Vratislavský dopravní podnik má první zmodernizovanou tramvaj Škoda 16T
Vratislavská tramvaj 16T po modernizaci. Pramen: FB MPK Wroclaw
Tramvaje 16T jezdí pouze ve Vratislavi, vizuálně připomínají pražské 14T (Porsche).
Tramvaje 16T jezdí pouze ve Vratislavi, vizuálně připomínají pražské 14T (Porsche).
Na to, jak se mi ten design od Porscheho nelíbil, tak ty modernizace beru mnohem pozitivněji. Jak tu pražskou, tak tuhle, přestože původně vizualizace nevypadaly zrovna skvěle. Ale chápu, že pro ty, co se jim líbila původní podoba, je to zklamání.
Zklamání je to především proto, že se změnily jen detaily, ale zůstaly třeba podélné sedačky.
Za mě ten původní vzhled byl lepši.
Tusite, proc maji v tycich integrovane svetla svitici do stredu chodby?
Podobně to mají v nových tramvajích od Pesy (i když tam je to až skoro nahoře), myslím že se to rozsvěcí jen když tramvaj stojí, a kromě designového významu to má asi účel, aby cestující dobře viděl, čeho se chytit.
desing -10b
Má to klimu? Já jen, když vidím ty malý okýnka, tak se mi dělá mdlo…
Ano, klima byla samozrejme dosazena, jak je ve zvyku vsude v civilizovanem svete.
To opravdu i po té rekonstrukci nechali ty sedačky v koncových článcích nohami proti sobě ? Naštěstí v Praze se poučili a některé kusy už mají sedačky normálně.
A to ještě MPK tvrdí, že tramvaje budou nyní pohodlnější. To by měl zajímalo v čem…
Ono dost záleží na míře obsazovanosti těch tramvají cestujícími. Při nižší obsazenosti kdy není zapotřebí v krajních článcích stát, podélné sezení celkem ničemu nevadí. Navíc ta úprava není vůbec laciná záležitost, protože je potřeba přeorganizovat všechny věci umístěné pod těmi lavicemi jako například topení, nebo rozbrzďovací agregáty.
Zajímavé, že odstranili logo i když ho na původním náhledu plánovali nechat.
Ale ono je to asi lepší, když se Škoda k Porshákovi nebude znát…
A úplně nejlepší by bylo, pokud by se k Scheißewerke Pilsen neznal DPP.
To by se ušetřilo miliard!
Co je to platné, když kolejovou síť mají v dezolátním stavu: Vratislav je známá častý nehodami tramvají.
když je tam mají tak rádi, tak by si mohli vzít i ty pražský!
Zase tak je tam asi moc rádi nemají… xD
Já nevím jak to tam mají rovné a jak moc tam vadí neotočné podvozky. Hodí se tam taková tramvaj?
Je tu někdo znalejší?
Je to tam stejne rovno-klikate jako v 90 % tramvajovych provozu na svete, Prahu nevyjimaje.
To jenom nekteri experti maji potrebu vytvaret vymluvy na „specificke“ podminky v Praze….asi protoze jednou jeli pres serpentinu u Chotkovych sadu :-))
Tak nejde nutně o celý tramvajový provoz, ale spíš o specifické linky kde to nasazují.
Ale dobře, děkuju. Bohužel jsem to, ale čekal. Proč ty města ty tramvaje s neotočnými podvozky kupují…:/
P.S. je mi jasné, že odpověď je cena. 😉 Ale stejně…
Protoze je to nejjednodussi a nejdostupnejsi způsob jak udelat kapacitni NP tramvaj.
Ano, je potreba lepsi udrzba trati, ale to mate bud a nebo… Kdyz se rozhodnete pro „experiment“ typu 15T, tak ty prachy stejne taky vyhodite oknem. Akorat ne do trati ale do vozu.
Wroclaw je sice v rovině, ale co se týká oblouku zejména v centru města, je na tom minimálně stejně jako Praha, ne-li hůře. Zkrátka město rostoucí od středověku po dnešek bez toho, aby někdo starou část srovnal se zemí.
Tohle teda jakože jo.
Mně teda spíš připomínají brněnské 13T
On je mezi 13T, 14T a 16T nějaký vizuální rozdíl, vyjma nátěru?
V 14T jsou první dveře určené jen pro řidiče, jinak vizuálně jsou to ty stejné tramvaje.
13T = default
14T = predni dvere pro ridice
16T = treti clanek NP
Já na 5. fotce vidím klasickou vyvýšenou podlahu v prostředním článku…
Střední článek je nízkopodlažní viz boční okna umístěná ve stejné výšce jako v sudých článcích. Je to dáno tím, že 16T (stejně jako 19T taktéž provozovaná ve Vratislavi) mají střední podvozek pouze běžný bez trakčních motorů.
19T = obousměrná