Doprava ve městě

V Praze začala montáž značek zakazujících vjezd pivních kol

Pivní kolo. Foto: Prague Beer Bike
Pivní kolo. Foto: Prague Beer Bike

Značky zakazující vjezd takzvaných pivních kol, tedy vozítek servírujících alkohol skupinám turistů, dnes začala v ulicích Prahy montovat Technická správa komunikací (TSK). Půjde celkem o 237 značek na 67 místech, montáž bude dokončena do konce února. ČTK to dnes řekla mluvčí TSK Barbora Lišková. Zákaz pivních kol byl schválen loni, jeho zavedení se ale opozdilo kvůli odvolání pivovaru, který kolům dodává pivo. Případ muselo řešit ministerstvo dopravy, které rozhodnutí Prahy potvrdilo.

V současné době jsou značky namontovány na dvou desítkách míst, to je zhruba 30 procent všech cedulí. Rozmístěny jsou už například na náměstí Bratří Synků a jeho okolí v Praze 4 nebo v Zelené ulici v Praze 6.

Vedení města chce zákaz pivních kol pro širší centrum metropole. Pivní kola, na která se vejde kolem 15 popíjejících turistů, považují zástupci pražské koalice za projev „alkoturismu“, proti kterému chtějí bojovat.

Jakmile budou všechny cedule na místě, začne jejich dodržování vymáhat policie. „Policisté to začnou od příštího víkendu nekompromisně vymáhat. Praha má být domovem Pražanů, ne alkoturismu. Letošní turistická sezóna už bude bez opileckého vyřvávání na kolečkách,“ napsal na svém facebookovém profilu náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Pivní kola jsou další z řady turistických atrakcí, na něž si v posledních letech stěžují obyvatelé centra města. Magistrát v minulosti pomocí změny zákona docílil zákazu vozítek segway, řešilo se i omezení tzv. elektrokoloběžek, připomínajících spíše mopedy, nebo jízdních kol v některých pěších zónách. Problém s pivními koly se dotkl i jiných evropských metropolí, například Amsterodam je předloni zakázal.

ČTK

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
M H
Host
M H

On by jenom stačil výklad, kdo vše řídí pivní kole. Pokud by řídil ten, kdo se aktivně podílí na jeho pohybu a ne jen ten, který drží volant, hneb by se situace razantně změnila. Stačilo by následně striktně kontrolovat nulovou toleranci alkoholu a pokutovat. Pivní kola by pak vymizela sama…

David
Host
David

Sice to podávají jako zákaz pivních kol, ale tak to vůbec není. Je to mnohem obecnější zákaz, který zakazuje vjezd kolům širším 1.2m a tak se snad mimo-jiné dotkne i zmíněných pivních kol (tedy pokud je do té doby provozovatelé nepřijdou na to jak limitu 1.2 metru vyhovět). Opravdu nebylo možné vytvořit nějaké systematičtější řešení?
Tato a podobné regulace jsou cestou do záhuby. Pokud vím, ani segway, ani 1.2m široké kolo ani elektro-koloběžka nikomu nevadí pokud se správně používají. Problém je v komerci a nedodržování pravidel, ne ve vozítkách samotných.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Pokud vím, ani segway, ani 1.2m široké kolo ani elektro-koloběžka nikomu nevadí pokud se správně používají.
To ale přece nikdo nerozporuje – ale když uživatelé nejsou soudní a nechtějí se podřídit pravidlu, že „moje svoboda končí a začíná nejdále na hranici, na které začíná nebo končí svoboda ostatních“, tak asi opravdu nezbývá než řešit to „legislativně“ …

Japak
Host
Japak

Tyto vopičárny se mají zakázat komplexně!

ADH
Host
ADH

Praha nemá moc co turistum nabídnout kromě alkoholu a pár památek. A kdy zakážou kočáry s koňma?

Antonín
Host
Antonín

Vskutku trefné, proto, protože „nemá co nabídnout“ a má „pár památek“, ji turisté a dokonce občas i Češi považují za nejkrásnější město světa, historici stavebního umění za živou učebnici architektury, která se nikde jinde na světě nenajde – kromě antiky tu je vše včetně kubismu, který jinde na světě, kromě Prahy a Čech se ve stavebnictví nevyskytuje a když tak nepatrně. A těch 9 milionů loňských turistů, kteří Prahu umístili na 4 nejnavštěvovanější metropoli Evropy určitě jelo jen za alkoholem…

666
Host
666

Praha má jedinou výhodu. Nebyla během poslední světové války téměř vůbec poškožena. Města jako Varšava nebo Budapešť byla srovnána se zemí. Jak se asi cítí turista, který se z letiště rve přecpaným busem, v metru ho čeká nepřehledný tarif a český arogatní revizor? Prostě provinční město bývalé monarchie. Nic míň, nic víc…

Antonín
Host
Antonín

Co je na pražském tarifu tak složité? Základní jízdné 32,- ; se zkrácenou dobou platnosti 24,- ; jednodenní 110,- dvoudenní, atd. Do 15 let polovic, s tím, že občan EU má jízdu od 70 let zdarma. Obdobně to mají jiná města Evropy, jen ty ceny, zvláště jednorázových jízdenek jsou i o víc dvojnásobek vyšší (Drážďany 2,20 €, Ženeva 2,80 € nebo 3 CHF atd…). S arogantním revizorem jsem se nesetkal, asi proto, že vždy mám jízdenku (tramvajenku). A vnější pásma v okolí Prahy, ty většinou cizinci nepoužívají a i když jsou jednoduchá, tak Češi je často ignorují a raději platí… Číst vice »

666
Host
666

Myslím, že jste naprosto přesně popsal hlavní problémy. Pokud se v tom pořádně nevyzná ani domorodec, tak to není user-friendly pro cizince.

Hajnej
Host
Hajnej

A že těch cizinců do Nelahozevsi jezdí… 😀

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Ještě jsou tu kur… Mimochodem je škoda že ty nejezději po Praze na takovýchto šlapadlech. 😃

BND30
Host
BND30

Ty přece také šlapou…jen né na „kole“…

Japak
Host
Japak

To snad ne, to bolí!

Martin V.
Host
Martin V.

V článku bohužel chybí, jak má taková značka vypadat. To bude všude tato značka s dodatkovou tabulkou, nebo to má nějaké varianty podle charakteru komunikace?comment image

babilon
Host
babilon

To se hodí jenom na cyklostezky. Druhou variantou je zákaz vjezdu vozidel nad 6,5 metru s dodatkovou tabulkou, že omezení platí jen pro kola. Viz např.comment image
Mmch, jak se vkládají obrázky?

babilon
Host
babilon

Aha, tak už vím, jak se vkládají obrázky. :-))

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Před takovou značku by měli dát STOPku, by to řidič stihl nastudovat. Mimochodem, to tam městapáci dávali pokuty řidičům autobusů, kteří stáli na vyhrazeném parkovišti označeném značkou, že se Magistrát rozhodl přilepit tam 3 značky?
Nedělám si srandu, v Brně dávali městapáci pokuty za to že řidič stál kufrem k chodníku, když na značce je jenoznačně nakreslené, že má stát k chodníku čumákem.

Olda
Host
Olda

Plný souhlas. Nevím za co jsou ty „zápory“. Ono městapo u nás jsou fakt kabrňáci. Toto je spíše pro znalý místních poměrů. Onehdy u PrF MU na Veveří, jak je parkoviště u výškáčů na Šumavské, čekala koča od biřiců až odbije osmá (první vyučující blok je do 9:40) a vyrazila s bločkem zpoza rohu klasicistní budovy práv a vzhůru, kde někdo přečuhuje do trávy. Nechce se mi do podrobna rozepisovat, jak to tam vypadá, domorodci vědí. I já to měl za nějakou tu stovečku.

Pavel P.
Host
Pavel P.

To bylo spíše tím, že stáli výfukem k chodníku. Některé města na to mají stále historickou vyhlášku. Je to velmi nechutná past na majitele zejména asijských aut (ze zemí kde se jezdí vlevo), které mají výfuk vpravo, protože ti jsou pokutovatelní i za podélné stání podle značky.

Martin V.
Host
Martin V.

S tím podélným stáním to snad nemyslíte vážně. Podle Zákona o provozu na pozemních komunikacích, § 25
(1) Řidič smí zastavit a stát jen
a) vpravo ve směru jízdy co nejblíže k okraji pozemní komunikace a na jednosměrné pozemní komunikaci vpravo i vlevo,
Na tom přeci nějaká vyhláška nemůže moc měnit.

Pavel P.
Host
Pavel P.

Nedostanete pokutu za špatné parkování, ale za porušení místní vyhlášky. Např. v Praze to bylo jen pro kolmé a šikmé stání viz zde čl. 12 (vyhláška už je zrušena):
http://www.praha.eu/jnp/cz/test/vyhledavani_v_pravnich_predpisech/rok_1979-vyhlaska_cislo_7_ze_dne_20_12_1979.html

Martin V.
Host
Martin V.

Je pravda, že o existenci „výfukových vyhlášek“ jsem neměl tušení. Do šikmého stání se snad ani nacouvat nedá, do kolmého najíždím předem, ale jiní raději couvají. Co jsem rozporoval je ale to podélné stání. Výfukem do silnice by znamenalo, že japonská auta můžou stát jen v jednosměrkách na levé straně, jinak by porušovala § 25.

Pavel P.
Host
Pavel P.

V podstatě souhlas, jen znovu opakuji, neporušujete paragraf 25 zákona, ale místní vyhlášku. Pokud by vám někdo dal pokutu za špatné parkování, tak ta je samozřejmě neoprávněná.

Cestovatel
Host
Cestovatel

Tleskám radnici – a je mi upřímně jedno jaká politická strana nebo koalice to má na svědomí – důležitý je pro mě výsledek. Nejsem sice typický diskutující na tomto webu – tedy ani postarší zaměstnanec s nízkým platem, ani chudý důchodce – ale jako obyvatel Prahy v produktivním věku beroucí normální plat, ze kterého normálně žiju a nemám problém zaplatit tržní pražský nájem – velmi oceňuju a podporuju boj magistrátních úředníků proti tomu, aby byl z centra Prahy Disneyland – jsem velmi rád že z ulic zmizely: – Segwaye, – elektromopedy „koloběžky“, – obří třímetrové nafukovací Pandy a spol., –… Číst vice »

Pepa
Host
Pepa

Proč to vozítko na elektromotor nazýváte „kolem“?

Rýpal
Host
Rýpal

To je dost!!!!

M a R
Host
M a R

Je smutný, že se vše musí řešit značkou. Začalo to segwayi, kde umístění některých značek je silně tragikomické…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Holt bude přeznačkováno. Šest zákazů na třech tyčkách za sebou. Zákaz jídzy na segway, zákaz jízdy na koloběžce. Zákaz jídy na kole, tříkolce a šlapohybu širším než 1 metr. Zákaz vjezdu povozů. Zákaz jízdy na koni. Zákaz jízdy na oslu. Zákaz vjezdu turistických vláčků. Zákaz fotografování. Zákaz hraní na kytaru. A na housle. Zákaz zkracování názvu.

kanafasik
Host
kanafasik

přitom by stačila jedna. Zákaz vjezdu debilů alternativně .IQ <70

sledovatel webu
Host
sledovatel webu

Hrajete-li ovšem na kytaru či na housle tak „kvalitně“, jak se tady většinově presentujete ve svých příspěvcích, tak by takový zákaz byl však docela na místě!

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno možná byste si měl raději zjistit, koho z Karlova mostu policajti vyhazovali. Totiž že o tom zákazu hraní to není žádný blábol, jak si zcela jistě myslíte. Nelžu.

„Z Karlova mostu se musel Jiří Wehle pakovat v roce 2005, kdy mu komise ze Sdružení výtvarníků Karlova mostu neudělila povolení. Wehle to vysvětluje tím, že chtěl vědět, na jakých principech komise rozhoduje, kdo na mostu smí vystupovat, a proto mu neudělili povolení na další tři roky. Proti verdiktu se nemohl ani odvolat.“

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A jinak ještě existuje tenhle dokument ČT, 42. minuta, Rudy Linka si stěžuje, že ho policajti do minuty vyhodili, když začal hrát. Ovšem „moralisté“ by radši zakázali hrát všem, protože oni se nebaví.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10703520914-rudy-linka-kytara-je-droga/21454215824/titulky

thegrid
Host
thegrid

Dělt značku na vše je samozřejmě nesmysl plnící kapsu spřátelených firem. Zítra vymyslí vznášedlo a zase se bude muset přeznačkovat Praha.

HonzaX
Host
HonzaX

Před 50 lety jsem v Bulharsku na pobřeží viděl značku Zákaz vjezdu oslích hlav (tak jsme si ji jako děti pojmenovali). Popisovat snad nemusím. To by byla celkem univerzální značka, jen jak dokázat, koho se týká.

Vyhlídka na věčnost
Host
Vyhlídka na věčnost

Koho se týká? Všeho co hýká.