Ve Vysokých Tatrách přibudou posilové vlaky, loni tam ZSSK přepravily více jak 3,5 milionu cestujících

Jednotky od Stadleru v barvách ZSSK pro provoz na Tatranských elektrických železnicích. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýJednotky od Stadleru v barvách ZSSK pro provoz na Tatranských elektrických železnicích. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Cestující zaplatí oproti loňsku mnohem vyšší jízdné.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pokračuje v posilování dopravy ve Vysokých Tatrách. Od soboty 12. července nasadí dalších 12 posilových vlaků na linku ozubnicové železnice mezi Štrbou a Štrbským Plesem. Dopravce to uvedl v tiskové zprávě.

Během letní sezony tak bude na zmíněné trati jezdit celkem 26 posilových spojů denně.

Rozšíření navazuje na červencové přidání osmi sezónních vlaků mezi Popradem a Starým Smokovcem, které jezdí od 1. července a zůstanou v provozu do 15. září. Celkem ZSSK na letní sezonu posílila dopravu o 42 spojů na různých trasách v Tatrách.

Posílení spojů umožnilo podle dopravce technické a kapacitní zhodnocení provozu a úpravy nástupišť. „Po tom, co se nám s naším partnerem ŽSR (Železnice Slovenskej republiky) podařilo vytvořit provozní prostor na náročné tatranské infrastruktuře, zvyšujeme kapacitu tam, kde je to nejpotřebnější – mezi Štrbou a Štrbským Plesem,“ vysvětlil šéf ZSSK Peter Helexa.

Jednotka od Stadleru v barvách ZSSK pro provoz na Tatranských elektrických železnicích.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýJednotky v barvách ZSSK pro provoz na Tatranských elektrických železnicích.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýJednotky od Stadleru v barvách ZSSK pro provoz na Tatranských elektrických železnicích.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Výrazné zdražení

ZSSK v Tatrách v roce 2024 přepravila přes 3,6 milionu cestujících. Podle dopravce je letní sezona extrémně vytížená, vlaky denně využívají tisíce turistů a výletníků. Letos však vstoupil v platnost nový tarif, který přinesl výrazné zdražení.

Nově se na tatranských tratích platí jednotné jízdné 4 eura (zlevněné 3 eura) bez ohledu na vzdálenost. Dosud stála jízdenka podle délky trasy mezi 0,5 až 2 eury. Zdražily i časové jízdenky, například 24hodinová nově vyjde na 6 eur (zlevněná 4 eura)

ZSSK vysvětluje zdražení investicemi do vozového parku, specifiky provozu v horách i snahou o konsolidaci veřejných financí. „Změny přispějí k udržitelnosti a zjednodušení služeb veřejné dopravy,“ uvedla dříve ZSSK.

Vlaky v Tatrách výrazně zdraží, některé jízdenky až osminásobně. ZSSK to vysvětluje i stavem rozpočtu

Tagy ozubnicová železnice Ozubnicová železnice Štrba -Štrbské Pleso tatry Vysoké Tatry Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
34 komentářů