lot
Autobusy

Vedení Transdevu ovládlo 3ČSAD, na dotazy o koupi firmy zatím nedalo odpověď

Autobusy Crossway LE NP pro ČSAD Karviná. Autor: Iveco
Autobusy Crossway LE NP pro ČSAD Karviná. Autor: Iveco

V Moravskoslezském kraji zřejmě došlo minulý týden k autobusové fúzi desetiletí. Jisté jsou ale zatím jen personální změny. Management české pobočky globální skupiny Transdev ovládl vedení jedné z největších dosud ryze českých dopravních skupin: holdingu 3ČSAD.

Skupinu 3ČSAD podnikatele a majitele fotbalového Baníku Václava Brabce tvoří mateřská společnost ČSAD Havířov, která je majitelem ČSAD Karviná a ta vlastní ČSAD Frýdek-Místek. Skupinu řídil především dosavadní předseda představenstva ČSAD Havířov Tomáš Vavřík a firma CIDEM Hranice.

Tak tomu ale už není. Minulý týden ve čtvrtek se uskutečnila v sídle UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia v Praze 4 valná hromada ČSAD Havířov, která přinesla personální zemětřesení v uskupení 3ČSAD.

Z představenstva ČSAD Havířov zmizel Vavřík i jeho místopředseda Roman Výhoda a místo nich v něm zasedli výhradně zástupci skupiny Transdev: jednatel Transdev Česká republika Radim Novák, jeho zástupkyně Pavla Struhalová a právnička Transdevu Romana Staehelin. K podobným změnám došlo i v dalších dvou dotčených ČSAD. Podle zdrojů deníku Zdopravy.cz došlo k prodeji celé skupiny 3ČSAD, oficiálně to ale potvrzené není. Vedení českého Transdevu na dotazy deníku Zdopravy.cz nedalo odpověď s tím, že oficiální prohlášení k celé věci přijde později. Vavřík už měl nicméně oznámit zaměstnancům, že došlo k ukončení majetkové účasti CIDEMu v autobusových firmách.

Každopádně 3ČSAD by nebyla pro expandujícího nadnárodního obra nevěstou bez věna. V soutěžích Moravskoslezského kraje získalo uskupení hned několik oblastí na dalších deset let: Českotěšínsko, Frýdlantsko, Karvinsko, Orlovsko. Moravskoslezský kraj si přitom Transdev při příchodu na trh v roce 2018 vybral jako tuzemský odrazový můstek; v soutěžích odsud z několika oblastí vytlačil Arrivu. Snaží se přitom o expanzi i do dalších krajů, například Zlínského či Královéhradeckého.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jěňýk

Jednu,a to velice hlasitou změnu už to přineslo*Hlášení v busech (slyšel jsem jen to v ČSAD Havířov )*Otřesná čeština,hrozná výslovnost,a faktická chyba*Zatím “ nejlepší “ je Vratimovská*

sorák

Tak Veolia svoje aktivity ve střední Evropě před lety prodala Arrivě a se teď pomalu vrací pod jiným názvem… Nevíte, co bylo tehdy za prodejem?

Ic540

K ČeskoTěšínsku, Frýdlantsku, Karvinsku a Orlovsku mu může přibýt každou chvíli i Havířovsko, které se bude co nevidět soutěžit a jezdit v příštím roce zřejmě od prosince…
No to jsem zvědav.
Že by pak autobusy u nás změnily kabát…
Zatím ČSAD jezdí ve zmíněných městech i MHD…

PetrD

No je otázka jestli všech 407 autobusů „přejmenují“

Stepan

Pokud bylo ČSAD opravdu české, je to velká škoda. Tyhle nadnárodní molochy rozmáhající se nad Evropou nemám rád.

LiborV

Věřím, že skupina 3ČSAD byla v rukou dobrých českých hospodářů. O některých českých dopravcích, jako je například BusLine, však nemám moc dobré mínění. V takové situaci mi je bližší právě Arriva nebo Transdev.

Vít Jůza

Obávám se, že BusLine měl už před časem nějaké vlastníky kdovíodkud …

Jiří Kocurek

Mno asi jste měl zajít za majitelem a rozmluvit mu prodej firmy.

Roman Svačina

Tak jsem zvědav jestli Trandsev ovládne i AudisBUS 😂

Ic540

Nebo třeba Kypus bus….
Který tady jezdí pár linek v oblasti Karviné Stonavy a Horní Suché…

Roman Svačina

To ještě jmenuje Kypus? Třeba KULA už je taky historie

EQFASDF ADFSADFASDF

Kypus bus už možná víc než rok nejezdí, nahradilo/vytlačilo ho ČSAD ve výběrovém řízení, které neměl šanci vyhrát.

Plachta petr

Ten už půl roku nejezdí a ty linky má ČSAD Karviná tím pádem transdev

PetrD

No to jsem zvědav jestli to nebude změna k horšímu. Nejaky ten rok je uz cele MHD a PHD Havířov nizkopodlazni a na CNG.

Ic540

Že by se jako už nekupovaly nízkopodlažní busy? 🚌 To si nemyslím….
Spíše se tu trochu vyvětrá když to mám nějak slušně napsat… 😁
Se budou asi někteří divit…………..

PetrD

Spíše pokud by ty nízkopodlažní busy neměli ve smlouvě, tak si je můžou „exportovat“ do jiných měst.

Banan151

Transdev i na PHD provozuje vysokopodlažní vozy. Nové.

PetrD

Jenže většina PHD je na Ostravsku „par“ km. Nemyslim nějaké dálkové autobusy. Takze nizkopodlaznost, která je ted, je na místě.

Libor

Jo taky myslím že s busy problém nebude ale bude třeba pořádně vyvětrat aby si uvědomili že to dělají pro lidi a k jejich spokojenosti.Ne vymýšlet P…..y od stolů a za všechno buzerovat šofery !!!

a8n

Čekal bych spíš opak, snad se jim podaří pozvednout úroveň aspoň na úroveň bývalé Arrivy Morava.