cargo

Ve Vsetíně se blíží stavba nového nádraží, město zbouralo první budovy

Železniční stanice Vsetín. Pramen: Správa železnicŽelezniční stanice Vsetín. Pramen: Správa železnic

Demolice části výpravní budovy má začít už letos.

Zpět na článek
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xapadlo

Ten první obrázek, kde stojí vlak v původním červeno-bílém EC nátěru ve mě vyvolává příjemnou nostalgii. Pro mě jako daňového poplatníka i železničního fandu je smutné přihlížet, jak na nábřeží L. Svobody musí pořád někdo za každou cenu vymýšlet rozmanité způsoby, jak vyhazovat státní peníze z oken. Neustálé změny loga, firemních barev i schématu nátěru vagonů státního dopravce. To původní barevné schéma, červeno-bílé pro mezinárodní vlaky a zeleno-bílé pro vnitorstátní přitom bylo v původní podobě čisté a bylo z pohledu cestujícího samovypovídající nejen o dopravci, ale i druhu vlaku.

Vojtěch Mikel

Bude tam i garáž pro kola, když už se staví parkovací dům?

Miroslav Zikmund

Nějak mi uniká, proč se pro výstavbu kapacitních parkovišť nevyužívá plocha nad kolejištěm vytvořivší současně zastřešení nástupišť v celé délce ….

Jiří Kocurek

Cena takového parkoviště vs. cena pozemků. Vsetín není Bern.

Daniel Jablonecký

Pan Zikmund jezdí rád na Fipku do Švýcarska a pak rád trousí rozumy nakoukané během cest.

ušatá

A to vadí? Proč se naopak těmi rozumnými věcmi neinspirujeme?
A raději zůstáváme na propagaci silniční dopravy podle naopak negativních vzorů?

Facepalm

Stavba za 2,2 miliardy a dle všeho nebyl, jako tradičně, potřeba architekt. Nebo alespoň ne takový, jehož jméno by Správě stálo za to uvádět. Přitom byly doby, kdy pro dráhu pracovala ta největší esa – Janák, Jurkovič, Gočár, Zázvorka…

medical examiner

Humbuk…to bylo jen přechodné období…
Zvlášť pro obce významu Vsetína…

Tady na Morave

Ten parkovaci dum je urbanisticka katastrofa do takoveho mestecka. Jake bude jeho realne vyuziti, kolik Valachu bude platit parkovné, kdyz o par set metru dal zaparkuji kdekoliv na ulici a zadarmo? Vetsi mesta maji problém naplnit daleko mensi garaze u vytizenejsich nádraží (typicky Olomouc).
Arch. kvalita terminalu bez komentare…. tak to dopada, kdyz se setri na architektonicke soutezi (a pritom se miliony vylejou jinde a je z toho ve vysledku smradlavy psouk). Dusan Jurkovic rotuje.

host

Pochybuju, že bydlíte ve Vsetíně. Jinak by jste takové nesmysly nenapsal.

Tady na Morave

Vsadim se s vama o co chcete, ze to parkoviste 350 dni v roce nebude zaplnene ani z 50 %.
Ono totiz vetsina tech, co nadava, ze „nemaji kde parkovat“ tim vlastne mysli, ze nemuzou zaparkovat primo pred dverma svyho obchodu/baraku/kanclu.
Pokud jim reknete, ze maji zaplatit v parkovacim domu, zaplatit 30 korun a jit 200 metru pesky, tak se na vas vykaslou.
To neni zadna novinka, ani atomova veda. To jsou zkusenosti z desitek mest, staci se porozhlidnout. Jenze holt kazde malomesto chce byt „svetove“, a tak si Vsetin postavi 5patrovy parkovaci dum.

Jiří Kocurek

a) kolik Valachu bude platit parkovné, kdyz o par set metru dal zaparkuji kdekoliv na ulici a zadarmo

b) zaplatit 30 korun a jit 200 metru pesky, tak se na vas vykaslou.
—-
Není to trochu v rozporu?

Frantík

Správně to má být tak, že se ulice zpoplatní, zatímco parkovací dům má vyjít levněji (případně zadarmo – zaplatí se pak těmito uličními stáními).

jan v

Přesně tak, to nejprémiovější parkování (přímo na ulici před domem) je u nás zpravidla to nejlenější. Rozum z toho zůstává stát. draze postavené parkovací domy pak zejí prázdnotou.

medical examiner

Takový Beroun…

Pavel

Kde jste přišel na to, že v Olomouci je problém naplnit garáže u nádraží? Tam je často problém místo vůbec najít!!! Musíte přijet aspoň 20 minut před odjezdem vlaku, podzemní garáže a další parkoviště u nádraží bývají často beznadějně plná a musíte hledat po vzdálenějším okolí. Možná v době lockdownu bylo parkoviště volné, ale v normální době ne.

Tady na Morave

Pavle, bud zamerne lzete,nebo mate jednu nestastnou zkusenost. Garaze jsou vetsinu casu prazdne, mesto hleda moznosti jak je vyuzit. Vim to, protoze se toho ucastnim.
Co se parkovist tyce, tak obsazena jsou ta, ktera jsou zadarmo (Hodolany, Kosmonautu, Masarykova,…), logicky…. placena parkoviste, jako to u RCO, vzdy nabizeji volna mista. Vsetin ceka ten samy osud.

Pavel

Víte, proč tam svítí to červené světlo??? Protože, je parkoviště prázdné??? https://www.google.cz/maps/@49.5908649,17.2781362,3a,75y,307.44h,86.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1syChvhpDFBExIAyQ35ys3kg!2e0!7i13312!8i6656

Tady na Moravě
Pavel

Vy jste mistr logiky, koukám. Pokud se opravdu právě vy účastníte na řešení parkování u olomouckého nádraží, tak už se nedivím, jak to dopadá. Mimochodem, fotka z Vašeho odkazu byla pořízena 29.6.2019, tedy v sobotu.

Axel

Považuji za dosti nešťastné, když do detailů rozhodování místních občanů se jako „suverén“ vlamuje někdo přespolní s kategorickými názory ve stylu „buď anebo“

Notabene, když nemá čím podložit, že tento přespolení aspoň tuší jaké jsou místní reálie….

Potulný wechtr

Musím dát za pravdu Pavlovi.
Asi před pěti lety jsem na hejtmanství a rco několikrát týdně dojížděl. Najít volné parkovací místo v podzemkách nebo nejbližším okolí, bylo umění.

Axel

Jistým (provizorním) řešením je parkoviště u Hornbachu. (když člověk jede do centra od jihu (z dálnice na sjezd u Olympie)

Od Hornbachu je to pár kroků na MHD ( šalina k hlavnímu)… Anebo od tohoto podchodu pokračovat na sever (vlakové koleje po pravé ruce) až k podchodu pod vlakovými nástupišti… Celkem Zhruba 1 kilometr a kousek od Hornbachu k rozjezdům šalin u hlavního

ušatá

Ona i ta nová výpravní budova má moc hrdý název a spíš by se hodilo nazvat to nový výpravní přístřešek.

Axel

Znáte někoho normálního, kdo vypustí z úst „výpravní budova“ -:)

ušatá

Ne, ale ten název máte v popisu – plánku dokumentace.

Gwann

no, dolní město už hnusnejsi být nemůže, takze ať si staví odpornosti.

jakkoliv mi přijde staré budovy škoda…

proč všude musí stát všemožně kostky…a zvlnene cosi… asi se to někomu líbí…ale mně jako fakt ne…

Tom

Tak kostky se staví o sto šest, to jo. Jen mi příjde, že většina kritiků nových staveb, vždycky jen říká, jak je to blbě a když příjde na „Tak mi ukažte, která budova je podle vás super a proč…“, tak většinou ticho…

Gwann

nereknu vám proč. ať to zkusí pojmenovat někdo povolanejsi. ale z moderních jsou dobré třeba pardubice, teplice nad bečvou, havirov, poděbrady, Havl brod. odpornost…karlovy vary horni, most, ústí, nic moc klatovy, beroun, cheb, břeclav. neznám všechna nádraží v zemi…ale podstatná část tech modernějších…jsou čisté užitkové budovy bez čehokoliv navíc.

Jiří Kocurek

Teplice nad Bečvou? Myslíte ten peron prorostlý trávou, budova s plechovýma dveřma zamčenýma, běžte do lesa, lístky se tam neprodávají. To má být vzor pro Vsetín?

SaulGoodman

Beroun se mi také nelíbí, snad bude po dokončení rekonstrukce lepší. Nicméně že by byl „moderní“ – ta budova je z roku 1972, tedy skoro 50 let stará. Ono „kostky“ se u nás staví tak nějak cca od 20./30. let (např. Elektrické podniky v Praze, vila Tugendhat v Brně), s určitým krátkým přerušením sorelou koncem 40. a 50. let po vzoru SSSR. Nicméně i kostky a „zvlněné cosi“ můžou být hezké, jde spíše o kvalitu architekta (a za socialismu rozpočet) než ten styl. Viz třeba ty Elektrické podniky, hotel Praha (ten teda stál na velmi nevhodném místě, ale sám o… Číst vice »

Facepalm

Beroun, myslím tím halu, je na svoji dobu velmi dobrá architektura, degradovaná dnes bohužel téměř 50 lety nulové údržby a naprosto nevhodných zásahů (geniální třeba byly léta prázdné komerční prostory a samotná hala plná ohavných stánků). Nezaměňoval bych tedy omšelost za hnusnost a nekvalitu. Co se rekonstrukce tam týče, sleduji ji s jistými obavami, neboť to, co bylo předvedeno v podchodu a na nástupištích, opravdu není žádná hitparáda. Kamenné obklady a mozaiky z místního vápence nahrazeny nejlacinější dlažbou neurčitého odstínu, řešení peronů taky moc neevokuje aktuální letopočet, spíše tak rok 1992, a provedení většiny detailů je naprosto tragické. Tak doufám,… Číst vice »

SaulGoodman

Nástupiště jsou klasika no, nic moderního to není, funkční low cost. Pořád nicméně významně lepší, než to co tam bylo předtím. A s podchodem problém nemám vůbec. Ano, nejsou tam umělecká díla, ale subjektivně mi přijde celkem pěkný, moderní, prostorný a hlavně čistý. Ten předchozí byla taková temná díra zapáchající močí a plná různých holubích… pozůstatků. Neříkám, že by to nemohlo být lepší, ale osobně dám přednost třeba unifikovanému, ale snadno udržovatelnému a funkčnímu řešení před možná umělecky hodnotnou, ale nevyhovující stavbou. Byť chápu, že kdyby se udržoval ten starý, tak by taky vypadal jinak. Ta hala by – minimálně… Číst vice »

Facepalm

Nojo,, to je právě ta otázka, jestli má smysl všechno unifikovat do low-cost antivandal úpravy, nebo chtít trochu víc a patřičně se o to starat. Přičemž tedy, pokud se o to nebudem starat vůbec, jak je u nás zvykem, bude i ten „dnes nový“ low cost podchod za dva tři roky nevábný zrovna jak ten starý, ovšem navíc se projeví všechny mínusy těch laciných materiálů. Jinak, mě nějak úplně nevadí, že je podchod nový, neb rozhodně nezastávám názor, že se na nic sterého nesmí nikdy sáhnout. Jen mne mrzí, že i za toho bolšána tu věc evidentně navrhoval architekt, zatímco… Číst vice »

SaulGoodman

Jo, v zásadě souhlas. V tom novém podchodu jsou alespoň kamery a celkem často tam vidím uklízečku, takže nějaká snaha to udržovat tam je. Za bolševika byla taky určena nějaká procentuální (3 % ?) kvóta na umělecká díla z celkového rozpočtu stavby, což mělo své plusy i mínusy. Určitě souhlasím, že u významnějších staveb by měla být nějaká kvalita i v detailech, na druhou stranu je otázka, jestli podchod v Berouně je zrovna tím místem, kde je třeba investovat do nějaké vyšší estetické kvality. Za mě asi když bude ta vstupní budova důstojná, tak jednoduchý podchod a nástupiště stačí. Byť… Číst vice »

Facepalm

No, nenazval bych to investováním do nějaké vyšší estetické kvality, ale do standardu, který by splňoval nějaká estetickáminima. Když se člověk podívá na stavby vzniklé za Rakouska, tam je – právě proto, že i ty nejmenší typizované budovy navrhoval architekt – vidět, že jsou dotažené do detailu po poslední lavičku a plivátko. Dneska ten pocit nemám – pochybuju, že betonovej antivandal nebo ikonické modré zábradlí navrhoval Lábus, Fránek, Jiřičná nebo nějaký jiný dnešní ekvivalent Otto Wagnera…

ušatá

Ano, souhlas. I za toho Rak.uh. se řešilo levně a typizovaně, ale přitom to mělo úroveň estetickou a současně to bylo i účelově domyšlené..

ušatá

U nás totiž je v posledních desetiletích pravidlem, že jsou velmi dobře a vkusně řešeny interiéry, ale vnější vzhled těch budov je mizerný – což je dáno snahou o nízkou cenu – použití montovaných staveb. To platí o tom Berounu, ale i třeba Kralupech atd.

ušatá

Jenže srovnávat vynikající stavby 30. let – funkcionalistické se současným budovami typu montovaných hal a skladišť nejde. Pokud by se stavěly takové „kostky“ jako ve 30. letech, tak to by byla paráda. Stačí třeba jmenovat poštu u nádraží v Brně, špatný není ani nádraží Smíchov – architektonicky velmi solidní, nádraží Prostějov, budova DP v Praze atd.

Martin11

Teplice nad Bečvou?Tam je co?

Jiří Kocurek

Lázně, jeskyně, propast. A tím pádem hodně turistů.

Martin11

To já vím 😄.ale je tam snad nové nádraží?že to tady někdo vzpomene.

ušatá

Právě jedna z hezkých funkcionalistických staveb, ale v děsném stavu a snad se z toho stane památkově chráněný objekt než to zbourají nebo to samo spadne.

Gwann

krásné funkcionalisticke nádraží. bohuzel v hroznem stavu. protože to SZ chtěla sundat…

Daniel Jablonecký

Asi bych za moderní nepovažoval budovu postavenou před 60 lety.

ušatá

V řadě případů modernější než ty nové, za každou cenu šetřené a s architekturou nemající skoro nic společného, natož s účelností. A třeba s respektem k zájmům a potřebám cestujících.

Rudolf Tuček

Je to o vnímání těch staveb, možná mají moderní stavby uvnitř nějaké moderní vychytávky ale navenek působí nemastně, neslaně. Určitě se nepůjdu procházet mezi nějaké moderní novostavby tam jenom vyřídím co potřebují a rychle pryč, ale rád se procházím jen tak starou zástavbou. To samé jsou nádražní budovy kdy cesta vlakem je cíl ale čím méně budou kolem trati staré hezké budovy, tak člověk bude rád co nejdřív v cíli aby z toho hnusu už vypad. Bohužel i ze starých budov se stávají nemastné budovy díky zateplení kdy se odstraní veškerá štuková výzdoba.

medical examiner

Řevnice+Dobřichovice, Karlštejn…Liteň…
A tam to bude tím, že vznikly za monarchie…

Vrták

Souhlas. Nechápu, proč se neudělala rekonstrukce budovy do původní historické podoby…

Jiří Kocurek

Nevešel by se do ní vstup do podchodu.

Dom

A taky nebyla nejak extra historicky cenná. Aneb za každou cenu uchovat ten náš skanzen co?

Karek

Proč to parkoviště vypadá jako ten pavlačák co tam kdysi stal?

Michal

Ví někdo, kdy se má začít bourat nádražní budova?

JiříK

V článku uvedeno.