Bednárik u prezidenta: Přehodnotíme plány na VRT a vypracujeme dlouhodobou stavební strategii
Ivan Bednárik po jednání s prezidentem. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

V nejbližší době si chce Bednárik podat žádost o české občanství, ačkoliv to zákon u ministrů české vlády nevyžaduje.
Takže jsrm x krát slyšel od toho pána, že cizinci berou Čechům práci a teď ta strana nominuje na ministra dopravy cizince? A VRT? Tahle vláda to totálně zabije. Sbohem Západe co se železnice týče
Legrační, že si od někoho takového necháme zazdít budoucí rozvoj.
Zase se někdo „naváží“ do VRT ? A není to náhodou tím, že realisticky porovnává náklady a možné přínosy ? Manažerské zkušenosti pan Bednárik má (samozřejmě vnímám i stranické zadání). Ale tleskat mu budu až alespoň část ušetřených investic zajistí realizaci/dokončení staveb, které mají výrazný vliv na stávající železniční síť (např. tunel Choceň – Ústí n.O., rekonstrukce na trati Žďárn.S.- Brno atd.atd.). A s odvoláním na jeden článků na zdopravy.cz by se investice neměly „rozpustit“ do oprav kdejakého drážního domku… Vize VRT je hezká, ale ekonomika je neúprosná a rozpočet není nafukovací (no v reálu je, ale už to dlouho… Číst vice »
Když teda rozpočet není nafukovací, tak přestaneme stavět dálnice (nebudou na ně dotace z EU), protože za 70 let výstavby se nic jimi nevyřešilo, naopak silniční doprava stále zhoršuje naše životní podmínky.
Jenže ta dálniční síť už je v podstatě „před dokončením“, kdežto u VRT se ještě ani „nekoplo“.
A právě proto se budou stavět VRT. Dalších dálnic netřeba.
Bednárik se zmínil i o taxislužbách. Řidiči by podle něj nově měli umět česky. Návrh do programového prohlášení vznikající vlády zařadil on, inspiroval se prý ve Francii a Belgii.
Tohle naposledy zamítlo přímo Ministerstvo dopravy, s odůvodněním přílišné byrokracie. Ale upřímně já jsem pro, v přímém styku se zákazníkem prostě má umět doručovatel služby náš jazyk. A to neplatí jen u taxíků.
A jako druhotný efekt, to odradí sem vydělávat komukoliv z celého světa.
A je to tu opět.Všichni chcete VRT??nevidím zde žádný přínos pro českého cestujícího,kromě cca 2 větších měst a úsporou cca 10min za cenu kterou nelze ani vyslovit a to nemluvě o ceně další údržby a provozu..zamýšlel se někdo nad cenou jízdného??již vidím,jak mnoho čechů,kteří pojedou z těch několika měst za prací do Prahy budou chtít platit několik set korun,spíš i tisícikorunu za to aby dojeli do zaměstnání o deset minut dříve..Když se nic nezmění,tak využijí auto,a to třeba se svými kolegy a o náklady se podělí..Aby měla tato stavba efektivitu a nějakou návratnost,musí jízdenka odrážet investici,a to v tomto případě… Číst vice »
To že vy nevidíte přínos, neznamená, že nebude.
Jak jinach chcete efektivně zvýšit chybějící kapacitu železniční sítě?
Kde jste sehnal 10 minut úspory mezi 2 většími městy? Například mezi Prahou a Brnem to bude cca 1,5 hodiny. Mezi Jihlavou a Prahou to bude 1 hodina ušetřeného času oproti současnosti.
Cena ve vlacích objednávaných MD má být dle běžného tarifu (+ maximálně místenka).
Jízdenka nemusí odrážet investici, viz mýto na dálnici taky neodpovídá investici a provozu na nich.
Protože tomu nerozumíte
Proč se Praha nedá řídit: 8 zastavení na křížové cestě pražskou komunální politikou
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/133208/proc-se-praha-neda-ridit-8-zastaveni-na-krizove-ceste-prazskou-komunalni-politikou.html
doufejme, že SPD nestopne tu stavbu VRT , která je nyní v běhu nebo v přípravě. tedy Ostrava – brno s napojením do PL a AT. tady se operuje s bilionem, ale kdyby s e posčítaly náklady na síť dálnic, tak by to bylo daleko více. je to jen kmpaň SPD a ANO, pokud by se základní síť VRT (UL-Pha-Brno- Ostrava) do 20let nepostavila, tak budeme opravdu skanzenem Evropy 🙁
Mno.pokud bude cena jízdného pro jednoho přesahovat cenu jízdy autem,pak je otázka významu osobní dopravy na železnici. Podotýkám.ze vlakem jezdím rád
Voliči SPD VRT za stodolou nechtějí a možná někteří ani nevědí co to je.
Voliči spd nemají spodolu jen petku s pivem.
přesně tak. a dlouhodobé strategie už jsou dávno hotové. jen se neplní a s novým ministrem za SPD se zřejmě vše ještě odsune 🙁
Všichni rano VRT do Prahy a MHD V Praze kolaps.Stavět jak v Rakousku.Nejrychlejší 250 ostatní 200-230 km-h V noci rychly a tranzitni naklady.Rozdil pár minut nikoho nespasí.
a kolik myslíte, že ušetříte při snížení rychlosti na 250km/h ??
Na vozidlech asi víc, než na trati.
Nezdá se to,ale ve spotřebě energie je to hodně.Vždyť ze 120 na 160 k/hod to narůstá dvojnásobně .Především na krárkých úsecích a tak je nesmysl mít hodně mezizastávek,např.Roudnice n.L.
Víme, při sklonech do 20 promile, kvůli nákladní dopravě a rychlosti 250 km/h to bude 76 % nákladů na tu samou trať na 350 km/h a bude o 9 % dražší než trať na 350 km/h, tedy připravovaná VRT na RS1 vyjma úseku Brno – Přerov, RS2 Brno – Rakvice a RS4 Praha – Roudnice nad Labem, což je asi 430 km nových VRT tratí na 350 km/h celkem, se sklonem do 35 promile, pouze pro osobní dopravu. Problémem je totiž nárůst množství tunelů a estakád v našem převážně pahorkatinovém území při menších sklonech kvůli nákladní dopravě, jejichž údržba též… Číst vice »
V provozním konceptu se počítá s provozem vlaků s rychlostí 200/230/250 na trati, která bude směrově připravená i pro rychlost 320. Jde především o spoje do krajských měst, které VRT využijí jen částečně, případně během postupné výstavby budou využívat jen hotové krátké úseky. Vlaky nejvyšší kategorie pro rychlost 320 jsou až ta „třešnička na dortu“ až bude k dispozici dostatečně dlouhá trasa, kde se taková rychlost efektivněji využije. Tratě jsou investice na desítky let dopředu a ve své stopě můžou být na stejném místě klidně i několik století, pokud nevznikne potřeba je zase narovnat a zrychlit, kdežto soupravy a jednotky… Číst vice »
No. Ale než něco delšího postavíte. Tak se vám ty koleje na 320 rozpadnou a budete je muset upgradovat po 20 letech. V čr možná dřív.
Takže směrově 320 třeba ano přes Vysočinu. Ale v tuto chvíli fyzicky to nemá smysl.
Pravidelnou obnovu potřebujete na všech tratích. Fyzicky hlavně potřebujeme tu kapacitu bez ohledu na to, jestli se tam bude zpočátku jezdit jen 200-230-250 a první vlak to 320 projede třeba až za 20 let. A pokud to budou úseky používané při nižších rychlostech a bez těžkých nákladních vlaků, tak jejich životnost může být naopak výrazně delší.
Ono jde hlavně o směrové vedení VRT tratí, protože na trati pro 320 se dá jezdit 250, opačně nee.
Víte co například znamená konveční VRT ?Nevíte dle přišpěvku nic. A v Rakousku mají něco co se jmenuje Alpy
Strasna blbost na kterou se doufam ozve aspon EU a zachrani nas od techto amateru, pro ktere koncepce konci v Bruntale v hospode u nejvernejsich volicu. Jestli ma neco Cesko chtit, tak mit na svem uzemi klicove useky VRT evropskeho vyznamu Drazdany – Viden, Wroclaw – Mnichov, Viden – Katowice, coz obrovsky posili obchodni rozvoj vsech oblasti, kde budou terminaly. Jeste absurdnejsi jsou vselijaci NIMBYsti, kteri fakticky nadavaji na moznost nastoupit na vlak v blizke vzdalenosti od domova a byt za dve hodiny v libovolne metropoli 400 kilometru daleko. Jasne, duchodce a clovek na davkach to asi nevyuzije, ale proc… Číst vice »
Tohle fakt kocourkov – víme asi poslednmích 15 let, že je problém s vyčerpanou kapcitou. Víme, že nejdéle trvá příprava a vyběhaní koleček (i když díky bohu za DESU, protože to dokáží urychlit z dlouhých let na pár měsíců) a my to zas budeme 6x přehodnocovat a předělávat. Berousnký tunel se MUSÍ postavit. VRT Polabí do Poříčan to samé. V lepším světě až do Světlé, ať je alternativní trasa přes Vysočinu rychlejší než přes Českou Třebovou. Další kusy VRT na Ostravu a Moravská brána jsou relativně levné, ale nemá cenu to zastavovat, když už je většina přes první kolečka a… Číst vice »
…vypracujeme dlouhodobou stavební strategii…
takový dokument již dávno existuje a jmenuje se:
„Rozvoj dopravní infrastruktury do roku 2050“
Takže místo práce se bude 4 roky dělat nová strategie?
Celé toto dílko „Rozvoj dopravní infrastruktury do roku 2050“ má 53 stran. – začtěte se prosím alespoň do kapitoly 5! 5.1 Silniční a dálniční infrastruktura: strany 20 – 30 5.2 Železniční infrastruktura konvenční: strana 30 5.3 Železniční infrastruktura vysokorychlostní: strana 30 Zatímco pouze v kapitole 5 je silniční dopravě věnováno 10 stránek, tedy 20% z celkového rozsahu, železnice (konvenční i vysokorychlostní) si musí vystačit DOHROMADY S JEDNOU STRÁNKOU textu, tedy se 2 % celkového rozsahu! To snad dostatečně dokumentuje přehlíživou pozici tvůrců tohoto spisku k významu železnice pro stát. Více prostoru v tomto pamfletu je věnováno i vnitrozemské vodní dopravě,… Číst vice »
zkuste se podívat na interaktivní mapu SŽ, tam mají stavby na 10 let dopředu naplánované. co víc chce ten Slovák a nátiskem SPD řešit? a zdá se mi, že novým vládcům vadí hlavně „odbočky“ z VRT, které se ale mají stavět až za 20-30 let.
bohužel jsem zažil na naší radnici, že se 4 roky řešily jen „koncepce“, které se pak strčily do šuplíku, a bylo to zadáváno kamarádům a spřáteleným“ firmám 🙁
VRT jsou zbytečne. Jediný kdo by vydělal jsou korupčníci stavaři
Jestli se nová trať do Německa bude označovat jako VRT nebo jinak, je vcelku šumafuk. Klíčové je, aby reagovala na poptávku nákladních dopravců po dlouhých vlacích skrze Evropu. Protože takový 1 vlak dokáže ušetřit práci třebas 40 řidičů kamionů. Připomínám, že před lety 5 penzistů připadalo na 10 lidí v produktivním věku, ale brzy se tento poměr otočí … 5 penzistů bude připadat na 3 až 5 lidí v produktivním věku. Co je ale opravdu zbytečné z pohledu státu, jsou takové ty vedlejší tratě (=přes 80% sítě SŽ) po které jezdí buď kolejové všude-v-polích-zastavující busy/dvojbusy (RegioPantery) nebo nákladní vlaky s… Číst vice »
zřejmě jste typický volič SPD. kdy začnete na hranicích stavět ploty?
Studí už jsme tady měli hodně. Nejsem fanoušek VRT. Ale modernizovat Ostrava Frýdek Frýdlant z EU peněz už propásli.Podle mě. Nyní mohou postavit nachystanou Ostrava Přerov z EU fondů. 80 procent. Jen teď, ne později. Bez PPP.( Kupka to zpackal převodem na PPP) Je to jediná podstatná mezinárodní trasa. EU ji zafinancuje. 4 koleje minimálně v Přerov Hranice se využijí. Tím bude tlak i na Rakušáky na jejich straně. I na Poláky na jejich straně. Tedy napojení ČR. Navíc, nedokážu si představit, že tam jednoho okamžiku budou muset víc opravovat nebo bourat ty staré mosty u Hranic. Co pak bez… Číst vice »
Tak jestli by VRT spravoval SprŽel, tak si myslím, že by šlo o život. To raději pojedu courákem.
Pokud to ještě někomu nedošlo, tak žádný VRT nebude, to je jen pěkný předvolební téma pro hejly a ještě tam maximálně díra na veřejný peníze ze kterých se dokola budou platit studie bez reálnýho výsledku. Jedině snad ta unie kdyby to nakázala postavit, tak že by jiná možnost nebylo, no to možná jedině by byla šance.
Ale jo, VRT bude, akorát jenom z polské strany to bude končit v Bohumíně. Takže bude zase o důvod více jezdit a nakupovat, cestovat a obchodovat v Polsku. Teda mluvím o Ostravě a okolí.
On někdo jezdí nakupovat vlakem?
Snad bude aspoň nový tunel do Německa u Ústí..
Ale, ze se tu pak v rámci VRT snaží někdo prosadit tunel z Prahy do Berouna v ceně a délce Brennerskeho tunelu? Jako…
Minimálně Drážďany – Praha – Brno – Vídeň bude, tomu věřím.
A k tomu pravděpodobně Moravská brána. Brno – Přerov zůstane v modernizované stopě.
I pokud by se postavila jen cast Brno-Viden a pak Brno-Ostrava-Katowice tak asi taky dobry … tem regionum to dost pomuze. Rad bych byl i za tunel u Usti do Nemecka
Výpad z Prahy ke Světlé nad Sázavou výrazně pomůže přetíženému úseku Praha – Kolín. Do Poříčan by to bylo bohužel málo, i když lepší než nic. Ale z 5 kolejí na 2 by nestačilo.
Jo ještě že jsem už z dráhy utekl, ne oni nechtějí zkušené, znalé a ochotné pracovniky. Oni chtějí vyplnovače tabulek co řeší jejich normočasy aby vše sedělo dle tabulek a na předpis se kouka až jako na poslední věc.
Raději jsem po 10 letech odešel k zaměstnavateli kde technik je technik má na vše čas a samo za svoji práci ručí, na druhou stranu za mnou stojí šéf, toto jsem na SZ neměl.
Tak hlavně, že se za přípravu vysokorychlostních tratí doposud utratilo přes 4 miliardy korun, aniž by se koplo do země. Co je doma, to se počítá.
Neremcejte, výsledkem těchto strategických plánovacích akcí jsou takové skvosty, jako např. VRT terminál Bečváry. Co by za to dali západoněmečtí soudruzi!
Nebo dvě nádraží v Jihlavě…
Nádraží není nikdy dost! Umožňují totiž vysoce strategické investice, jako např. pár stovek milionů za rekonstrukci zastřešení pár perónů (Kolín) – a takto se postupně kvalifikujete až na úroveň expertního správce rodinných úspor a propracujete se k mnohamiliardovým projektům v rodném městě (Č. Třebová).
Jakože se neměl schválit sjezd na Jihlava – město?
Ne. Nemělo se schválit nádraží Jihlava-Pávov a namísto toho se měly naplánovat 2 páry vlaků za hodinu z Jihlavy-města do Prahy i do Brna namísto jednoho. Takto je to o protiřečících si tvrzeních: – (buď) terminál Pávov není určen pro lidi z Jihlavy (přesto k němu ale povede trolejbus z Jihlavy, mmch. z principu takový, že trolejbusový spoj jedoucí „od vlaku“ bude možná až přeplněný, zato mnoho dalších – bez přípoje od vlaku – vyjedou od pávovské stanice asi prázdné) – (nebo) terminál Pávov je určen i pro lidi z Jihlavy (takže si hlídat, na jaké nádraží vlastně při zahájení… Číst vice »
dva páry vlaků za hodinu z Jihlavy do Prahy ,pro koho ?
Pro cestující z cca jižní poloviny Kraje Vysočina (tzn. Jihlavsko a Třebíčsko) do Prahy nebo za Prahu.
Ostatně, nechápu, jak se ty tisíce až desetitisíce denně dojíždějících (viz ty VRTkařské materiály o tom, jak VRT „udrží lidi v regionech“ tím, že budou – tím pádem v relevantním počtu – dojíždět denně do Prahy) má vejít v ranní špičce do jednoho konkrétního VR-vlaku.
** Podotýkám, že pod „Jihlavsko“ v tomto počítám i okolí Telče + šlo by přidat i kus Pelhřimovska (okolí Horní Cerekve).
30min. interval rychlých spojů z/do Prahy i Brna do uzlu JI-město dává smysl i proto, že taková stanice z principu vychází na dvojuzel – všemi směry proklad R + Os na 2 páry spojů za hodinu.
Při pouze 1h taktu rychlých spojů od Brna i Prahy by z principu nebyl přípoj na druhou z těch vrstev směr Třebíč/Telč/případně Horní Cerekev.
** a do třetice: zrovna mezi 60min. intervalem a 30min. intervalem je obrovský rozdíl co do střední doby čekání na nejbližší spoj či obecně strefení se do potřeb začátku a (především) konců pracovních/služebních/i jiných záležitostí tak, aby člověk nikde zbytečně nečekal (srov. s autem, do kterého lze sednout kdykoliv bez čekání). K těm dvěma nádražím v Jihlavě vypíchnu i autobusové návaznosti – tzn. bus z Polné (mmch. ani v kontextu VRT není předpokládána obnova železnice do Polné!) pojede do Jihlavy se závlekem přes pávovskou stanici (= zdržení pro ty, kteří jedou do Jihlavy)? Nebo kvůli tomu pojedou extra spoje? (A… Číst vice »
Jihlava bude mit tou dobou docela kvalitni okruh. Tech par lidi ze spoda stejne kvuli nejaky flexibilite pojede autem … a pak co? Musi si presne planovat, jestli se vejsou na tech par mist v centru a nebo pojedou do uzlu u dalnice?
To je další chyba – že u centrálního nádraží má být „jen pár míst“.
Jak to bude v H. Brodě, Přibyslavi, Žďáru atd.? Tam taky bude „jen pár míst“?
Nebo „kvůli místům“ budou skoro všichni jezdit autem do Pávova, aby odtud jeli přímým dálkovým expresem Berlín – Praha – Brno – Vídeň/Budapešť?
… a speciálně k otázce příjezdu k VR-stanici autem opět vypíchnu ten nepoměr – takže situaci v Jihlavě-Pávově vs. stanici JI-město jste už tu popsali. No a srov. s Velkým Meziříčím, kde najednou má být situace přesně opačná než o cca 30 km dále v Jihlavě – stanice na VRT, kde by mohla být fůra parkovacích míst, vzniknout „nesmí“; kdokoliv by chtěl dojet do VM autem a odtud pokračovat „VR-vlakem“, tak se skrz město bude muset dostat k nádraží a odtud jet vlakem, který pojede do Brna tak jako tak oklikou a směr Praha je úplný bizár – nutnost zajet… Číst vice »
… a ještě speciálně k návaznostem – ta Osová Bítýška je koncipovaná tak, že se tam R Praha – H. Brod – Brno a Sp Brno – Velké Meziříčí mají skoro potkat okolo X:45 h (v opačném gardu v X:15 h). Přitom do Osové Bítýšky vede i trať od Tišnova a hodně by se hodilo, mít právě tam přípoj od Os vlaků z Tišnova na R směr Praha a Sp směr Velké Meziříčí. A souběžně od R z Brna na Os směr Křižanov. Ale to by tam musely být víc než 2 koleje, aby se tam vše potřebné vešlo. Což… Číst vice »
** Resp. kdyby už, tak možná ještě logičtější by bylo, zahnout Os vlaky z Tišnova právě do Velké Bíteše coby spádového města v oblasti. A tam mít přípojovou skupinu 3 – 4 vlaků v cca X:15/X:45 h (resp. i kdyby cca X:13/X:47 h).
Jenže taková spojka tam plánovaná také není.
nechci Vám brát iluze, ale myšlenka, že někdo pojede denodenně z a do práce z Telče do Prahy tak, že pojede 30 minut (autem) nebo hodinu (vlakem) do jihlavy, z té pojede 50 minut VRT do prahy a pak ještě někde trajdat po praze než se dostane do práce, tak to máme minimálně 4 hodiny denně strávené cestováním + min. 8,5 hodinová pracovní doba, toho masochistu bych chtěl vidět…
Hodina vlakem Telč – Jihlava to po rekonstrukci určitě nebude. Nicméně pak mi tedy není jasné, co má být tím „širším regionem“, pro který je stanice Pávov určena https://www.jablonov.cz/images/stories/Aktuality/Prezentace_Jablonov_VRT.pdf (strana č. 7; no a ohledně toho denního dojíždění po VRT + také teda opaku – „pobočky firem v regionech, kam se z centrály dojede na otočku“ – píše strana č. 4). Dovolím si taky podotknout, že taková novostavba Nová Ves u Kralup – Most s tím masivním denním dojížděním z Lounska/Mostecka/Chomutovska do Prahy počítá (moc jiných důvodů pro její výstavbu není), přičemž např. dojezd do Chomutova** a až odtud vlakem… Číst vice »
Dle mého soudu a nechci dělat SS VRT, SŽ a MD obhájce problém též spočívá ve 4 kategoriích vlaků, které mají VRT využívat, zatímco do stanice Jihlava-město lze očekávat vlaky Rex 200 km/h a R 230 km/h, tak sem určitě nebudou zajíždět vlaky Ex a SPR, u posledně jmenovaných je vůbec otázka, zda zde vůbec zastaví (a to ani v terminálu Pávov, v Brně možná jen terminálu Vídeňská, neboť se má jednat o vlaky propojující především mezinárodní letiště Berlin-Brandnburg a Wien-Schwechat. Nicméně z mapky a tabulky, kterou jste připojil dále, je patrné, že kolegům z MD a SŽ poněkud uniká,… Číst vice »
Babička z Bečvár bude šťastná že to bude mít na nákup do Prahy o 17 minut rychlejsi
– Bečváry A OKOLÍ se stanou předměstím Prahy.
– Tato oblast se přestane vylidňovat.
– Mělo by to ulehčit silnici I/2 (ovšem, s jiným intervalem než plánovaným 60minutovým, což je parodie na „předměstskou“ dopravu).
– Dovedlo by to být náhradní stanicí dálkových vlaků namísto Kolína, který o dálkové vlaky při existenci VRT přijde (ovšem, pokud by tam byť menší část zastavovala, což nebude).
První dvě odrážky jsou parafrází oficiální argumentace. Další dvě jsou vyloženě „moje“.
Jinak mi není jasné, do jaké míry to myslíte ironicky (mně to ironické nepřijde).
Jeden by tak nějak očekával, že když plánuji utratit stovky miliard za síť vysokorychlostních tratí, budu msuet investovat do projektové přípravy alespoň jednotky miliard.
Čili přehodnotí stávající dlouhodobou strategii (s VRTkami) novou dlouhodobou strategií (s méně VRTkami).
A když za 4 roky případně přijdou jiní, tak se „dlouhodobá“ strategie případně zase změní. 🙂
Ano, tak to chodí.
Ono v podstatě o nic nejde, pokud zůstane v řešení RS1, zatím s výjimkou úseku VRT Haná, RS2 a RS4 bez úseku Středohorský tunel, tak máme do roku 2040 v TEN-T splněno a dál tato vláda stejně nedohlédne. Jedinou škodou, jak píši jinde bude, že RS5, případně RS3 mohly být lépe prověřeny.
Podle mého názoru jsou vnitro VRT bez primárního napojení na západ -Německo, sever – Německo, jich – Rakousko, eventuálně Polsko nesmysl. Neumíme se stále poprat se stářím vozidel (za moderní vozy považujeme i ty s rokem výroby 1968-1973), nemáme moderní servisní zázemí těžké údržby podobné západní Evropě, chybí kapacity projekční, stavební, servisní. Nejsou kvalifikovaní lidi, zkušenosti, nejsou peníze průřezem přes všechny dopravce. Jedině stavební firmy si drží pomyslnou hranici ceny a z projektů se stává černá díra. Není samozřejmě tak zle, ale tak velký projekt jako celek si prostě v našem prostředí neumím představit… Ano VRT jistě obhajitelné jsou, ale… Číst vice »
„chybí kapacity projekční, stavební, servisní, nejsou lidi“ – Pokud to je i pravda (a pokud nejsou kapacity ani u zahraničních dodavatelů), tak je to tím spíš budíček tyto kapacity budovat, ne rezignovat.
Ano. Na základních školách však. A pokud se to podaří (jakože se to moc, alespoň v mém okolí nedaří) tak se ze žáčka v 5. třídě kterého baví technika stane za 8 let středoškolák, technik a za další 4-5 vysokoškolák který ale nebude chtít být jen „akademikem“, nebude pohodlný a své znalosti překlopí v terénu… No, šup sem s nimi…
Vzhledem k tomu, že se na ZŠ, SŠ se přestává technika učit ve prospěch filosofických (pseudo)nauk, tak jsem hrubě zvědav.
I na technických SŠ? 🙂
(U ne-technických SŠ nevidím důvod, aby se technika učila, max. nad rámec nějakého „Základu přírodních věd“.)
Ovšem, daleko důležitější pro praktický život e například diskutovat 100+ pohl…, eeee totiž genderů.
Anebo to mít zaměřené na odbornost té školy – tedy ekonomika, cestovní ruch (beru-li odborné školy jiného než technického zaměření).
Gendery se případně vejdou jako jedno z mnoha probíraných témat do předmětu Základy společenských věd, které na těchto školách jsou taky (nevím jak na těch technických).
To je příspěvek na úrovni nějakého uličního výboru SPD.
No on v tom je rozdíl, jen se to kdovíproč zaměňuje. Pohlaví je biologické – M/Ž. Gender, nebo-li rod, máme v základu i střední, pak může být (dle jedné písně) třeba toulavý, prostě pro co se člověk cítí být zrozen, pokud to chceme chápat takto. Ale to už je jiná věc. Moc tomu nepomáhají ani stereotypy o životním určení podle (biologického) pohlaví. není pak divu, že se s tím ne všichni ztotožní.
Ano, pokud s takovými lidmi přijdete do styku, je dobré mít alespoň základní přehled. Vysvětlit se to dá rámcově za cca hodinu nebo dvě, což není kdovíjaká mohutná investice.
Stejně tak se hodí nějaká znalost komunikace s kognitivně slabšími, tady v komentářích je to vidět zejména, neboť takoví mají tendenci odvádět diskusi od nastoleného tématu k různým ideologickým válkám.
Právě i na průmyslovkách, ty se předělávají podle požadavků MŠMT na gymnázia. Na ZŠ se zrušily dílny, teď se začínají rušit PC učebny a předmět informatika.
Jen lehce doplním, že na mém 2. stupni ZŠ v letech 1998 – 2002 jsme dílny měli jen v 9. třídě (a to ještě první část roku nakonec ne-e, protože v dílnách byly navršeny staré plynové masky vyhrabané z nějakého skladu poté, co přišlo 11. 9. 2001); předtím v 6. – 8. třídě jsme v předmětu „Pracovní činnosti“ buď vařili (a to i my, klučičí skupina; ostatně ten předmět byl rozdělen na 2 skupiny – kluci vs. holky, kdy ta opačná skupina měla informatiku) nebo pracovali na školním pozemku. Tzn. nám ty dílny byly do nemalé míry zrušeny už před… Číst vice »
Dle mého názoru je teda hlavní problém v nastavení studijních programů na stavebních fakultách, kdy dopravní stavby spadají do oboru konstrukce a dopravní stavby, který je hodně obsáhlý a složitý. Výsledkem je stav, kdy budoucí dopravák stráví velkou část studia studiem složitostí, který v praxi nikdy potřebovat nebude. Část lidí na tom i vyletí a další část ta složitost studia úplně odradí. Ve výsledku se plýtvá časem a potenciálem.
Naopak! Vyletělí a odrazení můžou jít kreslit někomu, kdo se zlomit nenechal a dá na ty jejich malůvky razítko.
Máte pro toto tvrzení jakýkoliv důkaz? Nebo jen jedna paní povídala / jeden alternativní web s alternativní pravdou psal?
Ano. Byl jsem v těch školách a přímo to slyšel od vedení. Potom viděl i důsledky, vyklizené dilny na bývalé průmce, nyní gymnáziu. Obdobně zrušené dílny a cvičné kuchyně na ZŠ.
Můj bývalý matikář z matfyz gymplu strategicky vyklidil pole necelých deset let po revoluci a odešel se věnovat programování v privátním sektoru. Ten sešup úrovně SŠ je neskutečný, s požadovanými znalostmi, na kterých propadají dnešní maturanti, bych se na ten gympl ani nedostal.
Tak proč chcete nutně mít na ZŠ cvičné kuchyně. To se maj děcka naučit doma. Ať se radši učí věci, které jim rodiče nedají, protože to povětšinou ani neumí.
Pokud je z průmky gympl, dílny nejsou potřeba. Já jsem maturoval 93 na gymplu a žádné dílny nebyly. Brácha maturoval tamtéž v roce 87 a také žádné dílny neměl. Otázka spíše je, proč je průmky gympl.
Kdy by chtel jít pracovat do kartelu, kde mu budou presluhujici střelci vysvětlovat, že se to tak dělalo vždycky… a zahraniční zdroje? Z nějakého magického důvodu se do železničních zakázek hlásí jen ty samé CZ firmy… AZD, SUDOP…
Ten důvod není úplně magický, ten důvod se jmenuje kvalifikační podmínky.
Samozřejmě doma máme problémy, ale bohužel chybí lepší koordinace na mezistátní úrovni, kde dle mého soudu selhává EU. Kdyby tato instituce měla aspoň trochu jasno, kde jsou velké zdroje a cíle dopravy, aglomerace, metropolitní oblasti, až megalopole (Paříž, Londýn, Porúří, Berlín, Istanbul, případně Moskva, Petrohrad) a mezi ně dle významnosti spojení, přírodní překážky, byla tato infrastruktura koncepčně připravena, neboť, pokud VRT přejedu stát za lehce přes 2 hodiny a vlakem se běžně v dálkové dopravě cestuje kolem 4 hodin, pak význam VRT přesahuje význam jednoho státu a pokud budeme k VRT přistupovat se stávající benevolencí TEN-T (jedná se o cokoli… Číst vice »
Slovák Slovenskou cestou 🙁
Zrusit VRT je idiotstina. Vzdyt by to stejnak platila EU ze 70%, takze bychom resili z nasich prostredku jen 300mild. Dam tajny tip SZ nerozhazujte predrazenymi zakazkami, rozbijte kartely, nechte vstoupit konkurenci na trh, omezete kouzelne sluvko drazni kde napatri a nezamykejte penize v trezorech reditelu, a pak urcite najdete dost prostredku.
Naprosto vystihující.
Nesmysl naopak.
EU chce zelené nesmysly a přehlíží jak jednoduše propojit hlavní města ne letecky.
EU jsme my.
Co máte proti TEN-T?
Spolufinancovani VRT v ČR z EU fondů bude malé, jsou moc drahé. Mezi 10 a 20%, navic se v 30- tych letech dostaneme do klubu bohatsich zemí a vetsina zdroju vyschne. O to více chápu potrebu stavět jen klíčove úseky.
Pak je blbost, že se na to SŽ vykváklo, když bylo peněz dost a opravovalo nádražíčka v Horní Dolní.
Presne mely se zrusit lokalky co nejsou a nebudou vytizene a misto toho se ma podporavat moderni VRT a trate.
Proc Bednarik chce zabezpecovat ma dle me jasny duvod – prusery na slovenske zeleznici, ale my jsme v CR a ne v ruske guberni jmenem Slovensko. My tu takove potize nemame a nam chybi rychlost a tedy zmenseni a zvyseni casove dostupnosti republiky z mista A do B.
Bohužel někteří stále nepochopili, že železnice v dnešní době je v první řadě rychlou a kapacitní páteří. Samozřejmě nemohu koukat paušálně na všechny tratě.
Že se tím ořezáváním lokálek ale ušetřilo, co? První úsek VRT už díky tomu, předpokládám, máme. 🙂 A žádné problémy s dojížděním do větších měst z okolí.
VRT je nutnost a už teď je pozdě. Takhle to bude jen horší a horší.
můžete si vzít financování na svá bedra – jsou tu palčivější problémy, než VRT
Hodně hloupá, tzv. hraběcí „rada“.
Mmch. za ty palčivější problémy považujete které?
Navrhované proplácení POZE ze státního rozpočtu? Navrhované placení provozu ČT/ČRo ze státního rozpočtu? Nebo něco jiného?
Třeba absence rychlých dvoukolejných tratích mezi krajskými městy a Prahou. Absence kapacitních příměstských tratí. Ta VRT v současné koncepci toho mnoho neřeší
a jaký je rozdíl v zákonem nařízený placení koncesionářských poplatků a placení přímo ze státního rozpočtu?
Odpovíte mi na moji otázku (bez uhýbání)? Děkuji.
Třeba vrátit na koleje staré šroty, aby se Practicus nemusel trápit na Ibalginech?
Palčivější penězovovody do burešovy kapsy.
Platím daně. A z nich i věci, které nechci (a cesty kam nechci), tak proč by se z nich nemělo platit i něco, co chci.
Jo jsou tu důležitější věci, jako prohrát rozpočet a zkorumpovat Babišovi voliče aby měl beztrestnost.
Investice do infrastruktury vede k vyšší životní úrovni vsech, ale nastupující vláda národní ostudy nic takového neplánuje.
A v kterém státě podobné rozlohy ji mají pro rychlost 320 v takovém rozsahu jako ji chceme my? Víte vůbec kolik na to v cizině stojí lístek „na zítra“? U nás by ta cena byla jiná výrazně jiná? Přestaňte ( nadšenci železnic a držitelé režijních jízdenek) snít!
Nesmíte myslet tak omezeně, jde také o tranzit Evropou, budeme brzdou.
Doteď to nikomu nevadilo.
A nikdy se to tak nedělalo!
Proboha…
Ale vadilo. A hodně.
Geniálni myšlenka pytlíku.
My už tou brzdou ovšem jsme. Podívejte se, kudy jezdí nejrychlejší spoj z Berlína do Vídně. Přes Česko to není, přestože by to geograficky dávalo největší smysl.
Takže pro to, aby mohl někdo rychle jezdi z Berlína do Vídně si zabereme X km čtverečních plochy? Dobrý!! Podívejte se, kolik letadel letí mezi zmíněnými městy, a potom zjistíte, že je to nesmysl.
Zatímco dálnice, které zabírají 2-3x větší plochu problém nejsou, a uvažuje se o jejich dalším rozšiřování, zajímavá úvaha.
Ne, my si postavíme rychlou páteř Praha-Brno-Ostrava. Ty mezistátní Berlín-Vídeň a Varšava-Vídeň se s tím jen svezou a ušetří čas.
Však také díky tomuto impulsu, což už politici zapomněli, se začal v roce 2015 připravovat materiál, nejprve měl tvůrce vzejít ze soutěže, což se nepovedlo, tak ho nakonec vyrobilo samotné MD a v roce 2017 schválila tehdejší vláda, abychom „nebyli železniční skanzen“ uprostřed EU.
No jistěže. Není nad to, když z ucpané Prahy po ucpané D1 do ucpaného Brna či Jihlavy je vlak stále pomalejší jak to auto…. Infrastruktura a její trasování poplatné 19.století u železnic nebo u silnic mnohde ve středověkých stopách není ideální pro 21.století.
Jenže tohle VRT (a žehlení tratí až na 200 km/h) řeší jen částečně. Největší zátěž je z bližšího okolí, a řešit ji nutností dojet autem do polní stanice kousek od města a tam přestoupit do dálkového vlaku na dojezd do něj, namísto kvalitativního posunu příměstské dopravy, je paradoxní. Jo, zčásti to uvolní kapacitu, ale leckdy je nedomyšlená vazba na ostatní síť veřejné dopravy a do jejích uzlů, která by podle mě měla být primární.
Jižní Korea, Taiwan, pokud se teda ptáte na rozlohu. A to jsou v podstatě izolované země. My bychom to brutálně využili na Praha – Brno – Ostrava a Praha – Ústí. Myslete na to, že Praha má už teď problémy, že tam není moc kde za rozumnou cenu bydlet.
A to nemluvím o tom, že stávající spojení třeba Prahy a Mnichova je ostuda.
Jižní Korea – 52 milionů obyvatel, Taiwan 23 milionů.
„v takovém rozsahu…. “ a víte opravdu v jakém rozsahu to bude u nás na těch 320? Úsek Nehvizdy-Brno a Prosenice-Ostrava jako ta hlavní trasa Praha-Brno-Ostrava, k tomu kousek od Prahy k Roudnici a pod Brnem Rajhrad-Šakvice, ze kterého by se někdy v budoucnu mohlo pokračovat k Bratislavě. VRT Východní Čechy je tlačená do souběhu s D11 a traťová rychlost možná ani nedosáhne 300 a končí rozvětvením k Hradci a Pardubicím, VRT Most je odbočka, u které se uvažuje spíše o konvenční trati možná i pro nákladní dopravu s rychlostí 200-250. Středohorský a Krušnohorský tunel jsou tratě pro smíšený provoz… Číst vice »
Jedno upřesnění, z Prahy 4 koleje až k Poříčanům a pak dvě na Brno a dvě na Hradec Králové/Pardubice, žádné komplikace se štosováním vlaků jako Praha – Kolín – Pardubice – Česká Třebová.
Větev na Brno se má oddělit už za Nehvizdama, přesmykem u Kounic tedy skončí čtyřkolejný úsek z Běchovic. Ale určitě bych uvítal delší čtyřkolejný souběh od Poříčan ke Kolínu (až k Pečkám by to byla stavba čistě v polích), kde by příměstské osobáky odstanicovaly v Tatcích na vnějších kolejích a na vnitřních kolejích by rychlost klesala pozvolna od 200 na 160 km/h.
Zkuste si to představit, Brno -Praha 0:59, Ostrava – Praha 1:49. To už se dá jezdit každý den tam a zpátky. Měli bychom postavit aspoň jednu trať, pak už by to šlo samo.
To druhé na denní dojížďku není a u prvního nějak postrádám důvod jezdit z jednoho drahého města do druhého.
Já to jezdil svýho času každej týden. To, že Vy důvod nevidíte, tak neznamená, že ho nemá někdo jiný. Taky by jinak nejezdilo z Prahy do Brna tolik aut.
A kolik vás na celé té trase vycházelo na den? Ona ta auta také různě po cestě sjíždějí – což ovšem pro část trasy po odklonu VRT kolem Pardubic opět nebude možné.
Z Plzně do Prahy já čas dost podobný a lidé to normálně jezdí.
V Belgii
Nevím jak vy, ale já mám lístky koupené tři týdny dopředu, pokud jedu dálku.
Pokud jde o lístky „na zítra“, tak ty budou v ekonomickém prostředí na VRT (a ne jen na VRT a kolikrát ne jen na vlaky) dražší vždycky, v tom není problém. Pokud bídě nevoní drahý lístek, může jet klasikou jako dnes a kochat se krajinou jako dnes.
Jezdil byste vlakem za skutečný náklady? Jako za svý?
To by je mohli zrušit všechny už teď.
Jezil byste autem za skutečné náklady? Opravy silnic, mostů apod. Byste hradil ze svýho?
80mld na spotřební dani z phm a dalších 17 z mýta a dálniční známky je málo a dotuje se to z jiných daní? Aha, to jsem nevěděl …
Jo, vlastně je a dost. Rozpočet SFDI byl skoro 190 miliard, ne?
A kolik slo na vlaky? Protoze do RSD slo 2024 a 2025 78-81mld …
No poznámka ohledně toho, že řidiči taxislužeb budou muset umět česky, mě vyděsila. Konečně se po Praze dá jezdit za slušné peníze, ano, veze mě cizinec který neumí česky, ale zase mě neošidí (je to aplikace) a odveze mě za 200 Kč. Staré pořádky, kdy sice taxikáři perfektně mluvili česky, ale taxíkem by ses jezdit bál, opravdu už nechci.
Tipnul bych si, že to je daň za to, že SPD toleruje Babišem vybraného ministra.
Mě připadá zase absurdní, že s požadavkem, aby řidiči taxislužeb museli umět česky přišel Slovák…
A jeho budoucí šéf mluví jazykem, který tu češtinu připomíná jen velmi vzdáleně.
Konečně někdo mluví taky o podfinancovanosti silnic II. a III. třídy. Kéž by se z toho stalo téma
To si mají řešit kraje. Zjevně to totiž někde jde a někde nejde. Na Vysočině máme hlavní tahy silnic 2.třídy v lepším stavu jak státní jedničky. Takže Jihlava Žďár je o level jinde než Jihlava Brod. Ať stát především buduje infrastrukturu důležitou pro stát. Kraje netřeba vodit za ruku
Nemaji penize…davaji slevy na jizdnem…
presne… a to nemaji penize plati spise pro ty lidnatejsi, vetsinou hospodari s prebytkem,… no a pokud nemaji penize, tak proc jim je stat chce brat? Napr. z pokut?
resp. obci?
Taky na zimní stadion.
Oni ty kraje nedostávají peníze rovnoměrně, jsou takové které dostávají v přepočtu na obyvatele více než jiné, pak mají víc i na ty silnice.
Ano, ale těch lidí je zase více na obdobné ploše… Tohle je jak z fňukacího manuálu JMK. Jaktože kdejakej vidlákov na Vysočině o 100 lidech má vyspravené místní komunikace, mnohde mají chodníky, kabely v zemi, LED osvětlení, kanalizaci, moderní sportoviště atd a vesnice o 1000 lidech v JMK má na návsi škarpy… Peněz je dost, jen je potřeba s nimi hospodařit….
Pardubický, Kralovéhradecký a Vysočina mají přibližně stejně obyvatel. A příjmy mají 6, 7 a 8 miliard Kč.
No jo, jenže když jim tam místo vlaků po zanedbané trati přivede auta po nové dálnici, co ony s tím (nemajíce pořádné tratě, kde by dávalo smysl objednat vlakové spoje, kolikrát)…
Ale že by navrhnul silniční daň, aby měli co krajům posílat, to ne…
Omlouvám se, ale mám z působení pana Bednárika dojem, že se vždycky na nějaký čas uklidí do nějaké firmy/instituce, kde zahnívá, občas něco řekne veřejně „aby se neřeklo“, a po čase se vždycky jen přeleje někam jinam. A mám obavy, že spolu s ním bude zahnívat i česká železnice.
To není tak docela pravda, v ČD byl hodně dlouho, zejména jako ředitel ČD Cargo, které v podstatě zachránil expanzí na zahraniční trhy.
No, keď „zahníval“ v ČD Cargu, tak v rámci „zahnívania“ stihol zrealizovať obrovskú zahraničnú expanziu tej firmy, vďaka ktorej, dovolím si tvrdiť, ešte neskrachovali…
Taky nezapomněl kámošovi, se kterým chodí střílet jeleny, prodat necelou 1000 vozů, které si vzápětí pronajal zpět….
Nechápu co tady chce Slovák rozhodovat ať si jde k sobě na východ ,myslím že jeden Českomaďarskýslovák ve vládě bude stačit
Snad rozhoduje odbornost a ne státní nebo náboženská příslušnost, ne?
Ano, jen je tam za stranu, která si doslova postavila kampaň na odporu proti cizincům. 😀
Přesně, Tomio velký vlastenec cizinci mu vadí ale když jsou u něj ve straně tak je to v pořádku……Fakt cirkusáci SPD
Tak budou se rusit vydaje na VRT a jine investice. Za to se prida duchodcum a jinym na socialnich davkach. Ale presne to jsme cekali. Bez prekvapeni.
Spíš bych to viděl tak, že se nebudeme tolik zadlužovat. 1,1 bilionu je dost hrubý odhad. Něco také stojí provoz.
Zadluzovat se bude, akorát se místo infrastruktury ty peníze pouzijoi na kupování voličů a projít se. Vláda národní ostudy žádné šetření neplánuje.
Nebudeme se zadlužovat u vlády Bureše s Dluženou? Hezký…
Jsem k budoucímu působení toho pana vcelku pesimistický ,no doufejme alespoň ,že nehrál v nějakém pornu ,jak je u naší přicházející nové vládnoucí garnitury ,,hranatých legend,, vcelku normální.
Vy jste se dnes probudil po 10ti letech spánku, že nevíte kdo to je?
Bohužel, právě že moc dobře vím ,kdo to je.Je zajímavé že tak rychle ,ze dne na den a bez řeči opustil místo šéfa slovenských železnic.To přece není normální.Jakoby tam najednou ani nechyběl.Jsou dvě možnosti: buďto dotahováni celkové strategie a projektů není jeho silná stránka anebo mu tam hrozil kolosální průser a sem ho uklidili..anebo obojí..
Koho zajímá skovenský skanzen?
Možná jen pochopil, že v dotahování trvalé strategie „flikovat co se rozpadá, protože na víc nejsou peníze“, je nahraditelný vlastně téměř kýmkoliv.
Jestli bude na Slovensku někomu chybět nebo ne, není jeho problém. Já bych si taky vybral jako on, co taky dělat na Slovensku, kde se krade řádově víc? Tam by třeba kauzu Svoboda vůbec nemohli mít, protože peníze se tam rozkradou daleko dříve už na vládní úrovni.
„A co Slovensko, tatíčku? Odstřihnout, nebo vám to naleze do vlády.“
Vítejte v Čechách, nejpozději za 4 roky přijdou další a zase budou chtít všechno připravované schodit ze stolu a začít “ hlavně nově a jinak“ a tudíž zbytečně opět začátku…..a proto se zde málo co dotáhne, zrealizuje a skutečně postaví, resp. je to důvod, proč u nás mnoho věcí tak dlouho trvá a marně na ně čekáme, protože jsme furt jenom na „začátku“ …..Jinak pochopím případné snahy o stanovení priority a co by se na železnici postavilo první a v dohledné době, ale nechápu ty kecy a tendence zaříznout VRT, které se již pracně připravují a projektují a je jasné,… Číst vice »
Právě to je jeden z úspěchů Polska. Strany se mění, ale politika se liší jen minimálně. Vědí co chtějí.
To naši „noví“ politici taky. A prosperita země to není.
Neřekl bych, že se trasa VRT Moravská brána v roce 2021/22 nějak výrazně měnila. A doufám, že se měnit už nebude.
Trasa se nemenin jen se nebude stavet..
Pokud nebude chtít nechat i to stávající spojení Praha-Ostrava stagnovat a vlastně i zhoršovat kvůli přetíženosti koridoru, tak VRT minimálně v těch koncových úsecích bude tlačit dál. Ostatně úsek z Prahy do Poříčan ovlivní i spoje do Brna a Vídně. Na Moravskou bránu je podepsaná smlouva na výkupy pozemků, začátky samotných staveb tratí jsou plánované až na roky 2028. 2029 a 2030, tedy až v závěru funkčního období nastupující vlády. Takže ano, nastupující vláda zatím nemá co stavět, 3 roky to ještě není v plánu. I když ten výjezd z Prahy už dávno akutně chybí.
Nejen v Cechach, mame to bohuzel stejne i na Morave..
Tak jestli strategie „začneme stavět 2035, 2040 možná 2050“ byla krátkodobá, tak se té dlouhodobé trochu bojím.
Však tímto tempem drátizací tratí bude hotovo někdy kolem roku 2150. Takže tu dlouhodobou strategii potřebujete 😁 Komunisti jeli na pětiletky a všechny jim zkrachovaly. My musíme jet alespoň na padesáti letky. I tak to bude málo…
U našich drah si někdy nejsem jistý stoletím.
2050 bude většina generace Husákových dětí sepisovat závěť , generace Y půjde do důchodu a VRT už je nebudou zajímat. V republice bude o milion lidí méně a migraci to nezajímá… bohužel…
„v souvislosti s nedávnou srážkou vlaků zvýšit důraz na vzdělání drážních zaměstnanců“ znamená v češtině přesně co konkrétně? 🤔
To znamená, že pan Bednárik usoudil, že kdyby konkrétní zaměstnanci byli lépe vzdělaní k MU by nedošlo.
To usoudil ale špatně, od člověka z provozu bych čekal něco jiného.
Při školení BOZP, podepište papír že jste školení BOZP rozuměl.😆
Ne třeba ten v tom Pezinku, kdyby měl něco v hlavě, tak by minimálně věděl, že pokud si není jistý, že to návěstidlo platí pro něj, tak že má volat výpravčímu.
Kdyby si v tom Pezinku nebyl jistý, tak by nikam nejel. Problém je, že si jistý byl.
Strojvůdce se bude učit poznávat barvy a jak se správně usmívat do kamery.
To je jasné, budeme intenzivně školit zástupce provozovatele dráhy v analýze míst opakovaných mimořádných událostí tak, aby se mohli kvalifikovaněji starat o infrastrukturu a odstraňovali různé návěstní prasečinky přispívající k projetým návěstidlům. A že těch „přispívajících faktorů“ v praxi je, víte Tondo ještě lépe než já.
Pokud chcete, Pavle, navštívit další konkrétní místa, než o jakých jsem Vám psal, která jsou s bezpečností obrovsky na štíru, projeďte se prosím k vjezdovému návěstidlu stanice Libeň od masaryčky, jeďte k výjezdovým návěstidlům do Čelákovic nebo se projeďte stanicí Radotín. Ve všech těchto místech se prostě jen čeká na nějakou ránu a lidem, kteří sedí na vysokých židlích je to úplně jedno.
Tondo, děkuji za tipy, příležitostně se na to podívám. V mapě projetých návěstidel sice tato místa jako problémová (zatím) indikována nejsou, to ovšem neznamená, že zde nemusí být nějaké lokální bezpečnostní riziko (které čeká na „svoji chvíli“, kdy se může neblaze projevit).
Asi myslel něco jako univerzitu třetího věku, kde všichni posedí, nikdo si nic nového nezapamatuje, ale aspoň je papír, že se to absolvovalo…
Co chce nově přehodnocovat na VRT, když už jednotlivé úseky úspěšně prošli studiemi proveditelnosti? 🤷♂️ Dobrá… klidně ať nerozjíždí nové úseky, ale už ty připravované musí nechat dotáhnout do konce! Kromě velikého kvanta vyhozených peněz za dosavadní práci by to byla i velká ostuda.
Ona to už velká ostuda je.
„..úseky úspěšně prošli…“
Máte pravdu, děkuju za opravu.
Jenže na ty úseky prostě nejsou peníze. Ta představa, že se v nadcházejících 10-15 letech najdou peníze na všechny ty železniční projekty, které má SŽ v plánu (VRT, Nema-Še, Tachlovický tunel), když kromě toho chceme dostavět síť dálnic, obchvatů, dostavět Dukovany, přezbrojit armádu atd. je úplně mimo realitu.
Jsem zastánce investice do železnice, nicméně obrana a energetika jsou prostě vyšší priorita. A dokud víc voličů najezdí víc kilometrů ročně po silnici (autem nebo autobusem) než po dráze, tak budou vyšší prioritou i investice do silnic a dálnic.
Přehodnocovat se dá třeba priorita jednotlivých úseků. Těžko se dá nevšimnout, že dopravních staveb (a nejen těch) je připravených tolik, že na všechno nemáme jak finance, tak nejspíš ani stavební kapacity. Největší průšvih by ale byl, kdyby některé části odepsali natolik, že by se ani z té předchozí části nedalo udělat rozvětvení nebo pokračování nebo by to vyžadovalo nákladnou přestavbu už postavené části. Hlavní trasa Praha-Brno-Ostrava patří mezi priority.
To už tady jednou bylo za ministra Víti a byla to velká ostuda. Taková R49 se z toho nevzpamatovala dodnes a výsledkem jsou několikanásobně vyšší náklady, než kdyby se do toho dobroseři nemontovali a nechali stavby v klidu doběhnout.
„V nejbližší době si chce Bednárik podat žádost o české občanství…“
Zpracovani zadosti trva asi 1,5 roku, tak snad Bednarik nebude mit zadnou protekcni vyhodu.
No, tak hlavně, že ministr nemusí mít (alespoň při nástupu do funkce) české občanství. Vida, vida, jak jsme tolerantní a otevření…
Určitě ne. Chtěl bych vidět tu rychlost, kterou by komisař na testech z češtiny utíkal, když by si ho dovolil opravit na y/i nebo s/z, které mají Slováci naopak 😀
Ono úplně stačí se začíst do zdejších diskusních příspěvků rodilých Čechů.
Přesně tak. Já jsem Slovák a opravuji hrubky celé firmě.
Protekcni vyhody v pripade udeleni obcanstvi zakon umoznuje.
Ne.
Netrvá.
Nedavno to resil kamarad Polak a kolega Slovak, a obema to trvalo 1,5 roku od podani zadosti po rozhodnuti.
Kolaborant Bednárik v České vlastenecké vládě plné kolaborantů. Už se těším na ten ráj na zemi, který nastane.
Proč ty mínusy. Kamarád Nejedlého, Beljajeva atd .. A u nich napojení na ruské, slovenské a tuzemské politiky je snad jasné.
Mojí maličkosti to jasné není, jistě máte nějaký odkaz.
Tak si běžte pustit vašeho jmenovce a vzpomínat, jak bylo za komunistů fajn. Tohle je klasický politický dinosaurus a ještě ke všemu z SPD. To bude tragédie. S Macinkou by to byla aspoň sranda i tragédie zároveň. Tady máte odkaz https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vicepremier-pod-palbou-kvuli-vyprodeji-vagonu-vadi-vazby-sefa-statni-firmy-107897#:~:text=firmy%20%C4%8Cesk%C3%BDch%20drah%2C%20m%C4%9Bl%20za%20sebou%20n%C4%9Bkolikalet%C3%A9,v%20roce%202014%20firmu%20z%C3%ADskala%20od%20rakousk%C3%BDch
„“Tak si běžte pustit vašeho jmenovce a vzpomínat, jak bylo za komunistů fajn.“
Na co vzpomínám nechte raději na mé maličkosti, pokud vám komáři chybí, tak se k nim dejte.
Bednárik ale není z SPD.
Proč? Protože jsme národ dementů a kolaborantů, kteří chtějí zit pod taktovkou ruské verbeže, místo abychom se dívali na západ. Což se projevuje i zde v diskuzi.
Já nevím, kam se chcete dívat, já za sebe napíšu, že se dívám nejraději na Česko, a v žádném případě nechci lézt dp p….. nikomu, tedy ani těm na východě, ani těm na západě!!!
No tak to jste jasnej.To uz jsem slyšel milionkrát ,/stavíme mosty mezi Východem a Západem,naše Československá cesta,bridžismus/ a byly to všechno jen ruské bolševické sračky Takhle mluví pouze příznivci toho ruského chudobince. Každy stát si musi vybrat,buď jste pro Západ nebo pro Rusko./buď prosperita nebo hnůj/.Neni žádná polovičatá cesta.
Tak já jsem rozhodně jasnej, protože se umím pod svůj názor, na rozdíl od vás podepsat. Napsal jsem to jasně a nic na tom nezmění kam koho nálepkujete. Nechci tady ani nadvládu Rusů, ani promigrační politiku některých západních zemí.
Ano ,takových jmen vám tu klidně napíšu třeba pět.A jestli jste si všiml, také jsem to řekl zcela jasně.
Já se s vámi přít nebudu, píšu pod svým jménem, protože na to mám koule.
Pakliže odmítám bordel ze dvou stran ještě neznamená, že si musím z toho vybrat. Jsem svobodný a tak nemusím! Jestli musíte vy, tak to máte blbý. Já nechci ani ruské tanky, ani migranty, kteří nectí zákony v zemi, která jim poskytla azyl. Je to jasné?
Jenom plkáte nesmysly.Bordel je synonymem Ruska a jeho pochopů.
Po mostech akorát každý šlape! Máte pravdu, jsou to rusofilní kecy tihle ,,stavitelé“ mostů mezi západem a východem.
Přesně. Tyhlety lavírovací kydy lezou prakticky výhradně z ruských onucí.
Ano, kdo má jiný názor je napojen na Rusko. Není argument, na řadu přichází berlička ve formě nálepky. Supr.
Ne to neni jiny názor,to je prostě jen a jen ruská propaganda, která šíří tyto konstrukty už 90 let.
Nic proruského jsem tady nenapsal, naopak jsem se vyjádřil, že jim nepolezu do p…..
Citujte, kde jsem se vyjádřil jakkoli prorusky.
Bureš Babiš dostal občanství jen tak !
Až v roce 2000, a podvodem.
Když si politický kůň občanství dostaneš hned ! Požadavku 10 let pobytu splnit nemusíš. Musím se smát. 5 +5 je 10 a postupně splnit rozdílové zkoušky ! Příprava na občanství.
Jako eu obcan fakt 10 let pobytu nemá…
Narodil se v ČSSR, což mu dává právo na občanství ČR. Pokud to teda někdo nezměnil.
Tato výjimka už skončila.
Nebo přesněji: upravila se tak, že by se musel narodit na území dnešní České republiky. Výjimka vyplývající z občanství ČSSR je jen pro lidi narozené před rokem 1968.
Občané EÚ mají buď 5+3 (5 let pobytu k získání trvalého pobytu a 3 roky trvalého pobytu) nebo souhrnný oprávněný pobyt alespoň 10 let (tam nezáleží, kolik z toho je trvalý pobyt).
Priorita je Agrofert a důchodci. nazdar.
Chtěli jsme a máme. Teď ještě tohohle. Vazby na lidi typu Nejedlého, Beljajeva, Petríčka, Zemana…. A další kámoše z honů…
Tak jasně. Prioritou je čerpat. Do správných kapes, samozřejmě.
pořád lepší, než muniční iniciativa, Jermak, a zlatý záchody Mindiče
A co takhle barák v USA za 380 milionů slovenského důchodce koupeny za peníze z dotací České republiky tedy českých občanů? Pořád lepší?
Helemese sudeťáka už se učí hajlovat.
Co je na muniční iniciativě špatně?
Taky Putinův troll? Při vaší duševní nedostatečnosti mě to ani neudivuje.
K tomu “přehodnocování VRT”…
Chápou všichni, že se nikdy nepočítalo s tím, že by se celý navrhovaný rozsah stavěl ve stwjné době?
Tady jsou priority dané a bolavá místa stávající sítě dobře známá. To ale neznamená, že není vhodné mít ucelenou koncepci, kam se jednou chceme dostat.
Španělé na tom taky pracují už 40 let a pořád nemají hotovo, ale to je v pořádku. Když se taková RS5 nebo VRT Haná dá k ledu, tak se nic tragického nestane, ale v dlouhodobém výhledu své místo mají.
Evidentně nechápou.
Tak to je ale hodně volná interpretace toho co Bednárik řekl. Já to zas chápu tak, že se minimálně následující volební období žádná zásadní investice do VRT konat nebude aby bylo víc peněz na uplácení voličů. V praxi posun veškerejch našich VRT o 5 let (minimálně).
Já se obávám, že ten revize důvod je jediný – miliardy za přípravu narvat někam jinam. Jinm
Jenže v nejbližších letech na to můžeme dostat dotace, takže bychom to celé nestavěli jen za své. Pokud to odložíme, pak je velké riziko, že už to za své stavět budeme a nejspíš se to už nikdy nepostaví.
Fascinující věta: „Na ministerstvu dopravu je třeba vypracovat dlouhodobou strategii rozvoje dopravní infrastruktury“ … tvl. tu máme už od roku 2015 a jak to tu pořád vypadá. SOKP není, D11 není, D35 není, D1 už snad bude a na železnici je jenom opravuje. Co se další strategií změní ?
Bude trochu jinak napsaná… některé čáry budou jinak… a hlavně se „aktualizujou“ (čti: přičtou) roky…
Taky se divím, že nelze pokračovat v, popřípadě upravit dlouhodobou strategii z dob minulé vlády ANO.
Z tohoto ministra mám velké obavy. Ale možná to nebude tak hrozné, kéž by opravdu zaříznul všechny ty VRT. A podíval se i na rušení stávajících tratích. Pak a JEDINĚ PAK, až se začnou rušit nevyužívané tratě má smysl bavit se v této republice o VRT.
A kolik těch tratí by se podle Vás mělo zrušit?
ruší se jenom nevyužívané tratě, případně můžeš uvést které využívané tratě byly zrušené
Blééé, pan Svoboda taky propagoval rušení tratí, z důvodu úspor a pak úsporami doma plnil strožok.
To zase bude galerie na MD. Jeden expert lepší jak ten druhý.
Věřím, že český železniční rybníček můžou víc reformovat detektivové z NCOZ než nějaký bodrý bača z dolních Uher….
Prosím, keď už idete urážať podľa národnosti, tak si to aspoň zrovnajte s históriou, aby ste potom neboli za ‚bodrého baču‘ vy: územie dnešného Slovenska sa označovali ako horné zeme alebo horné Uhry, nie dolné..
Taktak, když už tak horní… ale je to poměrně trapné, snaha urazit. Něco jak by někdo náš stát označoval za Protektorát… taky bylo, ale jen „chvíli“.
Urážet je hanba. Trochu nevím, proč srovnávat 3.říši a R.U.monarchii. Tak zeměpisně dejme tomu,ale jiné období
To nemá nič so zemepisom ani obdobím. Podobnosť je v tom, že dané použitie výrazu (protektorát/horné Uhorsko) má jediný zámer – primitívny pokus o urážku.
Jaký protektorát? Ten jsme tu měli my. Vy jste byli s Hitlerem pokud mě paměť neklame…
No a dnes je to stejně, jen je to Puttler z RuSSka
Ano, je to trapné. Pro přesnost ovšem například Csallóköz (Žitný ostrov) je už typický Alföld.
Radši se věnuj čobolstánu, jestli máte hodně borovičky a kolik jste nakoupili předraženého plynu od kámošů z Ruska a sem nepiš.
Happy se snaží, ale nějak si to popletl. Dnešní Slovensko bylo kdysi součástí Uherského království, označované jako Horní země, a to po dlouhá staletí. A vůbec není se za co stydět, prostě tak to bylo. Předtím tvořilo jádro Velké Moravy, Komárno a Bratislava byla města v době, kdy Češi teprve budovali Levý Hradec. Tak proč se stydět za vlastní historii.
Z toho si nic nedělejte, to my jenom těžce neseneme, že jste nás dobyli bez jediného výstřelu 🙂
Víte, u vás na Slovensku by Čech premiérem být nikdy nemohl, a nejspíš ani ministrem. Tak co tu vycitate? Máte tam daleko větší nacionalisty.
Já bych se moc těmi bači neoháněl, když jsme si za ministerského předsedu jednoho sami demokraticky vybrali a doplnili ho (pravda, naším vlastním) hajlujcím b*bečkem. O Okamurovi nemluvě.
A pornohercem se ztrátou paměti… Vím a souhlasím.
Kluci – netahejte sem politiku – důležité jsou výsledky rozvoje a zdroje na rozvoj – ne to kdo a za jakou partaj to dělá…
Doufám tedy, že odborníkem od fochu nebude někdo s manýry odvolaného Svobody.
Nebojte, každý bude mít svoje manýry, však se brzy dočkáme.
Slovensko byly HORNÍ Uhry.
Ano. Nevím, co mě napadlo napsat dolní. Je to koneckonců jednoduché. Prostě se občas zadaří se splést.
Jeden prezident DOL, druhý rovnou vesmír, a VRT jako tradičně nic.
Přestože je článek i v kategorii VODA, o takové dopravě v něm není ani zmínka …
Tohle byla narážka na Zemana… Ale nevadí. Chápání textu se učí už v mateřské škole… Každopádně… Sám s výše zveřejněným komentářem nesouhlasím, poněvadž právě investice do Vesmírných aktivit se pořád berou jako investice, které se zkrátka do toho rozpočtu (byť oklikou), vrátí, a to rovnou minimálně v jednotkách násobků. Když už, tak by si Libchva o tom měl něco přečíst. Ale ve výsledku chápu tu frustraci okolo, no.
Tenhle konkrétní STRATEGICKÝ PROJEKT zná a závidí nám celá Evropa. Je velmi smutné, že se z toho stalo TUPÉ politikum – byl bych moc rád, kdyby už se konečně přestalo řešit kdo projekt předkládá a z jaké je strany – ale co by tento STRATEGICKÝ projekt přinesl České republice a okolní části Evropy !!! Proč to více nezmiňují národohospodáři??? Tohle je propojka Severního a Baltského moře (na severu) s Černým mořem, a návazně Středozemním mořem a Suezským průplavem (na jihu). !!!! Kdy už proboha tohle někomu docvakne?! Proč si myslíte, že teď v Pardubicích stavěly ten lanový most právě v… Číst vice »
V Praze má sídlo navigační systém Galieleo. To by se asi vypínat nemuselo, ikdyž vím, kdo by se tetelil blahem.
Berte si ho.
Chlapík tu rozpráva o chýbajúcich peniazoch, ale na ŽSR ho to netrápilo. Máme tu dva bežiace veľké tendre, kde chýba cez miliarda eur.
Menšie nekryté z eu fondov ako napríklad výmena výhybiek v Kysaku sa rovno rušia.
Mě spíš fascinuje těch cca 500 rozpadajících se mostů ve stupni 5-7 z max 7 na silnicích první třídy na Slovensku – už našli toho PPP spasitele co to má do pěti let opravit za své???
Tenhle tunel byl tak okatý, že se začalo šprajcovat ministerstvo financí.
Díky, ale nechceme. Svých „manažerů“ máme dost.
Aktuálne prebieha revízia Programu Slovensko, vyčkajte.
Je dobré že súťaže bežia, bolo by hlúpe najprv čakať na peniaze az potom súťažiť.
Výmeny výhybiek v Kysaku sa nezrušili, ale (ak dobre viem ) presunuli na budúci rok.
ŽSR pracuje s nejakým rozpočtom a dve MÚ zaťali neplánovanú sekeru do financovania naplánovaných opráv.
A ak sa našli peniaze na výmenu výhybiek v Bratislave tento aj budúci rok 😃😃 Uz musí byť len dobre 😁😅
Tender na výmeny výhybiek v Kysaku sa zrušil. A nebude sa ani opäť vyhlasovať.
Revízia OP Slovensko?
Odporúčam si pozrieť OP Slovensko. Koľko peňazí je voľných a kde sú.
Možno naškrabú peniaze na Spišskú Novú Ves.
Ako naškrabú na Paludzu, THU Košice, nákup jednotiek BA – KE atď. nevie nikto. Je to veľmi veľká suma.
Kysak sa bude robiť, ale v menšom rozsahu: Obstarávateľ však na základe zistení správcu dotknutého úseku dopravnej cesty po vyhlásení verejného obstarávania dospel k záveru, že zlepšenie technického stavu dopravnej cesty je možné aj uskutočnením stavebných prác v inom – nižšom rozsahu a využitím iných technologických postupov, ako je vyžadované v zmysle dokumentácie pre stavebné povolenie a realizáciu stavby, spracovanej projektovou organizáciou REMING CONSULT a.s., Obstarávateľ na základe získaných poznatkov, s cieľom hospodárnehoa efektívneho vynakladania verejných zdrojov pristúpi k zredukovaniu rozsahu uskutočňovaných prác tak, aby došlo k zlepšeniu technického stavu dopravnej cesty a k udržaniu bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy… Číst vice »
Chápou tyhle osoby, že „VRT v plném rozsahu“ je horizont 30-35 let? A že tam budou v lepším případě 3 roky a 10 měsíců? Asi ne, že jo?
A chapou osoby jako vy, ze to, ze pri trose stesti tady nebudou dyl, jak necely 4 roky, neni zadna utecha?
meli jsme tu ministra, ktery byl u moci pred 15 lety necely rok, ale na silnicni/dalnicni infrastrukture napachal skody, ze kterych jsme se zacali vzpamatovavat tak nejak ted.
a ten optimismus, ze tady tahle banda anofertu a spol bude jen jedno obdobi vzhledem ke stavu spolecnosti tak uplne nesdilim. ale to uz je jina vec.
Kdyby tam všichni byli jen 3 roky a 10 měsíců, tak by se neustále musely posouvat volby o dva měsíce zpět : – D
Racil jste si vsimnout, ze uz mame 2 mesice od voleb? 🙂
Za 3 roky a 10 m jsou volby. Nejpozději. Po nich už toho moc neudělají. Ale jak tak koukám na tu sebranku, tak je dost možné, že budou i dřív.
No ale nepsal jste o volbách, ale o tom jak dlouho tam budou.
A navíc tam klidně můžou být 7 roků a 10 měsíců, ….
No, tak v turo chvili tam 3 roky a 10 mesicu budou.
zkuste si vzpomenout na rok cca 2010. na dopravu nastupuje jakysi sekuritak barta.
ministrem byl rok. necely.
jeho jednim rozhodnutím zpozdil vystavbu vetsiny zasadni silnicni infrastruktury natolik, ze se z toho vzpamatovavame doted.
a vzhledem ke stavu spolecnosti a degenerujicimu elektoratu mam obavu, ze u jednoho volebniho obdobi nezustane.
Ano, ale také poklesly ceny. Sice chápu že stavět dálnici v ČR je dražší než v Alpách….Kdyby se snížily předražené ceny na železnici o 25% tak bude na vše. Jen se nebude tolik mlaskat.
opravdu verite tomu, ze vlada, kterou sestavuje oportunista, jehoz jedinym zajmem je vydyndat co nejvic dotaci (cili vysat rozpocet) spolu s dalsimi podobnymi dojici rozpoctu, bude mit nejaky pozitivni vztah k potirani korupce?
Bude, té, která není pro něho.
Doufam, ze take prehodnoti rozhodnuti o Vytonskem moste..
V tom případě bude třeba i součinnost budoucího ministra kultury.
Tomu bude stačit říct, že se tam přiděla pruh pro auta, a půjde to odstřelit sám.
Myslim ze bude na popud ministra Sportu pozadovat i vymenu cyklopruhu za parkovaci mista.
V něco takového bych teda moc nedoufal. Spíš bude rád, že tohle nepopulární rozhodnutí stihl udělat ještě Kupka. Jakékoliv rozhodnutí ohledně Výtoňského mostu způsobí silný odpor části veřejnosti, dost pochybuju, že zrovna tahle do značné míry populistická vláda bude chtít něco takového řešit.
Části, která je nikdy volit nebude. Být Babiš českým Trumpem, udělal by to právě proto.
Jenže Babiš právě není Trump. Babiš na rozdíl od Trumpa se chce zalíbit všem a chce být součástí systému.
Tak doufejme, že se 30let po revoluci doprava někam pohne. Zatím to moc nefungovalo. Čím více drahých dálnic, tím větší kolony kamionů a pomalejší cestování. Železnice je pomalá, klikatá a nikdo tím nejezdí proto vytrhat. Na nesjízdných a neudržovaných lokálkách nic nejezdí proto vytrhat. Je třeba elektrizovat těžkou nákladní dopravu, proto nakupujte bateriové kamiony, budeme superekologičtí a ty elektrické lokomotivy, co vymysleli hloupí předci konečně sešrotujte. A nezapomeňte u elektrokamionů na vysavače oděru z pneumatik. ETCS se musí přednostně zavést na lokálkách, co kdyby se šukafon srazil sám se sebou. Atd.
Už to hodně tlačilo uvnitř, že? Tak rychle s tím ven! OMG
To nic, to je zas jen Halásek pod falešným jménem.
„Chcem všetci vodiči taxi hovorili povinne po česky!“ řekl Bednárik.
Je to vtipné, keď s tým príde minister zo Slovenska.
Tak zase na druhou stranu budouci premier doted mluvi jakousi staroslovenstinou, takze kdyz bude mluvit aspon normalne slovensky, tak asi zadnej problem.
To není staroslověnština, ale husákovština, jazyk poněkud modernější.
Já bych tedy skutečně držel to, že slovenština je čestině na roveň (popř. „téměř“), rozhodně dostatečná pro komunikaci s taxikářem, a pak jsou jiné jazyky.
Nechme tam to „téměř“, přece jen oba jazyky mají řadu odlišných slov. Starší generace slovenský rozumí, protože ji v mládí slyšeli v televizi. Ale mezi mladými už jsem potkal dost lidí, co slovenštině nerozumí, protože se ji nemají kde naučit. A ne jednou jsem zažil, že na jednání, kde část lidi mluvila česky a část slovensky, se po dohodě přešlo na angličtinu, protože té rozumíme všichni.
Mne naopak príde, že vďaka sockám a do veľkej miery zjednotenému mediálnemu priestoru je situácia omnoho lepšia a vo výsledku jediní, čo môžu mať problém, sú tí, ktorých pri dospievaní nezachytil spoločný štát ani spoločné reality show/súťaže.
Áno, Love Island sú slovenské pondelky dnešnej doby.
Btw zaujímavé je z češtiny a slovenčiny prejsť na angličtinu, to už je trochu hard core 😀 Za 13 rokov v Prahe sa mi v žiadnej práci nič podobné nestalo, do češtiny zvyknem prepnúť len pri cudzincoch a vo vietnamskej večierke.
Ja jsem to zažil taky, ale tam byli i cizinci, co rozuměli česky, ale slovensky ne.
Vtedy je to pochopiteľné.
To bych řešil výukou „porozumění slovenštině“ na ZŠ (a v SK naopak češtině). Tím samozřejmě nemyslím „učit se jazyk“.
Je mnohem lepší, když si rozumí 15 mil. lidí, než 10+5.
Minimalne na Slovensku toto ciastocne supluje uz to, ze velke mnozstvo rozpravok a filmov je predabovanych len do cestiny a od mladeho veku su tak deti vystavene aj cestine.
Na moje děti zafungovali youtuberi. Řekl jsem buď vypnout, nebo nějaký slovenský. A jaké pak bylo nadšení na dovolené, že normálně rozumi… 🙂
Jakože se Češi a Slováci spolu mluvili anglicky? Slušný bizár. Na druhou stranu, i Polákovi se dá rozumět, když mluví pomalu.
Proč bizár? Když jim to vyhovovalo a bylo to produktivní tak proč ne?
Myslím pro lidi na Moravě baví se se Slováky anglicky bizár je, pro ladé lidi z Čech to bizár být může.
pokud, abychom zůstali u dopravy, Polák nevypráví o statku na stavu.
Mne je to jedno.
Kebyže na mňa prehovorí na Slovensku taxikár po česky, tak mi to vadiť nebude.
A tak ked je taxikar Ukrajinec, ako napriklad 90% vodicov Boltu v Bratislave, ono to staci tiez. Toto su take regulacie, aby sa vykazovala nejaka cinnost. Do programoveho vyhlasenia vlady to podla mna nepatri.
Ja som teda tiez z generacie, kde pokial som citam nejaky text, vobec nevnimam, ci je v cestine alebo slovencine. U mladych to tak uz nie je.
Však na Slovensku, v tom ráji, přesně takovéto důležité věci řeší…
Ale tak on by tu zkoušku asi kdyžtak dal…
jel jsem po Praze několikrát taxíkem a vždycky to řídil nějaký Ind /Pákistánec apod a neuměli ani slovo česky, místopis nula a jen to vezli tupě podle navigace, komunikace pouze anglicky… Takže základy ČJ kvituji – nicméně se tí zas o něco déle udrží ta galerka… je to dvojsečné…
Ale slíbil, že se naučí česky, a já věřím, že se fakt naučí. Na rozdíl od pravděpodobného premiéra, který i po letech v Česku mluví jak major Terazky.
To bude mať na to čas? Hodlá robiť aj maturitu?
Či ako mieni preukázať znalosť českého jazyka.
Ja úplne v pohode priznám, že bežnej češtine plne rozumiem, ale kebyže mám písať tu po česky, tak ma rozoberiete na skrutky.
a říká to v čase kdy v San Franciscu je už půlka aut bez řidiče a v Británii už nabírají operátory na testování 🙂
Snad si nemyslíte, že ho to zajímá, jak mluví řidiči taxi. Zas půjde o nějakou lobby, jak zlikvidovat taxi služby se zahraničními řidiči.
Spíš to dostal jako úkol od SPD. Když už nic jiného, tak tohle jim asi slíbit mohl. Ostatní je v režii ANO.
Asi ok, nemam problem mluvit s ridiem anglicky, ale jednou mne ne 4 rano vezl na letiste nejaky ridic, ktery nemluvil ani cesky, ani anglicky a pocit to fakt prijemny nebyl. Auto bylo na rozpadnuti a on pri jizde prikusoval uzenou rybu. Na to nikdy nezapomenu.
Imo zeme, ktera nedovede zahajit stavbu 10km dlouhe Vsejanske spojky pro interregionalni dopravu, nemuze stavet VRT, sorry jako. Je treba ukazat schopnost rozpohybovat podobne stavby, mensiho rozsahu nez VRT ale s vysokou pridanou hodnotou, a pak teprve bude mozne zahajit stavbu VRT.
A že by těch nápadů na krátké, ale produktivní spojky bylo. Počínaje nemošickou resp. ostřešanskou, hlízovskou, semanínskou, boskovickou, křenovickou, stařečskou, jihlavskou, vysokovskou, atd.
Boskovickou prosím ne. K čemu je dobrá? Pokud kraj chce zabít rychlé železniční spojení Brna a Boskovic, tak prosím.
Ale zadrátovat Skalice-Boskovice, nechat dojet osobní do Skalice, mezitím, než si fíra přejde na druhou stranu, přijet s rychlíkem od Brna, to je win-win řešení. Kdo bude chtít jet přímo osobním, pojede. Kdo z Brna bude chtít ušetřit 15 minut, přestoupí si. V novém konceptu nic takového možné nebude.
Ano, osobák pojede nějakou dobu navíc, ale lidé budou mít možnost i rychlejšího spojení. A ušetří se šílené peníze na prioritnější spojky.
Ale ano, i toto by bylo docela pěkné funkční řešení.
Země to dokáže, nedokážou to lidé, kteří ten projekt připravují.
VRT ale připravují jiní lidé a tempo přípravy je na úplně jiné úrovni.
To je dobrá poznámka.
VRT je mi líto a myslím, že je potřeubjeme. Ale v podobě stávající SŽ je to jen naprostá zoufalost, která nikam nevede.
Ale byla by škoda přijít o územní rezervy.
Hmmmmm… takže ty chybějící koleje „na východ“ od Prahy teda zase řešit nebudeme? Místo toho Všejanskou spojku?? To je tedy fakt dobré… 🙁
Kdože to zahájil Kojetín-Přerov?
Být přítomný při obnově Ukrajiny je od prezidenta skvělý požadavek. O to víc se těším na loboTomické veletoče chlastenců, jejichž ministr dopravy (Babišův kůň samozřejmě) – „cpe na pávkův rozkaz ukrošům naše peníze“.
Zcela upřímě, myslím, že poslední věc, co válkou zkoušená země potřebuje je vendor lock-in na zabezpečovačku od AŽD. Tohle a ty skvělý polský vlaky s geofencingem kolem dep konkurenčních opravenm a mohli by železnici zcela zabalit.
Když je nedostanou Rusi, tak naše pomoc určitě…
Hlavně ne profesionály od fochu… Jinak ten děs neskončí….
No tak snad ČD začne vyhrávat nějaká výběrová řízení 🙂
On má být ministrem dopravy, ne ředitelem ČD, to jste si spletl téma.
Nespletl. Ivan Bednárik není příznivcem VŘ a zmenšování národního dopravce. Říkal to zde v podcastu.
Ten řekne pokaždé, co bude potřeba.
Takže s největší pravděpodobností to odnese VRT do Mostu, do Polska a možná trať na Liberec.
Tohle působil divně. Za jedné vlády to vyjde a za druhé ne?
snad to tak dopadne a neodnesou to VRT úplně
To bych neřekl. Slibovaný stavební plán také není úplně nic špatného. Aspoň jak to chápu. Obecně by bylo fajn, kdyby se Bednárik na železnici postaral o to, aby se začalo makat na důležitých stavbách, které povedou ke zkvalitnění železnice.
Na silnicích v zásadě stačí, když asi bude držet linii.
A pak je otázka, co peníze a kde je vzít.
To neříkám, bylo by to super, ale podle programového prohlášení to vypadá, že by VRT nejradši zařízli úplně
Bude-li držet dálniční linii, bude muset zřejmě držet i železniční uzdu. Jo, něco málo může přesunout z leštění do zlepšení, ale…
Minimálně Přerov Ostrava a Brno nevím kam až už se vykupují pozemku to snad nestopnou protože to je reálné zahájit do konce volebního období.
Na VRT v takovém rozsahu jsme neměli nikdy, takže jestli někdo tvrdí opak tak to jen populismus, zcela odtrhnuty od reality.
A na dálnice v rozsahu, v jakém se staví a jsou plánovány, máme?
Cena km dálnice je přibližně třetinová, takže ano.
Opravdu je třetinová? Dálnice ~ 240–600 mil. Kč/km; Vysokorychlostní trať ~ 300–750 mil. Kč/km, samozřejmě v „normálním“ terénu. Když budeme počítat např. krušnohorský tunel, tak ten je jinde, ale…
Tohle umí napsat každý a jaké jsou alternativy?
Cesta Prah – Brno trvá 2:40.
Po VRT má být hodina. Dobře. VRT říkáte, že drahé. Zároveň se, doufám, shodneme, že 2:40 je šílená doba a je třeba ji aspoň o hodinu srazit.
Takže teda půjdeme cestou Rakouska. Nová dvoukolejlka do Třebové alá Westbahn a poté novostavba mezi Blanskem a Brnem. Tam to vyjde asi na nějaký 25-30 km tunelů. O kolik to bude levnejsi než VRT?
Samozrejme druhá varianta je nedělat nic. To bude nejlevnější.
Souhlasím. Dvě nové koleje pro dálkovku na Moravu a do Německa jsou nutně potřeba. A připojit ke stávající trase to prostorově nejde. Takže novostavba v nové stopě. A logicky na 200+
No, Blanskem ještě klikatice nekončí, ještě je tu Doubravice, Skalice, Březová… tam všude je „až“ 140…
Tak on taky VRT Praha-Brno nikdo nezastavuje. Ale opravdu je nutná VRT do Mostu nebo Znojma?
Do Mostu a Znojma žádná VRT nebude, tam jsou navrženy konvenční tratě.
Z mého pohledu si rychlou trať Podkrušnohoří (to jsou i Karlovy Vary) zaslouží. Znolmo je jen canfourek od VRT na Břeclav, ale nějakou prioritu bych mu nedával.
Z Brna do Znojma se dávno měla opravit stávající trať (cancourek od VRT je daleká sci-fi). Stačilo by udělat několik drobných přeložek a la SUDOP, směrové vedení optimalizovat na stávajícím širokém tělese (trať je dvojkolejná) a ideálně doplnit bezúvraťovou spojku okolo Hrušovan nad Jevišovkou. Pak jsme Brno-Znojmo na 53 minutách, což je inteligentní dostupnost i bez VRT a hlavně je to naprosto reálné a na vlastních pozemcích SŽ.
Stávající trať by bylo vhodné zdvojkolejnit alespoň do Moravského Krumlova (pro příměsto), akorát že tady to na drobné přeložky není, tady se to kroutí až moc.
A proč na to nepoužít EU fondy? Když to jde ve Španělsku, tak my tady postavíme rozhledny a cyklostezky do nikam.
Kecy…
Ta částka se rozloží do X let a je jen otázka, zda to bude kolik? 20 nebo 30 let by mě neurazilo. Ale bez keců a pravidelně příšlušnou částku ročně vydat, z EU taky něco přihodí.
Zrovna ta první jmenovaná je jen takovým přílepkem ke směru do Ústí typu „když už“, který neřeší celý ten směr v širším kontextu; v podstatě je to jen zkratka na podkrušnohorskou trať, původně snad jen s polními stanicemi. Ta druhá by se dala opět konsolidovat s Libercem – s tím, že po dostavbě druhé koleje a zlepšení stávající tratě do Hradce by snad dalo smysl druhou kolej natáhnout aspoň do Jaroměře, a vylepšit to do Náchoda a Trutnova. Obdobně, pokud už bude v Polabí dostatek kolejí na stávajících tratích, by šlo znovu sloučit potřebu rychlejší tratě z Prahy do Benešova… Číst vice »
Já to chápu. Na druhou stranu na VRT se pracuje 8 let a po 8 letech přijde vláda a řekne, že to budeme přehodnocovat.
Zárověn to nevypadá, že by to chtěli zařiznout. Mohli by ke stavbě pohnout úseky, u kterých není o čen debatovat.
Místo na kolejích bude, poděkujeme Grétě,do 20 let zmizí uhelné vlaky.
trať na Liberec nad ne, pokud myslíte všejanskou spojku, Boleslav atd. VRT do Mostu a do Polska ale škrtnou téměř jistě.
No škrtnout, oni to kraviny nejsou, „akorát“ na to (zatím) nemáme, takže spíš odsunout…
Ono by asi nebylo od věci, kdyby to sestřelilo také ten středočeský tunel a trať by se vedla po povrchu. Pokud nejsou prachy, tak bude čas na dlouhá projednání. Rovněž by nebylo od věci se podívat na ten tunel u Líbeznic, když minulá vláda snížila hlukové požadavky na stavby, tak byt to mohlo vyjít v zářezu (mrk mrk…)
Jednoznačně zářez, plus semtam vrchem „biokoridor“ to lze, krátký tunel (= přesypaný most) není taková pálka…
Za mě je to lepší i hlukově. Zářez pošle ten hluk nahoru a nebude problém se sonickým boomem při výjezdu z tunelu.
Problém se sonickým boomem je hlavně když se navrhne malá plocha průřezu v tunelu.
ZA jedné vlády to vyšlo ale jen na papíře, tak bych to nebral jako etalon.
Základ je postavit aspoň 1 hlavní trať. Pak všichni pochopí a už to půjde.
Ten canfourek do Polska bych stejně nechal stavět a financovat Polákama, jak se na začátku uvažovalo.
Správně. A fakturu za obnovu mostu přes Dyji v km 85,179 trati Brno-Hevlín-Vídeň bychom mohli poslat Merkelové či Merzovi. Jejich chlapci od Wehrmachtu ten most zničili, tak ať nám na něj dají.
Tou VRT do Polska myslíte úseky nějakých 70 km VRT Východní Čechy od Poříčan před Hradec a přes Hradec do Jaroměře do 160 km/h a občas na novostavbách 200 km/h? VRT Most, která bude nejspíš konveční tratí na 200, možná na 230-250? Hradec a Liberec bych spíš spojoval s modernizacemi Lysá-Nymburk-Hradec a Lysá-Milovice-M.Boleslav.
Vzhledem k tomu že předchozím navrhovaným odborníkem SPD byl Svoboda,tak tady palec nahoru. Jen nevím jestli se nechat nominovat SPD je to pravé.
Pokud bude mít výsledky tak to nikdo řešit nebude, Když výsledky nebudou tak mu to budou predhazovat neustále.
Tak reálně nominace od SPD je jen na papíře a všichni nějak tušíme, že ty jména donesl Okamurovi Andrej… 🙂
Ať už jdou někam, když se konečně začnou VRT někam v přípravách posouvat, tak se to zase zařízne.
Nu, zdání posunu bylo sice vyvoláno, ale pokud se současně začaly malovat další dálnice i v řídce osídlených krajích stylem „se žrádlem roste chuť“, těžko říct, zda by železnice nebyla opět odstrčena tak jako tak. Uvidíme.
Dálnice neslouží primárně k obsluze území kterým ve většině délky prochází. Z Plzně nevede dálnice,aby lidi měli pohodlnější cestu na Šumavu,ty „žrádlo“.
To, jestli ma nebo nema smysl VRT v Cesku, tady resime uz desitky let. Nic se neudelalo, porad jen nekonecne diskuze mezi dvema tabory.
A kdyz se nedavno definitivne rozhodlo, ze VRT chceme a zacalo se ve velkem s pripravou, tak vsechno zastavime a budeme zase zkoumat, prehodnocovat a diskutovat? To snad ani neni mozne.
Protože jsou VRT drahé, některé trasy problematické a nemáme na všechno. Tohle by nastalo, i kdyby dál vládla dosavadní koalice. Naše priority jsou určitě ve financování přípravy Krušnohorského tunelu a dal na Prahu a Vídeň a VRT kolem Ferdinandky. Nic jiného nemá v nejbližších letech v Česku stejně smysl.
Ano, máte pravdu, 1 100 miliard náš rozpočet neunese, at si to snílci o VRT uvědomí, kolik je to peněz !!!! Nebo to roztáhnout na 20 let, ale kdo ví, jaký bude svět za 20 let (když tu budou v roce 2030 ty „ruské“ tanky, že ano….
A návaznost – s ohledem na předpokládaný a probíhající hospodářský úpadek Německa je otákou, zda tam tunel vůbec dělat. Navíc, za 20 let tam už může být muslimský stát, a co my tam ??
Priroitu bych dal trase PL-ČR-A+SK-H, jako páteř obnovené V4-V5..
Tam vidím budoucnost.
Zrovna od Vás bych čekal názor, že VRT konečně uvolní kapacitu koridorů pro náklad…
Však to jsou přesně ty úseky, které zmínil, tam z toho bude nákladní doprava na koridorech profitovat nejvíce.
V uvedených směrech to přece platí, ale tím to asi také končí. Železnice nejsou – a doufám ani nebudou – jen VRT a nic jiného.
Ja nerikam, ze se ma stavet vsechno hned najednou. Nekde se zacit musi. Ale nechtel bych se vratit par let zpet, kdy jsme resili, jestli VRT ano nebo ne. Rozhodnuti padlo.
A udělal ho Babiš. 😛
I slepa slepice najde zrno 😀
To se muze jeste zmenit. To vite, pruzkumy verejneho mineni, akustika,…
Překvapuje mě váš nezájem o Poříčany – Pardubice, neboli řešení nejpřetíženějšího úseku sítě po Libni. 🙂 Ale jinak asi OK, dokonce bych řekl, že i Litoměřický tunel by chvíli počkat ještě mohl – aspoň by byl klid tam postupně projednat rozumnou variantu a ne tu hroznou klikatici ve stylu „hlavně honem“. Osobně bych přímo řekl, že i mostecká větev (popř. v úseku do Počerad) je z hlediska poměru přínosů a nákladů na tom lépe. Druhá věc ale je nesnažit se s tím šturmovat, nicméně proč to případně úplně zabíjet pro budoucno? Týká se také úseku do Plzně. Když někdo řekne,… Číst vice »
Právě že potřebujeme vyřešit přetížení Poříčany – Kolín, a to v brzké době realizovatelnou formou postupného ztrojkolejnění.
Úsek do Pardubic se odlehčí pomocí VOCHOCu.
Cháchá, prej v brzké době. :-DDD Tak to jo. SS VRT bude mít dřív do realizace nachystanou novostavbu (viz Moravská brána), než SSZ doklopýtá byť jen k uzavřené studii na tříkolejku.
Vždyť se podívejte na Pravobřežku, kde jde převážně navíc o prostou obnovu…
Mimochodem slibovat si vyřešení kapacitního problému Kolín včetně (!!!) – Pardubice od VOCHOCu je dost naivní. Jednak viz Hradec Králové, a také existují i vlaky od Prahy.
Kolín je řešitelný jedině obchvatem. A tím obchvatem bude právě RS 5. Skoro bych řekl, že je to snad i důležitější VRT (právě z tohoto důvodu), než střední část RS 1.
S úsekem Poříčany-Pardubice maximální souhlas. Stávající koridor praská ve švech (což se nezmění do kompletního dokončení VRT Pha-Brno… a možná i poté) a je extrémně zranitelný.
VRT jsou stejně drahé jako jakékoliv nové tratě v ranku 160-250kmh (berme to s nějakou tolerancí, na terénu záleží též)…
Myslím ze nejste schopný pochopit ze stát prostě na vše peníze nemá a proto je i nesmysl připravovat hned teď všechno. Ona i ta příprava je dost drahá a ty peníze jdou využít i lépe, těch tratí je spousta Vochoc, Domažlice, Kladno, Přerovka, Liberec,Zlín, Budějovice-Plzeň to jsou všechno důležitější tratě než VRT do Mostu.
Tak zrovna u tratě 190 mám o tom silné pochybnosti. Zrychlení o cca půl hodiny na spíše slabší lince (pomiňme teď plzeňské příměsto), vs. zrychlení dnes železničně nepoužitelného směru s vysokým potenciálem denní dojížďky o hodinu a půl…
Tak to příměsto kolem Budějc taky docela roste, plus stavby přiblíží další města díky přímému spojení (Vodňany a pravděpodobně i Prachatice)
Jo, já to určitě nezpochybňuju, ale s tím zásadním zrychlením Podkrušnohoří o mnoho desítek minut je to naprosto nesrovnatelné.
To souhlasím, postavit by se to třeba do roku 50 mělo všechno.
Jestli ořeže různé odbočky VRT a nechá jen Drážďany – Praha – Brno – Vídeň a přes Ostravu do Polska, tak jsem s tím ok.
Minimálně ten rozplet před Hradubice je taky potřeba jako sůl.
Naopak, sjezdy a nájezdy zachovat, aby z VRT mohly těžit i regiony, když už to povede kolem…
Ty se mohou stavět v druhé fázi
Jakože později rozvrtávat hotovou VRTku?
1. neekonomické
2. neefektivní
3. do toho pak už nikdo nepůjde
Prostě to udělat z plezíru rovnou a pořádně než omílat, že „možná někdy v budoucnu to doděláme“…
součástí prvotní stavby muže byt příprava na dané odbočky
To je pěkná blbost, protože nejsme stavebně (a finančně) schopni postavit VRT najednou (např. Praha – Brno), takže se sjezdy to bude fungovat po etapách.
VRT se dá stavět i únosným způsobem po částech právě po ty sjezdy. Jako např Moravská brána Ostrava-Prosenice a sjezd do Olomouce a pokračování do Brna až někdy později. Zrovna tak sjezdy do Nymburku a Kolína. Pak sjezd do Světlé…. Na hotový úsek můžete přesouvat spoje, které nemusí jezdit po VRT v celé trase, ale bez sjezdů kvůli obsluze dalších zastávek mimo VRT by na VRT ani nemohly.
Co takle studie za pár desítek milionů?
„A kdyz se nedavno definitivne rozhodlo, ze VRT chceme a zacalo se ve velkem s pripravou, tak vsechno zastavime a budeme zase zkoumat, prehodnocovat a diskutovat?“
To je ale česká cesta pane.
Bedna je za mne v pohode. Celkem mu verim a drzim palce
Pana prezidenta taky trápí těžká kamionová doprava. A taxikář bude muset mít zkoušku z českého jazyka.
Pana Bednárika mám z jeho působení v ČD docela rád. Přišlo mi, že za jeho vedení se to posouvalo správným směrem.
Nicméně jeho spojování s vládou Fica a nyní Babiše s nominací za SPD je mi krajně nepříjemné.
Doufám ale, že pan Bednárik bude mít ty koule na to udělat pořádný průvan na SŽ, tak abychom místo přešlapování na místě a opravování budov za miliardy začali zlepšovat kapacitu a traťovou rychlost. Přeci jen z jeho zkušenosti v ČD o tom musí vědět své
Upřímně, pokud někdo aspoň trochu sleduje dění na Slovensku a jde potom dělat manažera státní firmy pod Smerem, tak mám o jeho integritě vážné pochybnosti. To samé nominace za SPD…
On bol ale najprv poradca ministra Ráža, zrejme doporučený odbornou železničnou obcou a generálnym riaditeľom ŽSR sa stal až keď odstúpil pod mediálnym tlakom jeho predchodca Sako, ktorého tam dosadili a o železnici nevedel nič. A ešte si teda dovolil pomenovať problém na ŽSR, že ruka ruku myje. Až potom sa Bednárik stal GR. No a neprešiel ani rok a ide o „dúm dál“…
A udelal pan Bednárik pořádný průvan v ŽSR, že máte ty velké naděje u nás?
nestihol 😀
Ach jo, problematicky situovaná, v obloucích záměnná a špatně viditelná návěstidla budeme řešit důrazem na vzdělávání drážních zaměstnanců. To to pěkně začíná.
To neříkal. O návěstidlech nemluvil. Myslím že mluvil o „rychlokvaškách“.
Třeba sám pochopil, že vzhledem k celkové společensko-politické situaci na Slovensku by tam toho moc neudělal. Když se peníze rozkrádají vládou a rozhazují na nesmysly, těžko pozvednout úroveň železnice.
A pod hlavičkou SPD tu bude v ČR o niečo iné?
Tak se nechal od Fica vyhodit a shrábl odstupné, mno, prozřetelnost tam spíš vidím
Právě že mi nepřišel jako že by byl na ŽSR dosazen Ficem, resp. jeho lidma jako politický nominant.
Ale tak to neříkám, nechal se jím vyhodit prakticky bez důvodu. Každý ne-laik chápe, že uvedené důvody byly naprostá hloupost, ředitel správce infrastruktury opravdu nebyl za tragédii zodpovědný
OK…#bednárikven
Další kašpar v diskusi 🙈
Vítej Oldo, ale osobně bych nebyl k tobě tak přísný.