V Pardubickém kraji začala čtvrtmiliardová stavba propojky mezi D35 a I/35

Základní kámen pro stavbu nového obchvatu Rokytna a Býště. Foto: StrabagZákladní kámen pro stavbu nového obchvatu Rokytna a Býště. Foto: Strabag

Hotovo má být do konce příštího roku.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Hromádka

Aspoň se u toho Netolický hejtman vyfotí, silnice Choceň Ústí nad Orlicí je čtyři roky nesjizdna.Kudy jezdí ve svém Kodiačku z Třebové do práce to by mě zajímalo. No neplatí to tak co kolem vychodu Čech žádný problém.

KarelMio

Ze vsech tech ruznych propojek a privadecu je tenhle smad nejvic zbytecny teda. Napr oproti I/36, II/322

Dusanh

Jak to vypadá s I/36 Holice-Čestice? To ušetří na cestě do Jeseníků nebo Orl. hor klidně další čtvrthodinu…

Lukáš Kníže

Přesně tak. Obchvat Holice-Borohrádek je velice důležitý, bohužel nemá takovou mediální podporu.
Konečeně snad už je vybraná konečná varianta a už by se měla zpracovávat EIA. Podle letáku ŘSD má být stavební povolení v 2025. https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/273/infoletak_s36-holice-cestice.pdf?t=2022-06-13%2022:25:25.498

Jirka

EIA už je hotová 😉

Jofrey

Ale zájem na urychleně budování obchvatu nulový 2027 až,

Martin Hroch

Ať žijí kruháče.
Neboli jak ještě více zpomalit dopravu na obchvatu Holic.
A s nebezpečnou křižovatkou na Roveň asi zas nic neudělají.

Martin Hroch

Oho, takže budeme mít 3 kruháče hned za sebou.
Za chvíli se začnou budovat obchvaty obchvatů. Jelikož obchvat první díky kupě kruhových objezdů ztratí smysl.

No na rovinu. Pokud tam bude stejná intenzita dopravy tak to hodně lidí začne zase brát přes centrum protože to vyjde rychleji.

Ketchup1970

Za neschopnost českých řidičů projet kruhacem tak aby to šlo plynule samotný kruhac nemůže . Kruhový objezd je principiálně stejná vymoženost jako pripojovaci pruh na dálnici , přesto se i tam najdou ti , co zastaví podobne i na kruhovém objezdů , a to nemluvím o těch s dvěmi třemi pruhy … co bude dělat strejda z Divišova na Charlese de Gaulla v Paříži ?

Martin Hroch

Ano s neschopností projíždět plynule kruhový objezd souhlasím.
Ale bohužel aktuální situace je.
Že ten kruhový objezd, který tam je tak je malý.
A jezdí přes něj poměrně velká kamionová doprava, která jezdí pouze jedním směrem.
Takže vybudujete kruhový objezd na místě spojení kde máte hustotu dopravy z jedné strany 80% z druhé strany 20%.
A to je to co mi nedává smysl.
Navíc na silnici první třídy mimo obec vybudovat 3 kruhové objezdy na 2,5 km.
Celé to je prostě jen snaha co nejvíce ušetřit a neochota to vyřešit pořádně se zachováním plynulosti dopravy.

PetrN
Dusanh

Znám, ale často je informace od nějakého insidera přesnější. Od toho ty diskuse snad jsou, ne? 🙂

Ondra

Ono ale záleží odkud jedete 🙂

Jiří Šrámek

Přesně tak. Když pojedu z Opavy, stav silnice u Holic mi bude u Glutaeus Maxximus

Hans

přesně u toho svalu je Opava pro většinu obyvatel ČR,

ABCD

Mimochodem, když už jste nakousl I/36 Holice-Čestice. Trochu mě tam přijde hodně podivné, že v tom není obchvat Čestic.
Sice se to už několikrát projednávalo, je tam mimo jiné problém se zónou tuším, že Natura 2000 – tzn. přírodní park Orlice.
Ale stejně mi to připadá divné. Obec to tak chce, aby jim tam jezdili auta…
Navíc tam staví nové sídliště u silnice. Sice bude odděleno sypaným valem, ale bude tam chodit spousta dětí a pod. Dávalo by silně smysl se Česticím vyhnout.

Pak by to navázalo na obchvat Častolovic. Silnice by byla „harmonizovaná“ tzn. v celém úseku mimo obce…

Jirka

Obchvat Čestic nebude- není kudy. Muselo by to jít přes přírodní park Orlice, jak píšete a to nikdo neschválí. V Česticích je pod hlavní silnicí podchod a ten se plánuje i pod silnicí č. 36 k tomu novému „sídlišti“ na západní straně.

ABCD

No díval jsem se na ten přírodní park Orlice on je vlastně všude okolo Čestic. Takže i stávající silnice v něm vede. Snad se dívám správně.
Takže by to muselo být v nějaké kompromisní variantě relativně těsně okolo obce asi protihlukové stěny a hodně mostových staveb přes různé vodoteče apod. Takže i relativně drahé, ale já si fakt myslím, že to obec nechce a to je ten největší problém.
Mám na to trochu šílenou teorii, že obci patří motorest a nechtějí přijít o kšefty.
Vždyť nechat si tam projíždějící auta je tak fajn…

55p

Proč je maximální navrhovaná rychlost 80 a ne 90 km/h?

jan H

Jedná se o návrhovou rychlost dle ČSN 73 6101…slouží pro stanovení dalších projektovaných parametrů, jako např. poloměr pro směrový, výškový oblouk atp….jezdit by se pak mělo klasicky 90 kmh v extravilánu. Případně nechť mne znalejší doplní.

PetrN

v článku má být „návrhová“ nikoliv „navrhovaná“.. No a „návrhová“ rychlost sice nějak určuje parametry silnice, ale neznamená to že tam taková rychlost bude povolená.. Na této silnici bude s jistotou klasických 90km/h a snížení max. v blízkosti křižovatek

micek

Dle Kategorie pozemních komunikací dle ČSN
https://www.czrso.cz/clanek/kategorie-pozemnich-komunikaci-dle-csn/?id=1205
jsou dálnice navrhované na 120 km/h a max. rychlost je na nich 130 km/h (a občas někdo plánuje i 150 km/h 😀 )

Jan z Rokycan

Návrhová rychlost vn je opravdu spíš takové teoretické číslo. Pak je ještě mezní rychlost vm, kterou je schopné osobní vozidlo bezpečně dosáhnout (za předpokladu nulového provozu kolem), závisí na poloměru oblouků a pro nové dálnice bude někde kolem 200 km/h. Ale je to fakt teoretická hodnota, pro přímý úsek by z toho vycházela samozřejmě nekonečná rychlost.

Martin

Nejsem znalý místní situace, ale dle mapy mi tato propojka připadá naprosto zbytečná. Je dobrá jedině pro obec Rokytno a jižní část Býště. Pokud chtěli napojit jih HK, tak se to mělo trasovat severně Rokytna.

George

Opravdu jste neznalý situace. Ten obchvat tam měl být už před 10lety nehledě na D35

***** Petr

Jezdím tama pravidelně a případne mi taky zbytečny , Holice na Borohrádek má za mě nesrovnatelně větší význam. Navíc poklesem dopravy na hlavní mi tato cesta slouží jako zkrátka po otevření až na časy u mýta to bude bez pointy

Jiří Šrámek

Nezlobte se, ale mohl byste, prosím, používat češtinu? Nějak se mi nedaří Váš příspěvek rozklíčovat. Děkuji

George

Já tam jezdím jednou týdně a mohu říci ten obchvat tam už měl být. Jinak souhlas Holice – Borohradek je potřeba ještě vic

yxc

Velkou chybou téhle propojky je, že Býšť obchází z jihu a nikoli ze severu. Téměř veškerá doprava, která po ní bude jezdit je od nejlidnatějších HK sídlišť na JV města směrem na D35 a zpět.
Bohužel pro Býšť se jí ale nevyhne a nadále skrz ní bude projíždět po stávající I/35.

Lukáš Kníže

Ano, dávalo by to smysl, kdyby už stál obchvat Holice-Čestice. Bez něj je mnohem rychlejší pro lidi jedoucí směrem do Orlických hor jet přes Chvojno a tudíž od Býště na jihovýchod…. takže většina lidí z MÚK Rokytno nejede na sever…. snad ale zatím.

yxc

Dokud nebude D35 až do Vysokého Mýta, tak pro ten jihovýchod HK bude rychlejší jet do Mýta a dál na Brno/Olomouc po stávající I/35. Najet v Rokytně a sjet u Ostrova a vracet se k Mýtu totiž vyjde časově hůř. Takže auta od HK, se tam začnou valit až tak za 5-6 let. Těch aut na Orlické tam zas tolik nejezdí a část stejně zůstala u trasy přes HK, bo to vychází podobně. Navíc do oblasti kolem Deštné se stejně jezdí přes Bělečko a Třebechovice a ne přes Chvojno. Komunikace se navrhují na výhled 20 let, Holice-Čestice se otevře řekněme… Číst vice »

Lukáš Kníže

No těch lidí, kteří jedou na východ není málo – Solnice+Kvasiny, Rychnov, Kostelec + všichni, kteří jedou směr Ostrava přes Vamberk. Už nyní je časová úspora přes Chvojno cca 15 minut, než přes Hradec (kde jsou stále ve špičkách kolony, takže zdržení může být ještě delší).
Nicméně budu doufat ve Váš optimistický přístup, že obchvat Holice-Čestice bude hotový za 6 let. Ač bych si to moc přál, nevěřím tomu. (ŘSD deklaruje uvedení do provozu v r. 2029.. ale ještě se ani nekreslí DÚR 🤷‍♂️)

Jarda Š.

Po obchvatu to sice bude 3 km místo 2 km, ale devadesátkou místo padesátky, tak snad většina řidičů bude jezdit po obchvatu, ne přes ves.