdit budou čtyřikrát denně v pracovní dny. V návrhu jsou už i chystané noční vlaky z Polska a Česka do rakouských Alp. Oproti původním plánům je v Rakousku uvedena jako cílová stanice až Feldkirch ve Vorarlbersku, původně měly vlaky zajíždět na Brenner. Na příští léto má RegioJet v jízdním řádu i spojení z polského Krakova do Splitu přes Ostravu.

Většina vlaků linky Ex1 a Ex2 Českých drah (Praha – Ostrava, Praha – Valašsko/Zlín) bude začínat a končit ve Vršovicích. Stejný plán je i u rychlíků Praha – Brno přes Českou Třebovou.

Tagy GVD 2022/2023 návrh jízdního řádu 2022/2023 Správa železnic
243 komentářů