DPP začal vykupovat pozemky pro tramvaj do Slivence, tramvaje mají vést za hranice Prahy

Konečná tramvajové trati na Barrandově. Foto: DPPKonečná tramvajové trati na Barrandově. Foto: DPP

Dopravní podnik hlavního města pokročil s přípravami prodloužení tramvajové trati z Barrandova do Slivence. Pro novou stavbu vykoupil už více

Dopravní podnik hlavního města pokročil s přípravami prodloužení tramvajové trati z Barrandova do Slivence. Pro novou stavbu vykoupil už více než čtvrtinu pozemků. Tramvaje by se podle nových plánů měly dostat z Prahy až do Středočeského kraje.

Díky registru smluv je poprvé snadno veřejně zjistitelné, za kolik se pozemky pro novou trať vykupují. V lednu DPP vykoupil od developerské společnosti Finep pozemky o rozloze 7485 metrů čtverečních za 15,9 milionu korun. Loni pro novou trať vykoupil  5 382 m2 od fyzických osob za 6,458 milionu korun.

Nejde přitom jen o výkupy: letos se DPP dohodl s Finepem na pronájmu některých pozemků, které bude potřebovat během stavby. Za každý rok a metr čtvereční zaplatí 120 korun.

DPP zatím podle mluvčí Anety Řehkové vykoupil 28 % všech potřebných pozemků, celkem jich potřebuje přes tři hektary. „Celková cena bude známa až vykoupení všech pozemků, a to proto, že Dopravní podnik musí postupovat v souladu s platnými zákony, tedy nabídnout výši kupní ceny na základě znaleckého posudku. Představy majitelů pozemků o jejich ceně se velmi různí,“ řekla Řehková. „Vzhledem k citlivosti celé záležitosti se v zájmu co nejrychlejšího úspěšného dokončení výkupů nechceme k věci více vyjadřovat,“ dodala.

Nová trať bude dlouhá 1,5 kilometru, budou na ní tři zastávky.  DPP chce začít stavět letos nebo příští rok, na stavbu má územní rozhodnutí, na část i stavební povolení.

Trasa tramvajové trati z Barrandova do Slivence. Foto: DPP

Trasa tramvajové trati z Barrandova do Slivence. Foto: DPP

Trať do Slivence je na seznamu více než deseti nových úseků, které by Praha ráda postavila. A také je s přípravami nejdále. Kromě ní řeší Praha a DPP i další tratě se Středočeským krajem. Ten minulý týden potvrdil plány na stavbu nových tratí z Prahy do Zdib či Jesenice.

Středočeští radní rozhodli o zahájení investorské přípravy tratí z Kobylis do Zdib, která by se mohla začít stavět už v roce 2022. Na starost ji má mít Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje jako investorská organizace. Podle rozhodnutí radních by se měla přiblížit i výstavba tratí do Čestlic a Jesenice, kde se připravuje aktualizace zásad územního rozvoje. První z tratí povede z Opatova do Čestlic (variantně z Hájů), do Jesenice by se mělo jezdit přes Vestec z Depa Písnice.

Chceme usnadnit cestování lidem, kteří těmito směry denně jezdí. Pevně věřím, že se podaří tyto akce ve střednědobém horizontu úspěšně realizovat. Jde o ekologické a kapacitní řešení,“ konstatoval radní pro oblast dopravy František Petrtýl.

Tratě, které plánuje DPP

Barrandov – Slivenec
Divoká Šárka – Dědina (Ruzyně)
Sídliště Modřany – Libuš
Zlíchov – Dvorce
Podbaba – Kobylisy
Podbaba – Suchdol
tram. smyčka Depo Hostivař
tram. smyčka Zahradní Město
Chodovská – Háje
Chodovská – Vršovická
Vršovická – Želivského
Na Veselí – Budějovická
Budějovická – Michle
Ústřední dílny DP – Štěrboholy
Bílá Hora – Sídliště Řepy
Sídliště Řepy – Zličín
Vypich – Motol

Tagy dpp Středočeský kraj tramvajová trať Barrandov - Slivenec Zdiby
10 komentářů