Vlaky na Slovensko zrychlí, začala rekonstrukce trati u Valašského Meziříčí

Nádraží Lhotka nad Bečvou. Autor: Palickap [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]Nádraží Lhotka nad Bečvou. Autor: Palickap [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně zahájila projekt s názvem „Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně zahájila projekt s názvem „Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou“. Stavbu provedou společnosti Strabag Rail a Elektrizace železnic Praha.

Celkem modernizací projde zhruba osm kilometrů dvojkolejné tratě číslo 280, která míří do Žiliny. „Výraznou proměnou projde zejména stanice Lhotka nad Bečvou, a to včetně tamní výpravní budovy,“ uvedl ředitel Stavební správy východ SŽDC Miroslav Bocák.

Ve stanici Lhotka nad Bečvou vznikne nové ostrovní nástupiště s novým podchodem. Zcela přestavěna bude většina výpravní budovy. Ta bude vybavena moderní technologií umožňující ovládání nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Nepotřebná část výpravní budovy bude zbourána.

Na trati stavbaři vymění železniční svršek i spodek, zrekonstruují mosty a propustky a jeden most vybudují zcela nově v místě budoucího podjezdu pod tratí.

Stávající rychlost v celém úseku dosahuje 80 km/h s výjimkou vjezdu do Valašského Meziříčí, kde je lokálně omezena na 60 km/h. Modernizace má umožnit zvýšení rychlosti na trati až na 135 km/h pro klasické soupravy, pro naklápěcí soupravy až na 160 km/h.

Oproti předpokladům zaplatí SŽDC za stavbu více; soutěž vypisovala s odhadem 1,4 miliardy, smluvní cena činí 1,54 miliardy korun bez DPH. Hotovo má být koncem příštího roku.

Železniční provoz by měl být omezen jen v malé míře. Převážně bude dlouhodobě vyloučena vždy jedna z traťových kolejí, a to jen v jednom mezistaničním úseku.

Tagy SŽDC trať Hustopeče nad Bečvou - Valašské Meziříčí
65 komentářů