Ve Vysokých Tatrách přibudou posilové vlaky, loni tam ZSSK přepravily více jak 3,5 milionu cestujících

Jednotky od Stadleru v barvách ZSSK pro provoz na Tatranských elektrických železnicích. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýJednotky od Stadleru v barvách ZSSK pro provoz na Tatranských elektrických železnicích. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Cestující zaplatí oproti loňsku mnohem vyšší jízdné.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin79

Zazitek z konce minuleho roku by otresny. Vlak totalne precpany. Pak strojvudce hlasil porad dokola, ze vlak je pretizeny a musi nekdo vystoupit. Bohuzel to na nastupisti nikdo neridil, tak nebylo ani jasne kolik lidi ma vystoupit. Po cca 30 minutach zpozdeni oproti jizdnimu radu jsme se rozjeli, ale jel s tim max. 5km/h. Takze cesta na Strbu trvala hodinu. Jak sardinky a hrozny vzduch. Dokonce jsme museli videt spolucestujiciho mocit do lahve. Prima cesta to byla.

Jano

Mal si vystúpiť ty!!!

Marek

Vzdyt misto Strbskeho Plesa lze vyuzit nabidku polskych zeleznic vcetne linek na Slovensko (autobusovych) a svezt se treba ze Smokovce za ~3,5€/24h co vychazi prakticky stejne jako ta nejlevnejsi jizdenka na ozubnice. V polsku maji taky uzasne mista 😉

Hans

A co trať Poprad – Tatranská Lomnica, ta nic? Jezdíme tam pravidelně na ubytování ke golfu a to spojení je nic moc. Vlaky ode dne vyhlášení, jednou jede a jednou ne. Přitom zájem je.

Fulebr

Dle návrhu na příští rok takt co hodinu. Ale je to jen návrh.

abc

To jsem takhle jednou byl něco vyřizovat na Slovensku. Říkal jsem si, že když už tam pojedu, že si vezmu jeden den volno navíc a udělám si celodenní výlet do Tater. Prosíravě jsem si vybral úterní dopoledne, protože jsem předpokládal, že i na Slovensku se občas v úterý chodí do práce. Až do Žiliny to bylo docela v pohodě. V Žilině a v každé další stanici, minimálně až do Popradu, nastupovaly vždycky davy lidí, takže se stálo snad i na střeše. V pracovní den dopoledne jsem něco takovýho fakt ještě asi neviděl.

vlachjan

Takže vás překvapilo, že v létě lidé využívají vlaku k cestě na výlety? Nebo co je poselstvím vašeho příspěvku?

abc

Ono to nebylo zas tak úplně v létě. A poselstvím mého příspěvku mělo být, že jsem čekal, že většina lidí bude v práci a těch pár, co si vzalo dovolenou stejně jako já, se rozprostře do poloprázdného vlaku.

Capek

Bohužel je kapacita současných jednotek Stadler je nižší, než u předchozích z ČKD.
https://imhd.sk/tatry/doc/sk/18167/Elektricky-vo-Vysokych-Tatrach-maju-nedostatocnu-kapacitu

Twix

Do Tatranské Lomnice jezdily předchozí jednotky z ČKD právě často ve dvojici.

Twix

(Vypadl komentář na který jsem reagoval, tvrdící že staré električky jezdily vždy sólo. Není to pravda, nejezdily.)

Filip

6€ za celodenní jízdenku?
Kéž by takto „zdražili“ v celé evropě. Za ty peníze se člověk ve vídni vlakem nedostane ani z letiště na nádraží

Fulebr

Ano. Je to tak.

Proton

Hlavně by měli posílit takt na půlhodinový CD CT.

náhodný

CD CT. To je co?

Proton

Celodenně celotýdenně.

Hřebíček

Nějaká vaše soukromá zkratka? Nebo se používá i někde jinde? Za ty roky, co se kolem dopravy motám, ji vidím prvně. A asi nejsem sám.

Jakub

V oblasti MHD je to pouzivana skratka.

Patrick

Bojím sa, že na to nie je dostatok vozidiel ani prispôsobená infraštruktúra

Twix

Myslím že na zubačce je problém v tom, že půlhodinový takt tam dnes technicky nejde vyjezdit – viz jízdní řád, kdy je to spíše hodinový takt zdvojených spojů jedoucích chvíli po sobě, než půlhodinový takt. Zajímalo by mě, o kterých technických zhodnoceních v článku je řeč. A jinak jsem tedy trochu naivně čekal, že u té tiskovky o posílení spojů najdu něco jako jízdní řád nebo jakékoliv stručné info o odjezdech. Bohužel, mohl jsem se proklikat pouze na další stránku o TEŽ+OŽ, kde ovšem nic takového také nevisí. Uspěl jsem až tím, že jsem v hlavním menu našel celostátní jízdní… Číst vice »

Patrick

Cestovné poriadky TEŽ+OŽ sú asi najprehľadnejšie zobrazené tu: https://imhd.sk/tatry/cestovne-poriadky

Twix

Díky, škoda že podobné informace neposkytuje přímo dopravce, třebaže pro vlaky v Tatrách má speciální webovou stránku. Dozvím se tam kde všude to staví a jak si koupit jízdenku, to je fajn, zbývá už jen zjistit jak to jezdí…

Jakub

Ono to bude tym, ze hlavne na Vychode funguju veci trochu ako na Balkane, ved vsetci miestny vedia, ze 20 minut po riadnom odchode ide este posilova elektricka. Celkova kapacita vsetkych 5 je vyssia nez predtym, lenze jedna dvojica ide opacnym smerom. Navyse uz technika nepusti vyssi pocet ludi, ako to urobila vlakveduca v Plzenskom kraji.

Patrick

Ono zase na webe, kde je vyhľadávač spojenia, zase klasické tabuľkové zobrazenie CP nemá veľký význam

Patrick

To druhé slovo „zase“ ignorujte, neviem po sebe čitať 🙂

Happy

Tatry? Na ty bohužel nemám 😞. Musím holt vzít za vděk Alpami… Snad jednou našetřím 😁

Mirek/

Přesně tak. Jsem rád, že jsem si Tatry prošel před lety, kdy to ještě bylo za přijatelnější ceny. Ono celý den za 150 Kč není nic horentního, ale jet jednu stanici za 100 Kč je šílenost. Ale co je v Tatrách ještě horší, jsou ceny služeb. To se v Alpách opravdu pořídí levněji a s daleko větším výběrem.

Michal M

Poměr výkon/cena je trochu bída, ale když nečekáte nic hogo fogo a k Tatrám máte nějaký nostalgický vztah, tak se to přežít dá…

UGL

trochu kratkozrake

Michal M

Jako v čem?

Pavel

100 Kč za 1 krátkou zastávku je na úrovni základního jízdného ve Švýcarsku.

M19

Tak pokud budou u mzdy na Slovensku jako ve Švýcarsku, pak by to bylo pochopitelné.

Nose Peak

Tak s Tatry Card to člověk neřeší. Horší je bohužel ta úroveň služeb…jako, slovenská schopnost work-life balance je inspirující, ale ten kontrast oproti tržně orientovaným Polákům na druhé straně je propastný…

Pezos

„Naval prachy a vypadni“.

Nose Peak

Mně v těch Tatrách připadá, ze snad o peníze ani nestojej. Jako, já taky vidím smysl života jinde, ale naštěstí pro své okolí, nepracuju ve službách…

Antonín1

Do Tater jezdíme pravidelně, obvykle na 2-3 týdny, je to naše srdcovka, našli jsme si tam penzion, který provozují lidé, kteří za a) vědí, co to je mít hosty, tedy perfektní starost o hosty a za b) mají velmi rozumné ceny ubytování i s polopenzí. Další služby – nevím co máte na mysli – my jsme tam proto, abychom chodili po horách a nic jiného, jiné služby nepotřebujeme, tedy kromě lanovek – ano nejsou levné, ale cca 3x za pobyt si je mohu dovolit, cena TEŽ teď opravdu vyletěla, ale my si kupujeme hned měsíční, ty vzrostly jen o 2… Číst vice »

pacicka

Přesně, také jsme do Tater jezdili, ale už nás místní „pohostinost“ tak nadchla, že jsme vyrazili jinam a nelitujeme… Ono dokud tam plno, tak se prostě ty „podnikatelé“ za rybák nechytnou….

Herold

„Další služby – nevím co máte na mysli – my jsme tam proto, abychom chodili po horách a nic jiného, jiné služby nepotřebujeme, tedy kromě lanovek“

To je pěkné, že vy nic dalšího nepotřebujete, ale ať se vám to líbí anebo ne, do Tater jezdí plno lidí, co k ubytování chtějí navíc třeba kvalitní restaurace, bazény, atrakce pro děti, trasy pro kola a podobné věci navíc. A právě z těch věcí navíc plyne nejvíc peněz, ne z člověka, co si zaplatí nocleh a potom jen chodí po horách.

Antonín1

Ano, psal jsem o nás – opravdu bazény nepotřebujeme, pokud bychom chtěli ty, jeli bychom jinam, ne na hory, tam chceme chodit. Atrakce pro děti, jezdili jsme tam i do českých hor s našimi dětmi, stačila nám dětská hřiště, pravda dnes jsou rozumná dětská hřiště, která v Tatrách byla zrušená, což je jejich velké mínus, takže jsem zvědav, až tam budeme jezdit s vnuky, co tam najdeme a na kola – je tam podhorská cyklostezka, několik desítek km, ale jinak se opravdu vršek Tater na kola nehodí, na to jsou spíše jiné hory, ano vím, i v Alpách jsou cesty… Číst vice »

Badger

Cyklisti proplétající se nezi pěšáky mi opravdu nechybí, atrakce pro děti trochu ano, ty existující jsou ponekud předražené, zdražení nacpaných električek mi připadá jako ekologická megadrzost, je to o 50% u 24h a trojdňových, no co už.
Lanovky jsou taky oproti Alpám předražené.
Ale my chodíme peši jako Češi.
Restaurace si vybíráme, i na Štrbském plese jsme našli menu za 7.20€, ale zvládnem i kolibu za 60-80€ pro 2+2 rodinku.
Taky si vaříme.
A nakupujem v Lomnici v Sintra.
Májky a pivo si nevozíme.

Antonín1

Asi tak, kromě toho vaření, pro mě je dovolená jako odpočinek od všeho, tedy hlavně od vaření.

vlachjan

Nic Vám nebrání si to vyšlápnout pěšky:) Nemůžu si pomoct, ale ta stokoruna je pořád velmi přijatelná.

TrBus

A veřejná doprava po Salzbursku zadarmo: Hosté ubytovaní v partnerských zařízeních v celém Salcbursku získají při příjezdu nebo už v rámci online pre-check-inu Guest Mobility Ticket.Autobusy, regionální i dálkové vlaky (včetně S-Bahn, Westbahn a ÖBB) nebo kyvadlové spoje Salzburg Verkehr, vše můžete využívat po celý pobyt, aniž byste museli řešit nákup jízdenek.

Jízdenka je zahrnuta v ceně přenocování. Financování je zajištěno příspěvkem ve výši minimálně 0,50 eur za noc, který je součástí místního poplatku. Pro děti obdržíte Guest Mobility Ticket také.

https://www.salzburgerland.com/cs/guest-mobility-ticket/

TomB

Já jedu na Štrbské Pleso asi po 7 během 3 let. Vždy volím Patrii. Supr ubytko,hezký wellness. Skvěle vaří ve Furkotce. Teď jsem byl poprvé v Rakousku a to v apartmanu. Patria je cenově stejná a mám tam aspoň snídani a wellness. Takže já to tak negativně nevidím.

Michal M

Twl Patria je panelák. V něčem takovém sedět na horách…

Petr

Já tam byl naposledy předloni pracovně v Novém Smokovci (to je hned vedle Starého, dá se to dojít i pěšky). Loni to byla Plzeň. (Každoročně já nebo některý z mých kolegů (doby kdy se jezdilo hromadně jsou pryč, nyní jezdí jen jeden) prezentujeme výsledky naší práce na mezinárodní konferenci.) Ta teda byla dražší jak ty Tatry, teda snad kromě té MHD. Jinak hotel i konferenční poplatek byly dost mastné (holt jedna z nejvýznamějších mezinárodních konferencí v oboru, která se asi po 25 letech konala v čechách (v roce 26 bude v Talinu) tak si to nechaji zaplatit). To bylo i… Číst vice »