Doprava ve městě Tramvaje

DAKO-CZ dodá brzdové systémy pro nové tramvaje pro Vratislav

Nová tramvaj pro Vratislav. Foto: Modertrans
Nová tramvaj pro Vratislav. Foto: Modertrans
V Polsku jezdí již 116 tramvají s českými brzdnými systémy.

Tuzemská společnost DAKO-CZ získala další velkou zakázku na brzdové systémy pro tramvaje. Pro polského výrobce Modertrans Poznaň dodá hydraulické brzdové systémy včetně řízení pro 27 nízkopodlažních čtyřpodvozkových tramvají Moderus LF 07 AC.

Nové tramvaje budou jezdit ve Vratislavi. Zakázka má hodnotu několik desítek milionů korun. Kontrakt oznámil třemošnický výrobce v tiskové zprávě.

„Partnerství se společností Modertrans jsme navázali již v roce 2007, od té doby jsme realizovali několik společných projektů. Velmi mě těší, že právě tento projekt rozšíří naši úspěšnou spolupráci v oblasti dodávek hydraulických brzdových systémů pro polského zákazníka,“ říká Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ. Firma podle něj jedná o dodávkách do dalších 22 souprav. Výrobce získal zakázku pro vratislavský dopravní podnik MPK loni v srpnu.

Tramvaje osazené hydraulickými brzdovými systémy DAKO jezdí v Polsku již nyní. Mezi již realizované projekty patří například modernizace tramvají TATRA RT6N1, dodávky elektromechanických brzdových systémů pro tramvaje Moderus Gamma LF 02AC a LF 03ACBD a Moderus Beta MF, které jsou nasazeny v katovické aglomeraci. Celkově v Polsku jezdí 116 tramvají osazených brzdovými systémy z dílny DAKO-CZ.

Nové tříčlánkové tramvaje se čtyřmi trakčními podvozky označené Moderus Gamma  určené pro polskou Vratislav budou plně nízkopodlažní a klimatizované, aby cestujícím zajistily maximální komfort. Řidič bude mít k dispozici ergonomickou, plně klimatizovanou kabinu, vybavenou nastavitelným sedadlem.

V nově získaném projektu budou použity bezakumulátorové hydraulické agregáty se sedlovými ventily a bezkomutátorovými motory. Na přání zákazníka bude použit nově vyvinutý hydraulický systém ručního odbrzdění  s externí ruční hydraulickou pumpou. Koncepce brzdového systému minimalizuje hmotnost a snižuje nároky na údržbu.

Součástí dodávky bude i nový řídící systém s označením iRB 02.2 kompletně vyvinutý v DAKO-CZ. Řídící jednotka je vybavena softwarem, který zajišťuje optimalizované ovládání brzdy pro její dlouhou životnost, jednoduchou obsluhu a údržbu. Na servisní úkony je dodáván originální diagnostický systém DAKO DiagD.

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xaver

Takhle vypadá moderní tramvaj.