egoe-plus
Infrastruktura Silnice

Lepší příjezd k budoucí D35. Pardubický kraj modernizuje silnici z Litomyšle do Ústí;

Silnice II/360 v Pardubickém kraji prošla velkou rekonstrukcí v roce 2010 za evropské dotace. Šlo o úsek na opačnou stranu od Litomyšle: do Poličky. Foto: ROP Severovýchod
Silnice II/360 v Pardubickém kraji prošla velkou rekonstrukcí v roce 2010 za evropské dotace. Šlo o úsek na opačnou stranu od Litomyšle: do Poličky. Foto: ROP Severovýchod
Stavba má začít v létě, potrvá tři stavební sezóny.

Správa a údržba silnic Pardubického kraje vypsala jednu ze svých největších letošních zakázek. V soutěži s odhadovanou cenou 204 milionů korun hledá firmu, která opraví a zmodernizuje silnici II/360 z Ústí nad Orlicí do Litomyšle. Jde o jednu ze zakázek týkajících se přivaděčů k budované dálnici D35.

Podle dokumentace na profilu zadavatele jde o celkem 16,2 kilometrů dlouhý úsek, který spojuje silnice I/14 a I/35. Po celém úseku dojde k odfrézování a pokládce nové vrstvy a úpravám krajnic, v Ústí nad Orlicí k odstranění všech konstrukčních vrstev a nahrazení novými. Stavba je rozdělena na čtyři etapy. Kompletně jsou jednotlivé úseky popsány v žádosti o stavební povolení.

Pokud výběrové řízení dopadne dobře a nebudou se muset řešit žádné právní komplikace, na konci června bude zahájena stavba. V letošním roce začneme se stavbou v Litomyšli a za letošní rok bychom se rádi dostali se stavbou až do Sloupnice,“ řekl mluvčí Pardubického kraje Dominik Barták.

Stavba na tři stavební sezóny

Pokud vše půjde dobře, chce kraj ještě letos dokončit úsek do Němčic. „V příštím roce se pak bude dělat průtah Litomyšlí a v dalším roce bude dokončena celá stavba,“ dodal Barták. Stavba bude probíhat za úplné uzavírky. Pouze v případě Litomyšle bude kraj hledat výjimky pro vozy integrovaného záchranného systému a pro rezidenty.

Zatímco v případě silnice II/360 jde v podstatě o rozsáhlou opravu, kraj má stavět i řadu nových přivaděčů k D35. První úsek z Opatovic do Časů má být hotový letos v prosinci, další, Časy – Ostrov, příští rok v létě. Přivaděče ale zřejmě nebudou hotové včas kvůli problémům s výkupy pozemků.

Kraj letos počítá se zahájením D35 a I/35 Rokytno – Býšť a napojení silnice II/322 na D35 na mimoúrovňové křižovatce Dašice. První přivaděč ústí na úsek dálnice Opatovice – Časy má být dokončen v květnu 2023, druhý na navazující úsek Časy – Ostrov na konci roku 2023. Na výstavbu přivaděčů a modernizaci silničního napojení na budoucí dálnici D35 bude Pardubickému kraji chybět více než miliarda korun. Stát na ně v memorandu přislíbil 2,7 miliardy korun. Jak hejtmanství již dříve uvedlo, bude hledat úspory a některé stavby rozdělí na více částí. Nejdražší stavbou bude přeložka silnice II/312 Vysoké Mýto sever – Choceň včetně obchvatu Chocně s odhadovanými náklady téměř 1,9 miliardy korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xhj

Toto bude přivaděč jako hrom. Nejprve úzký most a silnice v Ústí a stoupání pod Andrlův Chlum, dále klikatá silnice z kopce do kopce přes Řetůvku a Sloupnici a nakonec skončí v Litomyšli místo na dálnici.

Jan Hojsák

Aby se Oušťák dostal na dálnici, bude se muset přestěhovat, jinak to nejde 🙁

yxc

No on i ten přivaděč II/298 MUK Rokytno-Býšť je pěkně hloupě navržený. Kolem Býště měl vést severně, aby se Býšti opravdu ulevilo. Stejně tak ho měli přímo navázat na budoucí II/635 od HK a II/635 od Býště do toho napojit stykovou křižovatkou.
Největší HK sídliště jsou na J a JV města a málokomu se bude chtít najíždět na dálnici 7-9km zajížďkou přes město (při cestě na Olomouc, na Prahu to vyjde podobně). Ti co dojíždějí za prací do HK by taky nemuseli přes Býšť, čemuž se takhle nevyhnou.

Pavel

No pro Jižní sidliště (Třebeš) v HK bude stejně v budoucnu aktuální propojka na křižovatku-sjezd Březhrad. To bude nejrychlejší nájezd na dálnici.
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/hradec-vysoka-brezhrad-propojka-silnice-d11-d35-kralovehradecky-kraj-vlada.A200115_526641_hradec-zpravy_tuu
Stavajicí napojení(přivaděč Rokytno-Býšt) na I/35 počítá v budoucnu na napojení Tyniště nad Orlicí

PetrJ

Bez přivaděčů? Možná by se ukázalo, že dálnice složí pouze dálkové dopravě a místní se přesouvají po původní síti.

Jiří Kocurek

Bez nájezdů se na tu dálnici nikdo nedostane. A někdy je lepší postavit přivaděč až k tomu nájezdu, aby se nejezdilo po návsi či přes náměstí a kolem kostela.