Na dálnicích budou moci od ledna řídit „autopiloti“. Řidič za jejich chyby nebude odpovědný
Testování autonomního řízení na německé dálnici. Foto: Audi

Za přestupky, kterých se vozidlo dopustí v autonomním režimu, leží odpovědnost na výrobci auta.
Wow… a existuje už taky značka „konec úseku který umožňuje použití automatizace“? Protože takových úseků na našich dálnicích bude v příštích letech habakuk… úseky v opravě, krátce po opravě (naprostý zmatek čar oddělujících pruhy atd.)…
A pokud systém zpusobí nehodu a někoho zabije kdo půjde sedět, když je teda zodpovědný výrobce?Programátor?
Pochybuju že to bude něco jiného než peněžitý trest… ale asi dost „mastný“.
Pomalu se to posouvá a třeba se konečně dočkám stavu, kdy budou auta úrovně 5 a budu si tak moct koupit první auto, protože já řídit nemohu.
Tak to jsem zvědavý, jak se bude dokazovat, kdo vlastně za nehodu může 🙂
Tipoval bych, že podle nějaké „černé skříňky“ budou přesné časy, kdy řídil člověk a kdy automat.