Uprostřed toho úseku dlouhého 950 m je zastávka, takže sotva se ta tramvaj rozjede musí začít brzdit a o časové úspoře dvě vteřiny bych se styděl psát.
U zrychlovačových tramvají to bylo dáno tím, že při vyšších rychlostech narůstal přípravný brzdný proud natolik, že to fakticky fungovalo jako omezovač rychlosti. Ale každý kus tramvaje byl originál – některá silně brzdila při jízdě „setrvačností“ už při 55 km/h, s jinou se na kvalitním úseku trati dalo jet i těch 70 km/h (ale nesmělo).
lsp
2 let
Jestliže se jízdní doba zkrátí o dvě vteřiny, znamená to, že řidič na začátku úseku bude moct počkat na dobíhající cestující o dvě vteřiny déle.
To na tom zmiňovaném úseku bude jezdit jen jedna „rychlá“ linka? Pohled do mapy a rozkliknutí zastávky tramvaje naznačuje, že tam těch linek je vedeno víc.
Co bude vaše „rychlá“ linka dělat, až náhodou dojede tu „pomalou“, zastávkovou? Objede jí po asfaltu, nebo se za ní povleče?
A na železnici ty rychlíky či expresy předjíždějí pomalé osobáky po poli? Řekněme že vhodným jízdní řádem bychom mohli dosáhnout zkrácení jízdní doby o 3 minuty oproti běžnému vedení jedničky, která to zajede za momentálních 17 minut. Z Dubiny by čtyři minuty před odjezdem jedničky odjela nová zrychlená linka, která by stála první zastávku u polikliniky. Už zde jsme o minutu dříve, na Důl Jeremenko už máme minutky dvě, Dolní Vítkovice tři a s těmi třemi bychom dojeli k Náměstí Republiky. Z průměrné rychlosti 28km/h jsme se dostali na 34km/h. Trošku jsme odbočil, ale co ostatní linky? Nejlépe se to… Číst vice »
Po poli? Na tramvajových tratích se snad chystají ve stanicích objízdné koleje a také kolejové spojky, aby rychlíková tramvaj tu pomalejší mohla objet protisměrem?
Měl jsem to na mysli tak, že tramvaje mezi sebou nemají tak odlišnou rychlost za hodinu jako na železnici a rychlejší tramvaj dojede to pomalejší jen pokud má zpoždění větší než tři minuty a to se stává málo kdy. Pokud se tak stane obvykle je to síťový problém (nehoda, porucha a podobné). Protisměr je nepoužitelný k hustotě tramvají 4x za 10 minut. Ale na konec pro zajímavost v Dolních Vítkovicích jedna kolejová spojka je, ale ne k tomuto účelu.
Reagoval jsem na vaší formulaci:
„…která bude nově zastávky projíždět a tu 80 využije naplno.“
Pokud ovšem jsou v Ostravě intervaly mezi jednotlivými spoji tak dlouhé, že rychlá a zastávková tramvaj nemají reálnou šanci se potkat a jedná se o projetí POUZE JEDNÉ zastávky (A. Poledníka), tak to samozřejmě možné je.
V tom úseku je mimo těch „ohraničujících“ zastávek jen jedna (A. Poledníka) a na tom kilometrovém úseku se na tu 80 možná tak rozjede – ve směru ke kruháči určitě, protože je tam před zastávkou výhybka s maximálkou 40 km/h (a to jen rovně).
Spíše si myslím, že ta 80 se tam dělá kvůli toho, aby se na to dal použít ten operační program z EU – že tam bude nějaká „přidaná hodnota“ 🙂
Obecně vzato to platí stále. Na samostatném drážním tělese může jet rychlostí maximálně 60 km/h, není-li toto ošetřeno pomocí návěsti upravující rychlost a umožňují-li to technické dispozice vozidla.
§ 47 Dopravního řádu drah říká pouze tolik, že „pro každou tramvajovou a trolejbusovou trať musí být stanovena nejvyšší dovolená rychlost jízdy drážního vozidla.“ A tak je tomu již od počátku. Tato rychlost bývá obecně stanovena dopravním předpisem příslušného konkrétního provozovatele, tj. je zcela v jeho působnosti ji pro některý konkrétní úsek zvýšit.
Tomas
2 let
Kilometr dlouho trať a spravovat 3 měsíce? To mě hlava nebere…. Jestli jsou už tet zácpy u rondlu, tak se obávám co se bude dít jak začne rekonstrukce
Bude se stavět zcela nova trať,spodek i nové sloupy,ozeleneni,protihlukové stěny s roslinami(lze je vidět už na Moravské,tam se zkoušeli).trať je v havarijním stavu.propada se do bláta.uz ani nepomáhá podlévání betonem.v určitém úseku se smí jezdit už jen 40km/h…
Mně taky ne – taková rychlost. v Olomoci stavba TT Zikovou (necelých 700m) paralyzuje tuto klíčovou sídlištní komunikaci už rok (a ještě bude), blbé přetažení kolejí přes křižovatku se Schweitzerovou 5 měsíců; napojení TT na nový most v Masarykově půlrok…
Uprostřed toho úseku dlouhého 950 m je zastávka, takže sotva se ta tramvaj rozjede musí začít brzdit a o časové úspoře dvě vteřiny bych se styděl psát.
IQ houpacího koně….
Možná mi to někdo objasní, ale nemají (neměly?) tramvaje „omezovač“ na 60/65km/h?
Stadlery a Škodovky mají Vmax 80km/h.
Ono je to omezené „konstrukcí“ toho vozu – a Ostrava už má tramvaje i na 80 km/h (Stadlery a nové Škodovky)
U zrychlovačových tramvají to bylo dáno tím, že při vyšších rychlostech narůstal přípravný brzdný proud natolik, že to fakticky fungovalo jako omezovač rychlosti. Ale každý kus tramvaje byl originál – některá silně brzdila při jízdě „setrvačností“ už při 55 km/h, s jinou se na kvalitním úseku trati dalo jet i těch 70 km/h (ale nesmělo).
Jestliže se jízdní doba zkrátí o dvě vteřiny, znamená to, že řidič na začátku úseku bude moct počkat na dobíhající cestující o dvě vteřiny déle.
Já bych doufal v nějakou rychlou linku ve stylu 10 do centra, která bude nově zastávky projíždět a tu 80 využije naplno.
To na tom zmiňovaném úseku bude jezdit jen jedna „rychlá“ linka? Pohled do mapy a rozkliknutí zastávky tramvaje naznačuje, že tam těch linek je vedeno víc.
Co bude vaše „rychlá“ linka dělat, až náhodou dojede tu „pomalou“, zastávkovou? Objede jí po asfaltu, nebo se za ní povleče?
A na železnici ty rychlíky či expresy předjíždějí pomalé osobáky po poli? Řekněme že vhodným jízdní řádem bychom mohli dosáhnout zkrácení jízdní doby o 3 minuty oproti běžnému vedení jedničky, která to zajede za momentálních 17 minut. Z Dubiny by čtyři minuty před odjezdem jedničky odjela nová zrychlená linka, která by stála první zastávku u polikliniky. Už zde jsme o minutu dříve, na Důl Jeremenko už máme minutky dvě, Dolní Vítkovice tři a s těmi třemi bychom dojeli k Náměstí Republiky. Z průměrné rychlosti 28km/h jsme se dostali na 34km/h. Trošku jsme odbočil, ale co ostatní linky? Nejlépe se to… Číst vice »
Po poli? Na tramvajových tratích se snad chystají ve stanicích objízdné koleje a také kolejové spojky, aby rychlíková tramvaj tu pomalejší mohla objet protisměrem?
Měl jsem to na mysli tak, že tramvaje mezi sebou nemají tak odlišnou rychlost za hodinu jako na železnici a rychlejší tramvaj dojede to pomalejší jen pokud má zpoždění větší než tři minuty a to se stává málo kdy. Pokud se tak stane obvykle je to síťový problém (nehoda, porucha a podobné). Protisměr je nepoužitelný k hustotě tramvají 4x za 10 minut. Ale na konec pro zajímavost v Dolních Vítkovicích jedna kolejová spojka je, ale ne k tomuto účelu.
Reagoval jsem na vaší formulaci:
„…která bude nově zastávky projíždět a tu 80 využije naplno.“
Pokud ovšem jsou v Ostravě intervaly mezi jednotlivými spoji tak dlouhé, že rychlá a zastávková tramvaj nemají reálnou šanci se potkat a jedná se o projetí POUZE JEDNÉ zastávky (A. Poledníka), tak to samozřejmě možné je.
Už není, byla snesena
V tom úseku je mimo těch „ohraničujících“ zastávek jen jedna (A. Poledníka) a na tom kilometrovém úseku se na tu 80 možná tak rozjede – ve směru ke kruháči určitě, protože je tam před zastávkou výhybka s maximálkou 40 km/h (a to jen rovně).
Spíše si myslím, že ta 80 se tam dělá kvůli toho, aby se na to dal použít ten operační program z EU – že tam bude nějaká „přidaná hodnota“ 🙂
Krasna fotka k clanku 😉
Taky si říkám, že T3 má Vmax 65 km/h 🙂
Maximalni povolena rychlost, nikde neni psano kolik doopravdy vytahne 😀
Volným pádem z vyšší skály (možná) i trojcifernou rychlost… 😀
Jak je to prosím dnes legislativně? Za mě se ještě kolem roku 2010 učilo, že tram může na samostatném tělese max. 60 kmh.
Obecně vzato to platí stále. Na samostatném drážním tělese může jet rychlostí maximálně 60 km/h, není-li toto ošetřeno pomocí návěsti upravující rychlost a umožňují-li to technické dispozice vozidla.
To především znamená, že samostatné drážní těleso umožňuje prorazit to všeobecné městské omezení na 50 km/h.
A ve městě se může zvýšit maximální rychlost o 30 km/h, takže 80 teoreticky i auta (a na dálnici 110)
§ 47 Dopravního řádu drah říká pouze tolik, že „pro každou tramvajovou a trolejbusovou trať musí být stanovena nejvyšší dovolená rychlost jízdy drážního vozidla.“ A tak je tomu již od počátku. Tato rychlost bývá obecně stanovena dopravním předpisem příslušného konkrétního provozovatele, tj. je zcela v jeho působnosti ji pro některý konkrétní úsek zvýšit.
Kilometr dlouho trať a spravovat 3 měsíce? To mě hlava nebere…. Jestli jsou už tet zácpy u rondlu, tak se obávám co se bude dít jak začne rekonstrukce
Bude se stavět zcela nova trať,spodek i nové sloupy,ozeleneni,protihlukové stěny s roslinami(lze je vidět už na Moravské,tam se zkoušeli).trať je v havarijním stavu.propada se do bláta.uz ani nepomáhá podlévání betonem.v určitém úseku se smí jezdit už jen 40km/h…
http://www.mhd-ostrava.cz:81/?s=zvysovani_rychlosti_trate
Tady je to celkem slušně vysvetleno
Mně taky ne – taková rychlost. v Olomoci stavba TT Zikovou (necelých 700m) paralyzuje tuto klíčovou sídlištní komunikaci už rok (a ještě bude), blbé přetažení kolejí přes křižovatku se Schweitzerovou 5 měsíců; napojení TT na nový most v Masarykově půlrok…