Možná mohli nejdřív stavět tramvaj do nějaké čtvrti, která je už dostavěná. Místo toho opět klasická salámová metoda – prodloužení kolejí o kilometr, 2 zastávky, konečná bez smyčky a pokračování příště… Ale tak chápu, že v poli proti stavbě kolejí nikdo neřve.
Naopak, stavět koleje do polí první a pak kolem nich město bývalo normální a logické už za dob rozvoje Prahy (třeba fotky Korunní jsou klasické). Je to mnohem jednodušší, než někam vtlačit tramvaj dodatečně.
To by bylo něco jako kupovat čerstvej chleba vždycky, když je člověk v půlce minulýho bochníku, ale pak ho nechat pár dní tvrdnout, než se ten starší dojí. A vlastně nikdy si tak neužít ten čerstvej. Jo, na první pohled to má logiku, jet v pořadí, v jakém se ty čtvrti postavily a tedy podle toho, kam tramvaj nejdýl chybí. Ale člověk se tím v důsledku zbaví velmi podstatné výhody v podobě možnosti postavit (daleko snáze) trať tam, kde ještě není tolik NIMBYstů a kde se nemusí složitě vymýšlet, co se zástavbou a zvyky místních, které s TT nepočítají nebo… Číst vice »
Pravda – když už tam bydlí lidé, pak už si nějak bez trambaje poradili. Naopak zavádění trambají místo autobusů také zruší zažitá spojení (viz Pankrác a 193).
Jasně, lepší je nejprve postavit sídliště, lidi nechat, ať se k tramvaji dostanou jak umějí, a když je všecko hotovo, chodníky vyasfaltovány, parky zatravněny, stromy vysázeny, tak tam zase naženeme bagry, všetko popíliť, trávníky rozjezdit buldozerem, chodníky rozkopat, silniční dopravu vyhnat do objížděk a začneme stavět tramvaj.
Ano, měl byste svůj řev proti výstavbě, a oprávněně by ti lidé řvali, proč se to nepostavilo na zelené louce.
Petr
2 let
Jedna linka a kvůli tomu prodloužení tratě… To ukazuje, že moc nevěří tomu, že by tam někdo jezdil. Na těch periferiích jezdí MHD spíš jen mládež do školy. I děti vozí většinou rodiče autem.
„Rané“. Jinak jak jsem tu psal jinde, nová výstavba je s parkovacími místy, to je ze zákona, nestaví se pro chudáky. Pokud máte podzemní garáž v domě, nepůjdete někam daleko do deště na tramvaj…
Ne, nestavím, ale vím, jak to funguje. Znám dost lidí, kteří si koupili nový byt v Praze nebo i dům někde na vesnici. Fakt to nedělají proto, aby pak jezdili MHD. Nebo takové, kteří už vyrůstali právě v těch pražských periferiích, tam to taky není zvykem. Taky jezdím tramvají kolem nové výstavby a pozoruju. Mrtvo, na zastávku nechodí nikdo, jen občas vyjede z domu auto.
Třeba Modřany mezi zastávkami Černý kůň a Belárie. Kolem jsem i jezdil na kole a šel i pěšky. Strašlivě bezútěšná betonová džungle, v přízemí jen garáže. Nikdo tam nechodí.
Naopak, staví se to pro chudáky, kteří pak všude musí autem.
a povinná parkovací minima se doufejme co nejdříve změní, protože už se ví, že je to jeden z největších problémů českého urbanismu a komplikuje to výstavbu nových bytů.
Když se nebude parkovat v podzemních garážích, bude pravicová chudina parkovat na ulicích a to bude ještě horší. Nějaké zpoplatnění parkování na ulici je nereálné, většina voličů chce jezdit autem, takže to odmítne. Uvidíte ve volbách. Prostě se smiřte, že realita doby je jezdit z jedné podzemní garáže do druhé, minimálně pro lidi v produktivním věku. Nebo nadávat, že nemají kde parkovat, jak to vidím u většiny v práci.
jezis to jsou moudra tohle. jdete radsi zavrit slepice.
Stepan
2 let
Do Holyně fakt ne. Uzurpovat název „Holyně“ pro zastávku v polích daleko za Holyní, dokonce i mimo její katastr, není příliš šťastný nápad. Stejně jako nebyl dobrý nápad dávat název Letňany stanici v pustinách mezi Letňany, Kbely a Prosekem. Není divu, že těmto lidem připadá normální, aby strašnické depo metra neslo název „Depo Hostivař“.
Od okraje je to asi tak 200 metrů, to s Letňany či dokonce Hostivaří nelze srovnávat. Ale máte pravdu, že v Holyni to administrativně není. Možná by se tomu dalo říkat Nová Holyně (namísto Holyni říkat Stará), podobně jako staršímu sídlišti v Kobylisích už léta říkáme sídliště Ďáblice.
Akorát nechápu, proč se zastávka s tím dlouhým a krkolomným názvem NÁMĚSTÍ OLGY SCHNEIPFLUGGOVÉ nejmenuje nějak normálně a jednoduše, třeba, co já vím, KASKÁDY??
Radniční pomatenec Hřib zase navrhuji pojmenovat „zatím neexistující Dvorecký most“ jménem české rodačky s českým jménem a příjmením „americkou mutací“ ….
Když už to zmiňujete, tak buďte prosím aspoň fakticky přesný. S tímto návrhem přišel náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě), nikoliv Hřib. Osobně bych však byl rovněž pro zachování pracovního názvu Dvorecký most.
že jo 😀 Ta zastávka se podle mě i měla jmenovat Kaskády. Co je to za zvyk ty názvy vždycky těsně před zprovozněním ještě narychlo změnit… V Praze to bývá celkem časté.
Jedná věc je pracovní název pro stavebníky, druhá věc reálný název po dokončení stavby. Mně se Náměstí Oldy Scheinplugové líbí. Je to specifické pro dané místo, narozdíl od neurčitých „Kaskád“. Navíc by mi nepřišlo moudré pojmenovávat zastávku nebo i čtvrt podle developerského projektu. To by pak v Praze byla samá „Parková vyhlídka“, „Slunečná louka“ nebo „Snové bydlení u vody“.
„Kde vystupujeme?“, „K Barrandovu“ nedává smysl. „Na K Barrandovu“ taky nedává smysl. Je to podobný lapsus jako když se zastávka 200m pod „Malovankou“ jmenovala „Na Malovance“. „Kde vystupujeme?“, „n(N)a Malovance“ (???). Tu naštěstí brzo přejmenovali na „Na Petynce“.
Já bych v tom teda problém neviděl. Bral bych to prostě jako název té části nového sídliště. Ten navíc i vychází z tvarů těch domů, takže mi to vlastně připadá jako celkem dost konkrétní pojmenování. Samozřejmě pojmenovávání podle některých jiných názvů developerských projektů by byla celkem tragédie (zvlášť když je to nějaká anglická zpatlanina). Ale zrovna Kaskády mi přijdou OK.
Kaskády je komerční název části zdejší zástavby, který o ničem nevypovídá. Když už zkrátit, stačilo by třeba vypustit křestní jméno – podobně, jako užíváme název Želivského bez Jana, nebo jako bylo kdysi označováno Gorkého náměstí bez Maxima.
Protože je to prostě nepřekonatelný problém vymyslet nějaký smysluplný název.
U nás ve vesnici taky velikáni došli, a nastal pokles na úroveň názvu ulice „Ovocná“ nebo „Slunečná“…
To byl hlavně dobrý zdroj výdělků, pokutovat lidí za přecházení.
A drážní alibismus, co kdyby se na nádraží zranil někdo kdo není cestující. (Nebudeme na schody do podchodu dávat stříšku, nebudeme odklízet sníh. Prostě součástí ceny jízdenky bude i „úrazové pojištění“)
Spíš o nezájmu mnohých politiků připravovat tramvajové projekty, přestože stojí jen zlomek toho, co jiné významné dopravní stavby. Mysleme na to při volbách.
Pro politiky je nějaká TT okrajová záležitost, protože si svá vznešená pozadí vozí auty.
Pokud by ministr Kupka dostal místo limuzíny IN100, tak by ho stav železnice hned trápil…
Proč stavebního práva … investor může stavbu připravovat třeba 30 let …
Modernizace trati na Letiště Ruzyně se připravuje minimálně od roku 1995, studie na ODSUNUTÉ nádraží v Brně (lze považovat za přípravu stavby) se dělají cca 50 let – někdo nic jiného celý život nedělal …
A buďte si jistí, že ta trať na letiště možná vznikne cca. 2045.
A to hlavní nádraží v Brně se odsune tím způsobem, že se určitým způsobem usměrní kolejiště (pro průjezd nákladního vlaku rychlostí 120 km/h).
Navíc tady ani nebyl moc důvod to prodlužovat do pole. Ještě tak tu jednu zastávku podél nového sídliště (co tolik protestuje proti označení sídliště, i když tam lidé sídlí), ale samy vesnice o kus dál by z toho zase tolik neměly.
A to je problém, že je potřeba víc souprav? Dokud je personál a dostatek vozidel, tak v tom nevidím problém.
Ve finále tam nějaká doprava jezdila i před stavbou nové trati, tak se třeba časem zjistí, že tramvaje postačují a dojde k dalším úpravám, kterým se ušetří personál a řidiči.
Btw. Jak jste si jistý, že by se ušetřila souprava do Klatov? Pokud by objednatel chtěl, aby v ten čas něco jelo, stejně by tam něco muselo jet tak jako tak, takže by se ušetřila souprava R16, ale stejně něco jiného by muselo jet místo ní.
Má to kilometr, tak to budou tak max dvě KT8 navíc a KT8 navíc se v posledních letech pořizovaly právě s výhledem na takovéto akce s konečnou bez smyčky.
Při špičkovém intervalu 8 minut a jízdní době 14 minut to těžko byjezdí dva vozy. Přitom se stačilo podívat do jízdního řádu, který je u článku, a nemusel jste vypustit takovou hloupost.
Ne, to Vy jste si pořádně nepřečetl na co reagujete. Bylo to o tom, kolik bude potřeba vozů navíc oproti stávajícímu stavu. Na novém úseku je jízdní doba 2 minuty, to asi pokryje i jedna souprava.
Na téměř každé tramvajové lince jsou minimálně 2 soupravy nadbytečné. Běžte se podívat na libovolnou smyčku a dívejte se, kolik souprav téže linky tam současně stojí … Pak si udělejte výlet do Švýcarska a podívejte se kolik souprav a jak dlouho stojí na smyčce … Prozradím vám sladké tajemství – u jednoho označníku (proč musí být v Praze dva ???) – postojí souprava zhruba 75 – 80 % „provozního intervalu“, což je tak 5 – 8 minut a šupajdí zpátky … bezpečnostní přestávky se konají jen jako střídané, nikoli jako dělené … Po příjezdu soupravy a výstupu cestujících se může… Číst vice »
Tak třeba na konečné u letiště v Zurichu mají tramvaje 3 (TŘI !!!!) perony (dva příjezdové a jeden odjezdový). Označníky jsem nepočítal.
A čekání na konečné souvisí s přesností dopravy a tedy vyrovnáváním zpoždění. Když d-17 z Kobylis má na Výstavišti 8 minut zpoždění (máme Matějskou, drahou MHD a evidentně levný benzín 🙂 , takže okolo elektrárny je to ucpané auty marně se snažícími zahnout doprava Za elektrárnu na parkoviště) a ta jedoucí ze smyčky Výstaviště musí čekat, aby aspoň udrželi pořadí, tak těžko ta kobyliská může mít v Modřanech pobyt 4 minuty a přitom stíhat záteční spoj.
Možná mohli nejdřív stavět tramvaj do nějaké čtvrti, která je už dostavěná. Místo toho opět klasická salámová metoda – prodloužení kolejí o kilometr, 2 zastávky, konečná bez smyčky a pokračování příště… Ale tak chápu, že v poli proti stavbě kolejí nikdo neřve.
Naopak, stavět koleje do polí první a pak kolem nich město bývalo normální a logické už za dob rozvoje Prahy (třeba fotky Korunní jsou klasické). Je to mnohem jednodušší, než někam vtlačit tramvaj dodatečně.
No…ono taková „Milady Horákové“ nemá z jedné strany výstavbu dodnes (nazývá se to „Letná“)…
Taky jako městská ulice funguje v podstatě až od Letenského náměstí dolů.
Nebo raději obnovit TT, které byly zrušeny za minulých režimů (např. na Příkopech).
a proc?
Jediná oblast centra, kde je to nadstandardně daleko…
To by bylo něco jako kupovat čerstvej chleba vždycky, když je člověk v půlce minulýho bochníku, ale pak ho nechat pár dní tvrdnout, než se ten starší dojí. A vlastně nikdy si tak neužít ten čerstvej. Jo, na první pohled to má logiku, jet v pořadí, v jakém se ty čtvrti postavily a tedy podle toho, kam tramvaj nejdýl chybí. Ale člověk se tím v důsledku zbaví velmi podstatné výhody v podobě možnosti postavit (daleko snáze) trať tam, kde ještě není tolik NIMBYstů a kde se nemusí složitě vymýšlet, co se zástavbou a zvyky místních, které s TT nepočítají nebo… Číst vice »
Pravda – když už tam bydlí lidé, pak už si nějak bez trambaje poradili. Naopak zavádění trambají místo autobusů také zruší zažitá spojení (viz Pankrác a 193).
Jasně, lepší je nejprve postavit sídliště, lidi nechat, ať se k tramvaji dostanou jak umějí, a když je všecko hotovo, chodníky vyasfaltovány, parky zatravněny, stromy vysázeny, tak tam zase naženeme bagry, všetko popíliť, trávníky rozjezdit buldozerem, chodníky rozkopat, silniční dopravu vyhnat do objížděk a začneme stavět tramvaj.
Ano, měl byste svůj řev proti výstavbě, a oprávněně by ti lidé řvali, proč se to nepostavilo na zelené louce.
Jedna linka a kvůli tomu prodloužení tratě… To ukazuje, že moc nevěří tomu, že by tam někdo jezdil. Na těch periferiích jezdí MHD spíš jen mládež do školy. I děti vozí většinou rodiče autem.
Bože to jsou argumenty. Že ta čtvrť je aktuálně v ranné fází výstavby vám neušlo? Na to je 8 min interval ve špičce více než pěkný.
„Rané“. Jinak jak jsem tu psal jinde, nová výstavba je s parkovacími místy, to je ze zákona, nestaví se pro chudáky. Pokud máte podzemní garáž v domě, nepůjdete někam daleko do deště na tramvaj…
Á, vidím, že se stavíte do pozice boháče, taky tu jednoho takového máme, s takovou notně olítanou oktávkou první generace. 🙂
Ne, nestavím, ale vím, jak to funguje. Znám dost lidí, kteří si koupili nový byt v Praze nebo i dům někde na vesnici. Fakt to nedělají proto, aby pak jezdili MHD. Nebo takové, kteří už vyrůstali právě v těch pražských periferiích, tam to taky není zvykem. Taky jezdím tramvají kolem nové výstavby a pozoruju. Mrtvo, na zastávku nechodí nikdo, jen občas vyjede z domu auto.
Můžete být specifický, kde a kdy je na zastávce mrtvo? Ať víme.
Třeba Modřany mezi zastávkami Černý kůň a Belárie. Kolem jsem i jezdil na kole a šel i pěšky. Strašlivě bezútěšná betonová džungle, v přízemí jen garáže. Nikdo tam nechodí.
Já na Belárii v neděli ráno (což je obecně slabý čas) čekal asi s 8 lidmi. A vždy tam vystupuje několik lidí. To mi nepřipadá jako „nikdo“.
Jinak mezi Černým koněm a Belárií se zatím pořád hlavně intenzivně staví…
Belárie je ovšem i u starší zástavby. Spíš ten Černý kůň je blíž. No a ty byty se staví i na investici, takže často budou prázdné.
Auto je v pořádku, ale při kvalitní MHD by se s ním nemuselo jezdit do centra.
Naopak, staví se to pro chudáky, kteří pak všude musí autem.
a povinná parkovací minima se doufejme co nejdříve změní, protože už se ví, že je to jeden z největších problémů českého urbanismu a komplikuje to výstavbu nových bytů.
Když se nebude parkovat v podzemních garážích, bude pravicová chudina parkovat na ulicích a to bude ještě horší. Nějaké zpoplatnění parkování na ulici je nereálné, většina voličů chce jezdit autem, takže to odmítne. Uvidíte ve volbách. Prostě se smiřte, že realita doby je jezdit z jedné podzemní garáže do druhé, minimálně pro lidi v produktivním věku. Nebo nadávat, že nemají kde parkovat, jak to vidím u většiny v práci.
A co taková…brrr…stavební uzávěra…úplná…
Nový Hloubětín a Nad Trojou taky mají jenom jednu tramvaj (žádné autobusy)…
No…ono to asi bude náročností toho prodlužování.
Jen existence trati do Barrandova vyjde na každé lince na 2-3 pořadí navíc.
jezis to jsou moudra tohle. jdete radsi zavrit slepice.
Do Holyně fakt ne. Uzurpovat název „Holyně“ pro zastávku v polích daleko za Holyní, dokonce i mimo její katastr, není příliš šťastný nápad. Stejně jako nebyl dobrý nápad dávat název Letňany stanici v pustinách mezi Letňany, Kbely a Prosekem. Není divu, že těmto lidem připadá normální, aby strašnické depo metra neslo název „Depo Hostivař“.
Od okraje je to asi tak 200 metrů, to s Letňany či dokonce Hostivaří nelze srovnávat. Ale máte pravdu, že v Holyni to administrativně není. Možná by se tomu dalo říkat Nová Holyně (namísto Holyni říkat Stará), podobně jako staršímu sídlišti v Kobylisích už léta říkáme sídliště Ďáblice.
Ta původní smyčka se bude stále využívat?
Samozřejmě, do Holyně pojede pouze linka 5, ostatní budou nadále končit na Barrandově.
4 a 5
nebo* 5
Akorát nechápu, proč se zastávka s tím dlouhým a krkolomným názvem NÁMĚSTÍ OLGY SCHNEIPFLUGGOVÉ nejmenuje nějak normálně a jednoduše, třeba, co já vím, KASKÁDY??
Takových je. A pak se to řeší např… Sejdeme se na Ípáku, sejdeme se u Olgy no…
No, a I. P. Pavlova i Jiřího z Poděbrad jsou bez toho náměstí.
Radniční pomatenec Hřib zase navrhuji pojmenovat „zatím neexistující Dvorecký most“ jménem české rodačky s českým jménem a příjmením „americkou mutací“ ….
Když už to zmiňujete, tak buďte prosím aspoň fakticky přesný. S tímto návrhem přišel náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě), nikoliv Hřib. Osobně bych však byl rovněž pro zachování pracovního názvu Dvorecký most.
že jo 😀 Ta zastávka se podle mě i měla jmenovat Kaskády. Co je to za zvyk ty názvy vždycky těsně před zprovozněním ještě narychlo změnit… V Praze to bývá celkem časté.
Jedná věc je pracovní název pro stavebníky, druhá věc reálný název po dokončení stavby. Mně se Náměstí Oldy Scheinplugové líbí. Je to specifické pro dané místo, narozdíl od neurčitých „Kaskád“. Navíc by mi nepřišlo moudré pojmenovávat zastávku nebo i čtvrt podle developerského projektu. To by pak v Praze byla samá „Parková vyhlídka“, „Slunečná louka“ nebo „Snové bydlení u vody“.
* Olgy, zatracený opravovač 😄
Přesně tak. Ovšem dodnes mi není jasné, proč těsně před zprovozněním přejmenovali místně přesnější Lipského na méně určité K Barrandovu.
Souhlas
„Kde vystupujeme?“, „K Barrandovu“ nedává smysl. „Na K Barrandovu“ taky nedává smysl. Je to podobný lapsus jako když se zastávka 200m pod „Malovankou“ jmenovala „Na Malovance“. „Kde vystupujeme?“, „n(N)a Malovance“ (???). Tu naštěstí brzo přejmenovali na „Na Petynce“.
Já bych v tom teda problém neviděl. Bral bych to prostě jako název té části nového sídliště. Ten navíc i vychází z tvarů těch domů, takže mi to vlastně připadá jako celkem dost konkrétní pojmenování. Samozřejmě pojmenovávání podle některých jiných názvů developerských projektů by byla celkem tragédie (zvlášť když je to nějaká anglická zpatlanina). Ale zrovna Kaskády mi přijdou OK.
A co až Filmová studia Barrandov zaniknou z finančních důvodů?
No ale filmová studia zanikají jednou za uherský rok, a i když nebudou funkční, pořád tam budou (viz Lihovar).
Kaskády je komerční název části zdejší zástavby, který o ničem nevypovídá. Když už zkrátit, stačilo by třeba vypustit křestní jméno – podobně, jako užíváme název Želivského bez Jana, nebo jako bylo kdysi označováno Gorkého náměstí bez Maxima.
Protože je to prostě nepřekonatelný problém vymyslet nějaký smysluplný název.
U nás ve vesnici taky velikáni došli, a nastal pokles na úroveň názvu ulice „Ovocná“ nebo „Slunečná“…
Mám pro Vás dobrou zprávu – zastávka se nakonec opravdu jmenuje Kaskády. Zdroj: označník zastávky
Neví někdo jak by mělo vypadat slavnostní otevření? Nějaký program a čas? Dekuju
„Příprava stavby trvala 14 let“
Myslím, že toto krásně vypovídá o stavu českého stavebního práva.
A to tam nikdo asi nevypustil křečka.
U různých chrámu a hradu bych chápal, že to jsou mezigeneracni projekty, ale ne chodník z hlavaku, prodloužení podchodu ci prodloužení tramvaje.
To byl hlavně dobrý zdroj výdělků, pokutovat lidí za přecházení.
A drážní alibismus, co kdyby se na nádraží zranil někdo kdo není cestující. (Nebudeme na schody do podchodu dávat stříšku, nebudeme odklízet sníh. Prostě součástí ceny jízdenky bude i „úrazové pojištění“)
Víte vůbec, co v prostrorách vyústění podchodu a chodníku minulých 30 let bylo ? Ono je hezké něco kritizovat a neznat místopisné souvislosti …
A to je přitom jedna z nejrychleji připravených a postavených staveb, i když trochu to kazí fakt, že je to jen půlka.
Spíš o nezájmu mnohých politiků připravovat tramvajové projekty, přestože stojí jen zlomek toho, co jiné významné dopravní stavby. Mysleme na to při volbách.
Pro politiky je nějaká TT okrajová záležitost, protože si svá vznešená pozadí vozí auty.
Pokud by ministr Kupka dostal místo limuzíny IN100, tak by ho stav železnice hned trápil…
Proč stavebního práva … investor může stavbu připravovat třeba 30 let …
Modernizace trati na Letiště Ruzyně se připravuje minimálně od roku 1995, studie na ODSUNUTÉ nádraží v Brně (lze považovat za přípravu stavby) se dělají cca 50 let – někdo nic jiného celý život nedělal …
A buďte si jistí, že ta trať na letiště možná vznikne cca. 2045.
A to hlavní nádraží v Brně se odsune tím způsobem, že se určitým způsobem usměrní kolejiště (pro průjezd nákladního vlaku rychlostí 120 km/h).
Práva? Nebo něčeho jiného, že to třeba někdo chce a jiný ne? A že na něco peníze jsou a na něco skoro nikdy?
Navíc tady ani nebyl moc důvod to prodlužovat do pole. Ještě tak tu jednu zastávku podél nového sídliště (co tolik protestuje proti označení sídliště, i když tam lidé sídlí), ale samy vesnice o kus dál by z toho zase tolik neměly.
A přitom rozebrání celé trati až do Hlubočep potrvá max. 14 týdnů 😀
naseho? rakusaci a nemci pripravuji nektere stavby treba 30-40 let.
do doby pripravy stavby spada i obdobi kdy se o tom mluvi a hledaji se alternativy.
Napadá někoho, že jsou nové tratě do horoucích pekel možná fajn, ale mohou být problém z hlediska vozového parku?
Zkrátka – čím delší linky, tím bude vyšší potřeba souprav.
Na R16 by se zkrácením jen do Klatov dala ušetřit 1 souprava (a to i při královských obratech na obou stranách)
A to je problém, že je potřeba víc souprav? Dokud je personál a dostatek vozidel, tak v tom nevidím problém.
Ve finále tam nějaká doprava jezdila i před stavbou nové trati, tak se třeba časem zjistí, že tramvaje postačují a dojde k dalším úpravám, kterým se ušetří personál a řidiči.
Btw. Jak jste si jistý, že by se ušetřila souprava do Klatov? Pokud by objednatel chtěl, aby v ten čas něco jelo, stejně by tam něco muselo jet tak jako tak, takže by se ušetřila souprava R16, ale stejně něco jiného by muselo jet místo ní.
Má to kilometr, tak to budou tak max dvě KT8 navíc a KT8 navíc se v posledních letech pořizovaly právě s výhledem na takovéto akce s konečnou bez smyčky.
Při špičkovém intervalu 8 minut a jízdní době 14 minut to těžko byjezdí dva vozy. Přitom se stačilo podívat do jízdního řádu, který je u článku, a nemusel jste vypustit takovou hloupost.
Ne, to Vy jste si pořádně nepřečetl na co reagujete. Bylo to o tom, kolik bude potřeba vozů navíc oproti stávajícímu stavu. Na novém úseku je jízdní doba 2 minuty, to asi pokryje i jedna souprava.
Tři minuty, alespoň když jsem se naposledy díval (Náměstí +1 minuta, Holyně +3)
Ó nikoliv, nečtete pořádně.
V jízdním řádu je jízdní doba nového úseku 2 minuty, čili mnou uvedené dva vozy NAVÍC jsou ještě přestřelená hodnota.
Než něco napíšete tak přemýšlejte
A kdyby se tramvaje zrušily, nepotřebujeme žádnou. Takhle jste to myslel?
Ne – kdyby se ukončily hned v Hlubočepích, nebo ještě lépe hned ve smyčce Smíchovské nádraží 😀
Na zrušení počítám s metrem… 😀 😀 😀
Na téměř každé tramvajové lince jsou minimálně 2 soupravy nadbytečné. Běžte se podívat na libovolnou smyčku a dívejte se, kolik souprav téže linky tam současně stojí … Pak si udělejte výlet do Švýcarska a podívejte se kolik souprav a jak dlouho stojí na smyčce … Prozradím vám sladké tajemství – u jednoho označníku (proč musí být v Praze dva ???) – postojí souprava zhruba 75 – 80 % „provozního intervalu“, což je tak 5 – 8 minut a šupajdí zpátky … bezpečnostní přestávky se konají jen jako střídané, nikoli jako dělené … Po příjezdu soupravy a výstupu cestujících se může… Číst vice »
a kolik si myslite, ze tramvaje prostoji na konecne u nas? dvacet minut?
Tak třeba na konečné u letiště v Zurichu mají tramvaje 3 (TŘI !!!!) perony (dva příjezdové a jeden odjezdový). Označníky jsem nepočítal.
A čekání na konečné souvisí s přesností dopravy a tedy vyrovnáváním zpoždění. Když d-17 z Kobylis má na Výstavišti 8 minut zpoždění (máme Matějskou, drahou MHD a evidentně levný benzín 🙂 , takže okolo elektrárny je to ucpané auty marně se snažícími zahnout doprava Za elektrárnu na parkoviště) a ta jedoucí ze smyčky Výstaviště musí čekat, aby aspoň udrželi pořadí, tak těžko ta kobyliská může mít v Modřanech pobyt 4 minuty a přitom stíhat záteční spoj.
Tak tam radši postavíme novou silnici a pošleme další autobusy, to dává logiku. 🙂
Kam, k čemu, proč?
Prostorů pro adaptace na byty je všude jako…ehm…exkrementů…