Bednárik u prezidenta: Přehodnotíme plány na VRT a vypracujeme dlouhodobou stavební strategii
Ivan Bednárik po jednání s prezidentem. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

V nejbližší době si chce Bednárik podat žádost o české občanství, ačkoliv to zákon u ministrů české vlády nevyžaduje.
Věřím, že český železniční rybníček můžou víc reformovat detektivové z NCOZ než nějaký bodrý bača z dolních Uher….
Prosím, keď už idete urážať podľa národnosti, tak si to aspoň zrovnajte s históriou, aby ste potom neboli za ‚bodrého baču‘ vy: územie dnešného Slovenska sa označovali ako horné zeme alebo horné Uhry, nie dolné..
Jeden prezident DOL, druhý rovnou vesmír, a VRT jako tradičně nic.
Přestože je článek i v kategorii VODA, o takové dopravě v něm není ani zmínka …
Berte si ho.
Chlapík tu rozpráva o chýbajúcich peniazoch, ale na ŽSR ho to netrápilo. Máme tu dva bežiace veľké tendre, kde chýba cez miliarda eur.
Menšie nekryté z eu fondov ako napríklad výmena výhybiek v Kysaku sa rovno rušia.
Chápou tyhle osoby, že „VRT v plném rozsahu“ je horizont 30-35 let? A že tam budou v lepším případě 3 roky a 10 měsíců? Asi ne, že jo?
Doufam, ze take prehodnoti rozhodnuti o Vytonskem moste..
V tom případě bude třeba i součinnost budoucího ministra kultury.
Tak doufejme, že se 30let po revoluci doprava někam pohne. Zatím to moc nefungovalo. Čím více drahých dálnic, tím větší kolony kamionů a pomalejší cestování. Železnice je pomalá, klikatá a nikdo tím nejezdí proto vytrhat. Na nesjízdných a neudržovaných lokálkách nic nejezdí proto vytrhat. Je třeba elektrizovat těžkou nákladní dopravu, proto nakupujte bateriové kamiony, budeme superekologičtí a ty elektrické lokomotivy, co vymysleli hloupí předci konečně sešrotujte. A nezapomeňte u elektrokamionů na vysavače oděru z pneumatik. ETCS se musí přednostně zavést na lokálkách, co kdyby se šukafon srazil sám se sebou. Atd.
„Chcem všetci vodiči taxi hovorili povinne po česky!“ řekl Bednárik.
Je to vtipné, keď s tým príde minister zo Slovenska.
Tak zase na druhou stranu budouci premier doted mluvi jakousi staroslovenstinou, takze kdyz bude mluvit aspon normalne slovensky, tak asi zadnej problem.
Já bych tedy skutečně držel to, že slovenština je čestině na roveň (popř. „téměř“), rozhodně dostatečná pro komunikaci s taxikářem, a pak jsou jiné jazyky.
Nechme tam to „téměř“, přece jen oba jazyky mají řadu odlišných slov. Starší generace slovenský rozumí, protože ji v mládí slyšeli v televizi. Ale mezi mladými už jsem potkal dost lidí, co slovenštině nerozumí, protože se ji nemají kde naučit. A ne jednou jsem zažil, že na jednání, kde část lidi mluvila česky a část slovensky, se po dohodě přešlo na angličtinu, protože té rozumíme všichni.
Mne je to jedno.
Kebyže na mňa prehovorí na Slovensku taxikár po česky, tak mi to vadiť nebude.
A tak ked je taxikar Ukrajinec, ako napriklad 90% vodicov Boltu v Bratislave, ono to staci tiez. Toto su take regulacie, aby sa vykazovala nejaka cinnost. Do programoveho vyhlasenia vlady to podla mna nepatri.
Ja som teda tiez z generacie, kde pokial som citam nejaky text, vobec nevnimam, ci je v cestine alebo slovencine. U mladych to tak uz nie je.
Však na Slovensku, v tom ráji, přesně takovéto důležité věci řeší…
Ale slíbil, že se naučí česky, a já věřím, že se fakt naučí. Na rozdíl od pravděpodobného premiéra, který i po letech v Česku mluví jak major Terazky.
To bude mať na to čas? Hodlá robiť aj maturitu?
Či ako mieni preukázať znalosť českého jazyka.
Ja úplne v pohode priznám, že bežnej češtine plne rozumiem, ale kebyže mám písať tu po česky, tak ma rozoberiete na skrutky.
a říká to v čase kdy v San Franciscu je už půlka aut bez řidiče a v Británii už nabírají operátory na testování 🙂
Snad si nemyslíte, že ho to zajímá, jak mluví řidiči taxi. Zas půjde o nějakou lobby, jak zlikvidovat taxi služby se zahraničními řidiči.
Imo zeme, ktera nedovede zahajit stavbu 10km dlouhe Vsejanske spojky pro interregionalni dopravu, nemuze stavet VRT, sorry jako. Je treba ukazat schopnost rozpohybovat podobne stavby, mensiho rozsahu nez VRT ale s vysokou pridanou hodnotou, a pak teprve bude mozne zahajit stavbu VRT.
A že by těch nápadů na krátké, ale produktivní spojky bylo. Počínaje nemošickou resp. ostřešanskou, hlízovskou, semanínskou, boskovickou, křenovickou, stařečskou, jihlavskou, vysokovskou, atd.
Země to dokáže, nedokážou to lidé, kteří ten projekt připravují.
VRT ale připravují jiní lidé a tempo přípravy je na úplně jiné úrovni.
Být přítomný při obnově Ukrajiny je od prezidenta skvělý požadavek. O to víc se těším na loboTomické veletoče chlastenců, jejichž ministr dopravy (Babišův kůň samozřejmě) – „cpe na pávkův rozkaz ukrošům naše peníze“.
Hlavně ne profesionály od fochu… Jinak ten děs neskončí….
No tak snad ČD začne vyhrávat nějaká výběrová řízení 🙂
On má být ministrem dopravy, ne ředitelem ČD, to jste si spletl téma.
Takže s největší pravděpodobností to odnese VRT do Mostu, do Polska a možná trať na Liberec.
Tohle působil divně. Za jedné vlády to vyjde a za druhé ne?
snad to tak dopadne a neodnesou to VRT úplně
To bych neřekl. Slibovaný stavební plán také není úplně nic špatného. Aspoň jak to chápu. Obecně by bylo fajn, kdyby se Bednárik na železnici postaral o to, aby se začalo makat na důležitých stavbách, které povedou ke zkvalitnění železnice.
Na silnicích v zásadě stačí, když asi bude držet linii.
A pak je otázka, co peníze a kde je vzít.
To neříkám, bylo by to super, ale podle programového prohlášení to vypadá, že by VRT nejradši zařízli úplně
Bude-li držet dálniční linii, bude muset zřejmě držet i železniční uzdu. Jo, něco málo může přesunout z leštění do zlepšení, ale…
Na VRT v takovém rozsahu jsme neměli nikdy, takže jestli někdo tvrdí opak tak to jen populismus, zcela odtrhnuty od reality.
A na dálnice v rozsahu, v jakém se staví a jsou plánovány, máme?
Tohle umí napsat každý a jaké jsou alternativy?
Cesta Prah – Brno trvá 2:40.
Po VRT má být hodina. Dobře. VRT říkáte, že drahé. Zároveň se, doufám, shodneme, že 2:40 je šílená doba a je třeba ji aspoň o hodinu srazit.
Takže teda půjdeme cestou Rakouska. Nová dvoukolejlka do Třebové alá Westbahn a poté novostavba mezi Blanskem a Brnem. Tam to vyjde asi na nějaký 25-30 km tunelů. O kolik to bude levnejsi než VRT?
Samozrejme druhá varianta je nedělat nic. To bude nejlevnější.
Souhlasím. Dvě nové koleje pro dálkovku na Moravu a do Německa jsou nutně potřeba. A připojit ke stávající trase to prostorově nejde. Takže novostavba v nové stopě. A logicky na 200+
Zrovna ta první jmenovaná je jen takovým přílepkem ke směru do Ústí typu „když už“, který neřeší celý ten směr v širším kontextu; v podstatě je to jen zkratka na podkrušnohorskou trať, původně snad jen s polními stanicemi. Ta druhá by se dala opět konsolidovat s Libercem – s tím, že po dostavbě druhé koleje a zlepšení stávající tratě do Hradce by snad dalo smysl druhou kolej natáhnout aspoň do Jaroměře, a vylepšit to do Náchoda a Trutnova. Obdobně, pokud už bude v Polabí dostatek kolejí na stávajících tratích, by šlo znovu sloučit potřebu rychlejší tratě z Prahy do Benešova… Číst vice »
Já to chápu. Na druhou stranu na VRT se pracuje 8 let a po 8 letech přijde vláda a řekne, že to budeme přehodnocovat.
Zárověn to nevypadá, že by to chtěli zařiznout. Mohli by ke stavbě pohnout úseky, u kterých není o čen debatovat.
Vzhledem k tomu že předchozím navrhovaným odborníkem SPD byl Svoboda,tak tady palec nahoru. Jen nevím jestli se nechat nominovat SPD je to pravé.
Pokud bude mít výsledky tak to nikdo řešit nebude, Když výsledky nebudou tak mu to budou predhazovat neustále.
Tak reálně nominace od SPD je jen na papíře a všichni nějak tušíme, že ty jména donesl Okamurovi Andrej… 🙂
Ať už jdou někam, když se konečně začnou VRT někam v přípravách posouvat, tak se to zase zařízne.
Nu, zdání posunu bylo sice vyvoláno, ale pokud se současně začaly malovat další dálnice i v řídce osídlených krajích stylem „se žrádlem roste chuť“, těžko říct, zda by železnice nebyla opět odstrčena tak jako tak. Uvidíme.
To, jestli ma nebo nema smysl VRT v Cesku, tady resime uz desitky let. Nic se neudelalo, porad jen nekonecne diskuze mezi dvema tabory.
A kdyz se nedavno definitivne rozhodlo, ze VRT chceme a zacalo se ve velkem s pripravou, tak vsechno zastavime a budeme zase zkoumat, prehodnocovat a diskutovat? To snad ani neni mozne.
Protože jsou VRT drahé, některé trasy problematické a nemáme na všechno. Tohle by nastalo, i kdyby dál vládla dosavadní koalice. Naše priority jsou určitě ve financování přípravy Krušnohorského tunelu a dal na Prahu a Vídeň a VRT kolem Ferdinandky. Nic jiného nemá v nejbližších letech v Česku stejně smysl.
Zrovna od Vás bych čekal názor, že VRT konečně uvolní kapacitu koridorů pro náklad…
Však to jsou přesně ty úseky, které zmínil, tam z toho bude nákladní doprava na koridorech profitovat nejvíce.
V uvedených směrech to přece platí, ale tím to asi také končí. Železnice nejsou – a doufám ani nebudou – jen VRT a nic jiného.
Ja nerikam, ze se ma stavet vsechno hned najednou. Nekde se zacit musi. Ale nechtel bych se vratit par let zpet, kdy jsme resili, jestli VRT ano nebo ne. Rozhodnuti padlo.
A udělal ho Babiš. 😛
I slepa slepice najde zrno 😀
Překvapuje mě váš nezájem o Poříčany – Pardubice, neboli řešení nejpřetíženějšího úseku sítě po Libni. 🙂 Ale jinak asi OK, dokonce bych řekl, že i Litoměřický tunel by chvíli počkat ještě mohl – aspoň by byl klid tam postupně projednat rozumnou variantu a ne tu hroznou klikatici ve stylu „hlavně honem“. Osobně bych přímo řekl, že i mostecká větev (popř. v úseku do Počerad) je z hlediska poměru přínosů a nákladů na tom lépe. Druhá věc ale je nesnažit se s tím šturmovat, nicméně proč to případně úplně zabíjet pro budoucno? Týká se také úseku do Plzně. Když někdo řekne,… Číst vice »
Myslím ze nejste schopný pochopit ze stát prostě na vše peníze nemá a proto je i nesmysl připravovat hned teď všechno. Ona i ta příprava je dost drahá a ty peníze jdou využít i lépe, těch tratí je spousta Vochoc, Domažlice, Kladno, Přerovka, Liberec,Zlín, Budějovice-Plzeň to jsou všechno důležitější tratě než VRT do Mostu.
Tak zrovna u tratě 190 mám o tom silné pochybnosti. Zrychlení o cca půl hodiny na spíše slabší lince (pomiňme teď plzeňské příměsto), vs. zrychlení dnes železničně nepoužitelného směru s vysokým potenciálem denní dojížďky o hodinu a půl…
Bedna je za mne v pohode. Celkem mu verim a drzim palce
Pana Bednárika mám z jeho působení v ČD docela rád. Přišlo mi, že za jeho vedení se to posouvalo správným směrem.
Nicméně jeho spojování s vládou Fica a nyní Babiše s nominací za SPD je mi krajně nepříjemné.
Doufám ale, že pan Bednárik bude mít ty koule na to udělat pořádný průvan na SŽ, tak abychom místo přešlapování na místě a opravování budov za miliardy začali zlepšovat kapacitu a traťovou rychlost. Přeci jen z jeho zkušenosti v ČD o tom musí vědět své
A udelal pan Bednárik pořádný průvan v ŽSR, že máte ty velké naděje u nás?
Ach jo, problematicky situovaná, v obloucích záměnná a špatně viditelná návěstidla budeme řešit důrazem na vzdělávání drážních zaměstnanců. To to pěkně začíná.
Třeba sám pochopil, že vzhledem k celkové společensko-politické situaci na Slovensku by tam toho moc neudělal. Když se peníze rozkrádají vládou a rozhazují na nesmysly, těžko pozvednout úroveň železnice.
Tak se nechal od Fica vyhodit a shrábl odstupné, mno, prozřetelnost tam spíš vidím
Právě že mi nepřišel jako že by byl na ŽSR dosazen Ficem, resp. jeho lidma jako politický nominant.
OK…#bednárikven
Další kašpar v diskusi 🙈
Vítej Oldo, ale osobně bych nebyl k tobě tak přísný.