V Ostravě je první tramvajová trať na 80 km/h v zemi, tramvaje se vrací na Svinovské mosty

Tramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraTramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Zrychlení se týká dvoukilometrového úseku, další modernizací projdou.

Ostrava bude od zítřka prvním městem, kde mohou tramvaje jezdit rychlostí až 80 km/h. Dopravní podnik Ostrava (DPO) dokončil rekonstrukci tramvajové trati v úseku Nová Ves vodárna – Zahrádky a zítra obnoví provoz tramvají přes Svinovské mosty, klíčovou spojnici do Poruby.

DPO tvrdí, že je prvním dopravním podnikem v zemi, kde tramvaje mohou jet až osmdesátikilometrovou rychlostí. Během rekonstrukce za 129 milionů korun sdružením Eurovia a Strabag došlo k sanaci spodku trati pro lepší stabilitu a delší trvanlivost, úpravě trolejového vedení a instalaci pražců s pružným upevněním kolejnic pro tišší a hlavně rychlejší jízdu.

Úprava trati se zatím neprojeví na jízdních řádech. Na 2,1 kilometru dlouhém úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna a Zahrádky jezdí tramvaje dosud šedesátikilometrovou rychlostí, nově má dojít ke zvýšení na 80 km/h. Podle projektové dokumentace tak nastane v jízdním řádu úspora 21 vteřin. DPO začal s úpravami dalších tratí na 80 km/h. Jde o úsek mezi Dolem Zárubek a Hranečníkem.

V Ostravě dosud byla na vybraných úsecích maximální rychlost 65 km/h. „Vhodné úseky pro zvýšení rychlosti na 70 až 80 km/h byly vybrány s ohledem na dostatečnou délku mezizastávkových úseků, dopravní situaci i okolní zástavbu. Realizace stavebních úprav bude probíhat postupně do 2022, přičemž až 85 % nákladů by mohlo být kryto z Operačního programu Doprava,“ uvedl DPO v tiskové zprávě.

Smyčka Hlučínská prošla modernizací

Zítra se vrací tramvaje i na tramvajovou smyčku Hlučínská. Za 44 milionů korun DPO vyměnil kompletně koleje, vybudoval nová nástupiště a veškeré zázemí pro řidiče. Nechybí ani nové osvětlení a bezpečnostní kamery. Poblíž zároveň vzniká P+R parkoviště. Nástupiště jsou bezbariérová, řidiči mají nové sociální zázemí (to se později otevře i veřejnosti). Uvnitř smyčky je odstavná plocha pro autobusy. Součástí investice DPO je velká LCD obrazovka na střeše budovy zázemí, která bude sloužit k lepší informovanosti jak cestujících, tak i např. řidičů projíždějících aut, kteří dostanou informaci o P+R a odjezdech spojů do centra.

V Ostravě se současně od zítřka mění jízdní řád. K trvalé změně trasy dochází u linky č. 113, která nově zajíždí na Hlavní nádraží. Linka č. 17 bude vybranými spoji prodloužena na konečnou zastávku Poruba,Vřesinská. Na Výškovické ulici bude zahájena rekonstrukce tramvajové trati a zastávek s vlivem na autobusové a tramvajové linky obsluhující Výškovice a Zábřeh. Kompletní přehled je na stránkách DPO.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO ostrava Top zvyšování rychlosti tramvajových tratí v Ostravě
44 komentářů