Doprava ve městě Infrastruktura Metro

Vstup do metra na Andělu se po devíti měsících otevře cestujícím

Pohled na demontáž starých schodů ve stanici Anděl. Foto: AŽD Praha
Pohled na demontáž starých schodů ve stanici Anděl. Foto: AŽD Praha

Ze sítě pražského metra zmizí v pondělí jedna výrazná překážka. Dopravní podnik (DPP) se zahájením provozu metra otevře po devítiměsíční rekonstrukci severní vstup ve stanici Anděl (směrem k Plzeňské ulici). Vstup byl uzavřen loni 25. září.

V rámci rekonstrukce byly odstraněny staré sovětské eskalátory a nahrazeny modernějšími, které mají například bezpečnostní čidla na přítomnost všech schodů, snižují i riziko požáru. Proběhly sanace průsaků v eskalátorovém tunelu, elektro práce na novém osvětlení, silových rozvodech, rozvaděčích a slaboproudých zařízeních. Celkové náklady činí přibližně 225 milionů korun.
„Je potřeba si uvědomit, že technologie v některých stanicích jsou již skutečně zastaralé, konkrétně na Andělu nám sloužily přes třicet let,“ uvedl šéf DPP Martin Gillar.

DPP plánuje letos v září dokončit rekonstrukční práce také ve stanici Náměstí Republiky, v říjnu pak chce začít s opravou stanice Karlovo náměstí.

O stanici metra Anděl

  • Původní sovětské eskalátory byly montovány při ražbě stanice Anděl, která začala v roce 1980.

  • 2. 11. 1985 byla stanice pod názvem Moskevská otevřena.

  • V současné době je Anděl jednou z nejvytíženějších stanic metra.

Štítky
Upozornit na
Kotelník
Host
Kotelník

Těch devět měsíců je naprosto šílená doba. Dnes je cestující na posledním místě zájmu, nikoho nezjímá, že tisícům lidí se zkomplikuje na dlouhou dobu cesta do práce nebo do školy. DP to vyřeší několika cedulemi, hlášením v tramvajích a informátory první den po zavření a je vymalováno. Nejdůležitější je, aby stavba byla co nejdražší a proto musí i trvat dlouho, aby se vysoké náklady opodstatnily. Chodím nebo jezdím MHD kolem Anděla pravidelně, ale že bych někdy viděl ve stavební ohradě kolem zavřeného vstupu do metra jakoukoliv činnost nebo člověka se říct nedá. Před sto lety vyměnili železniční most za čyřiadvacet… Číst vice »

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Další hluboké schody jak zpomalenej film… 🙁

VRT
Host
VRT

Co naděláte, musíme být papežštější papeže. Jako vždy.

Max
Host
Max

Ty doby rekonstrukcí i výstavby liniových staveb jsou u nás neodůvodněně násobně delší, než ve vyspělém světě – stavět úsek dálnice 44 měsíců nebo rekonstruovat stanici metra 9 měsíců je prostě nehorázné!!!
Zajímalo by mě, co za tím vězí, že jinde to jde a u nás ne?

Jakub
Host
Jakub

Ad Max: Protože se nechce. Z nějakého důvodu… Firmy mají na danou dobu práci – a na čím déle, tím taky asi i dráž. Úředník nemusí zkoumat, jak dlouho a proč to trvá jinde. Takže jsou všichni spokojeni. Fakt, že na takovou dobu mají tisíce lidí zkomplikované cestování, nikoho zjevně netrápí… A když se nechce, je to horší, než když se nemůže…

Jen tak
Host
Jen tak

V rychlosti staveb (samotna realizace) nijak nezaostavame.

Nevim s cim srovnavate, ale doby staveb jsou u nas stovnatelne se zapadem.

To
Host
To

Po 9 měsících… jak dlouho že tu stanici stavěli?

Milan Bačík
Host
Milan Bačík

A i ta cena určitě předčí náklady na výstavbu i po započítání inflace.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A nezapomínáte náhodou připočítat i náklady na demontáž a likvidaci těch dosavadních zařízení a dobu nezbytnou na provedení demontážních prací? „Na zelené louce“ se staví mnohem snáz a levněji, než při adaptaci už existujících objektů a zařízení – proč asi současní „developeři“ nemají o adaptace starších objektů a zařízení žádný zájem?

Partneři


Newsletter

Výběr editora