Automobilový průmysl Automobily

Velký policejní tendr. Škoda porazila Hyundai, nikdo jiný se nehlásil

Škoda Octavia v policejním provedení. Foto: Ministerstvo vnitra
Škoda Octavia v policejním provedení. Foto: Ministerstvo vnitra

Automobilka Škoda Auto získala tři rámcové smlouvy na policejní vozy v hodnotě půl miliardy korun díky nižší nabídnuté ceně než Hyundai. Ve dvou částech zakázky neměla ani konkurenci: nikdo se nepřihlásil.

Vyplývá to z písemné zprávy zadavatele, kterou zveřejnilo na profilu ministerstvo vnitra. Škoda Auto za policejní octavie s pohonem všech čtyř kol požaduje 541 tisíc korun. Hyundai za jedno auto splňující požadavky soutěže chtěl 611 tisíc korun. Jaké vozidlo nabídl policii není jasné, zpráva to neuvádí. V dalších částech zakázky, kde už byla Škoda Auto jediným soutěžícím, požaduje automobilka za lépe vybavená auta 600 tisíc korun, u třetí části pak 610 tisíc korun. Ceny jsou bez DPH.

Ve všech třech případech Škoda dodá policii model Octavia Combi s motorem 2,0 TSI o výkonu 140 kW s automatickou převodovkou DSG. Kompletní specifikace vozidla a jejich výbava je v příloze kontraktů zveřejněných v registru smluv.

Policie minulý týden představila první nové policejní vozidla od Škody Auto. Výběr dodavatele nových aut muselo ministerstvo vnitra opakovat, protože první soutěž zrušil po námitkách od Hyundai Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ministerstvo v soutěži nehodnotilo jen cenu, ta měla váhu jen 75 %. Zbytek připadal na cenu předepsaných servisních prací.

Policie získá nové octavie v době, kdy současná generace nejúspěšnějšího modelu automobilky končí, na podzim má firma představit novou podobu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Václav
Host
Václav

Ty zesílený nárazníky se mi líbí. To co se teď dělá, to je jenom imitace nárazníku. Dříve bylo ve vyhlášce, že nárazník musí vydržet bez poškození naráz do 4 km/h. To ty dnešní plasty nevydrží ani ve snu.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

K čemu proboha výběrové řízení?
Česká Policie má jezdit v českých autech.
Stejně jako Německá jezdí v
Německých a Francouzká ve Francouzských

Dáda
Host
Dáda

a Slovenská bude jezdit bryčkou…

Cyklista
Host
Cyklista

Jako vždy : Německá policie nejezdí výhradně v německých autech, francouzská nejezdí výhradně ve francouzských autech. Co je měřítkem toho, že je něco české?

Co třeba Orion, ETA, atd.?

Petr
Host
Petr

…a předražené dálnice by měly stavě české stavební firmy podobně jak u ostravské dálnice že? Když se jedná o jakoukoliv jinou státní zakázku tak lidi jako vy pokrytecky kvičí o korupci, předražování a kšefty pro známé.

Všudebyl
Host
Všudebyl

„Škoda“ peněz 🤢

Dalibor
Host
Dalibor

Celý to bylo od začátku šitý na škodofky… Poddimenzovaný „přeturbený“ motor, dvouhmoťák a „dvojspojka“. To bude opravdu „držák“ zvlášť když se na tom budou „střídat“ policajti jeden za druhým a každej druhej si bude hrát na Simíra. Myslím, že nebudou mít dobru životnost 🙂

Jen tak
Host
Jen tak

Poddimenzovaný přeturbený motor – to nabízí i konkurence
Dvouhmotak a dvojjspojka – to nabízí í konkurence

u policejních aut se nepredpokládá životnost větší, než 3-4 roky. to to vydrží .. a pak to pjde pryč.

takze, co tam mas jeste?

Dalibor
Host
Dalibor

To že cyklus auta bude 3-4 roky je z pohádky, podívejte se na průmerný věk služebních aut a jejich průmerný nájezd nyní. Trend poddimenzovaných motorů je bohužel celkově „sdílený“ nevím proč (prostě se šetří na napatřičných místech a vše se „ojebává“ nadoraz, aby se splnila nějaká „papírová“ tabulka emisí, kteréá stejně v reálu nevyjde). setrvačník – Dvouhmota je nutná daň za neklidný chod těchto motorů a „poddimenzovanost“ převodovek, který by „rázy trpěly“ a protože nemají dost „masa“ tak se mezi motor a ni musí dát „integrační konstanta“ – dvouhmotový setrvačník. Je to cesta do slepý uličky. Vše uděláno proto, aby… Číst vice »

Jen tak
Host
Jen tak

to jsou takovy hodpodsky kecy… ale fakta zadna.

Dáda
Host
Dáda

V současné době je průměrný věk oktávek ve službách PČR 8,74 let. průmerný nájezd na ní na cetrální evidenci znám. Musel by se vyžádat od jednotlivých „útvarů“

Cyklista
Host
Cyklista

Fakta? Proč tedy, když je to takový držák, nedá Škoda na své skvělé produkty delší záruku jako dávají jiné automobilky?

Proč bylo ihned vypsáno nové výběrové řízení, když předchozí vyhrál Hyundai?

Toto jednání pouze podporuje spekulativní myšlenky národa.

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Ty 3-4 roky pobavily :-D. Většina současných Oktávek je z dodávky 2009-2011, tedy 8-10 let stará auta. Průměrný nájezd prý 340 tisíc km, některé přes 400k.

Ondros
Host
Ondros

2.0 TSI 140 kw si dovoluju tvrdit, ze není poddimenzovaný motor, ale naopak to nejlepší, co má koncern v nabídce. Ideálni poměr mezi objemem/výkonem/životností. S DSG v tomhle případě taky nebývá problém.

Panelák
Host
Panelák

Na ten „multi-leg-fracture“ přední rám mají policajti fakt homologaci, při současných požadavcích na ochranu chodců a z toho důvodu napuchlým autům? Nebo se to zas udělá na arogantní výjimku, protože je to pro naše dobro a „kdyby to mělo zachránit jen jeden život“?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Berte to tak, že policista nikdy nenabourá chodce. Kdyby jo, tak by přece každé policejní auto muselo platit povinné ručení.

Dalibor
Host
Dalibor

NIKDY? opravdu?

Martin
Host
Martin

Ty auta mají majáky napůl modré a červené. To se nějak změnila vyhláška ? Já myslel, že mohou být pouze modré !

xman
Host
xman

Ano, změnila se vyhláška. Použito na technice, která je již v provozu (PČR i HZS)
https://tydenikpolicie.cz/rubrika/zajimavosti/technika/

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Změnil se zákon o provozu na pozemních komunikacích.

§ 41 odst. 11 zákona č. 361/2000 Sb.
Zvláštním výstražným světlem >modré a červené barvy< mohou být vybavena vozidla Ministerstva vnitra používaná policií a označená podle zvláštního právního předpisu, vozidla používána Hasičským záchranným sborem České republiky nebo jednotkami požární ochrany a vozidla poskytovatele zdravotnické záchranné služby.

ČD4ever
Host
ČD4ever

To musela být darda, co? Majáky předělali málem ze dne na den. No co, daňový poplatník to zaplatí.

Limitz
Host
Limitz

Modro červené majáky se instalují jen na nově pořízená vozidla, takže žádné investice navíc se nekonají

ČD4ever
Host
ČD4ever

V Praze jsem je viděl na všech autech vč. starých VW Transporter co v nich úřadují při nehodách.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Nové majáky => jen nová auta.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Jestli to není ten vypsaný tendr na vozidla s „lehkou“ průchodností terénem? Ten klokaní rám to určitě zajistí….

Vojtaur
Host
Vojtaur

Vi se, proc dodaji pouze kombiky a ne i sedany?

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Jen tipuji – zřejmě kvůli splnění podmínek na objem. Na prezentačních snímcích je vidět, že jsou v kufru vestavěny jakési šuplíky na vybavení, zmiňovány byly tuším i nějaké boxy na samopaly. Viz: https://www.policie.cz/SCRIPT/ViewImage.aspx?id=919562&docname=foto

mlha
Host
mlha

Schránky na zbraně vejdou i do varianty hatchback

Josef Novák
Host
Josef Novák

Protože Škoda Octavia se jako sedan nikdy nedělala a nedělá?

Jen tak
Host
Jen tak

nerejpej.. kazdej chape, ze myslí liftbacka.

Limitz
Host
Limitz

Protože do liftbacku se nevejde požadovaná výbava

Dáda
Host
Dáda

vypustit z vybavy zbytečné… a hned se vejde!

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll