Transdev testuje v Havířově nový hybridní autobus Iveco Crossway Low Entry Hybrid

Iveco Crossway Low Entry Hybrid testovaný společností Transdev. Zdroj: Facebook.com - Transdev Česká republikaIveco Crossway Low Entry Hybrid testovaný společností Transdev. Zdroj: Facebook.com - Transdev Česká republika

Vůz poskytuje podle Transdevu kromě ekonomických přínosů také větší pohodlí pro řidiče i cestující.

V havířovských ulicích jezdí v těchto dnech nový hybridní autobus Iveco Crossway Low Entry Hybrid. V běžném příměstském režimu obsluhuje některé spoje na linkách 533, 583 nebo 440, 441, 442 a 457. Jako novinku uvedenou na trh v loňském roce jej testuje společnost Transdev.

Nový autobus je v současnosti k dispozici ve třídě I pro městské použití a ve třídě II pro příměstské použití. Ve srovnání se standardní dieselovou verzí přináší úsporu paliva až 15 % a snížení emisí při použití obnovitelných paliv dokonce až o 84 %.

„Při našich jízdách, kde standardní dieselový vůz má dojezd cca 500 kilometrů, dokáže ujet tento hybridní autobus až 630 kilometrů. Umožňuje to mimo jiné volitelný ovládací ekonomický modul jízdy, který je zaměřený právě na optimalizaci spotřeby pohonných hmot,“ uvádí na svém Facebooku společnost Transdev Česká republika.

Nadstandardní výbava

Vůz poskytuje podle Transdevu kromě ekonomických přínosů také větší pohodlí pro řidiče i cestující. Vybaven je výrazně pohodlnějšími sedačkami s bezpečnostními pásy a myslelo se také na polohování. K dispozici je úložný prostor pro zavazadla i v přední části vozu, standardem jsou USB nabíječky či střešní odvětrávací průduchy. Chytrou klimatizaci zajišťují dva samostatné klimatizační okruhy, jeden pro řidiče a druhý pro cestující. Nechybějí ani ergonomické ovládací panely včetně parkovací kamery.

Po technické stránce jde o hybridní autobus ve spojení diesel a elektro s automatickým řazením, které je doplněné i o tempomat. Elektrický pohon je vybaven 48V akumulátorem spojeným s převodovkou Voith Diwa NXT a motorem Cursor 9.

Převodovka Diwa NXT je kombinována s výkonným rekuperačním elektromotorem o výkonu 35 kW, který funguje jako startér a generátor pro rekuperaci kinetické energie akumulované během zpomalovací a brzdné fáze, s vysokoenergetickým akumulátorem LTO (48 V) umístěným na střeše. Elektromotor podporuje motor Cursor 9 během fází startování.

Iveco Crossway Low Entry Hybrid testovaný společností Transdev.
Zdroj: Facebook.com - Transdev Česká republikaIveco Crossway Low Entry Hybrid testovaný společností Transdev.
Zdroj: Facebook.com - Transdev Česká republikaIveco Crossway Low Entry Hybrid testovaný společností Transdev.
Zdroj: Facebook.com - Transdev Česká republikaIveco Crossway Low Entry Hybrid testovaný společností Transdev.
Zdroj: Facebook.com - Transdev Česká republikaIveco Crossway Low Entry Hybrid testovaný společností Transdev.
Zdroj: Facebook.com - Transdev Česká republikaIveco Crossway Low Entry Hybrid testovaný společností Transdev.
Zdroj: Facebook.com - Transdev Česká republikaIveco Crossway Low Entry Hybrid testovaný společností Transdev.
Zdroj: Facebook.com - Transdev Česká republikaIveco Crossway Low Entry Hybrid testovaný společností Transdev.
Zdroj: Facebook.com - Transdev Česká republikaIveco Crossway Low Entry Hybrid testovaný společností Transdev.
Zdroj: Facebook.com - Transdev Česká republika
Tagy 3ČSAD ČSAD Havířov Havířov hybridní autobus hybridní autobusy Iveco Iveco Crossway Iveco Crossway Low Entry Hybrid Transdev
9 komentářů