Vlaky se vrací na Vilémovský viadukt, jeho výměna skončila
Opravený most ve Vilémově. Foto: Správa železnic
Oprava mostu začala už loni, kvůli pandemii nabrala zpoždění.
Oprava mostu začala už loni, kvůli pandemii nabrala zpoždění.
Nádherné, tak si představuji rekonstrukce.
Nemusely dovážet nic ze zahraničí kdyby to tady vlády nezničily ,mohl stát nahnat nemakacenka na úpravu tratě akorát jestly se pár let nezavře celá trať.Ono efektivita drah je žalostná a nespolehlivá Když dnes každý radči jezdí autem už z důvodu nespolehlivostí .
Nádherná stavba, kdyby se podobně citlivá rekonstrukce povedla i na Výtoni, tak by to bylo moc fajn. 🙂
Na Výtoni budou ale 3, v budoucnu dokonce 4 koleje…
Je pravidlem čecháčkovství, že i když ničemu nerozumím a nic neumím, tak aspoň budu psát dementní příspěvky hodné zvláštní školy…
Nějaké komentáře k tomu bazmeku co táhne mašina? Podvozky ze zrušených vagónů naložené betonem? Vidím to prvně nebo je to normální?
Evidentně atyp jako zátěž pro provedení zatěžovací zkoušky mostu.
To asi těžko. Na takové zátěžové zkoušky se používají mnohem těžší vozidla …
Na most u Pňovan se nasadili tři Sergeje, zpravidla se používají parní lokomotivy, protože jsou dlouhé a těžké …
Ty vozíčky nejsou patrně ani zapojeny na průběžnou brzdu, lze rozeznat žlutou spojovací tyč …
Když myslíš… 🙂 Info na FB Správy železnic „Nový most přes Karolinino údolí ve Vilémově u Šluknova na trati Rumburk – Sebnitz dnes procházel zatěžovací zkouškou. Břemeno mělo i s vozíky 180 tun, dalších více než 20 tun vážila lokomotiva. Zkouška byla úspěšná.“ A kupodivu připojené stejné foto jako zde…
Třeba si nebyli jistí nosností a tak použili beton místo lokomotiv 😀
217 metrů dlouhý most za 217 milionů, zajímavé.
Aspoň se to bude dobře počítat…
Nechapu proc stejnym zpusobem nejde resit most pod Vysehradem a pres Orlik. Proste tam dat moderni konstrukci ktera je ale vzhledove velmi podobna te puvodni.
Kdyby existovali památkáři o tisíc let dřív, tak žádná Praha nestojí.
Pán opakovaně dokazuje, že je rozumu mdlého.
protože nějaký vocas vymyslí.
Škoda, že tu není Gréta, haha
takze pro nechápavě…kdyz most pod vyšehradem má památkovou ochranu, tak bych v případě jeho reálné přílišné únavy…chtěl po památkárich schválení repliky s tim ze originál naporcovany na tři kusy mají gratis k převzetí na místě.
rozhodně bych nehledal architekta aby mi nakreslil nový most…
Jsem tady, stýská se vám?
Proč vzhledově velmi podobná – vzhledově úplně stejná, třeba tříkolejná. Zatímco v minulosti se konstrukční výkresy kreslily na pauzák tuší a počítalo ručně nebo na logaritmickém pravítku, v současnosti tyhle „stupidní“ práce udělá výpočetní technika.
Pak je třeba najít firmu, která je schopná sestavit „ručně“ nýtovanou konstrukci …
Protože při 10.000 dílčích výpočtech člvoěk prostě chybu udělá. Počítač … zvládne 10.000.000 záznamů do databáze každou hodinu. Jo, mainframe.
Celkem nic proti, jen mainframy již, vymřely, toto obstarají rackové servery, výpočty pak workstationy…
A dělají ještě něco lidi?
Asi vám uniká smysl památkové péče, řekl bych. Co takhle Kárlštejn z papírmašé, ten by byl taky v cajku?
Rozhodně…
Víte jaký by byl pak v Budňanech klid?
A Kárlštejn je také v provozu podobně jako most? Můžu se tam o dovolené ubytovat?
Na hradě pochybuju (leda že by jste byl příbuzný kastelána).
Ale v podhradí se jistě něco najde…
U mostu přes Orlík není problémem jen mostovka, ta je akutní teď, ale i pilíře, které nebyly původně postavené tak, aby byly z poloviny pod vodou. To může být časovaná bomba.
Pilíře jsou tak čisté a mostovka krásně lesklá, že na fotce vypadá krajina jako model.
a zelená je jak na diaku velvia RVP aka 50
Ještě tu chybí info, že 20.8 to jako první pořádně projede 475.179
Před 100 lety by taková akce byla hotová za týden. Proč to v 21. století musí trvat třetinu roku?
Před 100 lety byla železnice páteří hospodářství, automobilismus byl teprve v počátcích. Proto tenkrát věc jako výměna mostu na želiznici měla maximální možnou prioritu. Dnes ovšem železnice tuhle roli už dávno ztratila. Že bude výluka čtyři měsíce na vedlejší trati nikoho zase tolik netrápí, a nikdo nebude platit enormní náklady na expresní výměnu.
Jenze dnes nemaji zjevne prioritu ani ty opravy silnic. Takze? ;o)
Jenže dneska i ta oprava silnic trvá měsíce, a v reálu to pak je tak, že tam 3 měsíce před zahájením stavby dají semafory a kužely, následně 2 dny v čase 12:00 – 15:00 dva lidé pracují, a následně tam 3 měsíce jsou semafory a kužely, čekající na odklizení k další stavbě.
Hmm, takže až budou mít vláda a úřady silnice u zadku, tak bude taková výměna mostu taky trvat 2-7 dní?
technologie výměny byla v maximálním možném čase. Dříve to technologicky nebylo možné . Jedná se u unikátní technologii velmi náročnou na přesnost. Před 100 lety se to dělalo na dřevěné skruži přes celé údolí. Rozhodně nikdo ze strany zadavatele Správy železnic nemá zájem prodlužovat výluky a to ani na regionální trati.
Třeba výrazně odlišné podmínky bezpečnosti práce, náklady na lidskou práci byli taky někde úplně jinde, tenkrát se dalo hodně přípravných a závěrečných prací udělat za plného provozu, což je dnes nepředstavitelné.
EIA?
Myslím, že nebyla. Silniční most v Děčíně šlo vyměnit za den. Ovšem tím, ze se postavil celý vedle. Tady, 32 m nad údolím? Moje fantazie nestačí, máte nějaký návrh jak by to tehdejší technikou šlo udělat?
32 m nad údolím je opravdu hodně, a já pochybuji že by tam tu mostovku vyzvedl nějaký jeřáb…
Technicky by to problém nebyl, ale levný by to nebylo.
Tu mostovku musíte někde sestavit …. k objektivnímu posouzení by bylo třeba znát veškerou dokumentaci obsahující technologický postup …. při stavbě mostu …
V daném případě bych byl rád, že se to vůbec opravilo. Zejména když se podívám na stav „kulturní památky“ na Smíchově.
a správa železnic stále sní sen o novém mostě.
možná bude…po několikaletém zapichnutem červeném terči. být jima…poptavam riksi a privozy…
Plus vylovení, vysušení a odbahnění toho vlaku, co tam zahučí. Když bude velká klika, tak tam spadne nějakej náklad a ne Západní expres.
Tak tady ale mají máslo na hlavě památkáři, kteří hned ze začátku zablokovali jakékoliv „pitomé nápady“ na novou konstrukci.
A ten týden máš jistě něčím podložený anebo ses podíval z okna a něco si plácnul?
Nebudu mluvit za pana Kamuie, ale např. taková během jedné noci a bez výluky provedená výměna železničního mostu pod Vyšehradem při zdvojkolejňování Pražské spojovací dráhy je věcí notoricky známou. Dtto třeba železniční most přes Berounku u Mokropes.
Za tu jedinou noc tu konskrukci jen přesunuli, žejo? Příprava trvala měsíce…
Máte nějakou dokumentaci, že při stavbě původního mostu byly všechny práce hotovy za týden ?
Nejde o všechny práce, ale o délku výluky.
Při stavbě původního mostu asi žádnou výluku nemuseli řešit.
A pochybuju, že ty pilíře zdili jediný týden. To by totiž přetížili tuhnoucí maltu, ta by popraskala a vydrolila se.
A ještě se vymlouvat na pandemii roky….
Jasně, v pondělí by ráno nabrali lidi, kolem oběda by nakoupili materiál a prostě by začali stavět. Za půl dne by tam ty ocelové prvky dojely předvrtané.