V Praze začala montáž značek zakazujících vjezd pivních kol
Pivní kolo. Foto: Prague Beer Bike
Značky zakazující vjezd takzvaných pivních kol, tedy vozítek servírujících alkohol skupinám turistů, dnes začala v ulicích Prahy montovat Technická správa
On by jenom stačil výklad, kdo vše řídí pivní kole. Pokud by řídil ten, kdo se aktivně podílí na jeho pohybu a ne jen ten, který drží volant, hneb by se situace razantně změnila. Stačilo by následně striktně kontrolovat nulovou toleranci alkoholu a pokutovat. Pivní kola by pak vymizela sama…
Sice to podávají jako zákaz pivních kol, ale tak to vůbec není. Je to mnohem obecnější zákaz, který zakazuje vjezd kolům širším 1.2m a tak se snad mimo-jiné dotkne i zmíněných pivních kol (tedy pokud je do té doby provozovatelé nepřijdou na to jak limitu 1.2 metru vyhovět). Opravdu nebylo možné vytvořit nějaké systematičtější řešení?
Tato a podobné regulace jsou cestou do záhuby. Pokud vím, ani segway, ani 1.2m široké kolo ani elektro-koloběžka nikomu nevadí pokud se správně používají. Problém je v komerci a nedodržování pravidel, ne ve vozítkách samotných.
Pokud vím, ani segway, ani 1.2m široké kolo ani elektro-koloběžka nikomu nevadí pokud se správně používají.
To ale přece nikdo nerozporuje – ale když uživatelé nejsou soudní a nechtějí se podřídit pravidlu, že „moje svoboda končí a začíná nejdále na hranici, na které začíná nebo končí svoboda ostatních“, tak asi opravdu nezbývá než řešit to „legislativně“ …
Tyto vopičárny se mají zakázat komplexně!
Praha nemá moc co turistum nabídnout kromě alkoholu a pár památek. A kdy zakážou kočáry s koňma?
Vskutku trefné, proto, protože „nemá co nabídnout“ a má „pár památek“, ji turisté a dokonce občas i Češi považují za nejkrásnější město světa, historici stavebního umění za živou učebnici architektury, která se nikde jinde na světě nenajde – kromě antiky tu je vše včetně kubismu, který jinde na světě, kromě Prahy a Čech se ve stavebnictví nevyskytuje a když tak nepatrně. A těch 9 milionů loňských turistů, kteří Prahu umístili na 4 nejnavštěvovanější metropoli Evropy určitě jelo jen za alkoholem…
Praha má jedinou výhodu. Nebyla během poslední světové války téměř vůbec poškožena. Města jako Varšava nebo Budapešť byla srovnána se zemí. Jak se asi cítí turista, který se z letiště rve přecpaným busem, v metru ho čeká nepřehledný tarif a český arogatní revizor? Prostě provinční město bývalé monarchie. Nic míň, nic víc…
Co je na pražském tarifu tak složité? Základní jízdné 32,- ; se zkrácenou dobou platnosti 24,- ; jednodenní 110,- dvoudenní, atd. Do 15 let polovic, s tím, že občan EU má jízdu od 70 let zdarma. Obdobně to mají jiná města Evropy, jen ty ceny, zvláště jednorázových jízdenek jsou i o víc dvojnásobek vyšší (Drážďany 2,20 €, Ženeva 2,80 € nebo 3 CHF atd…). S arogantním revizorem jsem se nesetkal, asi proto, že vždy mám jízdenku (tramvajenku). A vnější pásma v okolí Prahy, ty většinou cizinci nepoužívají a i když jsou jednoduchá, tak Češi je často ignorují a raději platí… Číst vice »
Myslím, že jste naprosto přesně popsal hlavní problémy. Pokud se v tom pořádně nevyzná ani domorodec, tak to není user-friendly pro cizince.
A že těch cizinců do Nelahozevsi jezdí… 😀
Ještě jsou tu kur… Mimochodem je škoda že ty nejezději po Praze na takovýchto šlapadlech. 😃
Ty přece také šlapou…jen né na „kole“…
To snad ne, to bolí!
V článku bohužel chybí, jak má taková značka vypadat. To bude všude tato značka s dodatkovou tabulkou, nebo to má nějaké varianty podle charakteru komunikace? https://www.praha7.cz/wp-content/uploads/2018/08/kolo.jpg
To se hodí jenom na cyklostezky. Druhou variantou je zákaz vjezdu vozidel nad 6,5 metru s dodatkovou tabulkou, že omezení platí jen pro kola. Viz např. https://www.prazskypatriot.cz/obrazky/doprava-1/znacka-zakaz-pivni-kola.jpg
Mmch, jak se vkládají obrázky?
Aha, tak už vím, jak se vkládají obrázky. :-))
Před takovou značku by měli dát STOPku, by to řidič stihl nastudovat. Mimochodem, to tam městapáci dávali pokuty řidičům autobusů, kteří stáli na vyhrazeném parkovišti označeném značkou, že se Magistrát rozhodl přilepit tam 3 značky?
Nedělám si srandu, v Brně dávali městapáci pokuty za to že řidič stál kufrem k chodníku, když na značce je jenoznačně nakreslené, že má stát k chodníku čumákem.
Plný souhlas. Nevím za co jsou ty „zápory“. Ono městapo u nás jsou fakt kabrňáci. Toto je spíše pro znalý místních poměrů. Onehdy u PrF MU na Veveří, jak je parkoviště u výškáčů na Šumavské, čekala koča od biřiců až odbije osmá (první vyučující blok je do 9:40) a vyrazila s bločkem zpoza rohu klasicistní budovy práv a vzhůru, kde někdo přečuhuje do trávy. Nechce se mi do podrobna rozepisovat, jak to tam vypadá, domorodci vědí. I já to měl za nějakou tu stovečku.
To bylo spíše tím, že stáli výfukem k chodníku. Některé města na to mají stále historickou vyhlášku. Je to velmi nechutná past na majitele zejména asijských aut (ze zemí kde se jezdí vlevo), které mají výfuk vpravo, protože ti jsou pokutovatelní i za podélné stání podle značky.
S tím podélným stáním to snad nemyslíte vážně. Podle Zákona o provozu na pozemních komunikacích, § 25
(1) Řidič smí zastavit a stát jen
a) vpravo ve směru jízdy co nejblíže k okraji pozemní komunikace a na jednosměrné pozemní komunikaci vpravo i vlevo,
Na tom přeci nějaká vyhláška nemůže moc měnit.
Nedostanete pokutu za špatné parkování, ale za porušení místní vyhlášky. Např. v Praze to bylo jen pro kolmé a šikmé stání viz zde čl. 12 (vyhláška už je zrušena):
http://www.praha.eu/jnp/cz/test/vyhledavani_v_pravnich_predpisech/rok_1979-vyhlaska_cislo_7_ze_dne_20_12_1979.html
Je pravda, že o existenci „výfukových vyhlášek“ jsem neměl tušení. Do šikmého stání se snad ani nacouvat nedá, do kolmého najíždím předem, ale jiní raději couvají. Co jsem rozporoval je ale to podélné stání. Výfukem do silnice by znamenalo, že japonská auta můžou stát jen v jednosměrkách na levé straně, jinak by porušovala § 25.
V podstatě souhlas, jen znovu opakuji, neporušujete paragraf 25 zákona, ale místní vyhlášku. Pokud by vám někdo dal pokutu za špatné parkování, tak ta je samozřejmě neoprávněná.
Tleskám radnici – a je mi upřímně jedno jaká politická strana nebo koalice to má na svědomí – důležitý je pro mě výsledek. Nejsem sice typický diskutující na tomto webu – tedy ani postarší zaměstnanec s nízkým platem, ani chudý důchodce – ale jako obyvatel Prahy v produktivním věku beroucí normální plat, ze kterého normálně žiju a nemám problém zaplatit tržní pražský nájem – velmi oceňuju a podporuju boj magistrátních úředníků proti tomu, aby byl z centra Prahy Disneyland – jsem velmi rád že z ulic zmizely: – Segwaye, – elektromopedy „koloběžky“, – obří třímetrové nafukovací Pandy a spol., –… Číst vice »
Proč to vozítko na elektromotor nazýváte „kolem“?
To je dost!!!!
Je smutný, že se vše musí řešit značkou. Začalo to segwayi, kde umístění některých značek je silně tragikomické…
Holt bude přeznačkováno. Šest zákazů na třech tyčkách za sebou. Zákaz jídzy na segway, zákaz jízdy na koloběžce. Zákaz jídy na kole, tříkolce a šlapohybu širším než 1 metr. Zákaz vjezdu povozů. Zákaz jízdy na koni. Zákaz jízdy na oslu. Zákaz vjezdu turistických vláčků. Zákaz fotografování. Zákaz hraní na kytaru. A na housle. Zákaz zkracování názvu.
přitom by stačila jedna. Zákaz vjezdu debilů alternativně .IQ <70
Hrajete-li ovšem na kytaru či na housle tak „kvalitně“, jak se tady většinově presentujete ve svých příspěvcích, tak by takový zákaz byl však docela na místě!
Mno možná byste si měl raději zjistit, koho z Karlova mostu policajti vyhazovali. Totiž že o tom zákazu hraní to není žádný blábol, jak si zcela jistě myslíte. Nelžu.
„Z Karlova mostu se musel Jiří Wehle pakovat v roce 2005, kdy mu komise ze Sdružení výtvarníků Karlova mostu neudělila povolení. Wehle to vysvětluje tím, že chtěl vědět, na jakých principech komise rozhoduje, kdo na mostu smí vystupovat, a proto mu neudělili povolení na další tři roky. Proti verdiktu se nemohl ani odvolat.“
A jinak ještě existuje tenhle dokument ČT, 42. minuta, Rudy Linka si stěžuje, že ho policajti do minuty vyhodili, když začal hrát. Ovšem „moralisté“ by radši zakázali hrát všem, protože oni se nebaví.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10703520914-rudy-linka-kytara-je-droga/21454215824/titulky
Dělt značku na vše je samozřejmě nesmysl plnící kapsu spřátelených firem. Zítra vymyslí vznášedlo a zase se bude muset přeznačkovat Praha.
Před 50 lety jsem v Bulharsku na pobřeží viděl značku Zákaz vjezdu oslích hlav (tak jsme si ji jako děti pojmenovali). Popisovat snad nemusím. To by byla celkem univerzální značka, jen jak dokázat, koho se týká.
Koho se týká? Všeho co hýká.