Vlaky jezdí přesněji než loni, ukazují data Správy železnic
Jeden z kritických dnů. Tabule s odjezdy v sobotu 6.8. 2022 na hlavním nádraží. Autor: Fanoušek Správy železnic
Průměrná délka zpoždění klesla ze 14,9 na 13,7 minuty.
A jak se do toho počítali odřeknuté spoje?
A co odřeknuté spoje? To se počítalo jak?
Průměrná délka zpoždění je asi stejný bullshit jako průměrná mzda. Navíc by mě zajímalo, jak se do toho počítali odřeknuté spoje?
Zvláště mezi pardubicemi a českou třebovou 😀
Protože jim to myslí politicky!
Zajímalo by mne, jak se počítá čas, když vlak přijede do stanice dříve. Jestli jako nula nebo se snižuje průměrná doba zpoždění. U některých vlaků mám pocit, že jezdí zpožděné stále a jednou nebo dvakrát týdně naopak přijedou s předstihem.
A není to jedno? Podstatný je čas odjezdu, samozřejmě vyjma konečných stanic.
No, co se zpoždění týká, není. Za mě jako cestujícího klidně odjíždějte půl hodiny po pravidelném odjezdu, když mě do cíle přivezte na čas
Měli by je zavřít. Všechny
Aby jejich prdel poznala stredověk
Výborná statistika. Takže když 9 šukafonů s 3 PAX jelo na čas a jeden nedělní krychlík Morava -> Čechy jel s +4 h, tak průměrné zpoždění je 24 minut. Co na tom, že v tom krychlíku sedělo/stálo na jedné noze 600 PAX.
Mimoto je zvláštní, že pro loňské období bylo celkové zpoždění 671855 minut, přičemž zpožděno bylo 67411 vlaků. Jak z těchto hodnot dostat průměrné zpoždění jednoho vlaku 14,9 minuty, nevím. Buď se uváděné hodnoty nevztahují ke shodnému období jako hodnota průměrná, nebo mám někde chybu. Pro letošní rok jsou hodnoty jiné, ale obtíž s výpočtem průměru zůstává, průměrná hodnota vychází nižší než uváděná. Za předpokladu, že by se celkové zpoždění dělilo počtem všech vlaků, tj. zpožděných i včas jedoucích, bude nesoulad nutně ještě výraznější. Poradí někdo schopnější?
Věříme pouze těm statistikám, které jsme si sami zfalšovali. Každý ajznboňák dobře ví, že 5 min. zpoždění se vykazuje jako 0, 10 min. jako 5 atd.
Hlavně bych to vážil množstvím dotčených cestujících.
Je jasný, že když si nějaká krabička šudlá sama lokálku v 2 h intervalu, že asi jezdí včas.
Většina cestujících ale jezdí jinde a jinými vlaky.
Přesně tak, SŽ si z nás dělá akorát srandu
Měli jet tím šukafonem a ukazovat potenciál.
A když ujede připoj…
Tak ono je to logické. Stavby na koridoru skončily nebo se blíží ke konci.
Stavbám na koridoru byl uzpůsoben (vatován atp.) GVD. A hausnumero průměr? Co takhle raději prezentovat medián… 😀
GVD na stavby úplně uzpůsoben nebyl. Jen z části. Mimochodem lokálky jezdí na čas. Narozdíl od různých Ex/EC apod.
Co by ty lokálky asi mělo zpožďovat?
Čekání na přípojný zpožděný R/EC 😀
Medián je nula, ten nic neřekne.
O tom bych pochyboval. (Možná bude median menší než 5, možná i míň než 1 minuta)
Pokud se zpoždění měří v celých minutách, tak jsem přesvědčený, že je to ta nula.
logický by byl třeba 9. decil (t.j. takové zpoždění, že 90% vlaků mělo menší a 10% větší)
(případně prostě celá distribuční funkce jako graf, na vodorovné ose zpoždění a na svislé jak často se vyskytlo, no)
Zajímavější než podle vlaků by to bylo podle cestujících. Pokud mi ujede přípoj s taktem 2h tak je jedno že první vlak měl vykázané jenom 2 minuty.
Tak to aby si rozdali mimořádné odměny,jak je jejich dobrým zvykem
Aritmetický průměr je špatná metrika, protože je silně ovlivněný extrémními hodnotami (kterých bylo loni mnoho…). Mnohem více vypovídající je medián.
Mluví se o tom pořád dokola jak ve školce, ale instituce stále poskytují nevyhovující statistiky.
Medián je nula, ten tady neříká vůbec nic.
Nechápu tolik kladných reakcí na naprosto nepravdivý komentář.
Taky už na zlepšení pracují.
Vlakům ze zahraničí pravidelně hlásí zpoždění zaviněné na cizím území, přestože prijel ze zahraničí včas a nabral zpoždění za Ostravou.
Stejně tak když souprava nestihne obrat, protože vlak je zpožděný vinou SŽ (což pri příjezdu přiznají), ale obratový vlak je už zpožděný z provozních důvodu dopravce.
Tak čistě teoreticky, obraty jsou v režii dopravce, pokud to způsobí další zpoždění. Může použít jednotky, popř. lokomotivu na každé straně.
A jinak Ostrava je samozřejmě cizí území 🙂
Spíš nerozumím, co mi tyto informace mají přinést, kdo za co může. Každý cestující chce, aby vlak jel a pokud možno na čas.
Jasně, když má čas na obrat do 10 minut a přijede s dvaceti, tak těch zpátečních 10-15 je vina dopravce. Asi pracujete v SŽ. : – )
Ale ono je to jedno. Za každé zpoždění stejně může, podle obecného mínění, ČD.
I když se hlásí vlak dopravce Arriva, Regiojet atd. z důvodu výluky.
Co bych tam dělal? Leda dělat radost té většině, která nesouhlasí s tím, že každý chce dojet včas 🙂
Teoreticky je, protože dopravce klidně mohl zajistit náhradní soupravu, apod… Takže technicky je z provozních důvodů dopravce správně, nemusí se Vám to líbit, nemusíte s tím souhlasit, ale to je tak jediné, co se s tím dá dělat.
Tak to přeci lze říci prakticky v každé stanici, kde staví pro cestující.
Zpoždění na příjezdu kvůli bordelu na trati, zpoždění na odjezdu protože dopravce nevystavil náhradní soupravu. S tím se nemusí čekat do obratové stanice.
Tohle se falšovalo už za socíku kvůli prémiím…
Průměrná délka zpoždění klesla ze 14,9 na 13,7 minuty, to by měli Šimek s Krampolem v povídce o japonské železnici radost…