Doprava ve městě Tramvaje

Vratislavský dopravní podnik má první zmodernizovanou tramvaj Škoda 16T

Vratislavská tramvaj 16T po modernizaci. Pramen: FB MPK Wroclaw
Vratislavská tramvaj 16T po modernizaci. Pramen: FB MPK Wroclaw
Tramvaje 16T jezdí pouze ve Vratislavi, vizuálně připomínají pražské 14T (Porsche).

Vratislavský dopravní podnik MPK obdržel první zmodernizovanou tramvaj Škoda 16T, do ulic vyjede za dva až tři týdny. Modernizací u varšavské firmy SAATZ postupně od loňska prochází všech 17 škodováckých tramvají, které v dolnoslezské metropoli jezdí.

Pětičlánková vozidla Škoda 16T jezdí ve Vratislavi od roku 2007. Jejich modernizace vyjde na 60 milionů zlotých (cca 360 milionů korun) a potrvá dva roky.

Tramvaje 16T jezdí pouze ve Vratislavi, vizuálně připomínají pražské 14T (Porsche). Generální opravou či výměnou projdou všechny mechanické části včetně hydraulického odpružení, exteriér i interiér. Tramvaje budou například osazeny zásuvkami USB. Jízda má být po přestavbě plynulejší a tišší.

„Tramvaj je nyní pohodlnější, energeticky úspornější a bezpečnější. Má i zbrusu nový design a samozřejmě tradiční vratislavskou modrou barvu,“ uvedl MPK na svém facebookovém profilu.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdrasa

Na to, jak se mi ten design od Porscheho nelíbil, tak ty modernizace beru mnohem pozitivněji. Jak tu pražskou, tak tuhle, přestože původně vizualizace nevypadaly zrovna skvěle. Ale chápu, že pro ty, co se jim líbila původní podoba, je to zklamání.

Jirka

Zklamání je to především proto, že se změnily jen detaily, ale zůstaly třeba podélné sedačky.

Rudolf Tuček

Za mě ten původní vzhled byl lepši.

Pabbb

Tusite, proc maji v tycich integrovane svetla svitici do stredu chodby?

Twix

Podobně to mají v nových tramvajích od Pesy (i když tam je to až skoro nahoře), myslím že se to rozsvěcí jen když tramvaj stojí, a kromě designového významu to má asi účel, aby cestující dobře viděl, čeho se chytit.

hoholu

desing -10b

Luke

Má to klimu? Já jen, když vidím ty malý okýnka, tak se mi dělá mdlo…

Tady na Moravě

Ano, klima byla samozrejme dosazena, jak je ve zvyku vsude v civilizovanem svete.

Radiátor

To opravdu i po té rekonstrukci nechali ty sedačky v koncových článcích nohami proti sobě ? Naštěstí v Praze se poučili a některé kusy už mají sedačky normálně.

MHD

A to ještě MPK tvrdí, že tramvaje budou nyní pohodlnější. To by měl zajímalo v čem…

Ondra

Ono dost záleží na míře obsazovanosti těch tramvají cestujícími. Při nižší obsazenosti kdy není zapotřebí v krajních článcích stát, podélné sezení celkem ničemu nevadí. Navíc ta úprava není vůbec laciná záležitost, protože je potřeba přeorganizovat všechny věci umístěné pod těmi lavicemi jako například topení, nebo rozbrzďovací agregáty.

Toníček

Zajímavé, že odstranili logo i když ho na původním náhledu plánovali nechat.
Ale ono je to asi lepší, když se Škoda k Porshákovi nebude znát…

medical_examiner

A úplně nejlepší by bylo, pokud by se k Scheißewerke Pilsen neznal DPP.
To by se ušetřilo miliard!

klammer

Co je to platné, když kolejovou síť mají v dezolátním stavu: Vratislav je známá častý nehodami tramvají.

looki

když je tam mají tak rádi, tak by si mohli vzít i ty pražský!

Toníček

Zase tak je tam asi moc rádi nemají… xD

Já nevím jak to tam mají rovné a jak moc tam vadí neotočné podvozky. Hodí se tam taková tramvaj?
Je tu někdo znalejší?

Tady na Moravě

Je to tam stejne rovno-klikate jako v 90 % tramvajovych provozu na svete, Prahu nevyjimaje.
To jenom nekteri experti maji potrebu vytvaret vymluvy na „specificke“ podminky v Praze….asi protoze jednou jeli pres serpentinu u Chotkovych sadu :-))

Toníček

Tak nejde nutně o celý tramvajový provoz, ale spíš o specifické linky kde to nasazují.
Ale dobře, děkuju. Bohužel jsem to, ale čekal. Proč ty města ty tramvaje s neotočnými podvozky kupují…:/
P.S. je mi jasné, že odpověď je cena. 😉 Ale stejně…

Tady na Moravě

Protoze je to nejjednodussi a nejdostupnejsi způsob jak udelat kapacitni NP tramvaj.
Ano, je potreba lepsi udrzba trati, ale to mate bud a nebo… Kdyz se rozhodnete pro „experiment“ typu 15T, tak ty prachy stejne taky vyhodite oknem. Akorat ne do trati ale do vozu.

Kubrt

Wroclaw je sice v rovině, ale co se týká oblouku zejména v centru města, je na tom minimálně stejně jako Praha, ne-li hůře. Zkrátka město rostoucí od středověku po dnešek bez toho, aby někdo starou část srovnal se zemí.

Jan Kavan

Tohle teda jakože jo.

Toncek

Mně teda spíš připomínají brněnské 13T

Kubrt

On je mezi 13T, 14T a 16T nějaký vizuální rozdíl, vyjma nátěru?

Jedine vlaky

V 14T jsou první dveře určené jen pro řidiče, jinak vizuálně jsou to ty stejné tramvaje.

Tady na Moravě

13T = default
14T = predni dvere pro ridice
16T = treti clanek NP

Ondra

Já na 5. fotce vidím klasickou vyvýšenou podlahu v prostředním článku…

Ondra K.

Střední článek je nízkopodlažní viz boční okna umístěná ve stejné výšce jako v sudých článcích. Je to dáno tím, že 16T (stejně jako 19T taktéž provozovaná ve Vratislavi) mají střední podvozek pouze běžný bez trakčních motorů.

Toncek

19T = obousměrná